abonnement Unibet Coolblue
pi_182513229
Hi, mijn moeder heeft een laptopje gekocht met Windows 10S. Nu staat er als ze aanmeldt 'GEBRUIKER' ipv haar naam. Nu leek het me leuk om dat te veranderen in haar voornaam. Maar Microsoft maakt dat blijkbaar niet zo makkelijk.

Als ik bij 'Instelling' naar 'Uw info' ga, krijg ik daar de optie 'Mijn Microsoft account beheren'. Als ik daarop klik kom ik op de pagina waar ik de accountgegevens kan wijzigen. Inderdaad zie ik daar dat er geen naam is opgegeven, dus vul ik daar vol goede moed de naam van mijn moeder in.

Maar helaas, bij het opnieuw aanmelden staat er nog steeds 'GEBRUIKER' ipv de naam van mijn moeder.

Weer bij instellingen kijken, nu bij 'Aanmeldingsopties', maar daar is ook niks te vinden. 'Uw instellingen synchroniseren' dan? Nope, ook het synchroniseren aan te zetten geeft geen ander resultaat.

Kortom, wat moet ik doen om in dat enorm gebruiksvriendelijke OS de naam bij het aanmelden te wijzigen van het generieke GEBRUIKER naar de daadwerkelijke naam van de gebruiker?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_182513399
2e hands denk ik?

Ik zou sowieso windows even opnieuw installeren, meestal staat die software wel op de harde schijf zelf. Dan kun je het ook opnieuw instellen, en heb je de, misschien toch nog achtergebleven troep van de vorige eigenaar er ook af.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2018 17:34:57 ]
pi_182513469
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 17:34 schreef Fokker89 het volgende:
2e hands denk ik?

Ik zou sowieso windows even opnieuw installeren, meestal staat die software wel op de harde schijf zelf. Dan kun je het ook opnieuw instellen, en heb je de, misschien toch nog achtergebleven troep van de vorige eigenaar er ook af.
Bij Windows 10 is er een clean install functie ingebakken in het OS. Dat is dan ook te adviseren. Username aanpassen kan wel, en gaat beter dan vroeger maar kan nog altijd ongewenste effecten hebben.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  Moderator zondag 14 oktober 2018 @ 17:38:06 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_182513481
Laat je moeder bij de gemeente haar voornaam veranderen in GEBRUIKER
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')