abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182518417
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182518660
Ik zou je als starter zien en ook als starter betalen. Dus ik zou in jouw studierichting zoeken naar een startsalaris. Genoeg indicaties. En denk dat je hoger uitkomt dan de door jouw genoemde 1600. Een hbo bachelor accountancy zit rond de 2300-2400 bruto. Is een compleet andere branche naar dan heb je een idee. Wo zou daar in principe boven moeten zitten. Maar dit hangt ook af van de gewildheid van mensen met jouw achtergrond (studie).
  zondag 14 oktober 2018 @ 22:44:47 #3
480430 ZwerverMetHuis
Neergeploft in Málaga
pi_182519110
Ik zou je zien als starter met een beetje (niet relevante) werkervaring, tussen de 1800 en 2200 lijkt me redelijk om mee te beginnen.

Je kan beter eerst beginnen met een bescheiden salaris eis, en zorgen dat je over een jaar opnieuw de kans krijgt om te onderhandelen. Je bent nl meer waard voor dat bedrijf dan nu als je eenmaal echte werkervaring bij hun hebt...
pi_182519515
veel meer natuurlijk.1600 is minimumloon..
:]
  zondag 14 oktober 2018 @ 23:11:54 #5
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182519534
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:10 schreef wootahH het volgende:
veel meer natuurlijk.1600 is minimumloon..
Misschien bedoelt TS netto?
  zondag 14 oktober 2018 @ 23:25:36 #6
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_182519754
Kun je na een MBO opleiding door met een universitaire studie?
pi_182519772
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 22:44 schreef ZwerverMetHuis het volgende:
starter met een beetje (niet relevante) werkervaring
Het hangt er ook vanaf waar TS op gaat solliciteren.

Gaat hij echt inhoudelijk sociologische dingen doen?
Dan is hij een starter met niet relevante werkervaring.

Gaat hij iets anders doen en dient zijn studie vooral om zijn niveau aan te geven?
Dan kan zijn werkervaring best relevant zijn.
Ik haal uit zijn verhaal dat hij niet alleen de stallen heeft uitgemest.

Dat hij dat steeds tegen minimumloon deed zou ik dan verzwijgen om een potentiële werkgever niet het idee te geven dat hij met weinig genoegen neemt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_182519788
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:25 schreef Mubassie het volgende:
Kun je na een MBO opleiding door met een universitaire studie?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Colloquium_doctum
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 14 oktober 2018 @ 23:55:25 #9
480430 ZwerverMetHuis
Neergeploft in Málaga
pi_182520129
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:26 schreef jeroen25 het volgende:
Het hangt er ook vanaf waar TS op gaat solliciteren.

Gaat hij echt inhoudelijk sociologische dingen doen?
Dan is hij een starter met niet relevante werkervaring.

Gaat hij iets anders doen en dient zijn studie vooral om zijn niveau aan te geven?
Dan kan zijn werkervaring best relevant zijn.

Ik ging er uit van dat hij iets compleet nieuws ging doen in de richting van zijn studie...
pi_182520233
Fulltime met jouw leeftijd en opleiding zal een startsalaris rond de 2500, 3000 bruto zijn.
pi_182523251
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:25 schreef Mubassie het volgende:
Kun je na een MBO opleiding door met een universitaire studie?
Ts heeft vwo afgerond
  Eindredactie Games maandag 15 oktober 2018 @ 07:23:31 #12
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_182523267
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:25 schreef Mubassie het volgende:
Kun je na een MBO opleiding door met een universitaire studie?
21 plus toelatingstoets
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_182523614
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door paardendokter op 15-10-2018 08:32:38 ]
  maandag 15 oktober 2018 @ 09:18:09 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_182524028
Ondanks je leeftijd ben je gewoon een academische starter in een richting waar de banen volgens mij niet voor het oprapen liggen. Met 2500 bruto mag je jezelf in de handen wrijven, kan ook zomaar minder zijn.
  maandag 15 oktober 2018 @ 09:24:57 #15
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182524064
Maar het begint allemaal natuurlijk met het solliciteren op een functie in je vakgebied en opleidingsniveau. Je mag best zelfvertrouwen hebben dat je niet aangewezen bent op een baan aan een productielijn hoor.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_182524408
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:03 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Fulltime met jouw leeftijd en opleiding zal een startsalaris rond de 2500, 3000 bruto zijn.
Ik denk dat dit erg hoog is. Ik zit zelf in een soortgelijke hoek en als net afgestudeerde zat ik op 2100 bruto. Dat heb ik om me heen ook meer gehoord. Dat is een paar jaar geleden dus nu wellicht iets hoger.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_182527925
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:25 schreef Mubassie het volgende:
Kun je na een MBO opleiding door met een universitaire studie?
Ik gok op basis van atheneum...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 15 oktober 2018 @ 17:00:02 #18
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_182532556
Mja qua studie ....

Zie oa. https://www.uu.nl/bachelors/sociologie/mogelijke-beroepen

Mocht je in je 'vakgebied' aan de bak komen, 2300 bruto oid.
Dum de dum
  maandag 15 oktober 2018 @ 17:09:47 #19
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_182532745
Ga lekker met die paarden werken, maar vraag het 5 voudige. Als jij die passie hebt en dat goed kan en het netwerk hebt. Iemand die 750.000 euro voor een paard wil betalen, die betaalt jouw minimum loon als je daarom vraagt en het vijfvoudige als je daarom vraagt. Die wil gewoon kwaliteit.

Vriend van mij naait zadels voor zulke paarden. Zijn auto verraadt dat hij dat niet voor het minimum loon doet. Zo'n paardenwereld staat er juist voor bekend dat het geld wat daar zit niet te zuinig wordt uitgegeven. Zo'n rijdende paardenstal is 2x zo duur als een camper, omdat het kan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_182533159
Hoe kwam je op sociologie? Er zit niet echt een lijn in je cv.
  maandag 15 oktober 2018 @ 17:37:38 #21
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182533347
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:03 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Fulltime met jouw leeftijd en opleiding zal een startsalaris rond de 2500, 3000 bruto zijn.
Dat is erg hoog hoor. Een diploma in sociologie is niet erg gewild heden ten dage. Ik zou max 2100 bruto verwachten maar wel wat hoger inzetten natuurlijk.

Zat er echt geen toekomst in de paarden? Als je daar veel uren in maakt en naamsbekendheid en ervaring krijgt op zo'n dure stal, dan kun je nog best ver komen. Nu moet je weer een netwerk opbouwen in een andere business, dat is niet onmogelijk maar je begint opnieuw.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_182533367
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:26 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Het hangt er ook vanaf waar TS op gaat solliciteren.

Gaat hij echt inhoudelijk sociologische dingen doen?
Dan is hij een starter met niet relevante werkervaring.

Gaat hij iets anders doen en dient zijn studie vooral om zijn niveau aan te geven?
Dan kan zijn werkervaring best relevant zijn.
Ik haal uit zijn verhaal dat hij niet alleen de stallen heeft uitgemest.

Dat hij dat steeds tegen minimumloon deed zou ik dan verzwijgen om een potentiële werkgever niet het idee te geven dat hij met weinig genoegen neemt.
Idd. Als hij in cv de nadruk legt op de verantwoordelijkheden (voor de planning van een evenement met x aantal deelnemers over x dagen) en competenties van dat werk kan het best relevant zijn in een andere richting dan zijn studie.
pi_182536530
quote:
99s.gif Op maandag 15 oktober 2018 17:09 schreef XL het volgende:
Ga lekker met die paarden werken, maar vraag het 5 voudige. Als jij die passie hebt en dat goed kan en het netwerk hebt. Iemand die 750.000 euro voor een paard wil betalen, die betaalt jouw minimum loon als je daarom vraagt en het vijfvoudige als je daarom vraagt. Die wil gewoon kwaliteit.

Vriend van mij naait zadels voor zulke paarden. Zijn auto verraadt dat hij dat niet voor het minimum loon doet. Zo'n paardenwereld staat er juist voor bekend dat het geld wat daar zit niet te zuinig wordt uitgegeven. Zo'n rijdende paardenstal is 2x zo duur als een camper, omdat het kan.
Dit. Maak jouw diensten exclusiever dan de concurrentie. Geld zit er zat.
Alius aliud dicit
pi_182537496
Leeftijd telt meestal wel mee hoor. Als 2100 voor een starter normaal, kan TS misschien met 2300-2400 wegkomen, wat nog steeds laag is voor iemand met een WO-Master.

Je zal alleen met een goed verhaal komen, waarom je 10 jaar stallen hebt uitgemest, voor je het licht zag.
.
  maandag 15 oktober 2018 @ 21:01:33 #25
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182537824
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 20:47 schreef Fer het volgende:
Leeftijd telt meestal wel mee hoor. Als 2100 voor een starter normaal, kan TS misschien met 2300-2400 wegkomen, wat nog steeds laag is voor iemand met een WO-Master.

Je zal alleen met een goed verhaal komen, waarom je 10 jaar stallen hebt uitgemest, voor je het licht zag.
Ik zou daar iig niet op inzetten, als je duurder bent zonder meer relevante werkervaring is dat geen voordeel.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_182559666
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:25 schreef Mubassie het volgende:
Kun je na een MBO opleiding door met een universitaire studie?
Ik wel, ik ben speciaal.

quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 09:24 schreef monsterd. het volgende:
Maar het begint allemaal natuurlijk met het solliciteren op een functie in je vakgebied en opleidingsniveau. Je mag best zelfvertrouwen hebben dat je niet aangewezen bent op een baan aan een productielijn hoor.
Ik hoop het inderdaad niet. Het is lawaaierig en vies, met onbeschofte collega's, het sloopt mijn rug, en ik moet er onchristelijk vroeg voor opstaan. Maar het is wat ik ken, en ik weet wat ik er aan heb (vrij weinig trouwens ):O ). Bij andere -betere- banen moet ik dat nog maar uitvinden. Vandaar dit topic.

quote:
99s.gif Op maandag 15 oktober 2018 17:09 schreef XL het volgende:
Ga lekker met die paarden werken, maar vraag het 5 voudige. Als jij die passie hebt en dat goed kan en het netwerk hebt. Iemand die 750.000 euro voor een paard wil betalen, die betaalt jouw minimum loon als je daarom vraagt en het vijfvoudige als je daarom vraagt. Die wil gewoon kwaliteit.
Nee.
Nee.
Zo dacht ik vroeger ook. 'Als ik maar hard genoeg werk, ga ik wel iets meer verdienen'.
Maar zo werkt het niet, helaas.
Iemand die 750.000 voor een paard neerlegt, legt ook veel neer voor een vrachtwagen, een zadel zoals jouw vriend ze in elkaar zet, vandaar ook die auto van hem, en een ruiter. Niet voor thuispersoneel, zoals ik. Ook al is dat net zo belangrijk. Als je te veel geld eist, of te veel vrije dagen, of wat dan ook, word je zo ingeruild voor iemand met minder eisen.
Een baas van mij had vier Ferrari's. En nog veel meer auto's. Maar meer dan het minimumloon kon er voor mij echt niet af hoor.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hippocampus op 16-10-2018 22:12:09 ]
pi_182560047
Wellicht moet je eens op Linkedin kijken in je werkgebied

https://www.linkedin.com/jobs/sociologie-jobs/?country=nl

In een aantal vacatures zag ik een indicatie staan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_182560432
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 17:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoe kwam je op sociologie? Er zit niet echt een lijn in je cv.
Niet echt, he?
Ik heb me indertijd gerealiseerd dat ik geen toekomst meer had in de paarden, en mijn MBO had ik ook echt hélemaal niks aan. De enige manier om 'ergens' te komen, was teruggaan naar school. WO, omdat dat toch iets van een indicatie van niveau aangeeft, en sociologie omdat het me erg interessant leek.
Het was ook interessant, maar wel net anders dan ik verwacht had. Maar switchen van studie kon niet meer, omdat ik dan vanwege mijn leeftijd problemen zou krijgen met mijn studiefinanciering.
Dus vandaar. En nu ben ik opeens socioloog oO<

quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 17:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zat er echt geen toekomst in de paarden? Als je daar veel uren in maakt en naamsbekendheid en ervaring krijgt op zo'n dure stal, dan kun je nog best ver komen. Nu moet je weer een netwerk opbouwen in een andere business, dat is niet onmogelijk maar je begint opnieuw.
Die vele uren heb ik gemaakt.Ik heb mezelf letterlijk over de kop gewerkt, en raad eens? Het heeft me letterlijk niks opgeleverd.
Daarnaast is naamsbekendheid nuttig als je een ruiter bent, of handelaar, of trainer, niet als je groom bent.

quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:26 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Gaat hij iets anders doen en dient zijn studie vooral om zijn niveau aan te geven?
Dan kan zijn werkervaring best relevant zijn.
Ik haal uit zijn verhaal dat hij niet alleen de stallen heeft uitgemest.
Wat jij hier noemt is ook wel weer een ding.
Mijn ervaring is dat wanneer ik ergens vermeld dat ik op een paardenbedrijf heb gewerkt, dat mensen het niet zien als echt werk, lekker een beetje paardjes knuffelen.
Ik kan een bedrijf leiding geven, maar dat kan ik meestal niet goed duidelijk krijgen bij de ander.
Erg frustrerend.

Verder noem je veel goede punten, dank je wel :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')