abonnement Unibet Coolblue
pi_182474115
Beste medefokkers,

Ik kijk al jaren mee op dit forum en graag wil ik mijn ei even kwijt. Wellicht hebben jullie ideeën tips, eyeopeners enz..

3 weken geleden is mijn relatie met mijn ex verbroken, we hadden 2 jaar.
De laatste maanden hadden wij telkens ruzie maar kwamen er nooit uit, dan was het een paar dagen stil om vervolgens toch weer toenadering te zoeken.

Ik zal de situatie van mijn ex uitleggen.

Toen ik haar 2 jaar geleden ontmoette, kwam ik er al gauw achter dat er iets niet helemaal goed zat.
Zij is volledig afgekeurd, heeft weinig sociale contacten en ze is super onzeker.

Het eerste jaar zit je op een roze wolk dus heb je vaak oogkleppen op maar op een gegeven moment begon mij dingen op te vallen.

Ze had totaal geen waardering voor mij, alles werd maar voor automatisch piloot aangenomen, ik was de kostwinnaar, deed geregeld de was, kookte bijna alle dagen per week, maakte het huis schoon, betaalde onze uitjes, voor onze vakanties, eigenlijk alles.. Zowel zij als ik hadden een dochter uit een eerdere relatie, en ook voor haar dochter was ik als een papa.

Mijn ex was als de dood om mij te verliezen en ze was ook erg jaloers.
Ik heb haar nooit ergens aanleiding voor gegeven, ik was, en ben nog steeds enorm gek op haar, ik adoreerde haar enorm, gaf aan dat ik trots op haar was, trots was op het feit dat ondanks alles zij het uitstekend doet, dat ze knap was, dat ik van haar hield enz enz..

Andersom kreeg ik dat nooit te horen, ik vroeg daar welleens na en het enige wat ze zei sorry, ben te gesloten om je te complimenteren/waarderen enz enz.

Zoals ik al eerder aangaf hadden we de laatste tijd veel meningsverschillen, alles wat ik zei werd als een directe aanval gezien, alles ging door de negatieve molen.
Vervolgens kwam er een stormvloed van gescheld en gekwetst van haar kant naar mij toe, en het verbaasde mij iedere keer weer dat dat wel mogelijk was, maar een positief puntje over mij als persoon benoemen kon er niet vanaf.

Uiteindelijk is dit mij zo opgebroken dat ik drie weken geleden heb aangegeven dat ik niet meer verder kon, en het enige wat zij zei, prima, ga maar!

Onvoorstelbaar!!

Wat had ik anders moeten doen in deze relatie??

De dagen daarna hebben wij nog even gesproken en zij gaf aan dat ze zich maar aan de negatieve dingen ging vastklampen om de breuk te rechtvaardigen.

Ik liep tegen enorm veel negatieve dingen aan, maar jeetje waarom doet het dan zo'n pijn? waarom mis ik haar dan zo erg? en het gekke is nog, zij heeft mij nota bene geblokkeerd op whatsapp/fb enz, en heb sindsdien niets meer van haar vernomen.


Ik begrijp er helemaal niets van.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
pi_182474348
Je had een gekkie aan de haak. Dat je geen contact met haar hebt maakt het alleen maar makkelijker denk ik.

Je mist haar uit gewoonte. Zodra je weer een gezonde relatie hebt ga je wel weer zien hoe het zou moeten zijn.
Succes man!
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:42:46 #3
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_182474401
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 16:25 schreef Sad-men het volgende:
Ze had totaal geen waardering voor mij, alles werd maar voor automatisch piloot aangenomen, ik was de kostwinnaar, deed geregeld de was, kookte bijna alle dagen per week, maakte het huis schoon, betaalde onze uitjes, voor onze vakanties, eigenlijk alles.. Zowel zij als ik hadden een dochter uit een eerdere relatie, en ook voor haar dochter was ik als een papa.
Waarom deed je dat? Als je je als deurmat gedraagt moet je ook niet raar stat te kijken als je als deurmat behandeld wordt.
Had ze geen eigen inkomen om voor haar en haar kind mee te betalen?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_182474421
Wat maakt het uit?
Het was geen gezonde relatie voor je en je bent er nu uit
Haar lopen diagnostiseren helpt je niet en is geloof ik zelfs tegen de forumregels
pi_182474638
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 16:42 schreef Elpis het volgende:

[..]

Waarom deed je dat? Als je je als deurmat gedraagt moet je ook niet raar stat te kijken als je als deurmat behandeld wordt.
Had ze geen eigen inkomen om voor haar en haar kind mee te betalen?
Mij als deurmat gedragen? Ik ben zoals ik ben, ik deed de dingen omdat ik vond dat ik daar het beste aan deed. Normaals gesproken heeft dat als voordeel dat je je partner daarbij ook helpt. In mijn optiek heeft dat niets te maken met feit dat ik mij als deurmat gedraagde.

En ja, ze had een uitkering, helaas voor haar geen vetpot, maar ze kon rondkomen met wat ze had.
pi_182474659
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 16:55 schreef Sad-men het volgende:

[..]

Mij als deurmat gedragen? Ik ben zoals ik ben, ik deed de dingen omdat ik vond dat ik daar het beste aan deed. Normaals gesproken heeft dat als voordeel dat je je partner daarbij ook helpt. In mijn optiek heeft dat niets te maken met feit dat ik mij als deurmat gedraagde.
Je gedraagt je nog steeds zo.

Maar goed... Je noemt haar onzeker, maar eh, vriend, waar is jouw eigenwaarde?
pi_182474693
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 16:56 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je gedraagt je nog steeds zo.

Maar goed... Je noemt haar onzeker, maar eh, vriend, waar is jouw eigenwaarde?
En daar ben ik het 100% mee eens. Dit heeft zoveel energie gekost, ik heb totaal geen eigenwaarde meer.
pi_182474733
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 16:43 schreef Allures het volgende:
Wat maakt het uit?
Het was geen gezonde relatie voor je en je bent er nu uit
Haar lopen diagnostiseren helpt je niet en is geloof ik zelfs tegen de forumregels
Ik stel geen diagnose, ik vraag alleen om de visie van andere, want in sommige situaties lukt het niet om de dingen rationeel te bekijken.
pi_182474834
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 16:58 schreef Sad-men het volgende:

[..]

En daar ben ik het 100% mee eens. Dit heeft zoveel energie gekost, ik heb totaal geen eigenwaarde meer.
Ik wil niet al te aanvallend overkomen, maar je hebt er twee jaar over gedaan om te beseffen wat ze nou eigenlijk waard is... Dat terwijl je in het begin al wist dat er iets niet helemaal goed was.

Ik blijf het zo vreemd vinden: zo enorm rot behandeld worden door een ander en dan ook nog eens de afwezigheid van die personen missen...

Weet je wat echt waardevol is voor jou? In plaats van erachter te komen waarom je haar nog mist, moet je eens echt goed gaan beseffen dat ze je zo enorm rot heeft behandeld dat je haar niet moet missen, maar juist boos moet zijn op haar. En op jezelf.

En in plaats van nog tijd aan haar kwijt te raken, moet je even gaan bedenken wie nou echt belangrijk is: jij of zij? Als jij je jezelf belangrijk vindt, ga je juist moeite doen om meer van jezelf te houden, want dat mis je echt. Iemand die van zichzelf houdt laat zich namelijk niet zo behandelen.

Focus op jezelf. Dat is het beste voor jou én voor je dochter.

Blijf niet zo hangen bij je ex (natuurlijk moet je je tijd nemen om het te verwerken), maar kijk hoe jij jezelf kunt verbeteren.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:11:49 #10
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_182474965
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 16:55 schreef Sad-men het volgende:

[..]

Mij als deurmat gedragen? Ik ben zoals ik ben, ik deed de dingen omdat ik vond dat ik daar het beste aan deed. Normaals gesproken heeft dat als voordeel dat je je partner daarbij ook helpt. In mijn optiek heeft dat niets te maken met feit dat ik mij als deurmat gedraagde.

En ja, ze had een uitkering, helaas voor haar geen vetpot, maar ze kon rondkomen met wat ze had.
Of deed je het omdat je naar die waardering zat te hengelen?
Ik hoop dat je jezelf de volgende keer een wat gelijkwaardigere relatie gunt.
Was heel misschien voor haar onzekerheid ook beter geweest. Naast afgekeurd zijn werd zo ook duidelijk dat ze kennelijk geen huishouden kon runnen.
Of je werd gewoon gebruikt. Kan ook.

Naast een uitkering ook kinderbijslag, kgb en evt alimenatie? Lijkt me dat ze vast wel wat kon mee betalen. Ik zeg niet dat het 50/50 moest zijn hoor.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_182474991
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 17:04 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik wil niet al te aanvallend overkomen, maar je hebt er twee jaar over gedaan om te beseffen wat ze nou eigenlijk waard is... Dat terwijl je in het begin al wist dat er iets niet helemaal goed was.

Ik blijf het zo vreemd vinden: zo enorm rot behandeld worden door een ander en dan ook nog eens de afwezigheid van die personen missen...

Weet je wat echt waardevol is voor jou? In plaats van erachter te komen waarom je haar nog mist, moet je eens echt goed gaan beseffen dat ze je zo enorm rot heeft behandeld dat je haar niet moet missen, maar juist boos moet zijn op haar. En op jezelf.

En in plaats van nog tijd aan haar kwijt te raken, moet je even gaan bedenken wie nou echt belangrijk is: jij of zij? Als jij je jezelf belangrijk vindt, ga je juist moeite doen om meer van jezelf te houden, want dat mis je echt. Iemand die van zichzelf houdt laat zich namelijk niet zo behandelen.

Focus op jezelf. Dat is het beste voor jou én voor je dochter.

Blijf niet zo hangen bij je ex (natuurlijk moet je je tijd nemen om het te verwerken), maar kijk hoe jij jezelf kunt verbeteren.
Ppff die komt binnen, je hebt echt helemaal gelijk. Bedankt.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:25:53 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182475206
Deze vrouw is gewoon een karakerologisch gehandicapt persoon. Dus ik denk niet dat je iets had kunnen doen om haar zich normaal te laten gedragen. Zoiets doet ze waarschijnlijk bij iedere kerel die ze tegenkomt.

De enige fout die je hebt gemaakt is er veel energie in te steken.
pi_182475573
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 17:11 schreef Elpis het volgende:

[..]

Of deed je het omdat je naar die waardering zat te hengelen?
Ik hoop dat je jezelf de volgende keer een wat gelijkwaardigere relatie gunt.
Was heel misschien voor haar onzekerheid ook beter geweest. Naast afgekeurd zijn werd zo ook duidelijk dat ze kennelijk geen huishouden kon runnen.
Of je werd gewoon gebruikt. Kan ook.

Naast een uitkering ook kinderbijslag, kgb en evt alimenatie? Lijkt me dat ze vast wel wat kon mee betalen. Ik zeg niet dat het 50/50 moest zijn hoor.
Ik heb al die dingen gedaan omdat ik zo eenmaal ben, ik help graag andere. Maar op een gegeven moment,en dat zijn kleine signalen, merk je gewoon dat alles voor automatische piloot wordt aangenomen en dat als ik een puntje van kritiek uitte ik een hele bak met scheld woorden, agressie enz. er voor terug kreeg, en op dat moment was ze wel mondig genoeg om uit te spreken hoe zij over mij dacht en wat ze van mij vond. Dat is gewoon het hele punt, maar zoals Zargon ook terecht opmerkte, mijn zelfwaarde is zero, ik moet dat op één of andere manier zien te herstellen, maar hoe...
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:59:44 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182475769
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 17:47 schreef Sad-men het volgende:

[..]

Ik heb al die dingen gedaan omdat ik zo eenmaal ben, ik help graag andere. Maar op een gegeven moment,en dat zijn kleine signalen, merk je gewoon dat alles voor automatische piloot wordt aangenomen en dat als ik een puntje van kritiek uitte ik een hele bak met scheld woorden, agressie enz. er voor terug kreeg, en op dat moment was ze wel mondig genoeg om uit te spreken hoe zij over mij dacht en wat ze van mij vond. Dat is gewoon het hele punt, maar zoals Zargon ook terecht opmerkte, mijn zelfwaarde is zero, ik moet dat op één of andere manier zien te herstellen, maar hoe...
Door vast te stellen dat haar gedrag niet normaal is en het een soort geestelijke fabricagefout is. Ze heeft je beschouwd als een makkelijk slachtoffer voor haar uitzuigerij. Trek je lessen en ga verder.
pi_182475871
Bedankt voor jullie reacties, dit helpt mij enorm.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:34:24 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182476329
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 18:07 schreef Sad-men het volgende:
Bedankt voor jullie reacties, dit helpt mij enorm.
Maar je hebt al een kind. Hoe was het in de relatie met de moeder daarvan?
pi_182477388
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 18:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar je hebt al een kind. Hoe was het in de relatie met de moeder daarvan?
Die was voor de geboorte van ons kind heel goed te noemen, helaas na een hele heftige bevalling sloeg het noodlot toe. Zij kwam in een postnatale depressie terecht die uiteindelijk onze relatie heeft gekost. Nadien voelde het uiteraard van mijn kant als falen, had ik niet nog meer kunnen doen om haar te ondersteunen, maar helaas kon ik haar niet helpen. We hebben nadien vele gesprekken gevoerd en uiteindelijk kon ik er vrede mee hebben omdat e.e.a. te verklaren viel. Dat is inmiddels alweer 4 jaar geleden, en zijn we tot de dag van vandaag naast ouders, hele goede vrienden 😊
pi_182477523
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:40 schreef Sad-men het volgende:

[..]

Die was voor de geboorte van ons kind heel goed te noemen, helaas na een hele heftige bevalling sloeg het noodlot toe. Zij kwam in een postnatale depressie terecht die uiteindelijk onze relatie heeft gekost. Nadien voelde het uiteraard van mijn kant als falen, had ik niet nog meer kunnen doen om haar te ondersteunen, maar helaas kon ik haar niet helpen. We hebben nadien vele gesprekken gevoerd en uiteindelijk kon ik er vrede mee hebben omdat e.e.a. te verklaren viel. Dat is inmiddels alweer 4 jaar geleden, en zijn we tot de dag van vandaag naast ouders, hele goede vrienden 😊
Dat lijkt me heftig om mee te maken, maar fijn dat het nu goed gaat!
pi_182477603
Sorry dat ik het zeg maar je bent tja niet echt een man man materiaal.
pi_182477824
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:50 schreef loni55 het volgende:
Sorry dat ik het zeg maar je bent tja niet echt een man man materiaal.
Nou ja, laat ik het zo zeggen, ik ben in het verleden verre van een lieverdje geweest. Alles liet mij koud maar op een gegeven moment ben ik mij gaan realiseren dat ik het roer om moest gooien. Dat heb ik gedaan maar dat neemt inderdaad niet weg dat ik mn ex (te) veel op handen heb gedragen. Inderdaad een hele wijze les.
pi_182478036
Wees blij dat je na 2 jaar erachter komt en niet na 5 of langer.
Het is nooit leuk natuurlijk ongeacht tijdsspanne, maar bedenk ook hoeveel meer het van je leven had kunnen kosten.

Nu kun je het hopelijk sneller achter je laten op zoek gaan naar die venusheuvel waar geen gek aan vast zit.
pi_182478042
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 20:01 schreef Sad-men het volgende:

[..]

Nou ja, laat ik het zo zeggen, ik ben in het verleden verre van een lieverdje geweest. Alles liet mij koud maar op een gegeven moment ben ik mij gaan realiseren dat ik het roer om moest gooien. Dat heb ik gedaan maar dat neemt inderdaad niet weg dat ik mn ex (te) veel op handen heb gedragen. Inderdaad een hele wijze les.
Als je boven de 30 bent, en kind(eren) uit een vorige relatie heb, word de kans steeds groter dat je te maken krijgt met de zogenaamde 'left-over' vrouwen'. Vrouwen die hun hele leven al gewend zijn om verzorgd te worden, en waar de meeste mannen al na een half jaar meer dan zat zijn. Vrouwen die van relatie naar relatie hoppen en boos en jaloers worden als je even een avondje met je maten wilt gaan stappen.

Walk away and move on ^O^
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:18:50 #23
545 dop
:copyright: dop
pi_182478125
Gelijkwaardigheid is vaak het sleutelwoord in een relatie.
Niet alles hoeft 50/50 te zijn.
Maar erkenning hebben we allemaal nodig.
Ook daar is een balans nodig.
Erkenning van de ander, maar ook van jezelf, voor jezelf.
Je moet ook van jezelf mogen houden.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:44:20 #24
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182481421
Eigenlijk heeft voor mij al benoemd wat ik ook zou zeggen, dus ik laat het even simpel hier bij: Veel sterkte :Y Hou je zoveel mogelijk bezig met de leuke dingen in je leven, meng je onder de mensen als je daar behoefte aan hebt, of ga lekker een avondje thuis op de bank hangen als je daar behoefte aan hebt. Gewoon goed voor jezelf zorgen, jezelf leren waarderen, etc. Het kan af en toe ook geen kwaad om haar te missen. Ik kan het je zelfs aanraden. Betekent enkel dat het voor jou in ieder geval iets betekent heeft. Daar staat zij even buiten. Je bent niet zwak omdat je af en toe nog even aan haar wil denken of zo. Of haar mist. Zolang je maar niet vergeet hoe je behandeld wil worden in een volgende relatie en dat je wel beter verdiend. :) Voor je volgende relatie ook fijner. Dat je het wel helemaal verwerkt hebt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182486378
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
Eigenlijk heeft voor mij al benoemd wat ik ook zou zeggen, dus ik laat het even simpel hier bij: Veel sterkte :Y Hou je zoveel mogelijk bezig met de leuke dingen in je leven, meng je onder de mensen als je daar behoefte aan hebt, of ga lekker een avondje thuis op de bank hangen als je daar behoefte aan hebt. Gewoon goed voor jezelf zorgen, jezelf leren waarderen, etc. Het kan af en toe ook geen kwaad om haar te missen. Ik kan het je zelfs aanraden. Betekent enkel dat het voor jou in ieder geval iets betekent heeft. Daar staat zij even buiten. Je bent niet zwak omdat je af en toe nog even aan haar wil denken of zo. Of haar mist. Zolang je maar niet vergeet hoe je behandeld wil worden in een volgende relatie en dat je wel beter verdiend. :) Voor je volgende relatie ook fijner. Dat je het wel helemaal verwerkt hebt.
Ja dat is absoluut waar. Dank je wel.
pi_182487193
Klinkt als mijn ex! Wees blij dat je van haar af ben! Nu voel je je kut maar als je een andere relatie krijgt ga je het inzien dat je veel beter verdiend en veel beter kan krijgen!

Geloof mij! Ik heb hetzelfde meegemaakt in grote lijnen. En nu ik een nieuwe vriendin heb merk ik wat ik al die tijd gemist heb. En kan mijzelf niet voorstellen wat ik ooit in mijn ex gezien heb. Liefde maakt blijkbaar echt blind.

Succes
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:26:49 #27
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_182487569
Je klinkt als een gever. Niets mis mee, maar pas op de valkuilen de volgende keer.

Wanneer er in het begin van een relatie al geen wederkerigheid is, dan gaat dat niet komen. Dus de volgende keer ondanks de vlinders al in het begin toch ook af en toe objectief proberen te zijn in wat voor type je aan de haak hebt geslagen.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:32:42 #28
263417 Keyos
Like a Boss
pi_182487621
Het vervelende voor je is natuurlijk die reactie van haar op het moment dat dacht aangaf een eind aan de relatie te maken. In plaats van closure door een goed gesprek is het in één keer pats boem klaar. Je zit nu nog met frustratie over alles, je hebt vragen over waarom ze nou zo doet, terwijl je in de tussentijd bezig moet zijn met verwerken. Als je geen closure in je hoofd hebt duurt dat mogelijk gewoon een stuk langer.

Toevallig is zeer recent mijn relatie van vijf jaar uitgegaan. Ook daar is alles niet even chique verlopen. Korte samenvatting: ex- vriendin was maand op vakantie, het contact verliep in die periode steeds moeizamer. Zij had voor zichzelf al bepaald dat ze er klaar mee was in die periode zonder het tegen mij te zeggen. Vervelende was dat ik zelf 3 weken naar Japan zou gaan en zij niet terug was van haar vakantie voordat ik weg was. Uiteindelijk gaf ze het kort na mijn aankomst in Japan (na aandringen van mij aangezien ik het aan voelde komen) via de WhatsApp aan dat ze niet meer verliefd op me was. Hoewel je van je vakantie probeert te genieten loop je daar dan toch verloren bij, je hebt vragen en kunt nog niet écht aan het verwerken beginnen als je elkaar niet in persoon over gesproken hebt.

Ondanks dat ik haar de gang van zaken zeer kwalijk neem (en nooit zal vergeven), hebben we na mijn thuiskomst een goed gesprek gehad. Sindsdien kan ik het allemaal iets meer een plaats geven dan in die vage periode ervoor. Verschil is nu dat jij de beslissing hebt genomen natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat het soortgelijk moet voelen, en dat is gewoon gigantisch klote.

Veel sterkte in ieder geval, op basis van de informatie die je hebt gegeven lijkt het mij in ieder geval wel de beste beslissing voor de lange termijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Keyos op 13-10-2018 10:39:57 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_182488179
Het is zeker een feit dat ik inmiddels hier een hele goed les uit heb geleerd. Het zal even duren voordat alles ingedaald is maar super bedankt allemaal voor jullie opbeurende, maar vooral objectieve reacties. Het helpt mij enorm.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')