abonnement Unibet Coolblue
pi_182520405
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wat was dan de reden dat je in therapie ging?
O.a. vanwege depressie.
  maandag 15 oktober 2018 @ 00:21:11 #27
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182520412
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik bedoel dat als je te naïef bent, het goed is als je wat achterdochtiger wordt (geestelijk in balans persoon) maar niet als je te achterdochtig wordt (paranoia)..
Wat is er verkeerd aan om achterdocht paranoia te noemen?
En ik bedoel dat als een angstig persoon minder angstig wordt, dat dit goed is, maar niet als diegene doorslaat en ineens roekeloos wordt.
https://www.desteven.nl/l(...)elen/kernkwaliteiten
Die kwaliteiten bedoel ik dus niet, maar de valkuilen.
https://www.competentiesv(...)wadranten-uitgewerkt
Die kernkwadranten waren al discutabel toen ze werden gepubliceerd. Ze zijn al tientallen jaren volkomen achterhaald.
  Moderator maandag 15 oktober 2018 @ 00:25:06 #28
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_182520454
ASS ftw
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_182520490
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:16 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nee, kritisch/sceptisch is een positieve vooruitgang op naïef, achterdochtig en paranoïde is doorgeslagen
Jij zei toch echt:

quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat als je te naïef bent, het goed is als je wat achterdochtiger wordt (geestelijk in balans persoon) maar niet als je te achterdochtig wordt (paranoia)..
Wat is er verkeerd aan om achterdocht paranoia te noemen?
Je noemde 'wat achterdochtiger' worden een positieve vooruitgang op naïef.


Maar nu zeg je dat achterdochtig/paranoia doorgeslagen is..

Welke van de twee is het?
  maandag 15 oktober 2018 @ 00:30:32 #30
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182520510
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat als je te naïef bent, het goed is als je wat achterdochtiger wordt (geestelijk in balans persoon) maar niet als je te achterdochtig wordt (paranoia)..
Wat is er verkeerd aan om achterdocht paranoia te noemen?
En ik bedoel dat als een angstig persoon minder angstig wordt, dat dit goed is, maar niet als diegene doorslaat en ineens roekeloos wordt.
https://www.desteven.nl/l(...)elen/kernkwaliteiten
Die kwaliteiten bedoel ik dus niet, maar de valkuilen.
https://www.competentiesv(...)wadranten-uitgewerkt

Nu draai je het om. Mensen kunnen geen psychische problemen ervaren als het geen reden is tot therapie??
Zo werkt de diagnose. Als je er geen last van hebt is het geen stoornis (en gaat er dus zeker geen therapie komen).

Met uitzondering dus als anderen last van je hebben.

Paranoia staat niet per se tegenover naïviteit. Neem een complottheorie: iemand die paranoide is over aliens zal die overal verwachten, tegelijkertijd wordt alle informarie over area 51 en reptilians als zoete koek geslikt, dus volkomen naïef.
pi_182534659
Alle vier
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182540748
quote:
14s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:17 schreef Monopoly het volgende:
Mijn hersenen filteren niets. Ik zie alles, en mijn hersenen vinden alles dan ook interessant genoeg om door te geven.
In plaats van het broodnodige, en het onbelangrijke weg te filteren. Heel vervelend. Hierdoor heb ik moeite met concentreren en ben ik in mijn hoofd (zonder medicatie) constant van links naar rechts aan het gaan.
Wat voor dingen zou je dan bijvoorbeeld weg moeten filteren, wat niet lukt?

quote:
14s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:17 schreef Monopoly het volgende:
Mijn hersenen filteren niets. Ik zie alles, en mijn hersenen vinden alles dan ook interessant genoeg om door te geven.
In plaats van het broodnodige, en het onbelangrijke weg te filteren. Heel vervelend. Hierdoor heb ik moeite met concentreren en ben ik in mijn hoofd (zonder medicatie) constant van links naar rechts aan het gaan.
Wat voor dingen zou je dan bijvoorbeeld weg moeten filteren, wat niet lukt?

quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:17 schreef Lunatiek het volgende:

Daarom staat in de dsm dat je er *last van moet hebben* (of dat andere er last van hebben), want als het dikke prima is heb je geen psychisch probleem/stoornis. Maakt gewoon deel uit van de diagnose.
Maar uiteindelijk kan je het dikke prima vinden en loop je wel tegen de gevolgen aan. Dat je wordt ontslagen bijvoorbeeld, of dat je geen partner aan je kunt binden, of dat je kinderen bij je weg worden gehaald omdat je "dikke prima" schadelijk voor hun is. De vraag is of je het dan nog steeds dikke prima vindt.

Helaas zijn er zat mensen die bij dat laatste niet het inzicht hebben dat wat hen overkomt een gevolg is van stoornis. In plaats daarvan vinden ze zichzelf nog steeds dikke prima en geven ze de schuld aan de anderen, de werkgever, de partners, jeugdzorg en heel vaak ook de hulpverleners (de psychiatrie). Maar daarmee wordt de situatie steeds erger omdat de oorzaak niet wordt aangepakt.
Tja, zo heb je mensen die een verzameling symptomen een stoornis noemen en dat ook als de oorzaak zien en mensen die verder willen kijken dan de verzameling symptomen die sommige mensen een stoornis noemen.

quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:20 schreef Raskolnikow het volgende:

O.a. vanwege depressie.
Dus je had een depressie waarmee je nog gewoon lol in het leven had?

quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:21 schreef Lunatiek het volgende:
Die kernkwadranten waren al discutabel toen ze werden gepubliceerd. Ze zijn al tientallen jaren volkomen achterhaald.
Waarmee zijn ze dan vervangen wat wel actueel en respectabel is?


quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:28 schreef madam-april het volgende:

Jij zei toch echt:

Je noemde 'wat achterdochtiger' worden een positieve vooruitgang op naïef.


Maar nu zeg je dat achterdochtig/paranoia doorgeslagen is..

Welke van de twee is het?
Nou, dan paranoia. Maar wat is je punt? Wat wil je ermee aantonen als ik de verkeerde woord nuance gebruikte voor wat ik bedoel?

quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:30 schreef Lunatiek het volgende:
Zo werkt de diagnose. Als je er geen last van hebt is het geen stoornis (en gaat er dus zeker geen therapie komen).

Met uitzondering dus als anderen last van je hebben.

Paranoia staat niet per se tegenover naïviteit. Neem een complottheorie: iemand die paranoide is over aliens zal die overal verwachten, tegelijkertijd wordt alle informarie over area 51 en reptilians als zoete koek geslikt, dus volkomen naïef.
Ik wilde het in eerste instantie helemaal niet hebben over diagnoses in dit topic, of over therapie. Jij haalt er gelijk weer een psychose bij.

Anderen bedankt voor de serieuze reacties!
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182542167
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:


[..]

Nou, dan paranoia. Maar wat is je punt? Wat wil je ermee aantonen als ik de verkeerde woord nuance gebruikte voor wat ik bedoel?

Paranoia is een positieve vooruitgang op (te) naïef? Of paranoia is doorgeslagen?

Ik heb werkelijk geen idee wat je nou precies bedoelt..
pi_182542522
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Dus je had een depressie waarmee je nog gewoon lol in het leven had?
Toen ik depressief was werd ik van drugs wel enthousiast, dat haalde me even uit de ellende.
pi_182542533
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Anderen bedankt voor de serieuze reacties!
Oh, anderen. Weet je, je zoekt het maar uit.
pi_182544262
@TS, wat wil je eigenlijk precies met dit topic? Je vraagt mensen om te delen of ze problemen hebben, maar then what precies? Ik zie anders niet zo veel heil in zo'n algemeen gesteld topic.
Alvast bedankt.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:11:23 #37
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182544295
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wat voor dingen zou je dan bijvoorbeeld weg moeten filteren, wat niet lukt?
Wat is beschreven is iets dat je terugziet in o.a. ADD (en dergelijke) en bij ASS. Het gaat om overprikkeling. Het gaat niet om wàt er weggefilterd moet worden, maar hoevéél. Het filter (in de voorste hersenkwab) is kapot waardoor alles wat je zintuigen opvangen even belangrijk is en even hard doorkomt.

quote:
Tja, zo heb je mensen die een verzameling symptomen een stoornis noemen en dat ook als de oorzaak zien en mensen die verder willen kijken dan de verzameling symptomen die sommige mensen een stoornis noemen.

[..]

Waarmee zijn ze dan vervangen wat wel actueel en respectabel is?
Vervangen door degelijker opleidingen.

Het hele probleem met jou is dat je voortdurend moderne psychische methoden en onderzoeken afwijst en een alternatief wilt onderzoeken zonder dat je de basiskennis van het vak onder de knie hebt. Je gebruikt woorden waar je de betekenis niet van kent en je verwijst naar concepten die je overduidelijk niet snapt.
En waarom? Omdat jij jezelf een dikke prima vindt die vooral anderen de schuld wil geven van een mislukte therapie (of poging daartoe).
Kap daar toch eens mee of ga er serieus mee aan de slag en volg een opleiding.

quote:
Ik wilde het in eerste instantie helemaal niet hebben over diagnoses in dit topic, of over therapie. Jij haalt er gelijk weer een psychose bij.
Ik heb het woord psychose niet genoemd en er ook niet naar verwezen. Je hoeft helemaal geen psychose te hebben om in aanmerking te komen voor therapie. Al helemaal niet als het om angst- of stemmingsstoornissen gaat.
pi_182547454
Best wel vermoeiend, een topic openen op fok. Ik heb nu alweer hoofdpijn ervan gekregen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 00:11 schreef madam-april het volgende:

Paranoia is een positieve vooruitgang op (te) naïef? Of paranoia is doorgeslagen?

Ik heb werkelijk geen idee wat je nou precies bedoelt..
Wat wil je hier nou eigenlijk mee? Volgens mij wil je mij helemaal niet begrijpen, maar gewoon zeuren om kleine nuanceverschillen en dan doen alsof je er allemaal helemaal niets van begrijpt, om mijn topic helemaal in diskrediet te brengen bij anderen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 01:02 schreef Raskolnikow het volgende:

Toen ik depressief was werd ik van drugs wel enthousiast, dat haalde me even uit de ellende.
drugs is niet echt iets sociaal constructiefs om plezier uit te halen, als dat het enige is

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 01:04 schreef Raskolnikow het volgende:

Oh, anderen. Weet je, je zoekt het maar uit.
Ach wat zielig. Je wilde zo graag een bedankje van mij en nu ben je teleurgesteld? Als ik het had geloofd, had ik jou ook nog extra in het zonnetje gezet, maar sorry, ik geloof er echt niets van, je wachtte gewoon op een excuus totdat je "je zoekt het maar uit" kon zeggen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 07:03 schreef STING het volgende:
@TS, wat wil je eigenlijk precies met dit topic? Je vraagt mensen om te delen of ze problemen hebben, maar then what precies? Ik zie anders niet zo veel heil in zo'n algemeen gesteld topic.
Alvast bedankt.
STING, wat wilde jij precies met het topic Kleffe hap? Dat was best wel een algemeen topic hè? Ik zag er persoonlijk niet zoveel heil in, maar ik dacht niet dat je op mijn mening over jouw topic zat te wachten, genoeg mensen immers die er wel heil in zagen, en daarom plaatste ik mijn mening daar niet.
Om je vraag te beantwoorden: ik plaatste dit topic omdat ik benieuwd ben naar welke psychische problemen mensen allemaal herkennen van de bovenstaande lijst, zoals ik heb uitgelegd. Ik zie niet in hoe dat heillozer zou zijn dan alle andere probleemtopics die hier voorbij komen. Maar zoals ik ook al in de openingspost uitlegde: mijn doel is hetzelfde als van hoegekisnl, erachter komen hoe "normaal" psychische problemen zijn.

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 07:11 schreef Lunatiek het volgende:
Wat is beschreven is iets dat je terugziet in o.a. ADD (en dergelijke) en bij ASS. Het gaat om overprikkeling. Het gaat niet om wàt er weggefilterd moet worden, maar hoevéél. Het filter (in de voorste hersenkwab) is kapot waardoor alles wat je zintuigen opvangen even belangrijk is en even hard doorkomt.

Ik vroeg het aan Monopoly zelf niet aan jou maar bedankt voor het antwoord, al begrijp ik er nu nog niets van hoe jij zonder een medisch dossier gezien te hebben met zekerheid kan zeggen dat een hersenkwab van hem kapot is, maar oké.

quote:
Vervangen door degelijker opleidingen.
Aan dat antwoord heb ik echt helemaal niets, want ik wilde weten met welke theorie het specifiek is vervangen, niet dat er tegenwoordig volgens jou degelijke opleidingen zijn. Dat de opleiding psychologie bestaat en dat jij daar voor 100% in gelooft wist ik al.

quote:
Het hele probleem met jou is dat je voortdurend moderne psychische methoden en onderzoeken afwijst en een alternatief wilt onderzoeken zonder dat je de basiskennis van het vak onder de knie hebt. Je gebruikt woorden waar je de betekenis niet van kent en je verwijst naar concepten die je overduidelijk niet snapt.
En waarom? Omdat jij jezelf een dikke prima vindt die vooral anderen de schuld wil geven van een mislukte therapie (of poging daartoe).
Kap daar toch eens mee of ga er serieus mee aan de slag en volg een opleiding.

Het hele probleem met jou is dat je continue begint over dingen die ik niet begrijp, terwijl ik nergens beweer dat ik dingen begrijp. Als ik iets niet begrijp dan wil ik graag dat iemand het mij uitlegt, maar ik geloof zelf meer in de neurologie/biochemie dan in de psychologie. Als iemand met kennis van de lichamelijke oorzaken van psychische problemen mij uitlegt wat ik niet weet, ben ik daar blij mee. Maar als iemand mijn geloof opzij schuift en een uitleg geeft waar ik zelf niet in geloof, ja dan vind ik niet dat ik verplicht ben om me dat opgedrongen te krijgen.
Is het verboden om blij te zijn met jezelf? En als ik anderen niet de schuld mag geven ben jij evengoed schuldig, want jij geeft mij de schuld van mislukte therapie.

Volg een opleiding, ben je serieus? Ik ben de komende 10 jaar nog bezig met het afbetalen van mijn vorige hoor. Dat jij nou kennelijk het geld hebt om voor het verbeteren van je reputatie op het fok forum studies te volgen, moet je niet op mij projecteren. Daarnaast zou ik ook graag willen dat als ik bepaalde links plaats, zoals dat van die kernkwaliteiten, naar wetenschappelijke artikelen of wikipedia pagina's, dat jij er dan inhoudelijk op ingaat in plaats van het te negeren en alleen mij te beledigen. Maar dat doe je niet, je blijft doorgaan met wat je altijd doet omdat mensen nu eenmaal geen honden zijn die je kunt africhten met zinnen als kap ermee. Ik had verwacht dat je dat wel had begrepen.

quote:
Ik heb het woord psychose niet genoemd en er ook niet naar verwezen. Je hoeft helemaal geen psychose te hebben om in aanmerking te komen voor therapie. Al helemaal niet als het om angst- of stemmingsstoornissen gaat.
Zo kan ik het ook. Ik heb het woord stoornis ook niet genoemd en er ook niet naar verwezen. Dit topic ging oorspronkelijk niet over therapie, dat heb jij ervan gemaakt.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182547642
Van ongeveer acht tot ongeveer drie jaar geleden kampte ik met (zware) depressie en overgewicht. Zat toen echt in een zwart gat. Ben ongeveer vijf jaar geleden ook naar een psychiater gegaan, pillen voorgeschreven gekregen en dergelijke.

Wat uiteindelijk mijn 'redding' is geweest was een leuke afstudeerstage drie jaar geleden. Tijdens de stage zei een collega als grap tegen me dat ik echt dik was en dat ik moest gaan sporten. Dit nam ik ook als grap op, maar ik erkende de kern van waarheid en ben sindsdien voor anderhalf jaar lang drie keer per week gaan sporten. Doordat ik dit ben gaan doen begon ik mijn overgewicht te verliezen en bijna evenredig verdween mijn depressie ook (ik werd socialer, actiever, kreeg vrienden).

Sinds anderhalf jaar geleden ben ik vijf keer per week gaan sporten. Doordat ik zo veel sport zie ik er (naar mijn mening) goed uit, wat er voor zorgt dat ik zelfverzekerd ben, wat er weer voor zorgt dat ik lekker in het leven sta.

Drie jaar geleden voordat ik begon met sporten had ik nooit gedacht dat ik nu (drie jaar later) op dit punt zou staan: leuke baan, leuke appartement, autootje voor de deur, vriendin, vrienden, vrijwilligerswerk, sport. Ben erg blij met de ontwikkelingen die ik heb doorgemaakt.
pi_182552511
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 11:21 schreef Restyler het volgende:
Van ongeveer acht tot ongeveer drie jaar geleden kampte ik met (zware) depressie en overgewicht. Zat toen echt in een zwart gat. Ben ongeveer vijf jaar geleden ook naar een psychiater gegaan, pillen voorgeschreven gekregen en dergelijke.

Wat uiteindelijk mijn 'redding' is geweest was een leuke afstudeerstage drie jaar geleden. Tijdens de stage zei een collega als grap tegen me dat ik echt dik was en dat ik moest gaan sporten. Dit nam ik ook als grap op, maar ik erkende de kern van waarheid en ben sindsdien voor anderhalf jaar lang drie keer per week gaan sporten. Doordat ik dit ben gaan doen begon ik mijn overgewicht te verliezen en bijna evenredig verdween mijn depressie ook (ik werd socialer, actiever, kreeg vrienden).

Sinds anderhalf jaar geleden ben ik vijf keer per week gaan sporten. Doordat ik zo veel sport zie ik er (naar mijn mening) goed uit, wat er voor zorgt dat ik zelfverzekerd ben, wat er weer voor zorgt dat ik lekker in het leven sta.

Drie jaar geleden voordat ik begon met sporten had ik nooit gedacht dat ik nu (drie jaar later) op dit punt zou staan: leuke baan, leuke appartement, autootje voor de deur, vriendin, vrienden, vrijwilligerswerk, sport. Ben erg blij met de ontwikkelingen die ik heb doorgemaakt.
Dat is mooi , een verandering van gedrag kan soms echt het verschil maken, bedoelde je met depressie dat je nergens zin in had of iets anders? Welke symptomen had je?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182552846
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dat is mooi , een verandering van gedrag kan soms echt het verschil maken, bedoelde je met depressie dat je nergens zin in had of iets anders? Welke symptomen had je?
Ik had erge zelfmoord gedachten en heb ook een zelfmoord poging gedaan tijdens mijn slechtste moment. De pillen waren om die gedachten te onderdrukken.
pi_182554819
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:24 schreef Restyler het volgende:
Ik had erge zelfmoord gedachten en heb ook een zelfmoord poging gedaan tijdens mijn slechtste moment. De pillen waren om die gedachten te onderdrukken.
Gelukkig dat dat nu over is, maar wanneer was je met die pillen gestopt? Hielpen die pillen wel tijdens je depressie?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182555949
ASS en een persisterende depressieve stoornis
FOK! is net een groot tijdschrift
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:56:11 #44
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182556005
quote:
10s.gif Op zondag 14 oktober 2018 22:48 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Veel angst ervaren <-----> Spijt van roekeloos gedrag

Besluiteloosheid <-----> Impulsiviteit

Bindingsangst <-----> Verlatingsangst

Chaos in het hoofd <----> Verlies van spontaniteit

In fantasiewereld leven <-----> Vastzitten in sleur en saaie werkelijkheid

Sociaal onhandig <-----> Gevoel van fake/manipulatief zijn

Te weinig kunnen/te weinig succes hebben (afhankelijkheid van anderen) <----> Te veel kunnen/teveel succes hebben (zelf altijd anderen moeten ondersteunen ipv andersom)

Narcisme <----> Minderwaardigheidscomplex

Teveel medelijden met anderen <----> Kritiek van anderen door slecht gedrag

Gebrek aan creativiteit en innerlijke leegte <----> Teveel gedachten en onrust

Extreme stemmingen <-----> Gevoelloosheid

Teleurstelling door naïviteit <----> Paranoia
damn scoorde best hoog op deze test
Man of Steal.
pi_182557922
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 18:56 schreef SuperNeger het volgende:

damn scoorde best hoog op deze test
Maar je hebt nooit de behoefte gevoeld hulp te zoeken? Je kunt er nog wel mee functioneren?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182559979
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 11:08 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Best wel vermoeiend, een topic openen op fok. Ik heb nu alweer hoofdpijn ervan gekregen.

[..]

Wat wil je hier nou eigenlijk mee? Volgens mij wil je mij helemaal niet begrijpen, maar gewoon zeuren om kleine nuanceverschillen en dan doen alsof je er allemaal helemaal niets van begrijpt, om mijn topic helemaal in diskrediet te brengen bij anderen.


Wat ik ermee wil? Je duidelijk maken dat je echt geen flauw idee hebt waar je over praat. De 'uiterste' die jij in je OP tegenover elkaar hebt gezet zijn allemaal helemaal geen tegengestelde van elkaar.

Wat Lunatiek eigenlijk ook al zei

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 07:11 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat is beschreven is iets dat je terugziet in o.a. ADD (en dergelijke) en bij ASS. Het gaat om overprikkeling. Het gaat niet om wàt er weggefilterd moet worden, maar hoevéél. Het filter (in de voorste hersenkwab) is kapot waardoor alles wat je zintuigen opvangen even belangrijk is en even hard doorkomt.

[..]

Vervangen door degelijker opleidingen.

Het hele probleem met jou is dat je voortdurend moderne psychische methoden en onderzoeken afwijst en een alternatief wilt onderzoeken zonder dat je de basiskennis van het vak onder de knie hebt. Je gebruikt woorden waar je de betekenis niet van kent en je verwijst naar concepten die je overduidelijk niet snapt.
En waarom? Omdat jij jezelf een dikke prima vindt die vooral anderen de schuld wil geven van een mislukte therapie (of poging daartoe).
Kap daar toch eens mee of ga er serieus mee aan de slag en volg een opleiding.

[..]


quote:
Zo kan ik het ook. Ik heb het woord stoornis ook niet genoemd en er ook niet naar verwezen. Dit topic ging oorspronkelijk niet over therapie, dat heb jij ervan gemaakt.
Zeker wel:

quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

nou, op mijn vorige werk (was wel ongeschoold werk dat wel) kwamen er mensen dronken opdagen en er waren mensen die drugs dealden op het werk en zij mochten wel blijven en ik niet. in de millennial generatie is dat al min of meer normaal en in generaties na de millennial generatie zal dit alleen maar normaler worden denk ik.

[..]

Dat is dan dus ook een oplossing voor psychische stoornissen, ze wel prima vinden ipv behandeling. Of zou het jou ineens uitmaken als je 5 of meer dingen van bovenstaande lijst herkende
pi_182563466
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:18 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Die staan niet (allemaal) tegenover elkaar. Sowieso zou je de angststoornissen apart moeten nemen, en de stemmingsstoornissen.
Dit inderdaad. Het is als:

Tang <------> Varken
1 + 1 = blauw
pi_182564037
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:48 schreef madam-april het volgende:
Wat ik ermee wil? Je duidelijk maken dat je echt geen flauw idee hebt waar je over praat. De 'uiterste' die jij in je OP tegenover elkaar hebt gezet zijn allemaal helemaal geen tegengestelde van elkaar.
Je hebt het nu ineens over ze allemaal, terwijl je er net maar op 1 inging.

quote:
Wat Lunatiek eigenlijk ook al zei

Zeker wel:

Wat ik postte kunnen in sommige situaties als symptomen gezien worden van stoornissen als dat zo gediagnosticeerd wordt. Dat bedoelde ik daarmee. Maar los zijn het nog geen stoornissen, dat zijn het pas als ze zijn gediagnosticeerd.

quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 01:50 schreef Kamina het volgende:
Dit inderdaad. Het is als:

Tang <------> Varken
Ik heb al eerder aangegeven dat je zelf een suggestie mocht maken tot verbetering, maar daar ben je natuurlijk niet op ingegaan. Je kon er geen andere lijst van maken, alleen weer zeuren over stoornissen en therapie.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182564574
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 06:40 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik heb al eerder aangegeven dat je zelf een suggestie mocht maken tot verbetering, maar daar ben je natuurlijk niet op ingegaan. Je kon er geen andere lijst van maken, alleen weer zeuren over stoornissen en therapie.
Niet tegen mij hoor.

Gaat het wel met je?
1 + 1 = blauw
pi_182564640
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 08:06 schreef Kamina het volgende:

Niet tegen mij hoor.

Gaat het wel met je?
Nee, dat was idd tegen Lunatiek, die citeerde jij, maargoed wat voor hem geldt dat geldt natuurlijk ook voor jou, maarja jij wilt dat ik het jou persoonlijk voorstel want anders dan voel jij je kennelijk niet aangesproken genoeg, dus bij deze als je een suggestie hebt ter verbetering dan mag jij die ook plaatsen!
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')