abonnement Unibet Coolblue
pi_182508887
Regelmatig spreek ik met een goede vriend af in het weekend om uit eten te gaan, even een kroeg in te gaan, o.i.d. Meestal nemen we dan nog twee gezamenlijke vrienden van ons mee.

Waar ik me een beetje aan stoor, is dat deze vriend nogal zijn eigen zin doordrukt en vindt dat iedereen zich maar moet aanpassen aan zijn wensen.

Daarnaast wil het nog wel eens gebeuren dat je met hem iets afspreekt, maar als je eenmaal op locatie bent aangekomen, beland je in een hele andere situatie dan voorgesteld/ afgesproken, en ik ervaar dat als nogal ergerlijk.

Afgelopen vrijdag bijvoorbeeld, zouden we met nog twee vrienden van ons ergens gaan eten. Daarna zouden we nog even de stad/ een cafeetje in gaan. Hij en nog een vriend gingen direct uit werk de stad in, ik zou 2 uurtjes later aansluiten.

Toen ik bijna in de stad was, kreeg ik een berichtje : ''We zitten in restaurant X''. Kom ik daar aan, zie ik die maat van mij die zonder enig overleg met mij allemaal bekenden van hem heeft zitten appen (van zijn studie en een vakantievriend ofzo), waardoor ik niet de 4 personen aantref die ik goed ken en waarmee ik verwachtte op stap te gaan/uit eten te gaan, maar tref ik een tafel met 9 personen, waarvan ik de helft niet eens ken.

Die vriend van mij staat, toen ik binnen kwam, al duidelijk beschonken op, en verwelkomt mij en introduceert mij aan al ''zijn'' kennissen, die hij zonder overleg maar even heeft opgetrommeld en die ik dus ook maar gezellig moet vinden. Dit waren bovendien mensen van een jaar of 7-8 jonger dan wij (net begonnen met studeren), dus de sfeer aan tafel was erg studentikoos. Daarbovenop, hadden ze al lang en breed het voorgerecht voor hun neus staan, ze waren dus al lang begonnen met eten.

Ik ben daarop opgestaan en heb tegen die maat gezegd ''hier heb ik geen zin in'', en ben toen weggegaan (naar huis). Ik had me immers ingesteld op een rustig avondje uit eten met 4 vrienden die ik goed ken, en in plaats daarvan kom ik in een onbekend studentikoos gezelschap die ik niet ken, zij kennen mij niet, en kennelijk was ik ook niet het wachten waar om even te wachten met eten.

Nu zit ik er een beetje dubbel in. Heb ik niet iets te onaardig gereageerd, of vinden jullie het begrijpelijk?
pi_182508934
Je doet te moeilijk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_182508958
Ik zou hetzelfde gedaan hebben, maar ook afscheid van hem genomen hebben.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_182508995
Dus ook niemand van de anderen heeft hier aandacht aan geschonken? Viel het hen niet op dat het voor jullie geen gebruikelijke situatie was?

Hoe ga je dit oplossen?
pi_182509046
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 12:08 schreef halfway het volgende:
Ik zou hetzelfde gedaan hebben, maar ook afscheid van hem genomen hebben.
Dit.

Respect dat je dat restaurant weer bent uitgelopen :) Zou zelf denk ik het gevoel hebben ''in de val gelopen'' te zijn, om er vervolgens 2/3 uur ongemakkelijk een beetje bij te zitten.

Heb ook zo'n vriend die me steeds aan jan en alleman wil introduceren. Maar ik heb vrienden genoeg, en ben nu eenmaal niet het type dat geniet van een lang koetjes en kalfjesgesprek met een onbekende (al helemaal niet een beschonken onbekende) die ik daarna nooit meer zal zien.

Zou dan ook erg balen als ik verwacht met 3 bekenden uit eten te gaan, en ik loop binnen en zie vervolgens een gigantisch gezelschap aan die tafel zitten die ik nog nooit gezien heb.
  zondag 14 oktober 2018 @ 12:13:45 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_182509053
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 12:01 schreef Scrapyard het volgende:
Waar ik me een beetje aan stoor, is dat deze vriend nogal zijn eigen zin doordrukt en vindt dat iedereen zich maar moet aanpassen aan zijn wensen.
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 12:01 schreef Scrapyard het volgende:
waardoor ik niet de 4 personen aantref die ik goed ken en waarmee ik verwachtte op stap te gaan/uit eten te gaan, maar tref ik een tafel met 9 personen, waarvan ik de helft niet eens ken.

quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 12:01 schreef Scrapyard het volgende:
Ik ben daarop opgestaan en heb tegen die maat gezegd ''hier heb ik geen zin in'', en ben toen weggegaan (naar huis).
pi_182509060
Je had toch ook gewoon normaal kunnen communiceren?
Dat je dan toch liever wat anders gaat doen is denk ik niet zo onredelijk
Met een of andere dramatische statement gewoon weg lopen is wel kinderachtig

Had hem even apart genomen en gezegd dat het niet is wat je verwacht had en dat je hoofd hier naar staat/dat je wat rustigers wilde doen of zoiets. Hem een fijne avond gewenst en gezegd dat je elkaar volgende week wel ziet/morgen appt of weet ik wat gebruikelijk voor jullie is
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 oktober 2018 @ 12:16:15 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182509109
Begrijpelijk, uitermate irritant als mensen zulke plannen ineens compleet overhoop gooien en er allerlei anderen bij gaan halen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182509120
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 12:14 schreef Allures het volgende:
Je had toch ook gewoon normaal kunnen communiceren?
Dat je dan toch liever wat anders gaat doen is denk ik niet zo onredelijk
Met een of andere dramatische statement gewoon weg lopen is wel kinderachtig

Had hem even apart genomen en gezegd dat het niet is wat je verwacht had en dat je hoofd hier naar staat/dat je wat rustigers wilde doen of zoiets. Hem een fijne avond gewenst en gezegd dat je elkaar volgende week wel ziet/morgen appt of weet ik wat gebruikelijk voor jullie is
Oh maar dat heb ik ook gedaan hoor. Ik ben niet die tent uitgestormd ofzo.

Maar we zouden met zijn vieren uit eten gaan, en daarna naar cafe X gaan.

Eenmaal aangekomen zaten er dus die 9 man, en werd het speciaalrbiercafe opeens een studentenzuipcafe. Toen hebben een andere vriend en ik gezegd dat wij ons eigen plan trekken, en zijn we weggegaan :)
  zondag 14 oktober 2018 @ 12:20:44 #10
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_182509173
Klinkt een beetje alsof die vriend z’n studentenleven nog geen vaarwel wil zeggen.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_182509184
Begrijp het helemaal.

Waarom zou je uit eten gaan met mensen die je niet kent? Althans : in een vrije tijd setting. Zal ook aan je persoonlijkheid liggen, maar ik heb daar absoluut geen behoefte aan.

Al helemaal als het niet is overlegd van tevoren.

Maakte ook ooit zoiets mee ; Ik heb een boot, en we gingen varen met 5 vrienden. Een vriend was net lid geworden van een studentenvereniging. Zegt hij doodleuk : Je moet zo even naar de wal varen, want Gijs (een nieuwe vriend van mijn dispuut) komt ook.

Ja dat hebben we dus maar mooi niet gedaan. Vraag me wel eens af : ben ik nu zo anti-sociaal/ mensenschuw? Maar ik heb gewoon niet zo'n behoefte aan Gijs die ik niet ken en ook niet hoef te kennen, al helemaal als het zonder overleg wordt afgesproken.
pi_182509235
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 12:20 schreef MPC60 het volgende:
Klinkt een beetje alsof die vriend z’n studentenleven nog geen vaarwel wil zeggen.
Klopt, opzich niets mis mee. Maar sleur dan niet andere mensen (word ook over 2 maanden 30) daarin mee. Niets tegen studenten, zelf ook ooit zo geweest. Maar ik hoef nu niet met ze uit eten of op stap. Andere levensfase, andere karakters, andere voorkeuren.
  zondag 14 oktober 2018 @ 12:29:11 #13
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182509288
Je stelt je aan en bent wat egoïstisch. Als je dit echt zo belangrijk vond dan had je dat van tevoren moeten zeggen tegen je vriend. Als hij dan nog dezelfde situatie zou creëren, dan had je het hem best kwalijk kunnen nemen.
1 + 1 = blauw
pi_182509300
Ik zou hetzelfde hebben gereageerd. Hoe reageerde hij toen je aangaf dit niet het plan was?
pi_182509427
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 12:29 schreef Kamina het volgende:
Je stelt je aan en bent wat egoïstisch. Als je dit echt zo belangrijk vond dan had je dat van tevoren moeten zeggen tegen je vriend. Als hij dan nog dezelfde situatie zou creëren, dan had je het hem best kwalijk kunnen nemen.
Hoe kun je het vantevoren zeggen dan? Ik wist toch niet wie er allemaal aan tafel zaten toen ik dat restaurant binnen liep? :P
pi_182509445
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 12:29 schreef ichangedmymind het volgende:
Ik zou hetzelfde hebben gereageerd. Hoe reageerde hij toen je aangaf dit niet het plan was?
Ja dat was natuurlijk helemaal niet oke en sloeg allemaal nergens op.
  zondag 14 oktober 2018 @ 12:47:21 #17
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182509595
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 12:36 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Hoe kun je het vantevoren zeggen dan? Ik wist toch niet wie er allemaal aan tafel zaten toen ik dat restaurant binnen liep? :P
"Hey, laten we met z'n vieren afspreken, want ik wil graag met jullie alleen tijd doorbrengen."
1 + 1 = blauw
pi_182509620
Ik denk niet dat het goed of fout is maar een miscommunicatie en verschil in verwachtingen. Waarschijnlijk heb jij andere behoeftes en had je een ander idee bij de afspraak, dan valt dat echt tegen en baal je. Ik kan het me echt goed voorstellen en zou dat ook gehad hebben.

Aan de andere kant heeft de ander daar vast niks verkeerd mee bedoelt en vind hij het gewoon fijn om gezellig te chillen met een groep mensen ongeacht leeftijd oid. Wist waarschijnlijk niet dat jij er een ander beeld bij had.

Om dit te voorkomen kan je nog eens nagaan hoe het met die vriendschap zit, of je wel overeenkomt qua behoefte en wat je elkaar hebt te bieden, verder indien dat nog overeenkomt, is het goed om duidelijk te zijn in wat je wilt.

Als die ander daar heel flexibel in is en het niet veel uitmaakt, maar bij jou dat soort dingen wat gevoeliger ligt, is het denk ik aan jou om je wensen en grenzen kenbaar te maken. Daarmee zorg je dat een ander rekening met je kan houden.

Doe hij dat niet weet je ook gelijk wat voor vriend het is, maar ik schat zo in dat hij dat vast zal doen. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_182509655
En wat heeft die 'vriend' nog laten weten?
  zondag 14 oktober 2018 @ 13:20:07 #20
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182510117
Ik zou hetzelfde hebben gereageerd. Helemaal als het vaker gebeurt is. Heb je het wel eens eerder met hem besproken? Kan best dat hij geen enkel idee heeft dat jij het gewoon niet zo relax vind als plannen veranderen.

Wel knap dat je gewoon rustig bent weggelopen (na melding dat je wat anders had verwacht). Ik was eerder awkward blijven zitten denk ik, maar had dan wel de wens gehad dat ik de ballen had gehad om gewoon weg te lopen :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182510918
Ik had hetzelfde gedaan, wat een eikel zeg. Zoek het lekker uit met je sjaarzen aan tafel!
  zondag 14 oktober 2018 @ 15:13:31 #22
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182511507
Van die autisten die per se moeten weten wat hun te wachten staat voor ze ergens naartoe gaan :')
Man of Steal.
pi_182511998
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 12:01 schreef Scrapyard het volgende:
Regelmatig spreek ik met een goede vriend af in het weekend om uit eten te gaan, even een kroeg in te gaan, o.i.d. Meestal nemen we dan nog twee gezamenlijke vrienden van ons mee.

Waar ik me een beetje aan stoor, is dat deze vriend nogal zijn eigen zin doordrukt en vindt dat iedereen zich maar moet aanpassen aan zijn wensen.

Daarnaast wil het nog wel eens gebeuren dat je met hem iets afspreekt, maar als je eenmaal op locatie bent aangekomen, beland je in een hele andere situatie dan voorgesteld/ afgesproken, en ik ervaar dat als nogal ergerlijk.

Afgelopen vrijdag bijvoorbeeld, zouden we met nog twee vrienden van ons ergens gaan eten. Daarna zouden we nog even de stad/ een cafeetje in gaan. Hij en nog een vriend gingen direct uit werk de stad in, ik zou 2 uurtjes later aansluiten.

Toen ik bijna in de stad was, kreeg ik een berichtje : ''We zitten in restaurant X''. Kom ik daar aan, zie ik die maat van mij die zonder enig overleg met mij allemaal bekenden van hem heeft zitten appen (van zijn studie en een vakantievriend ofzo), waardoor ik niet de 4 personen aantref die ik goed ken en waarmee ik verwachtte op stap te gaan/uit eten te gaan, maar tref ik een tafel met 9 personen, waarvan ik de helft niet eens ken.

Die vriend van mij staat, toen ik binnen kwam, al duidelijk beschonken op, en verwelkomt mij en introduceert mij aan al ''zijn'' kennissen, die hij zonder overleg maar even heeft opgetrommeld en die ik dus ook maar gezellig moet vinden. Dit waren bovendien mensen van een jaar of 7-8 jonger dan wij (net begonnen met studeren), dus de sfeer aan tafel was erg studentikoos. Daarbovenop, hadden ze al lang en breed het voorgerecht voor hun neus staan, ze waren dus al lang begonnen met eten.

Ik ben daarop opgestaan en heb tegen die maat gezegd ''hier heb ik geen zin in'', en ben toen weggegaan (naar huis). Ik had me immers ingesteld op een rustig avondje uit eten met 4 vrienden die ik goed ken, en in plaats daarvan kom ik in een onbekend studentikoos gezelschap die ik niet ken, zij kennen mij niet, en kennelijk was ik ook niet het wachten waar om even te wachten met eten.

Nu zit ik er een beetje dubbel in. Heb ik niet iets te onaardig gereageerd, of vinden jullie het begrijpelijk?
Het is alleen maar ikke ikke ikke. Zolang je geen concrete afspraken hebt gemaakt dat het alleen jullie vier zou worden dan hebben ze niks verkeerds gedaan. Dat jij buiten de boot valt ligt voornamelijk aan je mindset.
pi_182512054
Nee, ik vind t heel redelijk. Ik zit ook niet op een stel onbekenden te wachten als ik afspreek met iemand. Donder op met je kutvriendjes, zou ik zeggen.
pi_182519743
quote:
3s.gif Op zondag 14 oktober 2018 12:47 schreef Kamina het volgende:

[..]

"Hey, laten we met z'n vieren afspreken, want ik wil graag met jullie alleen tijd doorbrengen."
Precies dat is afgesproken. Alleen toen ik daar aan kwam, zaten er dus ook allemaal andere mensen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')