abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182489949
Goedemiddag beste mensen! :)

Ik heb speciaal voor deze post een account aangemaakt, omdat het me interessant lijkt hoe andere mensen tegen mijn verhaal aankijken en wat jullie in mijn situatie zouden doen..

Nou goed.. het volgende. Ik zit momenteel een beetje met de handen in het haar, want ik weet niet goed wat ik met mijn huidige situatie aan moet.

Ik ben 27 en ga sinds ongeveer 10 jaar met dezelfde paar mensen om. Wat mij echter opvalt is dat ik de laatste maanden geen voldoening meer haal uit het omgaan met deze mensen. De sociale bezigheden die wij voorheen deden zijn allemaal een beetje doodgebloed. Daarnaast zijn er nog enkele andere redenen waarom ik dit groepje zat ben. Zo is er bijvoorbeeld het stevige drank/drugsgebruik. Ikzelf ben zeker ook geen heilige op dit gebied, maar ik merk gewoon dat ik een ander pad op wil in mijn leven en dit gebruik achterwege wil laten.

De jongens waar ik mee omga blijven gewoon lekker doorgaan met drank/cocaïne, en ik merk dat dit gegeven de laatste tijd voor miscommunicatie en wederzijds onbegrip zorgt. Wij zitten met z'n allen in een groepsapp, en als die jongens de nacht daarvoor stevig gebruikt hebben, zijn ze de volgende dagen erg vervelend en irritant in deze groepsapp. Zo deinzen er een paar er dan niet voor terug om iemand (waaronder regelmatig ik) belachelijk te maken en continu te lopen fucken. Een van die jongens is altijd de 'leider' daar in, en de rest doet dan altijd lekker mee. Deze 'leider' heb ik altijd al een beetje een klootzak gevonden, en ik spreek zelf ook niet 1 op 1 met deze jongen af. Enkel omdat de jongens waar ik mee omga hem van jongs af aan kennen, zie ik hem. Als deze jongen zich op een avondje bij de groep voegt, verhard en veranderd de sfeer altijd. Op alles heeft deze jongen commentaar, en niks is goed wat ik doe. Hij is ook 1 van de hoofdredenen dat het nu zo loopt. Zelfs mijn beste vriend begint de laatste tijd mee te doen aan irritant gedrag, mede onder invloed van deze vent. Voorheen appten ik en deze beste vriend ook dagelijks, maar dit is gewoon allemaal doodgebloed. Misschien zijn zij mij ook zat, I dont know waarom maargoed. Ik weet haast zeker dat dit voor hun gewoon een beetje dollen en fucken is en dat ze denken dat ik het allemaal maar goed vind, maar ik ben hier zo klaar mee! Hierdoor heb ik al een paar keer gedacht om gewoon definitief te breken met deze jongens. Ik voel me hier de laatste tijd niet bepaald chill onder en ik zie ze steeds meer als een last. Ik wil gewoon weer gelukkig zijn qua sociale contacten en leuke dingen kunnen doen.

Aan de andere kant.... het punt is dan dat ik gewoon zonder vrienden kom te staan als ik nu per direct zou breken met ze. :') :') Ik vind dit een erg vervelend en triest idee waar ik nog nooit eerder in mijn leven mee te maken heb gehad. Nouja.. aan de andere kant heb ik de laatste tijden überhaupt al niet meer het gevoel dat ik nog echte vrienden heb. Het voelt voor mij meer als een schijnvertoning en het is voor mij al een tijdje niet meer als voorheen.

Ik ben ook niet bepaald het type dat erg snel vrienden maakt op gelegenheden, terwijl ik daar wel bewust open voor sta. Ik ben ook weer geen autist, maar ik vind het gewoon fijn om met gelijkgestemden om te gaan waar ik gewoon mee kan levelen/matchen. Die vind ik niet vaak. Ik wil heel graag een nieuw hoofdstuk in mijn leven beginnen en nieuwe mensen ontmoeten, maar ik weet bijgod gewoon niet waar ik moet beginnen. Dingen als 'zoek een hobby, doe vrijwilligerswerk, ga in je eentje naar een cafe' vind ik gewoon moeilijk.

Wat zouden jullie denken.. zal ik deze jongens er eens goed en stevig mee confronteren en hun wijzen op wat mij dwarszit? Grote kans dat vooral die klootzak zegt van 'ja stel je niet aan, niet zo janken' en dat die anderen dan volgen. Helaas is dat gewoon de situatie op dit moment.

Het komt er al met al dus gewoon op neer dat ik momenteel niet gelukkig ben en vaak denk aan deze situatie. Ik weet het momenteel allemaal even niet meer. Zit hier nog toekomst in of moet ik ze laten voor wat het is? :o

Ik lees graag verhalen of ervaringen van anderen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Koekoek968 op 13-10-2018 16:03:26 ]
pi_182490004
Gewoon je prioriteiten verleggen naar andere mensen
Opbouwen met die mensen, afbouwen met de andere

Als jij iets anders wil, moet je daar toch zelf voor zorgen
Ergo andere mensen zoeken
pi_182490499
Ik las het als vriendengroep zat (iets) te doen. Maar als ze je irriteren wellicht stoppen met ze zien. En nieuwe vrienden zoeken, maar dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan.
pi_182490512
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:04 schreef Allures het volgende:
Gewoon je prioriteiten verleggen naar andere mensen
Opbouwen met die mensen, afbouwen met de andere

Als jij iets anders wil, moet je daar toch zelf voor zorgen
Ergo andere mensen zoeken
True! Ik ben er mee bezig, maar wat als je nou eenmaal weinig mensen spreekt naast eerder genoemde jongens? I'm working on it..
pi_182490567
Erg lastig en vervelend verhaal dit!
Ten eerste succes ermee!

Ten tweede is denk ik toch het beste om ze eens (apart) aan te spreken over hoe je je bij deze situatie voelt.

Met een beetje geluk draaien ze bij, maar ik geef het ook een redelijk grote kans dat het erger wordt of in ieder geval zo blijft.

Maar dan weet je wel waar je aan toe bent.
Het zegt namelijk al genoeg dat je hier een topic over opent. Zoals je zelf al zei, ben je op dit moment niet gelukkig.
pi_182490577
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:23 schreef vredesdruif het volgende:
Ik las het als vriendengroep zat (iets) te doen. Maar als ze je irriteren wellicht stoppen met ze zien. En nieuwe vrienden zoeken, maar dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan.
Klinkt misschien raar, maar is er momenteel geen fok forum actief waar mensen elkaar kunnen ontmoeten? Ik sta voor alles open :P
pi_182490587
Je hoeft niet te breken. Gewoon uitfaseren. Dat laat ook meer ruimte over om naar elkaar toe te groeien als zij ook op een punt komen dat ze die shit achter zich willen laten.

Denk daarnaast na over wat je leuk vind om te doen. Waar je meer van wil. Zoek dat bewust op. Dan kom je mensen tegen die dat ook leuk vinden. Ga daar vrijwilligerswerk bij doen, ontmoet mensen die dat ook tof vinden en spreek eens af buiten dat werk.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_182490595
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:27 schreef Koekoek968 het volgende:

[..]

Klinkt misschien raar, maar is er momenteel geen fok forum actief waar mensen elkaar kunnen ontmoeten? Ik sta voor alles open :P
Nieuwe mensen leren kennen lees ik regelmatig over op Fok. Daarnaast zijn er 2 topics voor verschillende leeftijdsgroepen op fok.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_182490607
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:27 schreef Koekoek968 het volgende:

[..]

Klinkt misschien raar, maar is er momenteel geen fok forum actief waar mensen elkaar kunnen ontmoeten? Ik sta voor alles open :P
Was er volgens mij altijd wel en anders open je zelf een nieuw deel.
pi_182490645
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_182490667
Jawel je hebt deze

R&P / Mensen van 25+ die graag meeten # 60

En deze

R&P / Het aangaan van sociale contacten topic #3

Al weet ik niet of die tweede helemaal passend is..


En TS "Vrienden" die kut tegen je doen zijn dat wel vrienden?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182490889
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Jawel je hebt deze

R&P / Mensen van 25+ die graag meeten # 60

En deze

R&P / Het aangaan van sociale contacten topic #3

Al weet ik niet of die tweede helemaal passend is..

En TS "Vrienden" die kut tegen je doen zijn dat wel vrienden?
Bedankt voor de topic links!

En ja, uiteraard heb je gelijk. Als mensen kut doen en alleen maar als een last voelen zijn zij geen vrienden! Sinds ik dit topic heb geopend zijn mijn ogen nog een stukje meer open gegaan! Altijd fijn om meningen van anderen over jouw situatie te horen
pi_182491217
quote:
18s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:01 schreef Koekoek968 het volgende:
Goedemiddag beste mensen! :)

Ik heb speciaal voor deze post een account aangemaakt, omdat het me interessant lijkt hoe andere mensen tegen mijn verhaal aankijken en wat jullie in mijn situatie zouden doen..

Nou goed.. het volgende. Ik zit momenteel een beetje met de handen in het haar, want ik weet niet goed wat ik met mijn huidige situatie aan moet.

Ik ben 27 en ga sinds ongeveer 10 jaar met dezelfde paar mensen om. Wat mij echter opvalt is dat ik de laatste maanden geen voldoening meer haal uit het omgaan met deze mensen. De sociale bezigheden die wij voorheen deden zijn allemaal een beetje doodgebloed. Daarnaast zijn er nog enkele andere redenen waarom ik dit groepje zat ben. Zo is er bijvoorbeeld het stevige drank/drugsgebruik. Ikzelf ben zeker ook geen heilige op dit gebied, maar ik merk gewoon dat ik een ander pad op wil in mijn leven en dit gebruik achterwege wil laten.

De jongens waar ik mee omga blijven gewoon lekker doorgaan met drank/cocaïne, en ik merk dat dit gegeven de laatste tijd voor miscommunicatie en wederzijds onbegrip zorgt. Wij zitten met z'n allen in een groepsapp, en als die jongens de nacht daarvoor stevig gebruikt hebben, zijn ze de volgende dagen erg vervelend en irritant in deze groepsapp. Zo deinzen er een paar er dan niet voor terug om iemand (waaronder regelmatig ik) belachelijk te maken en continu te lopen fucken. Een van die jongens is altijd de 'leider' daar in, en de rest doet dan altijd lekker mee. Deze 'leider' heb ik altijd al een beetje een klootzak gevonden, en ik spreek zelf ook niet 1 op 1 met deze jongen af. Enkel omdat de jongens waar ik mee omga hem van jongs af aan kennen, zie ik hem. Als deze jongen zich op een avondje bij de groep voegt, verhard en veranderd de sfeer altijd. Op alles heeft deze jongen commentaar, en niks is goed wat ik doe. Hij is ook 1 van de hoofdredenen dat het nu zo loopt. Zelfs mijn beste vriend begint de laatste tijd mee te doen aan irritant gedrag, mede onder invloed van deze vent. Voorheen appten ik en deze beste vriend ook dagelijks, maar dit is gewoon allemaal doodgebloed. Misschien zijn zij mij ook zat, I dont know waarom maargoed. Ik weet haast zeker dat dit voor hun gewoon een beetje dollen en fucken is en dat ze denken dat ik het allemaal maar goed vind, maar ik ben hier zo klaar mee! Hierdoor heb ik al een paar keer gedacht om gewoon definitief te breken met deze jongens. Ik voel me hier de laatste tijd niet bepaald chill onder en ik zie ze steeds meer als een last. Ik wil gewoon weer gelukkig zijn qua sociale contacten en leuke dingen kunnen doen.

Aan de andere kant.... het punt is dan dat ik gewoon zonder vrienden kom te staan als ik nu per direct zou breken met ze. :') :') Ik vind dit een erg vervelend en triest idee waar ik nog nooit eerder in mijn leven mee te maken heb gehad. Nouja.. aan de andere kant heb ik de laatste tijden überhaupt al niet meer het gevoel dat ik nog echte vrienden heb. Het voelt voor mij meer als een schijnvertoning en het is voor mij al een tijdje niet meer als voorheen.

Ik ben ook niet bepaald het type dat erg snel vrienden maakt op gelegenheden, terwijl ik daar wel bewust open voor sta. Ik ben ook weer geen autist, maar ik vind het gewoon fijn om met gelijkgestemden om te gaan waar ik gewoon mee kan levelen/matchen. Die vind ik niet vaak. Ik wil heel graag een nieuw hoofdstuk in mijn leven beginnen en nieuwe mensen ontmoeten, maar ik weet bijgod gewoon niet waar ik moet beginnen. Dingen als 'zoek een hobby, doe vrijwilligerswerk, ga in je eentje naar een cafe' vind ik gewoon moeilijk.

Wat zouden jullie denken.. zal ik deze jongens er eens goed en stevig mee confronteren en hun wijzen op wat mij dwarszit? Grote kans dat vooral die klootzak zegt van 'ja stel je niet aan, niet zo janken' en dat die anderen dan volgen. Helaas is dat gewoon de situatie op dit moment.

Het komt er al met al dus gewoon op neer dat ik momenteel niet gelukkig ben en vaak denk aan deze situatie. Ik weet het momenteel allemaal even niet meer. Zit hier nog toekomst in of moet ik ze laten voor wat het is? :o
Heel herkenbaar, mijn vrienden waren als broers en hebben de vetste mafste en weird shit meegemaakt... echter een paar jaar geleden had ik het wel gezien met de drugs en de drank die er altijd standaard bij waren. Uiteindelijk uit elkaar gegroeid omdat het gaat vervelen uiteindelijk. Maar als je verder wil met je leven en je omgeving blijft hangen dan kun je voor jezelf de keus maken. Een gouden middenweg is er niet als jouw mindset verandert. Inmiddels een heel Nice leven, getrouwd en een paar kids :)
Ik was hier...
pi_182491356
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:05 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Heel herkenbaar, mijn vrienden waren als broers en hebben de vetste mafste en weird shit meegemaakt... echter een paar jaar geleden had ik het wel gezien met de drugs en de drank die er altijd standaard bij waren. Uiteindelijk uit elkaar gegroeid omdat het gaat vervelen uiteindelijk. Maar als je verder wil met je leven en je omgeving blijft hangen dan kun je voor jezelf de keus maken. Een gouden middenweg is er niet als jouw mindset verandert. Inmiddels een heel Nice leven, getrouwd en een paar kids :)
Bedankt voor het delen van je ervaringen! Ik vind dit soort posts altijd erg interessant om te lezen. Ik weet dat ik niet de enige ben die in een dergelijke situatie zit, maar het is altijd fijn om gelijkgestemden te horen. :)
pi_182493136
In de tijd die je nodig had om dit verhaal te schrijven had je natuurlijk ook een streep kunnen zetten onder de 'vriendschappen' die je hebt met deze gasten.

Je bent duidelijk een andere kant uit aan het gaan dan zij. Prima, maar dan wordt het zoals je zelf aangeeft hoog tijd voor iets anders. Ben zelf ook een tijdje vriendloos geweest en dat is kut, maar als je dingen gaan ondernemen (clubje dit, vereniging zus en zo) kom je snel genoeg gelijkgestemden tegen. Daar weer vrienden/vriendinnen gevonden, maar zonder actie te ondernemen lukt dat natuurlijk niet. Dus mijn advies: dump die lui (sowieso coke :'),dat is voor mij al een reden om de 'vriendschap' te verbreken, echt hoe kansloos), en begin een leven met mensen die je wel aanstaan.
pi_182497641
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:17 schreef Koekoek968 het volgende:

[..]

Bedankt voor het delen van je ervaringen! Ik vind dit soort posts altijd erg interessant om te lezen. Ik weet dat ik niet de enige ben die in een dergelijke situatie zit, maar het is altijd fijn om gelijkgestemden te horen. :)
Veel sterkte kerel, het komt wel goed.
Beter dat je er nu zo over denkt dan over 10 jaar nog aan het spul zit, zoals veel van die jongens waar ik mee op trok. Is even klote zo maar t wordt beter :)
Ik was hier...
pi_182497810
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:28 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Veel sterkte kerel, het komt wel goed.
Beter dat je er nu zo over denkt dan over 10 jaar nog aan het spul zit, zoals veel van die jongens waar ik mee op trok. Is even klote zo maar t wordt beter :)
Thanks! :) Zojuist een verjaardagsfeestje afgezegd waarbij gegarandeerd gebruikt zou worden en waarbij natuurlijk eerder genoemde jongens allemaal bij aanwezig zijn. Ik wil dit gewoon niet meer voor mezelf, en alhoewel ik dan nu dus thuis zit op de zaterdagavond, heb ik het er voor over. Ik ga dit doorzetten en proberen om aan een nieuw hoofdstuk in mijn leven te beginnen! Sorry jarige, ik maak het nog goed met je :o
pi_182499351
Tsja zo gaat dit bij veel vriendengroepen denk ik, zeker met het nodige alcohol/drugs gebruik.

Als je echt de zondebok bent is dat mischien wel vervelend. Bij ons is altijd wel iemand een keer de lul en dat accepteer je ook maar dan, en toch hou ik wel van het slappe gezever, anekdotes ophalen van vroeger en simpele humor onder het genot van een paar bier en een keer juist niet ff serieus te zijn, een paar hebben al kinderen.. sommige niet.. andere zien we vrijwel nooit meer.

Als je jezelf echt niet meer zo thuisvoelt in die groep, en dat neem ik aan anders open je geen topic hier over.. dan moet je mischien gaan twijfelen, maar anders helemaal geen vrienden is mischien ook niks?
Succes iig
pi_182499947
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:28 schreef Newssworld het volgende:
Tsja zo gaat dit bij veel vriendengroepen denk ik, zeker met het nodige alcohol/drugs gebruik.

Als je echt de zondebok bent is dat mischien wel vervelend. Bij ons is altijd wel iemand een keer de lul en dat accepteer je ook maar dan, en toch hou ik wel van het slappe gezever, anekdotes ophalen van vroeger en simpele humor onder het genot van een paar bier en een keer juist niet ff serieus te zijn, een paar hebben al kinderen.. sommige niet.. andere zien we vrijwel nooit meer.

Als je jezelf echt niet meer zo thuisvoelt in die groep, en dat neem ik aan anders open je geen topic hier over.. dan moet je mischien gaan twijfelen, maar anders helemaal geen vrienden is mischien ook niks?
Succes iig
Sja.. was het maar eens slap gezever, oude anekdotes ophalen van vroeger en simpele humor onder het genot van een paar bier, maar er komt altijd meer bij kijken. Geloof me, momenteel prefereer ik liever geen vrienden hebben dan deze jongens. Het lijkt me niet gezond als je je keer op keer ergert aan ze. En natuurlijk, ik ben ook geen watje ofzo! Iedereen is wel eens de lul, maar dit is gewoon anders. Sommigen zijn plaaggeesten die je steeds doelbewust uit de tent proberen te lokken met soms de gekste dingen, dat vind ik niet bij een vriendschap horen.
pi_182501156
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:50 schreef Koekoek968 het volgende:

[..]

Sja.. was het maar eens slap gezever, oude anekdotes ophalen van vroeger en simpele humor onder het genot van een paar bier, maar er komt altijd meer bij kijken. Geloof me, momenteel prefereer ik liever geen vrienden hebben dan deze jongens. Het lijkt me niet gezond als je je keer op keer ergert aan ze. En natuurlijk, ik ben ook geen watje ofzo! Iedereen is wel eens de lul, maar dit is gewoon anders. Sommigen zijn plaaggeesten die je steeds doelbewust uit de tent proberen te lokken met soms de gekste dingen, dat vind ik niet bij een vriendschap horen.
Ah oké, dat stukje is wel duidelijk, ken ook mensen die na 4 a 5 bier weer de dealer moeten bellen of wel heel vaak naar de wc gaan.. en ik erger me meestal wel aan deze personen omdat de gesprekken vooral over hun gaan en geen aandacht voor jou hebben, en je inderdaad ook nog uit de tent kunnen lokken.

Ik vind het persoonlijk gezelliger als iedereen gewoon aangeschoten/dronken is, sommigen doen ooit een pilletje op een festival, moeten ze zelf weten; maar elke keer weer die snuifpraat..

tsja, en als ze dan ook nog is tegen jou bezig zijn terwijl jij er eigenlijk wel klaar mee bent, en zelfs liever niet met hun omgaat zegt dat al redelijk veel.
Krijg nu een beter idee van de sfeer in die groep denk ik.
pi_182501461
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:50 schreef Koekoek968 het volgende:

[..]

Sja.. was het maar eens slap gezever, oude anekdotes ophalen van vroeger en simpele humor onder het genot van een paar bier, maar er komt altijd meer bij kijken. Geloof me, momenteel prefereer ik liever geen vrienden hebben dan deze jongens. Het lijkt me niet gezond als je je keer op keer ergert aan ze. En natuurlijk, ik ben ook geen watje ofzo! Iedereen is wel eens de lul, maar dit is gewoon anders. Sommigen zijn plaaggeesten die je steeds doelbewust uit de tent proberen te lokken met soms de gekste dingen, dat vind ik niet bij een vriendschap horen.
Wat let je om de 'vriendschap' op te zeggen en op zoek te gaan naar mensen waarmee het wel echt gezellig is?
pi_182509505
Waarom breken?

Het is wel herkenbaar (om andere redenen) van een paar jaar geleden.

Je kunt er toch gewoon minder tijd/energie in steken? En ze dan toch achter de hand houden. Ik denk dat jullie ook wel op een leeftijd zijn waarop het er (m.b.t. alcohol/drugsgebruik) over 3/4 jaar allemaal heel anders uit zou kunnen zien. Dan heeft de helft opeens een kind en kijken ze ik hou van holland op zaterdagavond.
pi_182510265
Wat een rotsituatie, zeker als een groter deel van de groep mee gaat doen. Ik kan me voorstellen dat je niet geheel wil breken omdat je geen alternatieven hebt... het lijkt er wel op dat je inderdaad een nieuwe fase ingaat en het wel een beetje hebt gezien in die club met dat gedrag. Dat voelen ze misschien wel aan.

Het is misschien juist niet zo erg dat dit gaande is, dit is het moment om door te zetten en die nieuwe fase in te gaan. Allereerst zou je best eens die gast met de grootste mond eens op zijn nummer kunnen zetten, gewoon omdat hij dat nodig heeft. Kan lastig zijn, maar in veel gevallen oogst je daar respect mee en zullen hij en de volgers zich misschien wel anders gaan gedragen.

Verder zou ik op zoek gaan naar andere contacten en deze groep langzaam vaarwel gaan zeggen. Minder afspreken, weg van de groepsapp, verder geen ruzie en keihard zeggen dat je er niet meer bij wil zijn, maar langzaam daar wegglijden en wat nieuws opbouwen met gelijkgestemden.

Een nieuwe hobby, sport of vrijwilligerswerk klinkt cliché, maar toch is het zo dat je daar, al is het begin even lastig, veel nieuwe mensen ontmoet waarmee vast en zeker overeenkomsten zijn, gelijkgestemden. je hoeft ook niet een hele groep te hebben, al zijn het maar een paar mensen waar je het leuk mee hebt.

Zet door met het inslaan van deze weg en succes op dit pad! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_182510478
Lastige situatie en ik kan mij er zeker in vinden. Begrijp ook wel dat je het hier al waarschijnlijk langere tijd moeilijk mee hebt.

Probeer eens met de 'leider' te praten, gewoon 1 op 1 en zeg wat je voelt. Maar onthoudt goed, respect kan je niet afdwingen. Iemand respecteert jou of gewoon niet, ondanks jouw houding.

Toevallig heb ik hetzelfde mee gemaakt als jij rond mijn 20ste leeftijd. Er was een gast in onze vriendengroep, grote en lange gozer maar heel erg lief. Hij werd vaak gefokt en gaf nooit echt weerwoord. Sprak hem toen hierop aan en hij ontkende alles, gelukkig zie jij het wel in. Deze jongen in kwestie heeft zich langzaam verwijderd van de vriendengroep, toen werd ik het doelwit (en om goede redenen).

Heb uiteindelijk toen de 'leider' 1 op 1 aangesproken, waarop hij zich aangevallen voelde, boos werd en allemaal excuses maakte voor zijn gedrag. Als reactie daarop heb ik in 1x de knoop doorgehakt met de hele groep. Waarom zou je met mensen omgaan als je niet op hen kan rekenen?

Vanaf dat punt begon mijn lange weg in de zelfontwikkeling en nu heb ik betere vrienden. Niet echt een vriendengroep waar ik regelmatig mee afspreek, en daar heb ik ook geen behoefte aan. Hoe ontmoet je die nieuwe mensen? Zoals Sangha zegt, sports, vrijwilligerswerk, meetups, studie, etc.

Succes en laat ons even weten als er vooruitgang is geboekt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')