abonnement Unibet Coolblue
pi_182488364
Hobbyisten grijpen vaak alles aan om pareltjes op internet te vinden en technologie een doel thuis te geven, maar soms schiet zelfs iets dat puur voor de lol wordt ingezet z'n doel zwaar voorbij.

Apple's XServe


I love this thing and am so happy I acquired it. It's noisy as a jet engine but it has horsepower. 2 x 3GHz Intel Xeon processors 16 GB RAM.

Zo kun je letterlijk voor een klein beetje geld een voor 2009 standaarden krachtige XServe machine van Apple kopen, maar zelfs na het gratis ontvangen is het gebruiken als tafelblad of het een plaatsje geven in een persoonlijk museum eigenlijk de enige optie. Zodra je 'm aansluit lekt het geld weg.
pi_182488614
Alle oude technologie is economisch waardeloos. Emotionele waarde dan...en daar staat dan weer geen prijs op. :) Wat de gek er voor geeft.

Maargoed, stel, je zou deze baksteen poweren met overtollige/opgeslagen zonne energie?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_182488718
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:46 schreef Het_Bokje het volgende:
Alle oude technologie is economisch waardeloos. Emotionele waarde dan...en daar staat dan weer geen prijs op. :) Wat de gek er voor geeft.

Maargoed, stel, je zou deze baksteen poweren met overtollige/opgeslagen zonne energie?
Dat zou wat zijn, maar dan moet je 'm nog ergens zien te plaatsen waar het niet als stofzuiger zonder zak functioneert en waar je 'm niet kunt horen. :)
pi_182488792
Wat zou je nog voor nuttigs kunnen draaien op zo'n Xserve? Firewall/VPN server ofzo? Maarja, dan zit je weer met outdated software enzo(os)...Aan internet hangen is wellicht niet handig.

(ik heb t filmpje nog niet bekeken)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_182489016
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:58 schreef Het_Bokje het volgende:
Wat zou je nog voor nuttigs kunnen draaien op zo'n Xserve? Firewall/VPN server ofzo?
Dat vroeg ik me ook af. Hij draait er nu virtualbox met Linux op maar dat draait net zo makkelijk op een gewone stille en zuinige Mac. Misschien zou je een 3D "renderfarm" (voor zover je dat zo mag noemen met 1 machine) of iets voor extra processingkracht kunnen gebruiken voor als je billboards ontwerpt. Maar dat ligt alweer buiten het hobbymatige

quote:
Maarja, dan zit je weer met outdated software enzo...Aan internet hangen is wellicht niet handig.

(ik heb t filmpje nog niet bekeken)
Je kunt op unix niveau waarschijnlijk veel dichtgooien en als je kunt programmeren kun je er vast nog wel een simulator van iets voor krijgen of voor bouwen, maar dan heb je waarschijnlijk wel weer serverpark nodig om het goed te doen, en dan zijn er ook wel weer betere systemen. Het is het allemaal net niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 13-10-2018 14:00:39 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')