Ik zou gewoon stil gaan staan en even vragen wat hij nou eigenlijk wil. Beetje afhankelijk van wat voor dijk het is natuurlijk, een N-weg natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 18:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Kon je hem er nergens langs laten?
Vervelendste is dan nog wanneer je zelf af moet slaan en je net het groene licht mist omdat je niet op tijd achter zo'n slak vandaan komt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:44 schreef RRD_kiter het volgende:
- Waarom ga je 80 meter voor een rood stoplicht al stapvoets rijden. Dat stoplicht gaat in verband met detectielussen pas overwegen om op groen te springen als je er zo ongeveer voor staat?
Hij wilde erlangs lijkt me. Stuk efficiënter om dan ff aan de kant te gaan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 18:57 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ik zou gewoon stil gaan staan en even vragen wat hij nou eigenlijk wil. Beetje afhankelijk van wat voor dijk het is natuurlijk, een N-weg natuurlijk niet.
Op dijkjes is dat niet altijd even makkelijk.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 19:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hij wilde erlangs lijkt me. Stuk efficiënter om dan ff aan de kant te gaan.
Daarom vroeg ik ook aan sneakydesert of het kon.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 19:01 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Op dijkjes is dat niet altijd even makkelijk.
Eens. Het punt is echter zoals Kreator aangaf, als je bij de eerstvolgende mogelijkheid in kunt voegen na "vanaf hier invoegen", dan is dat prima. Echter, wanneer er een duizendmiljard gelegenheden zijn en je blijft nóg op de strook hangen, sterf dan maar af. Ik laat je er dan ook niet meer tussen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 18:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk. Ben ik ook niet zo'n fan van. Maar mensen die zo ver mogelijk de invoegstrook gebruiken houden zich gewoon keurig aan de regels.
Dat is overigens iets heel anders dan in de spits alles en iedereen voorbij vliegen en hem er op het állerlaatste moment tussen persen. Lijkt me handig om dat subtiele verschil wel te erkennen.
Nee, niet echtquote:Op zaterdag 20 oktober 2018 19:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik ook aan sneakydesert of het kon.
Dan denk dat jij fout zit, omdat je de ritser geen ruimte biedt.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 19:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Eens. Het punt is echter zoals Kreator aangaf, als je bij de eerstvolgende mogelijkheid in kunt voegen na "vanaf hier invoegen", dan is dat prima. Echter, wanneer er een duizendmiljard gelegenheden zijn en je blijft nóg op de strook hangen, sterf dan maar af. Ik laat je er dan ook niet meer tussen.
De voertuig.quote:Op zondag 21 oktober 2018 15:30 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Bij het wisselen van rijstrook, de voertuig van de ene naar de andere rijstrook smijten?
[ afbeelding ]
Met zulke domme redeneringen ga ik niet mee. Van de ritser is acte vereist, niet van de bestuurders op de andere rijstrook.quote:Op zondag 21 oktober 2018 12:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan denk dat jij fout zit, omdat je de ritser geen ruimte biedt.
kan wel, is niet de bedoeling.quote:Op zondag 21 oktober 2018 15:56 schreef Ridocar het volgende:
Je kunt als individuele bestuurder geen actie afdwingen van een andere bestuurder.
Fout. Vanaf dat bordje ritsen vanaf hier zouden beide rijstroken hun snelheid en afstand moeten aanpassen. Laat jij nu precies zo iemand zijn die denkt het te weten maar het dus gewoon mis hebt. Het enige waar je gelijk in hebt in je hele betoog is dat het niet de bedoeling is om gas bij te geven dan.quote:Op zondag 21 oktober 2018 15:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Met zulke domme redeneringen ga ik niet mee. Van de ritser is acte vereist, niet van de bestuurders op de andere rijstrook.
Ik zal het nog eens uitleggen, want ik geloof niet dat je weet wat ritsen inhoudt.
Vanaf het bord "ritsen vanaf hier" heb je nagenoeg dezelfde snelheid als het verkeer op de doorgaande rijstrook. Het is niet de bedoeling dat je dan pas begint met het aanpassen van de snelheid, laat staan dat je gas bij geeft. Het stuk asfalt tussen het bord "ritsen vanaf hier" en het daadwerkelijke eind van de rijstrook is de marge. De automobilist op de doorgaande rijstrook ziet het bord "geef ritser ruimte", ziet een auto naast zich en maakt ruimte, de auto kan invoegen. Het is echter de verantwoordelijkheid van de invoegende automobilist om in te kunnen voegen op de doorgaande rijstrook, net als op een normale invoegstrook. Eigenlijk is alles hierboven analoog aan het 'normaal' invoegen op een snelweg. Je past je snelheid aan, zoekt ondertussen ruimte, geeft richting aan en je voegt in. Het enige verschil is het bord "geef ritser ruimte", maar daarmee wordt de verantwoordelijkheid niet afgeschoven, je bent als invoegende automobilist 100% verantwoordelijk voor jouw invoegactie, niet de automobilist die op de doorgaande strook zit. Je kunt als individuele bestuurder geen actie afdwingen van een andere bestuurder.
Okee, wettelijk gezien kun je geen actie afdwingen...quote:
Nederlanders die ruimte maken voor een anderquote:Op zondag 21 oktober 2018 16:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Fout. Vanaf dat bordje ritsen vanaf hier zouden beide rijstroken hun snelheid en afstand moeten aanpassen. Laat jij nu precies zo iemand zijn die denkt het te weten maar het dus gewoon mis hebt. Het enige waar je gelijk in hebt in je hele betoog is dat het niet de bedoeling is om gas bij te geven dan.
Lees dit artikel even: http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo
En in België ben je gewoon verplicht om ruimte te maken, lopen ze in Nederland al ruim 4 jaar mee achter helaas.
Klopt. Ik irriteer/erger mij er al niet meer aan. Laat ze maar 2 seconden sneller thuis zijn en ik voeg er wel gewoon achter in.quote:Op zondag 21 oktober 2018 16:22 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nederlanders die ruimte maken voor een ander
Al paar keer meegemaakt dat mensen expres gaten gingen dichtrijden, waardoor ik wat gas bij moest geven en vervolgens voor de auto waar ik eigenlijk achter wilde invoegen terecht kwam, want die letten wel op en lieten mij dus maar er tussen.
Echt, sommige mensen
Precies. De meesten kom ik bij de afrit of een stoplicht toch weer tegen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 16:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Klopt. Ik irriteer/erger mij er al niet meer aan. Laat ze maar 2 seconden sneller thuis zijn en ik voeg er wel gewoon achter in.
Ik heb het helemaal niet over België. Ik heb het over Nederland. En hoezo minstens vier jaar voor lopen, het wegennet daar is hopeloos (en) verouderd, niet alleen technisch, maar ook qua weginrichting.quote:Op zondag 21 oktober 2018 16:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Fout. Vanaf dat bordje ritsen vanaf hier zouden beide rijstroken hun snelheid en afstand moeten aanpassen. Laat jij nu precies zo iemand zijn die denkt het te weten maar het dus gewoon mis hebt. Het enige waar je gelijk in hebt in je hele betoog is dat het niet de bedoeling is om gas bij te geven dan.
Lees dit artikel even: http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo
En in België ben je gewoon verplicht om ruimte te maken, lopen ze in Nederland al ruim 4 jaar mee achter helaas.
Neuh, ik laat alleen maar zien wat het hele uitgangspunt van ritsen is. Vaak gaat het ritsen vanzelf wel goed, maar ik heb een grafhekel aan mensen die hun eigen regeltjes verzinnen of zelfs verantwoordelijkheden afschuiven om hun eigen asogedrag goed te praten.quote:Op zondag 21 oktober 2018 16:22 schreef Sounddragon het volgende:
Echt he, die mensen hier die altijd tot het allerlaatste puntje de regeltjes weten op te dreunen
Je moet toch een moeilijk leven hebben om op die manier deel te moeten nemen aan het verkeer zonder je druk te maken over het sociale aspect en elkaar eens wat gunnen ipv de regels te willen en moeten rekken tot huilens aan toe om maar je gelijk te krijgen..
Goed idee trouwens, even het winterbandentopic uit de mottenballen trekken.quote:Binnenkort krijgen we datzelfde gejank weer van de winterbandenspecialisten; nog nooit een meter in fatsoenlijke sneeuw gereden, maar wel iedereen over één kam scheren die ze niet heeft omdat ze op internet wel eens hebben gelezen dat ze onder een bepaalde temperatuur ineens de life-saving-must-have-don't-leave-home-without-optie zijn..
#mensendieteveellezenenteweinigbuitenkomen #ikbennietasociaalwantikvolgderegels
Sowieso, verkeerssituaties in Belgie (vooral Wallonië) zijn soms echt zo bizar onoverzichtelijk dat je bijna denkt dat men graag ongelukken WILT uitlokken.quote:Op zondag 21 oktober 2018 16:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Voorbeeldje:
[ afbeelding ]
Ik bedoel, what the fuck is dit? vier rijstroken die naar 1 gaan in één keer. Only in Belgium, zullen we maar zeggen. En die volgorde? van de tig auto's die er rijden worden van de vier voorste automobielen de volgorde aangewezen (waar ik overigens geen logica in zie, maargoed, ik ben ook maar een Hollander), en die andere auto's dan? wie gaat er eerst?
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |