Ach...quote:Op zondag 14 oktober 2018 23:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wel het meest opvallende, ben ook eens bijna van de weg gedrukt door een malloot bij een stoplicht. Vond instructeurtje niet zo leuk...
Krijg ik niet voor elkaar, dan is de instructeur al ontploft van woede Vooral als ik te zacht rij...quote:Op zondag 14 oktober 2018 23:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ach...
Ik heb wel eens een linkshangende lesauto rechts ingehaald. Zal hij ook niet leuk hebben gevonden, maarja, moet ie maar opdonderen naar rechts na het inhalen, ruimte zat. Het was niet dat de volgende vrachtwagen 50 meter verderop reed en hij te hard. Het was meer dat de volgende vrachtwagen over een kilometer reed en hij 100 deed waar je 130 mag.
Zo'n hork had ik een aantal lessen terug ook. Haalt me bij het wegrijden bij de stoplichten op de kruising al toeterend en gebarend in en stuift weg. 3 km verderop staan we naast elkaar bij het volgende stoplicht.quote:Op zondag 14 oktober 2018 23:20 schreef trein2000 het volgende:
Die blauwe L op het dak betekent dat ik het nog moet leren, dus waarom kom je me dan rechts, over de vluchtstrook voorbij?
Ik rijd al jaren zo en nooit te hard. Daarbij houd ik het het liefst veel afstand.quote:Op maandag 15 oktober 2018 09:14 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, heb al een poos niet gepost hier
Maar vandaag moet ik toch even kwijt dat het echt heel interessant is als je je eigen weggedrag aanpast aan een soort van hele mellow, ik vind alles best, je gaat je goddelijke gang maar, attitude.
Zo ga ik tegenwoordig als ik naar werk rijd (en ik pak niet vaak de auto, meestal de bus) tien minuten eerder van huis weg om gewoon een relaxte rijstijl te kunnen houden zonder me druk te maken/stressen over te laat komen of wat dan ook.
Het is dan echt wonderlijk en eigenlijk ook gewoon grappig om te zien hoe de ene na de andere gestresste leasebak of niet-leasebak je probeert af te snijden als je even een gaatje laat vallen t.o.v. je voorligger. Of hoe je sommige auto's continu van de ene rijbaan naar de andere ziet switchen om maar wanhopig een paar autolengtes winsts te boeken.
Een heleboel stress en paniek om luttele secondes tijdswinst....
Poeh, fijn om daar niet aan mee te doen kan ik je zeggen
Probeer ik ook wel eens. Meestal slaat de verveling na een paar minuten al toe .quote:Op maandag 15 oktober 2018 09:14 schreef dick_laurent het volgende:
Maar vandaag moet ik toch even kwijt dat het echt heel interessant is als je je eigen weggedrag aanpast aan een soort van hele mellow, ik vind alles best, je gaat je goddelijke gang maar, attitude.
Je hebt op zich wel gelijk; je zit met een heel andere mindset in de auto als je domweg 10 minuten eerder vertrekt.quote:Op maandag 15 oktober 2018 09:14 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, heb al een poos niet gepost hier
Maar vandaag moet ik toch even kwijt dat het echt heel interessant is als je je eigen weggedrag aanpast aan een soort van hele mellow, ik vind alles best, je gaat je goddelijke gang maar, attitude.
Zo ga ik tegenwoordig als ik naar werk rijd (en ik pak niet vaak de auto, meestal de bus) tien minuten eerder van huis weg om gewoon een relaxte rijstijl te kunnen houden zonder me druk te maken/stressen over te laat komen of wat dan ook.
Het is dan echt wonderlijk en eigenlijk ook gewoon grappig om te zien hoe de ene na de andere gestresste leasebak of niet-leasebak je probeert af te snijden als je even een gaatje laat vallen t.o.v. je voorligger. Of hoe je sommige auto's continu van de ene rijbaan naar de andere ziet switchen om maar wanhopig een paar autolengtes winsts te boeken.
Een heleboel stress en paniek om luttele secondes tijdswinst....
Poeh, fijn om daar niet aan mee te doen kan ik je zeggen
Sure, dat is wmbt een heel ander verhaal en hier heb ik net zo goed een schijthekel aanquote:Op woensdag 17 oktober 2018 00:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je hebt op zich wel gelijk; je zit met een heel andere mindset in de auto als je domweg 10 minuten eerder vertrekt.
Maar... dan wil ik nog steeds wel doorrijden, en niet op de provinciale weg achter iemand zitten die qua rijstijl mórgen pas op zijn werk hoeft te zijn Ik vind 70 rijden op een provinciale weg in de ochendspits met een staart van 50 auto's achter je domweg asociaal als je geen 50 ton weegt.
Het zou kunnen dat instructeur expres niets had gezegd. Wel een goed leermomentje voor de leerling als 'ie zo lang links bleef rijden en rechts ingehaald werd.quote:Op zondag 14 oktober 2018 23:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ach...
Ik heb wel eens een linkshangende lesauto rechts ingehaald. Zal hij ook niet leuk hebben gevonden, maarja, moet ie maar opdonderen naar rechts na het inhalen, ruimte zat. Het was niet dat de volgende vrachtwagen 50 meter verderop reed en hij te hard. Het was meer dat de volgende vrachtwagen over een kilometer reed en hij 100 deed waar je 130 mag.
Dit inderdaad, gewoon relaxed rijden, meerijden met het verkeer, geen trage slak zijn.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 09:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sure, dat is wmbt een heel ander verhaal en hier heb ik net zo goed een schijthekel aan
Ik rijd altijd de max snelheid of soms iets erboven waar het kan.
Waar ik niet aan meedoe is in files / druk stadsverkeer steeds switchen van rijbaan, in gaatjes duiken en mensen half afsnijden etc omdat ik denk dat ik dan "sneller" ben. Dat bedoelde ik vooral.
Ohja we komen weer in die tijd van het jaar. Vind het altijd wel scary als je plots zo'n dichte mistbank inrijdt.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:17 schreef Xaryna het volgende:
Ik moet zeggen dat in bij vlagen vrij forse mist (van volledig helder tot minder dan 500m zicht) het verschil tussen auto's met alle mistverlichting aan en auto's zonder enige vorm van verlichting toch wel erg groot is.
Zijn er nog mensen die in de auto roken ? Zelfs ik, die toch een fiks aantal jaren een verstokt roker ben geweest, is op een gegeven moment gestopt met roken in de auto ….quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb niet genoeg geld om gloednieuwe auto's te kopen, maar is het echt zo dat dit tegenwoordig ook al vaak niet meer als optie geleverd kan worden?
Indien een 2de hands; die laat ik staan als er geen asbak in zit.
Precies, een leerling moet fouten mogen maken om er vervolgens van te leren.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 09:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat instructeur expres niets had gezegd. Wel een goed leermomentje voor de leerling als 'ie zo lang links bleef rijden en rechts ingehaald werd.
Meldt zich!quote:Op woensdag 17 oktober 2018 15:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zijn er nog mensen die in de auto roken ? Zelfs ik, die toch een fiks aantal jaren een verstokt roker ben geweest, is op een gegeven moment gestopt met roken in de auto ….
Dit.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 15:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Meldt zich!
Maar alleen als er niemand in de auto zit die er last van heeft, als iemand voor het eerst bij me in de auto zit vraag ik het eerst.
Leuke poging, maar besef je dat die tabakslucht nooit uit je auto gaat? Ook niet als je die sigaret naast je open raam houdt en de rook altijd direct naar buiten blaast. (Zie ik nog zo vaak gebeuren).quote:Op woensdag 17 oktober 2018 15:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Meldt zich!
Maar alleen als er niemand in de auto zit die er last van heeft, als iemand voor het eerst bij me in de auto zit vraag ik het eerst.
En tyf je je opgerookte peuken dan ook uit het raam?quote:Op woensdag 17 oktober 2018 15:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Meldt zich!
Maar alleen als er niemand in de auto zit die er last van heeft, als iemand voor het eerst bij me in de auto zit vraag ik het eerst.
Punt 5 zit je volgens mij fout.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 10:05 schreef Kreator het volgende:
Ik rij weer 40-60k per jaar. Gecombineerde klacht, top 10:
(1) Mensen die (met name in het donker) sigaretten uit het raam gooien en een vonkenzee op/rond mijn auto veroorzaken. .
(2) Ik snap dat als het druk is, dat veel mensen links rijden, maar rij dan godverdomme wel 130. Ik zit dagelijks op de a1 en ik zit dan 37km achter een mongool die een rij vrachtwagens inhaalt met 105kph. Rij door, lul. Je veroorzaakt files.
(3) Waarom sta ik bijna dagelijks om 06:15 in de file bij Duisburg. Dit is niet normaal. Ga naar bed, mensen.
(4) Aanvulling op punt 2: WAAROM is de A1 niet volledig driebaans. Welke superambtenaar heeft bedacht dat het goed is om een paar kleine kutstukjes bij deventer en rijssen 3 baans te maken en de rest niet? Er staat áltijd file aan het eind van die stroken.
(5) Als er "vanaf hier invoegen" staat en er een pijl naar rechts wijst en je negeert dit tot het verdrijvingsvlak dan laat ik je er niet van harte meer tussen. Ik haat je.
(6) Misschien moet je je telefoon in de auto gewoon wegleggen. Ook in je vrachtwaggel, lijpe fudgenucker.
(7) Ik weet dat verderop een flitspaal staat. Dat betekent niet dat je 12km vantevoren 90 moet gaan rijden als de flitspaal op een 100 weg staat.
(8) Als mijn auto op automatische cruisecontrol staat, is het réte irritant dat je achter je vrachtwagen vandaan komt op het állerlaatste moment en hem er tussen gooit. Mijn auto ziet dit als een terreurdaad en gooit de ankers uit.
(9) Er zit een optie in je auto om af te remmen in druk verkeer zonder de rem aan te raken. Dit heet: Anticiperen, gas loslaten en afstand houden.
(10) Hij staat op tien, maar hij hoort op één. Busjes, kleine vrachtwagens. Ja, ik snap dat je harder kunt dan een vrachtwagen. Ik snap dat je best 130 kunt halen, in theorie. Maar flikker op van de linkerbaan als ik achter je zit. Het is een compleet witte muur van bus-ellende en je hebt net zoveel pk's als een gehandicapte blinde pony. Als jij remt, moet ik ook remmen, want ik zie niks. Ondanks goed uitgevoerd punt 9.
Tief op. Ga dood. Kijk naar duitsers. Die rijden met opgevoerde Transporters gewoon netjes 180 als dat kan.
Sowieso, als conclusie. Ik rij 2x per week 350km door duitsland (voornamelijk A31) en wat een zegen is dat. Men verdwijnt naar rechts, men rijdt door en men bumperkleeft niet. .
Bedankt.
Groetjes,
K.
'van harte'.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 10:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Punt 5 zit je volgens mij fout.
Klopt, die hebben aan mij ook altijd een hele kluif. Da's hetzelfde asociale volk dat via vluchtstroken, in/uitvoegstroken en parkeerplaatsen een file in willen halen (vaak met idiote snelheden ook). Maar ja, pakkans is 0 dus komen ze er altijd mee weg.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 10:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
'van harte'.
Kijk. Als iedereen alle asfalt gebruikt is het in theorie mooi dat je doorrijdt tot het eind, met dezelfde snelheid als de rij rechts van je en zo harmonieus invoegt.
...maar dat is nooit zo. Het zijn altijd mongolen die vol gas zoveel mogelijk auto's voorbij willen en op het laatst keihard op de rem trappen en hem ertussen gooien. Die veroorzaken file.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |