abonnement Unibet Coolblue
pi_182512816
so... dit wordt waarschijnlijk een topic waarin ik er kom uit te zien als een klootzak, en misschien ben ik dat ook, maar ik hoop toch vooral eerlijk advies te krijgen...

De situatie is als volgt: ik ben 21 jaar en al iets meer dan 3 jaar samen met mijn vriendin. We hebben elkaar leren kennen op het einde van de middelbare school (VWO in Nederland, denk ik) doordat ik in de klas goed bevriend was met vriendinnen en vrienden die van dezelfde stad komen als haar en waarmee zei ook goed bevriend is. Zo zijn we eigenlijk een hechte vriendengroep geworden. Nu besef ik ook wel dat het eigenlijk niet zo "gezond" is dat je als koppel allebei in 1 vriendengroep zit, maar dat is hoe de situatie zich nu heeft ontwikkeld.

Sinds een aantal maanden twijfel ik of ik wel wil doorzetten met deze relatie. Mijn vriendin is qua partner echt helemaal perfect. Ze doet veel voor mij en onze relatie, nooit jaloers,... maar toch lijkt het alsof mijn gevoelens voor haar weg zijn. Ik hou nog wel altijd van haar, we hebben een super goede klik en hebben bijna nooit ruzie. Maar voor haar heb ik ook een lange relatie gehad wat maakt dat ik de afgelopen 7 jaar 6 maanden single ben geweest. Nu begin ik dus steeds meer te twijfelen of ik wel al een vaste relatie wil hebben voor de rest van mijn leven. Ik weet dat deze relatie een relatie is dat wel eens kan blijven duren, maar wil ik dit wel al? Is het niet te vroeg? Is het niet de bedoeling dat je als 21-jarige smoorverliefd bent op je vriendin? Ik heb nooit met andere meisjes gedanst, geflirt, seks gehad... en ergens mis ik die ervaring wel van dat flirten en daten met andere meisjes.

Nu of dat nog niet genoeg was om over na te denken, heb ik gevoelens ontwikkeld voor een ander meisje binnen onze vriendengroep. We hebben wat geappt en ik heb wat flirterige opmerkingen gemaakt (wat natuurlijk verkeerd is als je in een relatie zit, ik weet het). Ik had het gevoel dat er langs haar kant ook wel iets was, ze ging niet echt in op mijn flirterige opmerkingen maar ze wees mij zeker ook niet af, integendeel, ze startte zelfs vaak zelf het gesprek op.

De laatste weken zijn mijn gevoelens voor dat meisje sterk vermeerderd. Ik voelde me terug verliefd: hopen dat zij het was als mijn gsm trilde, grijnzen als ik haar app... maar tegelijk voelde ik mij ook schuldig naar mijn vriendin toe. Het is misschien moeilijk te geloven, maar ik hou echt van mijn vriendin, maar ik ben verliefd op iemand anders. In een poging om duidelijkheid in mijn hoofd en gevoelens te scheppen, dacht ik dat het misschien beter was om met dat ander meisje te praten over mijn gevoelens voor haar. Ik dacht immers dat het ondertussen ook wel voor haar al vrij duidelijk was dat er langs mijn kant meer was. Ik heb haar dit verteld, maar uiteindelijk verschoot ze toch, ze dacht namelijk dat ik gewoon wat zeverde en dat ik het helemaal niet meende. Langs haar kant zijn er dus eigenlijk geen gevoelens, mede omdat ik natuurlijk in een relatie zit met een van haar vriendinnen. Wel zei ze dat ze dat ze misschien wel zou daten moest ik niet samen geweest zijn met mijn vriendin.

Ik dacht dat ik door deze "afwijzing" wel over mijn gevoelens zou geraken, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Integendeel, mijn gevoelens zijn zelfs nog versterkt. Ik zou haar willen uitvragen op date, ik zou haar willen sturen, ik zou haar willen kussen... en dit maakt alles zo veel meer verwarrend. Ik had eigenlijk echt gehoopt dat zij ook iets voor mij voelde. Niet dat ik dan een affaire of relatie zou beginnen, maar het zou wel "leuk" geweest zijn ofzo...

Ondertussen heeft mijn vriendin natuurlijk door dat er iets is, en heb ik haar ook verteld dat ik twijfel of ik deze relatie wel nu al wil. Dit zorgt natuurlijk wel voor spanningen nu maar ondanks alles, wilt ze wel nog altijd voor onze relatie gaan (wat ook illustreert hoeveel ze voor mij en onze relatie wilt doen). Ze weet niet dat ik gevoelens heb voor die andere vriendin.

Ik voel me zo in de war. Ik wil mijn vriendin niet kwetsen, eigenlijk verdient ze iemand die echt 100 procent voor haar wilt gaan. Ik ben ondertussen een klootzak met gevoelens voor iemand anders. Het voelt aan alsof ik moet kiezen tussen een relatie die zeker kan standhouden in de toekomst, of dat ik deze relatie moet stopzetten en moet kiezen voor even een single leven met wat versieren, verliefdheden,... en eventueel een kans bij dat andere meisje, maar dan wel misschien spijt hebben over 5 jaar dat ik mijn huidige vriendin heb laten gaan.

Als je tot hier bent geraakt met lezen, wil ik u al zeker bedanken haha ;) ik ben eigenlijk vooral opzoek naar tips, ervaringen... over hoe ik deze situatie moet aanpakken.
  zondag 14 oktober 2018 @ 17:05:13 #2
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_182512927
Maak dat andere meisje duidelijk dat je echt verliefd bent en vraag of ze voor je zou gaan als je het uit zou maken. Zo Ja, maak het uit en ga ervoor.
pi_182512946
Als je jong bent en maar met 1 vrouw het bed heb gedeeld is het logisch dat je nieuwsgierig bent. Mijn advies: Een nieuw kutje is leuk maar de lol is daar ook snel vanaf. De band die je hebt met je vriendin klinkt hartstikke goed, dat moet meer waard zijn.

Daarnaast kan je natuurlijk altijd een balletje droppen om eens te kijken of ze in is voor een trio of iets in die richting.
En je bent niet gelijk een klootzak als je gevoelens krijgt. Soms gaat dat zo. Het gaat er om wat je er mee doet. Ga niet appen of daten of sexten met die andere chick zolang je nog een relatie hebt in ieder geval. Dat is dubbel sneu in mijn optiek.
  zondag 14 oktober 2018 @ 17:17:59 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_182513128
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 17:05 schreef Mishu het volgende:
Maak dat andere meisje duidelijk dat je echt verliefd bent en vraag of ze voor je zou gaan als je het uit zou maken. Zo Ja, maak het uit en ga ervoor.
Wat is dit nou weer voor kuthouding dan
  zondag 14 oktober 2018 @ 17:40:51 #5
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_182513525
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:57 schreef WhiteCollar1996 het volgende:
Thx voor de vele eerlijke adviezen!

Nee, ik ga geen dickpic sturen, dat zou mijn kansen op een relatie drastisch verlagen ;)

Om eerlijk te zijn met mezelf is het inderdaad zo dat de kans heel klein is dat ze iets wilt. Ik ben inderdaad altijd degene die het gesprek gaande houdt en tot nu toe heeft ze nog geen nieuw gesprek aangeknoopt. Ik denk dat ik zal moeten wachten tot de "date" om te zien of er iets kan gebeuren, heb er nu al zenuwen voor haha.
- Ook al zei je dat je een maand geleden een date had.

- Dat je 22 bent

- nergens spreek je over een relatie.

Hoe serieus moeten we dit nemen ?
pi_182513564
Je kan niet helpen dat je verliefd wordt, maar je hebt wel in de hand hoe je daar naar handelt.

Verliefdheid vervaagt, dus het is normaal dat je verliefdheid voor je vriendin minder wordt, terwijl de band en het 'houden van' sterker wordt.

Het is ook niet zo raar dat je tijdens je relatie een oogje krijgt op een ander. Als je huidige relatie waarde heeft en je van je vriendin houdt, dan onderdruk je de verliefdheid op de ander.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 14 oktober 2018 @ 17:59:07 #7
54408 Parzival
Where it happens
pi_182513864
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:57 schreef WhiteCollar1996 het volgende:
afgelopen 7 jaar 6 maanden single ben geweest
Ok.. dus 3 jaar met je huidige vriendin.. en daarvoor 6mnd vrijgezel.. en daarvoor had je een andere lange relatie van 7 jaar..

en je bent nu 21.. dus je bent begonnen met een serieuze relatie op je 11e - met je moeder ofzo?

maar ach je bent nog jong.. boeie.. uitmaken, uithuilen en verder kijken.. anders zit je dadelijk met 10 kids in een achterstandswijkje met een Opel Ascona uit 1998
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_182514058
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 17:59 schreef Parzival het volgende:

[..]

Ok.. dus 3 jaar met je huidige vriendin.. en daarvoor 6mnd vrijgezel.. en daarvoor had je een andere lange relatie van 7 jaar..

en je bent nu 21.. dus je bent begonnen met een serieuze relatie op je 11e - met je moeder ofzo?

maar ach je bent nog jong.. boeie.. uitmaken, uithuilen en verder kijken.. anders zit je dadelijk met 10 kids in een achterstandswijkje met een Opel Ascona uit 1998
nee, je leest het verkeerd. Ik ben in de afgelopen 7 jaar, 6 maanden single geweest. Dus 3+ jaar met mijn huidige vriendin en dan nog eens 3+ jaar met een ander meisje voor mijn huidige vriendin, en tussen deze twee relaties zat 6 maanden.
pi_182514103
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 17:42 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan niet helpen dat je verliefd wordt, maar je hebt wel in de hand hoe je daar naar handelt.

Verliefdheid vervaagt, dus het is normaal dat je verliefdheid voor je vriendin minder wordt, terwijl de band en het 'houden van' sterker wordt.

Het is ook niet zo raar dat je tijdens je relatie een oogje krijgt op een ander. Als je huidige relatie waarde heeft en je van je vriendin houdt, dan onderdruk je de verliefdheid op de ander.
Maar is 21 jaar niet te jong om nu al een relatie te hebben waarvoor je dan andere verliefdheden onderdrukt? Soms lijkt het alsof ik al 30 jaar ben en al te serieus met die dingen bezig ben... moest ik 30 jaar zijn, zou ik inderdaad voor mijn relatie kiezen. Maar nu lijkt het mij zo jong.
pi_182514155
Is het dan niet handiger om je huidige relatie te verbreken en eerst een jaartje of wat gaat daten?
  zondag 14 oktober 2018 @ 18:19:13 #11
54408 Parzival
Where it happens
pi_182514180
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 18:09 schreef WhiteCollar1996 het volgende:

[..]

nee, je leest het verkeerd. Ik ben in de afgelopen 7 jaar, 6 maanden single geweest. Dus 3+ jaar met mijn huidige vriendin en dan nog eens 3+ jaar met een ander meisje voor mijn huidige vriendin, en tussen deze twee relaties zat 6 maanden.
vanaf je 14e dus.. das ook nog wel redelijk vroeg hoor voor "serieuze" relaties.. maar goed ieder zn meug..

of het te jong is voor een lange relatie.. dat is aan jouw.. sommige mensen willen graag vanaf hun 20ste oid heerlijk oud worden met 1 iemand.. anderen willen rondneuken tot ze erbij neervallen.. je zal zelf moeten bepalen in hoeverre je het een danwel het andere wil..

persoonlijk was ik van mijn 20ste tot 31ste in een relatie en toen bedacht ik me.. ik ga wat anders doen.. beetje gescharreld en vanaf mijn 33ste weer aan de vrouw, in het buitenland en super happy :)
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_182514480
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 18:13 schreef WhiteCollar1996 het volgende:

[..]

Maar is 21 jaar niet te jong om nu al een relatie te hebben waarvoor je dan andere verliefdheden onderdrukt? Soms lijkt het alsof ik al 30 jaar ben en al te serieus met die dingen bezig ben... moest ik 30 jaar zijn, zou ik inderdaad voor mijn relatie kiezen. Maar nu lijkt het mij zo jong.
Ik zou niet weten waarom. Je bent niet vrij om je verliefdheid te achtervolgen, want dan moet (!) je eerst je huidige relatie verbreken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182574215
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:57 schreef WhiteCollar1996 het volgende:

Ik voel me zo in de war. Ik wil mijn vriendin niet kwetsen, eigenlijk verdient ze iemand die echt 100 procent voor haar wilt gaan. Ik ben ondertussen een klootzak met gevoelens voor iemand anders. Het voelt aan alsof ik moet kiezen tussen een relatie die zeker kan standhouden in de toekomst, of dat ik deze relatie moet stopzetten en moet kiezen voor even een single leven met wat versieren, verliefdheden,... en eventueel een kans bij dat andere meisje, maar dan wel misschien spijt hebben over 5 jaar dat ik mijn huidige vriendin heb laten gaan.
Eigenlijk wil je je huidige relatie niet uitmaken vóórdat je zeker weet dat je gelijk een andere vriendin kunt krijgen, hé?

sorry, maar ik denk dat je gewoon eerlijk je huidige relatie moet stopzetten als je zoals je zelf letterlijk zegt 'er niks meer van jouw kant komt' en op moet houden over dat ego-centrische idee dat je heel veel later er vast spijt van zult krijgen.

Je huidige vriendin verdient gewoon dat je eindelijk eerlijk tegen haar bent, en het zegt dat je geen gevoelens hebt, wat ook niet zo is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 17 oktober 2018 @ 16:56:57 #14
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182574242
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 16:55 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Eigenlijk wil je je huidige relatie niet uitmaken vóórdat je zeker weet dat je gelijk een andere vriendin kunt krijgen, hé?

sorry, maar ik denk dat je gewoon eerlijk je huidige relatie moet stopzetten als je zoals je zelf letterlijk zegt 'er niks meer van jouw kant komt' en op moet houden over dat ego-centrische idee dat je heel veel later er vast spijt van zult krijgen.

Je huidige vriendin verdient gewoon dat je eindelijk eerlijk tegen haar bent, en het zegt dat je geen gevoelens hebt, wat ook niet zo is.
je gaat toch ook niet ontslag nemen voor je een nieuwe baan hebt?
Man of Steal.
pi_182574285
Nu kun je dit nog wel doen TS... je zal nog je hele leven verliefd worden op andere vrouwen terwijl je in een relatie zit... op een gegeven moment bereik je een leeftijd dat je niet zomaar elke paar jaar impulsief kan switchen naar een nieuw kutje (want koophuis, kinderen, getrouwd...). Advies: ga er nu voor en geniet ervan!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182574832
Standaard verhaal...

Huidige relatie loopt ergens niet goed, gevoelens weg, een ander ontmoet, verliefd op die ander.

In plaats van open en eerlijk te communiceren naar je vriendin, in plaats van hard te werken aan je relatie om weer aan te wakkeren, kies jij ervoor niet aan je relatie te werken. Ja, want denk je dan dat je relatie doet? Natuurlijk is er geen fuck meer aan, je kapt met aandacht geven en zonder aandacht sterft je relatie.

En wat is dan natuurlijk het leukst? Dat ene meisje waar je geen relatie mee hebt en dus geen huiswerk, dat meisje dat nieuw en spannend is, dat meisje waar je de negatieve kanten niet van kent, ja, dat meisje wel leuk en interessant.

Pfrt.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 17:58:32 #17
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_182575206
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 17:40 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

- Ook al zei je dat je een maand geleden een date had.

- Dat je 22 bent

- nergens spreek je over een relatie.

Hoe serieus moeten we dit nemen ?
Scherp ja.
Gezien je andere topic, ts, zou ik zeggen uitmaken en je vriendin een leukere vriend of scharrel gunnen.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_182606972
Als ik het goed heb begrepen ben je in je hoofd eigenlijk al klaar met de relatie. Gezien ik alleen dingen lees over uitmaken etc..

Ik zou het oneerlijk vinden tegenover je vriendin en tegenover jezelf als je niet even de tijd voor jezelf neemt om je gedachten en gevoelens op een rijtje te zetten. Je bent 21, dat is echt nog hartstikke jong. Het is normaal om verward te zijn over sommige aspecten in je leven. Belangrijk is dat je niet dingen overhaast. Gun je zelf daadwerkelijk de tijd om dingen te analyseren.

Ik zou je aanraden om het contact met het nieuwe meisje voorlopig even te staken (hoe moeilijk dat ook is). Vraag je vriendin om ruimte en duik dan echt even in je eigen emoties. Alleen dan kun je een weloverwogen beslissing maken, zonder dat je een klootzak hoeft te zijn.

Want hoe je je nu gedraagt, ben je dat naar mijn mening wel.
pi_182607103
Het klinkt alsof je beter met je huidige relatie kan stoppen. En dan zie je daarna wel hoe het met die ander loopt.

Waarschijnlijk anders dan je verwacht.

Hoe dan ook: wees eerlijk. Naar jouw vriendin en naar jezelf.
pi_182607746
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:57 schreef WhiteCollar1996 het volgende:
so... dit wordt waarschijnlijk een topic waarin ik er kom uit te zien als een klootzak, en misschien ben ik dat ook, maar ik hoop toch vooral eerlijk advies te krijgen...

OK eerlijk advies: Hou je vriendin, je medefokkers en vooral jezelf niet voor de gek.
Iedereen weet dat je dat andere meisje gaat batsen en je huidige vriendin dumpt.
Je vriendengroep raak je waarschijnlijk ook kwijt maar who cares?
Je kunt er echt niks aan doen, een man moet zijn lul nu eenmaal achterna lopen.
Eerlijk genoeg?
pi_182669299
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 18:13 schreef WhiteCollar1996 het volgende:

[..]

Maar is 21 jaar niet te jong om nu al een relatie te hebben waarvoor je dan andere verliefdheden onderdrukt? Soms lijkt het alsof ik al 30 jaar ben en al te serieus met die dingen bezig ben... moest ik 30 jaar zijn, zou ik inderdaad voor mijn relatie kiezen. Maar nu lijkt het mij zo jong.
Je kan blijkbaar een serieuze en betrouwbare partner zijn aangezien je op een jonge leeftijd al een serieuze relatie kan hebben.

Je bent heel jong en jouw vriendin is echt niet de laatste meid op aarde. Er zijn nog tig matches buiten, wat is je angst?
Je kan beter op tijd er een punt achter zetten dan dat je verkeerde keuzes maakt (lees:vreemdgaan) en jij voor eeuwig die vieze klootzak bent.
Loedermoeder
pi_182677488
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 17:05 schreef Mishu het volgende:
Maak dat andere meisje duidelijk dat je echt verliefd bent en vraag of ze voor je zou gaan als je het uit zou maken. Zo Ja, maak het uit en ga ervoor.
:')_!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En anders maar blijven bij zijn huidige vriendin en wachten tot er een ander paar nieuwe schoenen voorbij komt zodat hij zijn oude kan weggooien? :r

TS je bent vies bezig.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_182678178
Verliefd worden is menselijk, maar ga er dan ook volwassen mee om en wees eerlijk naar je vriendin toe. Ik denk aan je verhaal te lezen dat ze wel open staat om jouw verhaal aan te horen en dit te bespreken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')