abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf zondag 14 oktober 2018 @ 23:58:11 #51
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_182520164
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wel het meest opvallende, ben ook eens bijna van de weg gedrukt door een malloot bij een stoplicht. Vond instructeurtje niet zo leuk...
Ach...
Ik heb wel eens een linkshangende lesauto rechts ingehaald. Zal hij ook niet leuk hebben gevonden, maarja, moet ie maar opdonderen naar rechts na het inhalen, ruimte zat. Het was niet dat de volgende vrachtwagen 50 meter verderop reed en hij te hard. Het was meer dat de volgende vrachtwagen over een kilometer reed en hij 100 deed waar je 130 mag.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 15 oktober 2018 @ 00:04:42 #52
408813 crew  trein2000
pi_182520240
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ach...
Ik heb wel eens een linkshangende lesauto rechts ingehaald. Zal hij ook niet leuk hebben gevonden, maarja, moet ie maar opdonderen naar rechts na het inhalen, ruimte zat. Het was niet dat de volgende vrachtwagen 50 meter verderop reed en hij te hard. Het was meer dat de volgende vrachtwagen over een kilometer reed en hij 100 deed waar je 130 mag.
Krijg ik niet voor elkaar, dan is de instructeur al ontploft van woede ;) Vooral als ik te zacht rij...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182523352
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:20 schreef trein2000 het volgende:
Die blauwe L op het dak betekent dat ik het nog moet leren, dus waarom kom je me dan rechts, over de vluchtstrook voorbij?
Zo'n hork had ik een aantal lessen terug ook. Haalt me bij het wegrijden bij de stoplichten op de kruising al toeterend en gebarend in en stuift weg. 3 km verderop staan we naast elkaar bij het volgende stoplicht. :')

Ik had toen nog maar een handvol lessen gehad, versnellen naar 80 en doorschakelen ging nog niet zo vlug. Kan je nagaan wat ie aan tijd 'wint' met zijn rijstijl. :P
  Moderator maandag 15 oktober 2018 @ 09:14:30 #54
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182524001
Zo, heb al een poos niet gepost hier :P

Maar vandaag moet ik toch even kwijt dat het echt heel interessant is als je je eigen weggedrag aanpast aan een soort van hele mellow, ik vind alles best, je gaat je goddelijke gang maar, attitude.

Zo ga ik tegenwoordig als ik naar werk rijd (en ik pak niet vaak de auto, meestal de bus) tien minuten eerder van huis weg om gewoon een relaxte rijstijl te kunnen houden zonder me druk te maken/stressen over te laat komen of wat dan ook.

Het is dan echt wonderlijk en eigenlijk ook gewoon grappig om te zien hoe de ene na de andere gestresste leasebak of niet-leasebak je probeert af te snijden als je even een gaatje laat vallen t.o.v. je voorligger. Of hoe je sommige auto's continu van de ene rijbaan naar de andere ziet switchen om maar wanhopig een paar autolengtes winsts te boeken.
Een heleboel stress en paniek om luttele secondes tijdswinst....

Poeh, fijn om daar niet aan mee te doen kan ik je zeggen :)
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:19:23 #55
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_182545445
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 09:14 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, heb al een poos niet gepost hier :P

Maar vandaag moet ik toch even kwijt dat het echt heel interessant is als je je eigen weggedrag aanpast aan een soort van hele mellow, ik vind alles best, je gaat je goddelijke gang maar, attitude.

Zo ga ik tegenwoordig als ik naar werk rijd (en ik pak niet vaak de auto, meestal de bus) tien minuten eerder van huis weg om gewoon een relaxte rijstijl te kunnen houden zonder me druk te maken/stressen over te laat komen of wat dan ook.

Het is dan echt wonderlijk en eigenlijk ook gewoon grappig om te zien hoe de ene na de andere gestresste leasebak of niet-leasebak je probeert af te snijden als je even een gaatje laat vallen t.o.v. je voorligger. Of hoe je sommige auto's continu van de ene rijbaan naar de andere ziet switchen om maar wanhopig een paar autolengtes winsts te boeken.
Een heleboel stress en paniek om luttele secondes tijdswinst....

Poeh, fijn om daar niet aan mee te doen kan ik je zeggen :)
Ik rijd al jaren zo en nooit te hard. Daarbij houd ik het het liefst veel afstand.
Het valt echt op hoe gevaarlijk snel mensen van baan wisselen en daardoor afsnijden.
Je moeder is een hamster
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:28:10 #56
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182545592
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 09:14 schreef dick_laurent het volgende:


Maar vandaag moet ik toch even kwijt dat het echt heel interessant is als je je eigen weggedrag aanpast aan een soort van hele mellow, ik vind alles best, je gaat je goddelijke gang maar, attitude.

Probeer ik ook wel eens. Meestal slaat de verveling na een paar minuten al toe :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 17 oktober 2018 @ 00:29:52 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182562846
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 09:14 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, heb al een poos niet gepost hier :P

Maar vandaag moet ik toch even kwijt dat het echt heel interessant is als je je eigen weggedrag aanpast aan een soort van hele mellow, ik vind alles best, je gaat je goddelijke gang maar, attitude.

Zo ga ik tegenwoordig als ik naar werk rijd (en ik pak niet vaak de auto, meestal de bus) tien minuten eerder van huis weg om gewoon een relaxte rijstijl te kunnen houden zonder me druk te maken/stressen over te laat komen of wat dan ook.

Het is dan echt wonderlijk en eigenlijk ook gewoon grappig om te zien hoe de ene na de andere gestresste leasebak of niet-leasebak je probeert af te snijden als je even een gaatje laat vallen t.o.v. je voorligger. Of hoe je sommige auto's continu van de ene rijbaan naar de andere ziet switchen om maar wanhopig een paar autolengtes winsts te boeken.
Een heleboel stress en paniek om luttele secondes tijdswinst....

Poeh, fijn om daar niet aan mee te doen kan ik je zeggen :)
Je hebt op zich wel gelijk; je zit met een heel andere mindset in de auto als je domweg 10 minuten eerder vertrekt.
Maar... dan wil ik nog steeds wel doorrijden, en niet op de provinciale weg achter iemand zitten die qua rijstijl mórgen pas op zijn werk hoeft te zijn ;) Ik vind 70 rijden op een provinciale weg in de ochendspits met een staart van 50 auto's achter je domweg asociaal als je geen 50 ton weegt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182563915
Echt haast heb ik eigenlijk nooit, en toch heb ik er een bloedhekel aan als mensen 60 rijden waar je tachtig mag.

Gisteren nog een hele rij auto's ingehaald, omdat de voorste niet durfde om de trekker in te halen, de tweede niet durfde om de voorligger èn de trekker in te halen, etc. Dan kan je wel aansluiten en relaxt achter de trekker gaan hangen, maar je kan ook gewoon even inhalen en geen kwartier langer onderweg zijn op een rit van twintig minuten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 09:08:01 #59
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182565174
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 00:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je hebt op zich wel gelijk; je zit met een heel andere mindset in de auto als je domweg 10 minuten eerder vertrekt.
Maar... dan wil ik nog steeds wel doorrijden, en niet op de provinciale weg achter iemand zitten die qua rijstijl mórgen pas op zijn werk hoeft te zijn ;) Ik vind 70 rijden op een provinciale weg in de ochendspits met een staart van 50 auto's achter je domweg asociaal als je geen 50 ton weegt.
Sure, dat is wmbt een heel ander verhaal en hier heb ik net zo goed een schijthekel aan ;)
Ik rijd altijd de max snelheid of soms iets erboven waar het kan.

Waar ik niet aan meedoe is in files / druk stadsverkeer steeds switchen van rijbaan, in gaatjes duiken en mensen half afsnijden etc omdat ik denk dat ik dan "sneller" ben. Dat bedoelde ik vooral.
pi_182565472
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ach...
Ik heb wel eens een linkshangende lesauto rechts ingehaald. Zal hij ook niet leuk hebben gevonden, maarja, moet ie maar opdonderen naar rechts na het inhalen, ruimte zat. Het was niet dat de volgende vrachtwagen 50 meter verderop reed en hij te hard. Het was meer dat de volgende vrachtwagen over een kilometer reed en hij 100 deed waar je 130 mag.
Het zou kunnen dat instructeur expres niets had gezegd. Wel een goed leermomentje voor de leerling als 'ie zo lang links bleef rijden en rechts ingehaald werd.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182565538
Vanmorgen drukte een inhalende automobilist zich tussen mij en een vrachtauto voor mij. We reden een kleine 90 per uur en het verkeer op de invoegstrook een stuk langzamer. Daarom moest de tussengewrongen automobilist remmen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182565680
Reed laatst richting Groningen vanuit Staphorst, 130 weg. Blijft mevrouw in de Volvo met 105 op de linkerstrook plakken, waar de rechter rijstrook vrij was(tweebaansweg) uuuuuugggghhhh
pi_182565752
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Sure, dat is wmbt een heel ander verhaal en hier heb ik net zo goed een schijthekel aan ;)
Ik rijd altijd de max snelheid of soms iets erboven waar het kan.

Waar ik niet aan meedoe is in files / druk stadsverkeer steeds switchen van rijbaan, in gaatjes duiken en mensen half afsnijden etc omdat ik denk dat ik dan "sneller" ben. Dat bedoelde ik vooral.
Dit inderdaad, gewoon relaxed rijden, meerijden met het verkeer, geen trage slak zijn.
Waar je 50 mag, 55 op te teller, waar je 80 mag, een kleine 90 op de teller, en op de snelweg kunnen mensen je inhalen, zolang je maar minimaal net zo hard rijd als de vrachtwagens.

Dat gezegd hebbende, ik rij veel snelweg en ook regelmatig in de spits. Vooral als ik naar huis toe rij, dan zoek ik vaak een "vlotte" vrachtwagen uit en ga daar achter hangen (met gepaste afstand uiteraard). Zo hobbel ik rustig de volgende 30 kilometer tot mijn afslag. Een week of twee geleden, hobbelde ik rustig achter een vrachtwagen en zag in de achteruitkijkspiegel een iets snellere vrachtwagen aankomen. tien minuten later hangt ie op mijn bumper terwijl ik nog steeds een metertje of 30 of zo achter de vrachtwagen voor me reed. Vervolgens gaat die vrachtwagen mij inhalen en drukt hem vervolgens tussen mij en de vrachtwagen voor me?!

JE ZIET TOCH VERDOMME DAT IK AL EEN HALF UUR OP DEZELFDE AFSTAND VAN DIE VRACHTWAGEN VOOR ME RIJDT, DUS WE RIJDEN EVEN SNEL. WAAROM MOET JE MIJ AANDUWEN EN VERVOLGENS ALLEEN MIJ INHALEN EN MIJ AFSNIJDEN.

Je bent verdomme een beroepschauffeur met een enorme machine. Ik verwacht een beter verkeersinzicht van zo iemand dan van annie in haar fiat cinquecento.
pi_182566198
Ik moet zeggen dat in bij vlagen vrij forse mist (van volledig helder tot minder dan 500m zicht) het verschil tussen auto's met alle mistverlichting aan en auto's zonder enige vorm van verlichting toch wel erg groot is. :|W
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 10:28:37 #65
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182566384
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:17 schreef Xaryna het volgende:
Ik moet zeggen dat in bij vlagen vrij forse mist (van volledig helder tot minder dan 500m zicht) het verschil tussen auto's met alle mistverlichting aan en auto's zonder enige vorm van verlichting toch wel erg groot is. :|W
Ohja we komen weer in die tijd van het jaar. Vind het altijd wel scary als je plots zo'n dichte mistbank inrijdt.


Zal ook nooit vergeten een paar jaar terug hoe ik bij zeer dichte mist voorzichtig op de rechterbaan ongeveer 80km/u reed en hoe de een na de andere auto me met een rotgang op de linkerbaan voorbij raasde... en ik echt dacht van sjezus, wat bezielt mensen toch...
En enkele minuten verderop zag ik opeens zwaailichten en werd ik via de vluchtstrook langs een hoopje auto's geleid die op elkaar geknald waren.

Tsja...
pi_182572109
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb niet genoeg geld om gloednieuwe auto's te kopen, maar is het echt zo dat dit tegenwoordig ook al vaak niet meer als optie geleverd kan worden?

Indien een 2de hands; die laat ik staan als er geen asbak in zit.
Zijn er nog mensen die in de auto roken ? Zelfs ik, die toch een fiks aantal jaren een verstokt roker ben geweest, is op een gegeven moment gestopt met roken in de auto ….

(Overigens worden nieuwe auto's hier in Manila gewoon nog met een asbak geleverd :))
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_182572589
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:34 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat instructeur expres niets had gezegd. Wel een goed leermomentje voor de leerling als 'ie zo lang links bleef rijden en rechts ingehaald werd.
Precies, een leerling moet fouten mogen maken om er vervolgens van te leren.
Als fouten telkens vooraf voorkomen worden wordt er ook een stuk minder (snel) geleerd.
Enige voorwaarde is dat het veilig moet blijven.
pi_182572633
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:04 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zijn er nog mensen die in de auto roken ? Zelfs ik, die toch een fiks aantal jaren een verstokt roker ben geweest, is op een gegeven moment gestopt met roken in de auto ….

Meldt zich!
Maar alleen als er niemand in de auto zit die er last van heeft, als iemand voor het eerst bij me in de auto zit vraag ik het eerst.
pi_182572908
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:30 schreef vannelle het volgende:

[..]

Meldt zich!
Maar alleen als er niemand in de auto zit die er last van heeft, als iemand voor het eerst bij me in de auto zit vraag ik het eerst.
Dit.
pi_182584350
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:30 schreef vannelle het volgende:

[..]

Meldt zich!
Maar alleen als er niemand in de auto zit die er last van heeft, als iemand voor het eerst bij me in de auto zit vraag ik het eerst.
Leuke poging, maar besef je dat die tabakslucht nooit uit je auto gaat? Ook niet als je die sigaret naast je open raam houdt en de rook altijd direct naar buiten blaast. (Zie ik nog zo vaak gebeuren).

Is voor mij een dingetje omdat ik auto's waarin gerookt is/wordt heel snel wagenziek raak. Of dat nu door de resten van tabak zijn, of gewoon die typische rookauto-geur komt ben ik nog niet achter.
pi_182584368
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:30 schreef vannelle het volgende:

[..]

Meldt zich!
Maar alleen als er niemand in de auto zit die er last van heeft, als iemand voor het eerst bij me in de auto zit vraag ik het eerst.
En tyf je je opgerookte peuken dan ook uit het raam?
  Official ESF Kreviewer donderdag 18 oktober 2018 @ 10:05:24 #72
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182586433
Ik rij weer 40-60k per jaar. Gecombineerde klacht, top 10:

(1) Mensen die (met name in het donker) sigaretten uit het raam gooien en een vonkenzee op/rond mijn auto veroorzaken. :(.

(2) Ik snap dat als het druk is, dat veel mensen links rijden, maar rij dan godverdomme wel 130. Ik zit dagelijks op de a1 en ik zit dan 37km achter een mongool die een rij vrachtwagens inhaalt met 105kph. Rij door, lul. Je veroorzaakt files.

(3) Waarom sta ik bijna dagelijks om 06:15 in de file bij Duisburg. Dit is niet normaal. Ga naar bed, mensen.

(4) Aanvulling op punt 2: WAAROM is de A1 niet volledig driebaans. Welke superambtenaar heeft bedacht dat het goed is om een paar kleine kutstukjes bij deventer en rijssen 3 baans te maken en de rest niet? Er staat áltijd file aan het eind van die stroken.

(5) Als er "vanaf hier invoegen" staat en er een pijl naar rechts wijst en je negeert dit tot het verdrijvingsvlak dan laat ik je er niet van harte meer tussen. Ik haat je.

(6) Misschien moet je je telefoon in de auto gewoon wegleggen. Ook in je vrachtwaggel, lijpe fudgenucker.

(7) Ik weet dat verderop een flitspaal staat. Dat betekent niet dat je 12km vantevoren 90 moet gaan rijden als de flitspaal op een 100 weg staat. :(

(8) Als mijn auto op automatische cruisecontrol staat, is het réte irritant dat je achter je vrachtwagen vandaan komt op het állerlaatste moment en hem er tussen gooit. Mijn auto ziet dit als een terreurdaad en gooit de ankers uit.

(9) Er zit een optie in je auto om af te remmen in druk verkeer zonder de rem aan te raken. Dit heet: Anticiperen, gas loslaten en afstand houden.

(10) Hij staat op tien, maar hij hoort op één. Busjes, kleine vrachtwagens. Ja, ik snap dat je harder kunt dan een vrachtwagen. Ik snap dat je best 130 kunt halen, in theorie. Maar flikker op van de linkerbaan als ik achter je zit. Het is een compleet witte muur van bus-ellende en je hebt net zoveel pk's als een gehandicapte blinde pony. Als jij remt, moet ik ook remmen, want ik zie niks. Ondanks goed uitgevoerd punt 9.
Tief op. Ga dood. Kijk naar duitsers. Die rijden met opgevoerde Transporters gewoon netjes 180 als dat kan.

Sowieso, als conclusie. Ik rij 2x per week 350km door duitsland (voornamelijk A31) en wat een zegen is dat. Men verdwijnt naar rechts, men rijdt door en men bumperkleeft niet. O+.

Bedankt.

Groetjes,

K.
pi_182586560
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:05 schreef Kreator het volgende:
Ik rij weer 40-60k per jaar. Gecombineerde klacht, top 10:

(1) Mensen die (met name in het donker) sigaretten uit het raam gooien en een vonkenzee op/rond mijn auto veroorzaken. :(.

(2) Ik snap dat als het druk is, dat veel mensen links rijden, maar rij dan godverdomme wel 130. Ik zit dagelijks op de a1 en ik zit dan 37km achter een mongool die een rij vrachtwagens inhaalt met 105kph. Rij door, lul. Je veroorzaakt files.

(3) Waarom sta ik bijna dagelijks om 06:15 in de file bij Duisburg. Dit is niet normaal. Ga naar bed, mensen.

(4) Aanvulling op punt 2: WAAROM is de A1 niet volledig driebaans. Welke superambtenaar heeft bedacht dat het goed is om een paar kleine kutstukjes bij deventer en rijssen 3 baans te maken en de rest niet? Er staat áltijd file aan het eind van die stroken.

(5) Als er "vanaf hier invoegen" staat en er een pijl naar rechts wijst en je negeert dit tot het verdrijvingsvlak dan laat ik je er niet van harte meer tussen. Ik haat je.

(6) Misschien moet je je telefoon in de auto gewoon wegleggen. Ook in je vrachtwaggel, lijpe fudgenucker.

(7) Ik weet dat verderop een flitspaal staat. Dat betekent niet dat je 12km vantevoren 90 moet gaan rijden als de flitspaal op een 100 weg staat. :(

(8) Als mijn auto op automatische cruisecontrol staat, is het réte irritant dat je achter je vrachtwagen vandaan komt op het állerlaatste moment en hem er tussen gooit. Mijn auto ziet dit als een terreurdaad en gooit de ankers uit.

(9) Er zit een optie in je auto om af te remmen in druk verkeer zonder de rem aan te raken. Dit heet: Anticiperen, gas loslaten en afstand houden.

(10) Hij staat op tien, maar hij hoort op één. Busjes, kleine vrachtwagens. Ja, ik snap dat je harder kunt dan een vrachtwagen. Ik snap dat je best 130 kunt halen, in theorie. Maar flikker op van de linkerbaan als ik achter je zit. Het is een compleet witte muur van bus-ellende en je hebt net zoveel pk's als een gehandicapte blinde pony. Als jij remt, moet ik ook remmen, want ik zie niks. Ondanks goed uitgevoerd punt 9.
Tief op. Ga dood. Kijk naar duitsers. Die rijden met opgevoerde Transporters gewoon netjes 180 als dat kan.

Sowieso, als conclusie. Ik rij 2x per week 350km door duitsland (voornamelijk A31) en wat een zegen is dat. Men verdwijnt naar rechts, men rijdt door en men bumperkleeft niet. O+.

Bedankt.

Groetjes,

K.
Punt 5 zit je volgens mij fout.
Dit, dus.
  Official ESF Kreviewer donderdag 18 oktober 2018 @ 10:20:57 #74
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182586614
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:17 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Punt 5 zit je volgens mij fout.
'van harte'.

Kijk. Als iedereen alle asfalt gebruikt is het in theorie mooi dat je doorrijdt tot het eind, met dezelfde snelheid als de rij rechts van je en zo harmonieus invoegt.

...maar dat is nooit zo. Het zijn altijd mongolen die vol gas zoveel mogelijk auto's voorbij willen en op het laatst keihard op de rem trappen en hem ertussen gooien. Die veroorzaken file.
pi_182586718
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:20 schreef Kreator het volgende:

[..]

'van harte'.

Kijk. Als iedereen alle asfalt gebruikt is het in theorie mooi dat je doorrijdt tot het eind, met dezelfde snelheid als de rij rechts van je en zo harmonieus invoegt.

...maar dat is nooit zo. Het zijn altijd mongolen die vol gas zoveel mogelijk auto's voorbij willen en op het laatst keihard op de rem trappen en hem ertussen gooien. Die veroorzaken file.
Klopt, die hebben aan mij ook altijd een hele kluif. Da's hetzelfde asociale volk dat via vluchtstroken, in/uitvoegstroken en parkeerplaatsen een file in willen halen (vaak met idiote snelheden ook). Maar ja, pakkans is 0 dus komen ze er altijd mee weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')