abonnement Unibet Coolblue
pi_182479776
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 21:28 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Zijn er dan woningbouwcoorporaties die naambordjes ophangen? Ik dacht dat je dat zelf moest doen.
Ja, die zijn er.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:38:02 #27
455506 Pietjanhenkcorneel
Hoi. Ik ben P,J,H en C
pi_182483939
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 21:16 schreef zatoichi het volgende:
Leuke discussie, bij fc Utrecht hebben ze als ludieke actief bij alle supporters met een seizoenkaart de naamp op hun stoeltje gegraveerd.

Leuk, maar volgens de AVG mag dit dus niet. Kan ik me ook wel voorstellen aangezien je dus weet als je alle stoelen langsgaat wie er niet thuis is tijdens een thuiswedstrijd van fc Utrecht.

Of je daar daadwerkelijk wat mee gaat doen is natuurlijk een tweede...
Nee, slechts een beperkt aantal. Bovendien kon je je daar zelf voor aanmelden.
pi_182486719
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:38 schreef Pietjanhenkcorneel het volgende:

[..]

Nee, slechts een beperkt aantal. Bovendien kon je je daar zelf voor aanmelden.
Klinkt als toestemming, één van de 6 gronden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:20:57 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182486783
Grappig wel, hier in Duitsland moet je naam op de deur staan, anders mag de postbode de post niet bezorgen. Je krijgt hier dus ook nooit post op een andere naam.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_182488040
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:20 schreef Rewimo het volgende:
Grappig wel, hier in Duitsland moet je naam op de deur staan, anders mag de postbode de post niet bezorgen. Je krijgt hier dus ook nooit post op een andere naam.
Is dan in NL gemakkelijker. Postcode en huisnummer en je post wordt bezorgd.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_182490602
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 20:00 schreef Sorella het volgende:

[..]

Dat mogen ze wel weten maar daar zijn coördinators voor + nummerherkenning en van sommige cliënten wil je niet dat ze je nummer weten.
breaking news: dan zet je je nummerherkenning uit en declareer je je belkosten.
Oja en bel je je coordinator (als die wel je nr mag weten) en zeg je hem/haar om client die en die te bellen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_182490632
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:20 schreef Rewimo het volgende:
Grappig wel, hier in Duitsland moet je naam op de deur staan, anders mag de postbode de post niet bezorgen. Je krijgt hier dus ook nooit post op een andere naam.
Vind ik ook niet meer dan redelijk.

En vaak weet ik een huisnummer niet uit mn hoofd.
Gister nog bij een familielid op bezoek en geen idee of het 54 56 of 58 is.
Dus een naamplaatje is wel zo makkelijk.
5 Ferrari's op videoband!
pi_182490849
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:20 schreef Rewimo het volgende:
Grappig wel, hier in Duitsland moet je naam op de deur staan, anders mag de postbode de post niet bezorgen. Je krijgt hier dus ook nooit post op een andere naam.
Die plaats je dan zelf en niet de woningbouw. Dan is er ook geen probleem met de avg
pi_182490870
Het is heel erg doorgeslagen ja. Men weet niet meer wat wel of niet mag en daar maken de pro-privacy mensen gebruik van door allerlei klachten neer te leggen waarvan het niet door een rechter is getoetst of het toelaatbaar is. Uit angst voor boetes halen ze maar allerlei dingen weg.
pi_182516755
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 21:16 schreef zatoichi het volgende:
Leuke discussie, bij fc Utrecht hebben ze als ludieke actief bij alle supporters met een seizoenkaart de naamp op hun stoeltje gegraveerd.

Leuk, maar volgens de AVG mag dit dus niet. Kan ik me ook wel voorstellen aangezien je dus weet als je alle stoelen langsgaat wie er niet thuis is tijdens een thuiswedstrijd van fc Utrecht.

Het hangt er van af of het met of zonder toestemming gebeurt is. Als je als supporter aan moest geven dat je het goed vindt dat je naam gegraveerd wordt, zou het geen probleem mogen zijn. Net zoals je ook vrijwillig ervoor kunt kiezen om je naam op je voordeur, je auto of je jas te laten zetten.
Het is iets anders als je als supporter op een gegeven moment naar het stadion gaat en uit het niets je stoel van je naam voorzien blijkt te zijn,
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_182519937
AVG, dat gebruik ik als virusscanner op mijn oude laptop :)
Nee, deze wet is enorm aan het doorschieten pricvacy dit dat dit, oke straks mag er op een grafsteen ook geen nummer/naam gezet worden omdat mensen dan kunnen zien hier ligt Piet Snot.
En bij woningbouw appartementen, je bent verplicht om zon naambordje bij je bel te kopen ik weet het nog :') mijn 1e huurhuis, zeiden ze het kost 9,- als je het weigert kan het huurcontract niet ingaan ik zei zo ho ho, ik plak zelf wel een plaatje erop later van dat gezeik ja dan kan het huurcontract niet ingaan 8)7 toen was ik het zat.
Interessant he ?
pi_182530362
Leuke discussie, wel veel onderbuikgevoelens. De AVG en de werking daarvan wordt veel uit z'n verband getrokken en bekritiseerd, maar met name door mensen die juist zelf totaal geen verstand van de inhoud hebben. :') Zie ook de post boven mij.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 17:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Zou dit ook een dingetje kunnen worden in Nederland?
Om een antwoord te geven op de vraag van TS: Ja, dat is mogelijk. Echter moet je het niet zien als verbod.

Mijn Duits is niet zo sterk, dus ik kan de bron niet lezen, maar de reden waarom de verhuurder in strijdt heeft gehandeld met de GDPR, is omdat dit bedrijf vermoedelijk geen aantoonbare, ondubbelzinnige dan wel vrije toestemming heeft gevraagd van de betrokken bewoners voor de verwerking van hun naam ten behoeve van een naamplaatje bij de deur.

Als betrokkene toestemming verlenen voor verwerking van je persoonsgegevens voor doeleinden die niet op één van de noodzakelijkheidsgrondslagen is gebaseerd, is een nogal belangrijk aspect van de hele privacywet en alles behalve 'debiel' of 'een flop'.

De bescherming van jouw opgeslagen persoonsgegevens op internet wordt hoofdzakelijk onder dezelfde grondslag geregeld. Dat kan je omslachtig vinden, maar vergroot wel je recht op privacy.


quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:41 schreef Zwolsboy het volgende:
mijn 1e huurhuis, zeiden ze het kost 9,- als je het weigert kan het huurcontract niet ingaan
Was dit nog voor de AVG? Zo niet, dan is dit ook in strijdt met de AVG. Het verlenen van toestemming om een naambordje op te hangen moet vrij van karakter zijn en daar mogen geen negatieve consequenties aan verbonden zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Justinn op 15-10-2018 15:27:18 ]
pi_182530892
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:47 schreef Sorella het volgende:
Wat ik me nu ook afvraag, mijn werk (thuiszorg) verwacht van mij dat ik met mijn eigen telefoon clienten ga opbellen om te zeggen dat ik ziek ben en of ze hulp willen hebben, of als ze de deur niet open doen (vaak zijn ze dan niet thuis) dat ik ze dan ook opbel.
Heb ik het recht om dit te weigeren en kan ik het op de privacy wet gooien ?.
Privacy in de door jouw geschetste situatie lijkt me niet direct relevant, je kan als je wilt namelijk altijd anoniem uitbellen (#31# voor het nummer). Doe je dat? Het verstrekken van jouw privé-telefoonnummer dóór de werkgever aan cliënten, is zonder jouw toestemming, niet toegestaan.

Wanneer je je privé-telefoon dagelijks gebruikt bij het werk, mag je van de werkgever wel een vergoeding verwachten. Wanneer je je telefoon onder werktijd beschadigd, kan je tevens de schade verhalen op de werkgever.
pi_182531650
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 15:38 schreef Justinn het volgende:

[..]

Privacy in de door jouw geschetste situatie lijkt me niet direct relevant, je kan als je wilt namelijk altijd anoniem uitbellen (#31# voor het nummer). Doe je dat? Het verstrekken van jouw privé-telefoonnummer dóór de werkgever aan cliënten, is zonder jouw toestemming, niet toegestaan.

Wanneer je je privé-telefoon dagelijks gebruikt bij het werk, mag je van de werkgever wel een vergoeding verwachten. Wanneer je je telefoon onder werktijd beschadigd, kan je tevens de schade verhalen op de werkgever.
Ik heb begrepen dat ze dat soms wel doen als je al een tijd bij die cliënt werkt en die cliënt wil je wat vragen.
Ik heb al doorgegeven dat ik dat absoluut niet wil, ik maak zelf wel uit wie ik mijn telefoon nummer geef.
Maar die vergoeding en beschadiging is een goede, ik schrijf het even op zodat ik kan overleggen met de rechtsbijstand.
pi_182532937
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 15:38 schreef Justinn het volgende:
Wanneer je je privé-telefoon dagelijks gebruikt bij het werk, mag je van de werkgever wel een vergoeding verwachten.
Als mijn werkgever verwacht dat ik tijdens werk voor het werk telefonisch bereikbaar ben, zal hij dat moeten faciliteren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182534629
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 18:08 schreef Basp1 het volgende:
Bij mij op het werk stond op een scherm altijd wie er deze week jarig zijn, ook dat mag blijkbaar niet meer. :')
Klopt dat is bij ons ook weggehaald. Iedereen vragen of het mag of niet kostte blijkbaar meer dan het helemaal weghalen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182547614
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 18:08 schreef Basp1 het volgende:
Bij mij op het werk stond op een scherm altijd wie er deze week jarig zijn, ook dat mag blijkbaar niet meer. :')
Zolang iedereen daarmee akkoord gaat wel. :)

Het komt heel veel neer op vooraf toestemming verlenen voor delen van gevoelige informatie die ter herleiden is naar personen. En ja, gaat heel ver inderdaad. Who-is-who op een bedrijfswebsite mag niet, zonder dat iedere betrokkene daar vooraf toestemming voor heeft gegeven.
pi_182547904
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt dat is bij ons ook weggehaald. Iedereen vragen of het mag of niet kostte blijkbaar meer dan het helemaal weghalen....
tja, 90% reageert binnen een dag met de opmerking dat het geen probleem is maar voor die overige 10% moet je blijven leuren en zeuren om een reactie, dan dus maar niet. Overigens zou je er toch voor kunnen kiezen om alleen het geboortejaar te verwijderen? Iemands leeftijd is toch wat (privacy)gevoeliger informatie dan alleen de dag een maand. Je kunt dus gewoon je collega's feliciteren en een fijne dag wensen zonder dat je "te veel" weet of deelt.
pi_182548348
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:20 schreef Rewimo het volgende:
Grappig wel, hier in Duitsland moet je naam op de deur staan, anders mag de postbode de post niet bezorgen. Je krijgt hier dus ook nooit post op een andere naam.
Dus van iedere bewoner moet de naam op het bordje staan, anders wordt hun post niet bezorgd?

Je zou maar een groot gezin hebben met veel kinderen, wordt een groot naamplaatje dan :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:03:41 #45
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182549259
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 12:02 schreef tomatenrood het volgende:

Dus van iedere bewoner moet de naam op het bordje staan, anders wordt hun post niet bezorgd?

Je zou maar een groot gezin hebben met veel kinderen, wordt een groot naamplaatje dan :D
Je achternaam in elk geval. Dus bij meerdere achternamen binnen 1 gezin is het inderdaad handig om ze ook allemaal te vermelden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_182555098
De AVG... :')
pi_182565663
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 18:09 schreef bloodymary1 het volgende:
De AVG... :')
Wat is er mis met de AVG?

Het zijn eerder de paniekreacties op de AVG die :') zijn.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_182565714
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 21:28 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Zijn er dan woningbouwcoorporaties die naambordjes ophangen? Ik dacht dat je dat zelf moest doen.
De meesten doen het zelfs zodat ze allemaal dezelfde lettertypes enzo hebben zodat het er een beetje fatsoenlijk uitziet.
Ja doei.
pi_182565976
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

De meesten doen het zelfs zodat ze allemaal dezelfde lettertypes enzo hebben zodat het er een beetje fatsoenlijk uitziet.
Kan ik me voorstellen, maar het afdwingen ervan lijkt me niet conform AVG. Het is niet noodzakelijk en toestemming kan niet afgedwongen worden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:07:09 #50
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182566018
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:47 schreef Sorella het volgende:
Wat ik me nu ook afvraag, mijn werk (thuiszorg) verwacht van mij dat ik met mijn eigen telefoon clienten ga opbellen om te zeggen dat ik ziek ben en of ze hulp willen hebben, of als ze de deur niet open doen (vaak zijn ze dan niet thuis) dat ik ze dan ook opbel.
Heb ik het recht om dit te weigeren en kan ik het op de privacy wet gooien ?.
Echt, ik verbaas me keer op keer waarmee thuiszorginstellingen weg denken te komen. :N

Ik neem aan dat ze wel je telefoonkosten vergoeden, want anders zou toch heel vaak mijn telefoon "kapot" zijn. En als je ziek bent, ben je ziek, dan moet jij geen klanten gaan contacteren aangezien dat werk is en je hebt aangegeven dat niet te kunnen uitvoeren omdat je ziek bent.
Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')