abonnement Unibet Coolblue
pi_182463676
Hallo allemaal,

Ik heet Liza en ik heb een probleem dat me van binnen opvreet. Gisteren had een droom, en een toekomst. Vandaag heb ik niks, niet eens een fatsoenlijk dak boven mijn hoofd. Ik had een droombaan: De Marine, een beroep met actie, trots en vriendschap. Voor 3 volle jaren heb ik daar gewerkt. Tot op een dag iets gebeurde dat mijn hele leven heeft veranderd. Ik wil dit graag privé houden i.v.m. latere problemen.

Als een klein meisje had ik nooit ouders die mij fatsoenlijk verzorgde. Op de straten rondhangen met mijn buitenlandse vrienden was mijn dagelijkse bezigheid. Ik had geen enkel idee wat ik zou moeten doen met mijn leven en mijn ouders waren er nog minder in geïnteresseerd in dan mij. Mijn vader ging de bak in voor weet ik veel wat. Hij had toch geen nut, hele dagen rondhangen in kroegen en onze al magere inkomsten verkwisten aan zijn eigen lust. Mijn moeder zakte in zware depressie, de man die zich mijn vader noemt had fikse schulden achtergelaten en daarnaast had ze ook nog 3 kinderen om voor te zorgen. Ja ik had 1 zus en 1 broer. De ene erger dan de andere. Mijn zus verliet het huis met haar vriendje en mijn broer was aan het dealen. Ook hij kwam amper thuis.

Steeds meer werd ik geïnteresseerd in het slechte pad. Makkelijk geld verdienen, klinkt geweldig toch? Zo dacht er ook over. Beetje meelopen met de rest en daarna wat experimenteren. Uitbuiten, bedreigen etc. Ik wist dat het slecht was, maar ik had niks anders en geld was het enige wat telde op dat moment. Want geld betekende financiële vrijheid. School ging steeds slechter en mijn status ging omlaag. Voor dit allemaal gebeurde had ik tenminste een naam op school. Ik liet niks merken van wat er allemaal afspeelde thuis, maar op een gegeven moment kun je zoiets niet verbergen. Mijn vriendenkring veranderde binnen 1 week. Van mijn nette, populaire en studerende vrienden naar "vrienden" die net zoals mij geen doel in hun leven hadden. Totdat ik op een dag een jongen tegen kwam. Hij was aan het wachten op iets, of hij was van zijn dag aan het genieten ofzo. We keken in elkaars ogen.Hij was me nog nooit opgevallen maar vandaag leek het alsof hij in een spotlight stond. Ik was op slag verliefd. Ik besloot hem geen aandacht te geven, ik was uiteindelijk een meisje op het verkeerde spoor. En welke jongen valt op een meisje dat zich midden in een criminele wereld bevind? Toch?. Niet liegen jij zou het ook niet doen.

Diezelfde week liep ik in mijn eentje over de straat, ik kreeg honger en besloot wat te gaan halen bij de Jumbo. En raad is wie ik daar tegen kwam, Ja die ja. Ik probeerde me te verbergen alleen het was al te laat, ik liep recht op hem af waar de broodjes stonden. Ik kon moeilijk ineenkeer omdraaien Ik probeerde het broodje te pakken maar hij stond veel te hoog en liet hem vallen. En hij raapte het op en geeft met een glimlach het broodje aan mij. Man, man man net een liefdesroman. Hij vroeg of ik dat meisje was dat vlak langs dat speeltuintje woonde. (Surprise, ik woonde langs een speeltuin) Ik wist niet wat ik moest zeggen en hij bood me aan om samen met mij terug te lopen naar huis. Ik had bij god geen idee waar hij woonde maar hij woonde dus in de buurt. Ik bespaar je de details, het gesprek was akward. Heel akward. Vooral toen hij vroeg wat voor opleiding ik deed en wat ik wou worden later moest ik huilen, jup ik was keihard aan het janken. Na een intens gesprek stelde hij me gerust en zei hij dat hij mij zou helpen. Ja ik weet niet wat hem bezielde. De dagen daarna belde hij me. Hij wou dat ik naar het speeltuintje moest gaan. Zogezegd zo gedaan. Hij was erg enthousiast en zei dat hij me wou helpen met mijn studie. Als ik het leger in zou gaan zou alles vergoed worden. Geen idee hoe dat werkte maar ook dat heb ik dat gedaan. Uiteraard had niemand door wat ik allemaal deed, behalve hij natuurlijk. Samen trainde we en bereidde ons voor op de grote dag.

We spoelen door en we komen aan op het moment aan waar we al langen op hebben gewacht. Klaar met mijn opleiding en aangenomen bij de marine. Jaren lang hebben we samen zij aan zij geopereerd. En dan gebeurd het, mijn lifechanger. Ik word geschorst en heb weer niets. Mijn reddende engel liet zich niks meer van zich horen. Bewust of onbewust? Goeie vraag, dat weet ik ook niet. En vandaag de dag ben ik van plan om te werken als een pmc, een huursoldaat. Niet in Nederland en niet in Europa. Want die moeten niks van mij hebben. Ik was vast beraden totdat ik terugkeek op mijn verleden. Ik dacht en ik dacht maar niets. Geen antwoorden op mijn vragen. Mijn oude straat vrienden moesten niks van mij hebben. Ik was een overloper. Wat nu? wat moet ik doen?

Geef mij raad, ik zou dat erg op prijs stellen:)

Groetjes,

Liza

(ik heb het verhaal wat korter moeten maken,omdat hij best wel lang was en ik niet zeker wist of iemand dat allemaal zou lezen)

[ Bericht 50% gewijzigd door STING op 12-10-2018 17:11:01 ]
pi_182463844
Ik heb het nog steeds niet allemaal gelezen, maar is het nu een droom of is het werkelijk gebeurd?

Oja, en enters helpen.
Somebody that I used to know
pi_182463869
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:22 schreef SDU het volgende:
(ik heb het verhaal wat korter moeten maken,omdat hij best wel lang was en ik niet zeker wist of iemand dat allemaal zou lezen)
Het lijkt me handig als je alinea's zou gebruiken.

Verder denk ik dat het niet zo handig is om als soldaat op missie te gaan, terwijl je niet emotioneel stabiel bent.

Hoe het nou met die jongen zit, snap ik nog steeds niet, je verhaal is daar te warrig voor.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 23:55:04 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182464260
Waarom word je geschorst?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 00:08:47 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182464498
En waarom vinden je straatvrienden je een overloper?
Resistance is futile.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 00:11:44 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182464556
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 00:08 schreef Seven. het volgende:
En waarom vinden je straatvrienden je een overloper?
Straatschoffie gaat leger in?
The love you take is equal to the love you make.
pi_182467135
Andere baan zoeken?
pi_182469591
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 07:38 schreef LurkJeRot het volgende:
Andere baan zoeken?
Dat dus, banen genoeg. TS heeft opleiding genoten en uit haar tekst valt toch wel enige vorm van intelligentie te bespeuren. Mij lijkt de bijdehand genoeg om toch een baantje voor zichzelf te fixen.

Tenzij de reden van schorsing dusdanig ernstig is dat een nieuwe werkgever, bij het navragen van referenties spontaan een paniekaanval krijgt.

Maar, dat wil TS niet vertellen om latere problemen te voorkomen.....alsof een potentiële werkgever of de marina dit forum leest en dan net toevallig ook nog dit topic en dan ook nog voor elkaar weet te krijgen om het verhaal en de persoon aan elkaar te linken.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:14:10 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182469754
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 11:04 schreef hebikweer het volgende:

[..]



Maar, dat wil TS niet vertellen om latere problemen te voorkomen.....alsof een potentiële werkgever of de marina dit forum leest en dan net toevallig ook nog dit topic en dan ook nog voor elkaar weet te krijgen om het verhaal en de persoon aan elkaar te linken.
Zou niet de eerste keer zijn.
And so is the past
pi_182469980
Oh ja, en als je vindt dat de schorsing onterecht is, dan natuurlijk aanvechten!
pi_182471968
En toen werd je wakker?
pi_182472247
Doen ze geen achtergrond checks meer bij de Marine?
pi_182472278
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:22 schreef SDU het volgende:
En dan gebeurd het, mijn lifechanger. Ik word geschorst en heb weer niets. Mijn reddende engel liet zich niks meer van zich horen. Bewust of onbewust?
Waarom werd je geschorst?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:23:14 #14
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_182472519
Lieve Liza,

Ik voel met je mee. Ik weet ook hoe het is om vrienden te verliezen.
Ik heb in zeg maar een vergelijkbare situatie gezeten. Verder ga ik hier niet op in i.v.m. latere problemen.

Ik zou graag je vriend willen zijn en je helpen om een toekomst op te bouwen.
Ik zie het al voor me hoe jij een goede moeder zou kunnen zijn van mijn zes kinderen.
pi_182473047
Verzonnen verhalen.

Beetje duidelijk verzonnen ook.
De grootste hint daarvoor is het jumbo gebeuren maar ook dat huurling verhaal.
pi_182782779
Je had het broodje nooit moeten laten vallen. Je ziet wel wat er met je leven gebeurd is.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:33:01 #17
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_182782815
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:30 schreef Nebulanus het volgende:
Je had het broodje nooit moeten laten vallen. Je ziet wel wat er met je leven gebeurd is.
ja inderdaad. Dat was het keerpunt!
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_182782903
Sterk verhaal wel. Welke delen zijn waar en welke niet? Nogal bepalend voor de nuttigheid van het advies.
pi_182787200
Misschien moet je jezelf eens gaan redden en je lot minder ophangen aan je engel.
En hoe zit het met die schorsing? Zelf wat uitgevreten of heeft je engel daar wat mee te maken?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182787346
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 14:02 schreef TheJanitor het volgende:
Doen ze geen achtergrond checks meer bij de Marine?
Dat vroeg ik me ook af...
  zondag 28 oktober 2018 @ 09:18:28 #21
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182787647
Leuk verhaal wel, al mag het iets beter uitgewerkt worden. Meer namen, meer details.
1 + 1 = blauw
pi_182838191
"En welke jongen valt op een meisje dat zich midden in een criminele wereld bevind? Toch?. Niet liegen jij zou het ook niet doen."

Ik zou hier (helaas) voor kunnen vallen.. :')
https://hoevrouwenjeziekmaken.com/
______________________________________________________
https://www.instagram.com/hoevrouwenjeziekmaken/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')