abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:23:59 #1
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182486227
Bij mijn deftige appartementencomplex hebben we van die sjieke afvalcontainers voor allerlei verschillend afval. Van GFT naar restafval naar papier/karton naar gft naar glas, plastic, textiel etc. Nu is dat op zich erg handig echter heb je nog steeds gewoon 1 prullenbak in de keuken.

Nu gaf ik eerst niet zoveel om het afval scheiden mede omdat ik het nooit gewend was van mijn oude flat waar we gewoon alles in 1 container moesten flikkeren maar ja nu wil ik ook graag mijn steentje bijdragen aan een beter milieu. En ook gewoon omdat het vuilniszakken scheelt omdat die van mij binnen 2 dagen al vol zitten met name met plastic en karton.

Maar goed, waar bewaren jullie het voor je weg weggooit? Ik heb geen zin in 5 verschillende prullenbakken in de keuken want ja daar heb ik geen ruimte voor. Voor karton dacht ik eerst ik zet ergens een doos neer maar het probleem is dan als je het naar beneden brengt en weggooit dan zit je met die lege doos die je dan weer naar boven moet brengen en ik gooi meestal m'n zooi weg als ik toch van plan ben naar buiten te gaan. Of je moet die doos ook gelijk wegflikkeren maar dan heb je weer niks in huis om je karton in te doen.

Dus ja om een lang verhaal kort te maken: Hoe doen jullie het precies met je afval scheiden?
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_182486259
Ik heb in de keuken in het gootsteen kastje een vuilnisbak met twee bakken 1 voor gft en 1 voor normaal afval. Papier, pmd en glas zet ik in de garage. Toen ik nog geen garage had stond de PMD en papier in de bergkast en glas in de berging.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182486267
Prullenbak in de keuken voor restafval.
Bakje naast de spoelbak voor GFT.
Plastic wordt altijd verzameld in een prop in de kleine spoelbak.
Karton in een doosje bij de trap.

Ik wordt er doodmoe van en het is enorm rommelig.
Laat die handjes wapperen!
pi_182486270
Ik doe papier in een bakkie en de rest helemaal niks. Flikker alles in de vuillisbak. Kieperen ze toch allemaal in verbrandingsove.
U MAD?
pi_182486272
Niet, interesseert me geen ene reet en alles in dezelfde bak.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:34:18 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182486291
Groenafval in de groene kliko, huisafval in de grijze, plastic verzamel ik in een plastic tas in de schuur, glaswerk staat daar ook en oud papier (wordt opgehaald) in de gang. Eens in de zoveel tijd rinkel in als een bag & bottle lady op de fiets naar de glas- en plasticbakken.
Kwestie van routine.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182486337
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Deze man ^O^
U MAD?
  Spellchecker zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:51:35 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182486421
Bij jou zitten ze binnen twee dagen alweer vol met met name papier en karton? Met hoeveel personen woon je samen?
pi_182486437
Er zijn tegenwoordig van die prullenbakken die je helpen bij het scheiden. Die nemen niet veel meer plek in dan een gewone prullenbak, maar hebben onderin 2 vakken voor dingen die je weinig weg gooit en bovenin een vak voor dingen die je vaker weg gooit.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:56:59 #10
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_182486477
Sinds kort hebben wij een pmd-bak. Die staat in de voortuin. Afhankelijk van hoe lui ik ben en het weer gooi ik alles daar direct in of verzamel ik het in een plastic zak die ik aan de deur van de keuken hang. Lelijk en rommelig dus. Gft verzamel ik in een vergiet en dat gooi ik meteen in de kliko (dat afval genereer ik bijna in zn geheel bij het koken van de avondmaaltijd).
pi_182486530
Groenafval eerst in een kleine prullenbak in de keuken, als die vol is in de groene container of ik gooi het gewoon in de tuin. Plastic, glas en papier worden verzameld in twee grote shoppers in een la en gaan mee als we boodschappen doen, daar staan de containers. Restafval staat in de tuin, naast de keukendeur.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:15:22 #12
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_182486692
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
WoW, zo stoer
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_182486903
quote:
:N
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:31:53 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182486938
quote:
Vertaling: “mamma regelt dat voor me”.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Spellchecker zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:42:56 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182487035
GFT gedurende dag in een klein emmertje op het aanrecht, wordt na het koken in de groene bak geleegd. Papier in emmer bij achterdeur. Plastic in zak in garage, glas ook. Restafval in prullenbak in de keuken.
pi_182487117
Geloof je echt dat ze dat ook gescheiden houden? Dat gaat daarna weer in 1 grote container en de oven in of naar china waar ze niet zo moeilijk doen
Ik zwaai naar dieren.
pi_182487206
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:50 schreef Geerd het volgende:
Geloof je echt dat ze dat ook gescheiden houden? Dat gaat daarna weer in 1 grote container en de oven in of naar china waar ze niet zo moeilijk doen
ligt aan de gemeente.
pi_182487215
Ik vind het ook maar lastig. Wij hebben hier in Schotland nu 5 bakken (gelukkig een vrij grote tuin) en een kleine voor voedsel resten. Ik heb geen zin in 5 kleine prullenbakken in huis, maar ook geen zin om voor elk blikje of papiertje weer naar buiten te lopen. Vraag me inderdaad vaak af hoe anderen dit organiseren.
pi_182487249
Bij mij gaat alles in één zak in één bak, glas, batterijen, papier, mijn lege printer... alles!
pi_182487278
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:58 schreef Mr.Ping het volgende:
Bij mij gaat alles in één zak in één bak, glas, batterijen, papier, mijn lege printer... alles!
zo dat zal ze leren! Pak ze maar aan!
pi_182487360
We hebben hier ( bijna) 3 kliko’s: een voor restafval, een voor gft en binnenkort een voor pmd. Gft-bak gebruiken we eigenlijk alleen voor tuinafval. In de keuken staan twee brabantia touchbins, voor restafval en pmd. Tzt komt er in het gootsteenkastje een bak voor glas, dat staat nu, tot mijn grote ergernis, in de vensterbank. Oud papier gaat nu in een mand en die wordt regelmatig leeggestort in een grote doos of wasmand in de schuur, tzt komt dat ook in een bak in het gootsteenkastje ipv in de mand. Batterijen in een zakje in de meterkast. Met de planning voor de nieuwe keuken houden we echt rekening met afvalscheiden en het vooral een beetje wegwerken. Eerst hadden we in de keuken een grote zak hangen voor plastic, maar dat stoorde me ontzettend, dus toen hebben we een extra (groot fotmaat) touchbin besteld.
Papier wordt hier 1 keer per maand door een vereniging opgehaald volgens mij, maar dat onthou ik nooit, dus dat brengen we zelf weg, net als glas en nu ook nog plastic.
pi_182487618
Een “Nee” sticker scheel tegen ongewenst papier afval
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_182487675
Op de koelkast 2 van de ah kratten, 1 voor lege flessen (en die neemt de bezorger van de ah dan inclusief krat weer lekker mee) 1 voor glas
In de kast onder de trap een zak voor het plastic, op het aanrecht een bakje voor groen en naast het koffiezet apparaat prop ik het papier, of als ik ergens een papieren tasje van heb dan die in de trapkast en het daar in
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:38:33 #24
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_182487679
Papier en glas apart. De rest in de grijze container.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_182487695
Met de nieuwe keuken wil ik er ook wel serieus iets voor bedenken ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')