Hahaha, die staat sowieso op mijn to do lijstje .quote:Op maandag 15 oktober 2018 16:38 schreef robijntjestralendwit het volgende:
DDP -> DAP
Problem solved?
Echt joh? Schiet je jezelf dan niet in de voet qua omzet die je nu in de UK draait?quote:Op maandag 15 oktober 2018 18:07 schreef halfway het volgende:
Wij als export bedrijf doen helemaal niets, dan gaan de producten niet meer naar links maar gaan ze naar rechts of onder/boven, kortom UK krijgt helemaal niets meer van ons.
Wat is vrij makkelijk dichtgooien voor jullie? En gelijk heb je, nu tijd en geld investeren is geen goed idee.quote:Op maandag 15 oktober 2018 20:44 schreef stavromulabeta het volgende:
Wij waren net bezig een kantoor in Londen op te zetten, rond de tijd dat er voor de Brexit gekozen werd. Dat is nu op een laag pitje gezet, er werken nu 2 of 3 man daar en het werk wordt voorlopig vooral vanuit Nederland gedaan, zijn we voorzichtig met lange termijn-werk en doen we geen verdere investeringen.
Het idee is dat we de tent daar vrij makkelijk dicht kunnen gooien, mocht het niet tot een fatsoenlijke oplossing komen. Mocht het allemaal los lopen, kunnen we nog altijd meer op groei inzetten.
Maar er gaat er dus sowieso 1 dicht? En ga je de voorraden dan verplaatsen naar de EU?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 08:06 schreef Speekselklier het volgende:
Wij doen nog even helemaal niks.
Vestigingen o.a. in Belfast en Liverpool.
Pas als we weten waar het streepje of stippellijntje komt besluiten we welke vestiging er dicht gaat. Dat kan vrij snel, paar man personeel (voornamelijk belgen) en een magazijn.
Afhankelijkl van het lijntje (of heel ierland bereikbaar blijft) kan het dat Belfast dicht gaat.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 11:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Maar er gaat er dus sowieso 1 dicht? En ga je de voorraden dan verplaatsen naar de EU?
OK. Over Ierland wordt druk onderhandeld momenteel, google op the Irish backstop als je meer wil weten. 60% van alle vracht voor Noord-Ierland gaat via Dublin dus geen wonder dat het een heet hangijzer is. Produceren jullie ook in Noord-Ierland? Want dan krijg je mogelijk nog te maken met het dual certification system voor alle goederen die daar geproduceerd worden. De UK wil dat de nieuwe regels voor Noord-Ierland ook voor de rest van de UK zou gelden opdat er geen checks nodig zijn voor goederen naar Noord-Ierland, maar dit kan geen open einde hebben.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 11:15 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Afhankelijkl van het lijntje (of heel ierland bereikbaar blijft) kan het dat Belfast dicht gaat.
De voorraad zal dan naar de EU komen.
Hoe doen jullie dat? En houden jullie de broek makkelijk op zonder de moedermaatschappij of wordt dat nog lastig?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 11:18 schreef LurkJeRot het volgende:
Wij zijn bezig onszelf los te koppelen van onze Engelse moedermaatschappij.
Wij zijn zelfs beter af zonder hun want zij draaien verlies en wij niet En verder is het voornamelijk een aandelenverhaal, daar weet ik het fijne niet van.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 13:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe doen jullie dat? En houden jullie de broek makkelijk op zonder de moedermaatschappij of wordt dat nog lastig?
produceren niet, wel assembleren. Hoe dat in de toekomst moet zal nog bekeken worden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 13:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
OK. Over Ierland wordt druk onderhandeld momenteel, google op the Irish backstop als je meer wil weten. 60% van alle vracht voor Noord-Ierland gaat via Dublin dus geen wonder dat het een heet hangijzer is. Produceren jullie ook in Noord-Ierland? Want dan krijg je mogelijk nog te maken met het dual certification system voor alle goederen die daar geproduceerd worden. De UK wil dat de nieuwe regels voor Noord-Ierland ook voor de rest van de UK zou gelden opdat er geen checks nodig zijn voor goederen naar Noord-Ierland, maar dit kan geen open einde hebben.
En deze assemblage vindt plaats bij jullie Noord-Ierse magazijn? Is een bonded warehouse dan geen optie?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 13:49 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
produceren niet, wel assembleren. Hoe dat in de toekomst moet zal nog bekeken worden.
Assembleren terug naar de EU hoeft geen probleem te zijn. Het zou zo maar kunnen dat alles dicht gaat en dat UK einde oefening is (10% van de omzet).
Het ligt er maar net aan hoeveel goederen je importeert en exporteert natuurlijk. Ik denk niet dat de kosten maar 'een beetje' zullen stijgen voor ons. Een snel rekensommetje:quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 15:49 schreef Bramito het volgende:
Wij doen helemaal niks. Voor ons, en vele andere bedrijven maakt het niet zoveel uit. Je zal iets meer moeite moeten doen en de kosten zullen iets stijgen maar dat geldt voor iedereen behalve de locale producenten en die bestaan niet. Jammer voor de Britten.
Ja als UK je belangrijkste markt is, dan is het kut ja. De lokale concurrentie heeft misschien voordeel, maar alle concurrentie uit de EU heeft hetzelfde probleem, dus wat dat betreft zal het ook wel meevallen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan hoeveel goederen je importeert en exporteert natuurlijk. Ik denk niet dat de kosten maar 'een beetje' zullen stijgen voor ons. Een snel rekensommetje:
Voor elke zending van en naar de UK post-Brexit, dien je rekening te houden met 30 euro voor een exportdeclaratie en 30 euro voor een importdeclaratie. Dit zijn de huidige gangbare prijzen, deze tarieven zullen stijgen wegens enorm gestegen vraag. Daarnaast moet je voor elke zending dus een administratieve handeling moeten doen (factuur doorsturen naar je customs broker of carrier, als je paperless of EDI opties hebt: count yourself lucky).
Uitgaande van deze tarieven:
60 euro bovenop je normale verzendtarieven voor import en export. Als je maar 1 zending per dag doet, dan heb je het met 260 werkdagen al over 16k EUR per jaar. Dat is nog niet zo spannend. Wij doen echter dagelijks een stuk of 10 zendingen, dan heb je al een aardige impact op je budget. Dan nog eens optellen dat je al met al zeker een half uur kwijt bent om voor 10 zendingen dagelijks alle facturen bij elkaar te trekken en door te sturen.
Als de tarieven straks naar 50 euro stijgen, dan heb je het met 10 zendingen per dag al snel over een kwart miljoen extra kosten jaarlijks. Als je slim bent, dan deel je de kosten met de ontvanger maar de vraag is of de ontvanger (doorgaans je klant) wel bereid is om nog van je te kopen als de kosten hoger worden.
Interessante tijden .
550 miljoen extra declaraties op jaarbasis is de verwachting. Dus zo'n gekke gedachte vind ik het niet.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 09:17 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ja als UK je belangrijkste markt is, dan is het kut ja. De lokale concurrentie heeft misschien voordeel, maar alle concurrentie uit de EU heeft hetzelfde probleem, dus wat dat betreft zal het ook wel meevallen.
Wij exporteren naar 60+ landen, zoals heel veel bedrijven. Je denkt toch niet dat wij wakker liggen van nog een land waarvoor we allerlei handelingen moeten doen? En die 5 tientjes per zending maakt echt niet veel uit hoor als je orders maar groot genoeg zijn. Als wij het transport verzorgen berekenen we die kosten gewoon door. En het argument dat die kosten zullen stijgen vind ik echt onzin. Voor zover ik weet, kost het al jaren hetzelfde, en omdat er nu één landje bij komt gaan die kosten stijgen? Het zou kunnen, maar ik verwacht dat het mee zal vallen.
Dat is kut inderdaad. Dat gaat iedereen gewoon doorbereken denk ik. Hoe doe je dat nu dan met landen als Rusland of Servië e.dquote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
550 miljoen extra declaraties op jaarbasis is de verwachting. Dus zo'n gekke gedachte vind ik het niet.
Mijn probleem zit 'm in de aard van de goederen. Reserve onderdelen. Dus dan weet je al dat je bestellingen voor schroefjes, filtertjes, boutjes, moertjes, ringetjes etc etc zult krijgen. Vaak komt het er op neer dat we dus veel kleine orders voor minder dan 50 euro versturen, verzenden naar de UK wordt duurder dan de factuur.
Onze non-EU klanten plaatsen in de regels veel grotere orders, vanwege de kosten die gemoeid zijn met inklaring.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 11:22 schreef Bramito het volgende:
[..]
Dat is kut inderdaad. Dat gaat iedereen gewoon doorbereken denk ik. Hoe doe je dat nu dan met landen als Rusland of Servië e.d
Al onze zendingen zijn wel boven de 5000 en de meeste boven de 10000. Dan maakt het dus niet zoveel uit.
Dat is dan je oplossing toch? Komt goed joh.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Onze non-EU klanten plaatsen in de regels veel grotere orders, vanwege de kosten die gemoeid zijn met inklaring.
combineer je orders en stuur ze naar een doorzender in de UK die ze daar verspreidt? Dat zou makkelijk uit moeten kunnen.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Onze non-EU klanten plaatsen in de regels veel grotere orders, vanwege de kosten die gemoeid zijn met inklaring.
We hebben een lokaal magazijn maar die zou dan moeten uitbreiden. Kost wel wat!quote:Op woensdag 17 oktober 2018 17:28 schreef Peter het volgende:
[..]
combineer je orders en stuur ze naar een doorzender in de UK die ze daar verspreidt? Dat zou makkelijk uit moeten kunnen.
Kosten/baten analyse... 50 euro per container of 100x 50 euro aan kosten voor losse pakketjes.. Ik zou het wel weten.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 19:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
We hebben een lokaal magazijn maar die zou dan moeten uitbreiden. Kost wel wat!
Ik heb ondertussen begrepen dat de UK het transit covenant binnen het NCTS verdrag nooit ondertekend hebben. Hou rekening met de mogelijkheid dat via vaste land Engeland naar Ierland exporteren, misschien onmogelijk is.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 11:15 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Afhankelijkl van het lijntje (of heel ierland bereikbaar blijft) kan het dat Belfast dicht gaat.
De voorraad zal dan naar de EU komen.
Gelukkig zijn mijn collega's in de UK ook wakker geworden. Zij onderzoeken hoe ze hun voorraden op moeten hogen.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 21:26 schreef Peter het volgende:
[..]
Kosten/baten analyse... 50 euro per container of 100x 50 euro aan kosten voor losse pakketjes.. Ik zou het wel weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |