Tja schuldgevoel...wat is dat nou eigenlijk? Ik ben van mening dat je eigenlijk nooit een schuldgevoel moet hebben, om de simpele reden dat je overal zelf voor kiest. Iedere actie die je maakt, je kiest er (vaak) zelf voor, dus waarom zou je je schuldig voelen?
Waarschijnlijk doen de feestdagen je vriend erg aan zijn vorige relatie denken. Geef em een klap voor zn kop en laat em weten dat jij het niet leuk vind als hij depri gaat lopen doen in zo'n leuke periode. Jouw dagen zijn dan natuurlijk ook verneukt.
Als hij geen zin heeft in dat feest dan moet hij gewoon niet gaan, vrienden onder elkaar snappen dat echt wel. Voor de rest...tja het advies dat ik je meegeef is em echt een klap voor zn kop verkopen. Laat maar eens zien dat jij er ook onder lijdt.
Def
Maar zeker bij een geval als dit moet het schuldgevoel natuurlijk niet te erg worden en te lang blijven. Als het al negen maanden geleden is zou hij er in principe allang overheen moeten zijn. Het zou inderdaad een soort winterdepressiviteit kunnen zijn, ja.
Maar 9 maanden en dan nog steeds spijt hebben terwijl je al een andere vriendin hebt...das wel iets teveel...
Def
Is hij alleen maar zo down omdat hij zn exvriendin dus met jou bedrogen heeft? hoe is de verstandhouding nu tussen zn ex en hem, en zn ex en jou? misschien dat hij eens een x met dr kan gaan praten, en zn excuses aan kan bieden? zodat het voor zn eigen gevoel wat beter wordt?
liefs racoon2002
Bij het vermoeden van een (al dan niet winter-)depressie trouwens *ALTIJD* naar de huisarts gaan. Het is uiterst onverstandig om een depressie niet te behandelen.
[Dit bericht is gewijzigd door Halinalle op 01-01-2003 23:09]
Helpt dus allemaal echt nix.. ben zelf ook al een enorme tijd depri.... dus opzich kan ik me denk ik wel een beetje inleven in hem... het is idd onwijs moeilijk voor anderen om er altijd begrip voor te tonen. Depressie gaat niet zomaaar weg.. wat ik zelf zou doen is een keer goed met hem gaan praten en probeer zover te komen dat hij er alles uit gooit.. ik waarschuw wel, zoiets kan ENORM veel pijn doen.. kan ook enorm fout gaan.. maar de kans dat het beter gaat erdoor is nog veel groter...
quote:Verstandhouding tussen zijn ex en hem is sporadisch contact, afwikkeling lopende zaken (huis) en het vooral nergens over hebben verder. Ze konden het al een hele tijd niet meer over diepere dingen hebben, en in relatietherapie wilde hij niet met haar. Excuses helpen denk ik niet meer, maar zou hij toch kunnen proberen (zal ik hem ook eens aanraden). Het enige waar zij vermoedelijk blij van wordt is als hij op zijn knieen teruggaat en de rest van zijn leven haar slaaf is. Tussen zijn ex en mij is geen contact. Maar aangezien hij niet echt met haar spreekt en dus maar een beetje zit te raden, zo van "ik geloof dat het wel goed met haar gaat" komt hij nooit van zijn schuldgevoel af denk ik. Volgens mij is het een combinatie van dingen: wisseling van loopbaan (niet helemaal wat hij ervan verwacht had), wisseling van huis, wisseling van vrouw. Niks is meer hoe het was en hij is in wezen niet zo flexibel van aard. Misschien gaat het met tijd ook wel over (zucht...)
Op dinsdag 31 december 2002 14:04 schreef racoon2002 het volgende:
Iedereen hier zegt winterdepressie, niks aan de hand, ik vind dat je dat niet zomaar kunt stellen, je weet niet of er misschien veel meer aan de hand is,het hoeft natuurlijk niet en het kan ook wel, maar je weet het niet zeker...Is hij alleen maar zo down omdat hij zn exvriendin dus met jou bedrogen heeft? hoe is de verstandhouding nu tussen zn ex en hem, en zn ex en jou? misschien dat hij eens een x met dr kan gaan praten, en zn excuses aan kan bieden? zodat het voor zn eigen gevoel wat beter wordt?
liefs racoon2002
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 13:39 schreef Friemeltje het volgende:
Je moet em gewoon iedere avond flink verwennen. pijpen+slikken doet het altijd goed. [met wat serieus gelul erachteraan]
Probeer toch een keer een goed gesprek met hem aan te gaan.
Ga leuke dingen doen. Dagjes weg
Ga op vakantie naar een warm land. Whatever..
Iig, moet het niet te lang duren, want dan trekt hij jou mee de put in en dat is volgens mij ook niet de bedoeling.
Zou je niet eens professionele begeleiding zoeken?
Overigens klinkt dit inderdaad niet als een typische winterdepressie (als er al een ''typische winterdepressie'' bestaat).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |