abonnement Unibet Coolblue
pi_182469079
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 10:12 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ah oke, de rest blijft zoals het is?
Geen idee. Die betonblokken zijn (voor zover ik weet) bedoeld voor onbewaakte overwegen die ze toch al willen sluiten. Dit is sneller te doen dan die wegen via normale procedures afsluiten. Met bewaakte overwegen willen ze vast ook iets, en voor een deel is dat het verbeteren van de beveiliging (spospoorbomen die de hele weg afsluiten ipv de halve weg).
pi_182469129
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 09:45 schreef -mosrednA het volgende:
Eigenlijk offtopic, maar ik begrijp sowieso niet waarom er nog "open" overwegen zijn. Absoluut niet nodig namelijk.
Prorail wilde die op korte termijn allemaal afsluiten door het plaatsen van betonblokken om vervolgens te werken naar een permanente oplossing. Maar daar was de minister het niet mee eens.
pi_182469618
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 10:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

ProRail heeft uiteraard het liefst tunnels of helemaal geen overgang.

Ze hoeven zelf die tunnel namelijk niet te betalen.
Tja, die mogen ook de lichaamsdelen van het spoor af schrapen, dus hoe meer je dat kan voorkomen, hoe beter.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:08:33 #29
22565 asco
Los in deze tent
pi_182469666
Ik moest als (jong) kind gewoon lopen naar school. Dat is niet hip of hoe zit dat eigenlijk?
pi_182469762
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 11:08 schreef asco het volgende:
Ik moest als (jong) kind gewoon lopen naar school. Dat is niet hip of hoe zit dat eigenlijk?
Tegenwoordig bewegen 85% van de kinderen te weinig door dit soort hippe onzin. Dat gaat op latere leeftijd trouwens weer veel problemen geven maar daar staan de hippe ouders niet bij stil.
pi_182469958
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 11:14 schreef machtpen het volgende:

[..]

Tegenwoordig bewegen 85% van de kinderen te weinig door dit soort hippe onzin. Dat gaat op latere leeftijd trouwens weer veel problemen geven maar daar staan de hippe ouders niet bij stil.
Ik heb (gelukkig) nog geen kinderen op het moment. Ik ben het wel met je eens voor een groot deel, het gemak dient de mens.
Maar als ik zie wat voor debielen er in het verkeer rond gaan, zou ik niet zomaar mijn kind met een broodtrommel en tas, op de fiets zetten om zelf naar school te fietsen.
Je hoort zoveel berichten over dronken mensen achter het stuur, drugs in het verkeer, mensen met ondeugdlijke voertuigen, een 'ikke ikke ikke en de rest kan stikken' mentaliteit, afleiding door telefoon, mensen die geen rijbewijs horen te hebben etc.

Als het om je eigen vlees en bloed gaat ben ik best huiverig. Dan is het prettig als ze begeleid mee kunnen in het verkeer in mijn optiek.
pi_182471723
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 11:08 schreef asco het volgende:
Ik moest als (jong) kind gewoon lopen naar school. Dat is niet hip of hoe zit dat eigenlijk?
Klopt, of dat met hip te maken heeft denk ik niet. Ging ook altijd lopend naar school, een straat verder. Maar de wijk waarin ik ben opgegroeid is van 6 naar 3 scholen gegaan bijvoorbeeld. Dus de afstanden zijn groter. Nieuwe wijken hier hebben soms helemaal geen school, of een centraal gelegen megaschool. In omliggende dorpen zijn scholen zelfs helemaal verdwenen door fusies. Om dan voor een bakfiets te kiezen ipv met kleine kinderen op losse fietsjes te gaan snap ik.

Denk eerder dat het hip nieuws is, er worden wel vaker ouders aangereden met kinderen op de fiets, maar heb je een zitje voor en achter ipv een bakfiets dan lees je er weinig over.
pi_182476218
Uiteindelijk meegevallen, moeder heeft beenletsel en een kind licht gewond.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_182476394
Hele gare overgang is dat ook. Ene kant industrieterreintje en aan de andere kant wat woningen en supermarkt. Daarbij nog die paal in het midden van de weg. Hoe vaak ik daar niet opzij gedrukt ben door auto's, omdat ze de breedte verkeerd inschatten.
pi_182476701
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:22 schreef Reintji het volgende:

[..]

Klopt, of dat met hip te maken heeft denk ik niet. Ging ook altijd lopend naar school, een straat verder. Maar de wijk waarin ik ben opgegroeid is van 6 naar 3 scholen gegaan bijvoorbeeld. Dus de afstanden zijn groter. Nieuwe wijken hier hebben soms helemaal geen school, of een centraal gelegen megaschool. In omliggende dorpen zijn scholen zelfs helemaal verdwenen door fusies. Om dan voor een bakfiets te kiezen ipv met kleine kinderen op losse fietsjes te gaan snap ik.

Denk eerder dat het hip nieuws is, er worden wel vaker ouders aangereden met kinderen op de fiets, maar heb je een zitje voor en achter ipv een bakfiets dan lees je er weinig over.
Is in Bodegraven niet het geval, redelijk klein dorp met scholen goed verspreid.

בברכה Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182476713
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 18:38 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Hele gare overgang is dat ook. Ene kant industrieterreintje en aan de andere kant wat woningen en supermarkt. Daarbij nog die paal in het midden van de weg. Hoe vaak ik daar niet opzij gedrukt ben door auto's, omdat ze de breedte verkeerd inschatten.
Klopt, nog een tamelijke helling ook, naar ik meen wordt die volgend weekend ook afgesloten voor een renovatie, hele dorp licht open momenteel omdat ze alles aan het opkalefateren zijn. Paar meter verder licht een veel fijnere overgang.

Pelu anu ni mo ki yin Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')