abonnement Unibet Coolblue
pi_182453647
quote:
16s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:35 schreef FlippingCoin het volgende:
En mag je zomaar na hier een training genoten te hebben in een ander land in dienst gaan?

Saludos cordiales Flip.
Dit ja. Uiteraard in dienst gaan waar je jouw training genoten hebt, anders lijk je een ondankbare profiteur en daar zal je vriendin terecht niet blij mee zijn.
pi_182453658
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Goed punt.

TS zegt dus in principe dat hij (een groot deel van) zijn familie kwijt raakt als hij zijn hart volgt, maar van de andere kant, die familie keert hem dus de rug toe als hij niet precies doet wat zij willen. Hoe is dat houden van? Dat is controle/chantage.

Ik zou het wel weten als ik TS was.
Ik vermoed dat GIS (de topicstarter) van Turkse komaf is. Zit een beetje in de cultuur.
  Moderator donderdag 11 oktober 2018 @ 16:13:42 #28
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182453672
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik vermoed dat GIS (de topicstarter) van Turkse komaf is. Zit een beetje in de cultuur.
Dat zou kunnen, daar komt ie dan niet zo makkelijk uit los, maar, blijkbaar was NL wel goed genoeg om te wonen, maar dan wil ie in dienst en dát moet dan ineens wél in Turkije?

Maar goed, dat is weer een hele andere discussie natuurlijk :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182453766
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:24 schreef GIS het volgende:
(...) Allemaal willen ze dat ik in dienst ga in het land waar zij vandaan komen. Ik heb het hier ook over gehad met mijn vriendin.Zij is Nederlands en werkt bij de marechaussee. Ze zei dat ik mijn hart moest volgen, maar ik zag aan haar ogen dat ze het liefst wou dat ik samen met haar in Nederland zou blijven.
De opties die je krijgt zijn de opties van je omgeving, niet die je hart je in geeft. Dat is dus geen punt meer. Wat geeft je hart je in? Korps Mariniers? Gaaf! Daar zit je nu bij!

Ook ga je sowieso mensen teleurstellen of de Poolse familie of de Turkse familie of je Nederlandse vriendin. Met haar ga je ook verder trouwens, is jullie relatie serieus?
Er zijn geen keuzes waardoor je niemand teleurstelt. probeer niet iedereen tevreden te houden, dat kan niet.

Het is ook nog wel van belang of je bij de andere opties de keuring al door gaat komen, in Nederland ben je er al door.

Samenvatting: Ga naar het korps mariniers en blijf bij je vriendin.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:19:15 #30
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_182453793
Korps Mariniers.

Hebben ze je dat niet geleerd tijdens de opleiding? En heb je geen contract gekregen nadat je je opleiding hebt afgerond? En kun je met je opleiding zo instromen bij de Polen of de Turken?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_182453813
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, daar komt ie dan niet zo makkelijk uit los, maar, blijkbaar was NL wel goed genoeg om te wonen, maar dan wil ie in dienst en dát moet dan ineens wél in Turkije?

Maar goed, dat is weer een hele andere discussie natuurlijk :)
Niet bedoeld om de discussie die kant op te trekken, maar ik wil er toch nog even op reageren.

Voor mensen zonder meerdere nationaliteiten is het makkelijk om over dit onderwerp te praten/denken; gewoon rationeel denken (zoals jij doet). Echter, voor mensen met wel meerdere nationaliteiten speelt er heel wat meer mee dan alleen ratio: gevoel/emotie maakt het geheel heel wat complexer en zorgt voor conflicten, waardoor een keuze maken veel moeilijker is/wordt. En dan zorgt de cultuur voor nog meer hoofdpijn; de Nederlandse cultuur is heel wat individualistischer dan de Turkse, die laatste is wat collectiever (bijv: familie speelt een belangrijkere rol).
pi_182453821
Volgens mij heb je alleen met jezelf en met je vriendin wat te schaften. Dat je überhaupt de mening van je familie meeweegt vind ik bizar. Ik hoop dat als je aan het front staat je je rug wat rechter weet te houden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182453913
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:53 schreef GIS het volgende:
Ik lees uit de reacties dat jullie het idee hebben dat ik geen waarde hecht aan mijn relatie. Dit is absoluut niet het geval.Ik hou heel erg van haar en we hebben samen al veel meegemaakt. Maar jullie moeten eens beseffen dat als ik naar haar luister mijn familie links laat liggen, en dat geeft mij een raar gevoel.
Wij moeten eens beseffen, lol.
Je vriendin zegt je hart te volgen toch? Dat ze kanttekeningen plaatst bij de andere opties zijn nogal logisch, aangezien het ook haar leven beïnvloedt en je dat soort dingen idealiter wel in je overweging mee zou moeten nemen. Misschien zegt het wel wat als je zoiets op wil vatten als naar haar luisteren..

quote:
En Waarom ik zou kiezen voor een ander land terwijl ik al mijn hele leven lang in Nederland woon? Ik heb me altijd verbonden gevoelt met de andere 2. Kiezen voor een land buiten Turkije of polen betekend dat ik het grootste deel van mijn familie "kwijt" ben om het zomaar even te noemen. Wat wil ik? Ik wil het liefst een dienst bewijzen voor alle 3 de landen en iedereen tevreden houden. Helaas is dit natuurlijk niet mogelijk.
Ik snap het sentiment wel dat je familie je graag in die landen dienst wil laten bewijzen. Echter heb je toch het probleem dat als je wel de grens over zou gaan, je waarschijnlijk nog gedoe krijgt dat je eerst voor de ene zou kiezen en niet voor de andere. Jammer wel, want wellicht had je met je vriendin eruit kunnen komen door voor een overzichtelijk jaar te gaan en daarna terug te komen om samen een gezin op te bouwen ofzo. Maar twee jaar aaneengesloten of met een periode er tussen wordt al een veel groter offer, een waarvan je je serieus af moet vragen of je dat wel zou mogen vragen van haar..

Zou het een optie kunnen zijn om te kijken naar een dienst waarin je niet zozeer voor een nationaliteit kiest, maar wel gedienstig bent voor een internationaal belang?
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:26:01 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_182453918
Ik vind het nogal een curieus verhaal. Je hebt je opleiding bij het Korps Mariniers afgerond zeg je. En nu zit je thuis ofzo en heb je sollicitatiebrieven gestuurd naar Polen en Turkije? En die laten je zomaar ff toe tot hun Special Forces?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_182453949
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

Niet bedoeld om de discussie die kant op te trekken, maar ik wil er toch nog even op reageren.

Voor mensen zonder meerdere nationaliteiten is het makkelijk om over dit onderwerp te praten/denken; gewoon rationeel denken (zoals jij doet). Echter, voor mensen met wel meerdere nationaliteiten speelt er heel wat meer mee dan alleen ratio: gevoel/emotie maakt het geheel heel wat complexer en zorgt voor conflicten, waardoor een keuze maken veel moeilijker is/wordt. En dan zorgt de cultuur voor nog meer hoofdpijn; de Nederlandse cultuur is heel wat individualistischer dan de Turkse, die laatste is wat collectiever (bijv: familie speelt een belangrijkere rol).
Eens. Daarnaast is dienstplicht daar doen ook een soort reconnecten met je afkomst, wat interessant kan zijn juist omdat je je hele leven hier woont. Zeker als je verder niet echt mogelijkheden op de arbeidsmarkt hebt daar.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:33:34 #36
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182454071
Een kogel vangen voor vreemde landen terwijl je hier in NL woont met je vriendin. :')

Ga dan meteen in het vreemdelingenlegioen en gooi jezelf ergens weg in Mali.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182454408
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:07 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat voor mij ook zou spelen, je vriendin zegt volg je hart, je familie zegt doe dit voor mij anders... Geeft wel aan wie er van je houdt en wie er aan jou denkt.
Dit. Heel erg dit.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:54:39 #38
286575 Roces18
Chef de party
pi_182454567
Fijn dat defensie zulke goede checks heeft of iemand wel echt voor Nederland is.
Stel hij komt terecht bij een of andere inlichtingendienst na een x aantal jaar.
Dan ben je wel erg fraudegevoelig om info door te spelen naar turkey of polen..

hmmmmmmmmmmm
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182455335
Volgens mij maakt het niet veel uit wat je kiest, je raakt hoe dan ook mensen kwijt.
Het is eerder de vraag wat wil jij?
Er is er maar een die zijn hele leven met jou moet leven en dat ben jij.
Waar ligt je hart?
En welke keuze doet het minste pijn.
pi_182456036
Ik snap frustratie, "Waarom laat hij zijn familie niet vallen, zijn toekomst is toch met zijn vriendin?" (Ruw gezegd). Zoals zarGon het al heel mooi heeft vermeld, ook nadat je volwassen bent hechten wij veel aan onze familie. (Niet dat dat bij de Nederlanders niet gebeurd) Maar ook als je je zelf kan verzorgen en kort gezegd niet meer afhankelijk bent van je ouders blijven we altijd heel erg close met onze families. Het idee dat ik dadelijk op het front geen familie heb waaraan ik kan denken maakt me toch een beetje droevig. Maar je hebt toch je vriendin? Klopt, maar hoeveel je ook van iemand houd en ervoor bereid bent alles voor haar te doen is je moeder toch altijd je moeder. Ook heb ik het gevoel dat ik meer nuttig ben in Polen of Turkije aangezien je daar actief bent in gevechten. Maar aan de andere kant ben ik ook in Nederland geboren en opgetogen. In beide gevallen raak ik mensen kwijt, de ene meer dan de andere. Ook heb ik een paar opmerkingen gelezen die me zwaar op de maag liggen. Ik zal deze citeren. "Anders lijk je een ondankbare profiteur en daar zal je vriendin terecht niet blij mee zijn". "Een ondankbare profiteur"
In de procedure tot Korpsmarinier word er aan je geleerd dat het niet uitmaakt wie of wat je redt. Als ze zich maar bevinden op het juiste pad. Dus uiteindelijk is dit iets voor de gehele samenleving. Wat betreft mijn vriendin, zij zegt dat ik moet dan waar ik me het beste bij voel. Het enige wat ze niks vind is dat ik dan defenitief weg moet gaan. Nog eentje: "Stel hij komt terecht bij een of andere inlichtingendienst na een x aantal jaar.
Dan ben je wel erg fraudegevoelig om info door te spelen naar turkey of polen" Buiten het feit dat het sowieso al onmogelijk is wat hier vermeld word is dat er op dit moment geen enkel militaristische conflict is tussen deze 3 landen en dat dit daarom nooit van sprake zal zijn. Maar ik snap jullie 2 mij proberen te zeggen.

Opnieuw bedank ik iedereen voor deze reacties, jullie helpen me enorm!

[ Bericht 0% gewijzigd door GIS op 11-10-2018 18:26:42 ]
pi_182456068
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:54 schreef Roces18 het volgende:
Fijn dat defensie zulke goede checks heeft of iemand wel echt voor Nederland is.
Stel hij komt terecht bij een of andere inlichtingendienst na een x aantal jaar.
Dan ben je wel erg fraudegevoelig om info door te spelen naar turkey of polen..

hmmmmmmmmmmm
Klopt. Om die reden is de screening voor inlichtingendiensten wat pittiger dan voor militairen.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  donderdag 11 oktober 2018 @ 18:23:00 #42
286575 Roces18
Chef de party
pi_182456087
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:21 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Klopt. Om die reden is de screening voor inlichtingendiensten wat pittiger dan voor militairen.
oja
bij de mariniers werken ze met windows 95 en bij inlichtingendienst met windows 98
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 11 oktober 2018 @ 18:27:30 #43
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_182456159
Als je naar Turkije gaat is Polen boos en je vriendin misschien, als je naar Polen gaat is Turkije boos en je vriendin misschien, als je in Nederland blijft is Polen en Turkije boos maar je vriendin gelukkig.

Heb je in ieder geval geen onderscheid hoeven maken tussen je verschillende kanten van de familie.

Met Erdo aan de macht zou ik mij sowieso niet lenen aan het Turkse leger maar genoeg Turken in Nederland die hem als de messias zien dus misschien jij ook wel.

Leef je om jezelf gelukkig te maken/houden of om je familie tevreden te houden is ook zoiets.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_182456200
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:19 schreef GIS het volgende:
Ik snap frustratie, "Waarom laat hij zijn familie niet vallen, zijn toekomst is toch met zijn vriendin?" (Ruw gezegd). Zoals zarGon het al heel mooi heeft vermeld, ook nadat je volwassen bent hechten wij veel aan onze familie. (Niet dat dat bij de Nederlanders niet gebeurd) Maar ook als je je zelf kan verzorgen en kort gezegd niet meer afhankelijk bent van je ouders blijven we altijd heel erg close met onze families. Het idee dat ik dadelijk op het front geen familie heb waaraan ik kan denken maakt me toch een beetje droevig. Maar je hebt toch je vriendin? Klopt, maar hoeveel je ook van iemand houd en ervoor bereid bent alles voor haar te doen is je moeder toch altijd je moeder. Ook heb ik het gevoel dat ik meer nuttig ben in Polen of Turkije aangezien je daar actief bent in gevechten. Maar aan de andere kant ben ik ook in Nederland geboren en opgetogen. In beide gevallen raak ik mensen kwijt, de ene meer dan de andere. Ook heb ik een paar opmerkingen gelezen die me zwaar op de maag liggen. Ik zal deze citeren. "Anders lijk je een ondankbare profiteur en daar zal je vriendin terecht niet blij mee zijn". "Een ondankbare profiteur"
In de procedure tot Korpsmarinier word er aan je geleerd dat het niet uitmaakt wie of wat je redt. Als ze zich maar bevinden op het juiste pad. Dus uiteindelijk is dit iets voor de gehele samenleving. Wat betreft mijn vriendin, zij zegt dat ik moet dan waar ik me het beste bij voel. Het enige wat ze niks vind is dat ik dan defenitief weg moet gaan. Nog eentje: "Stel hij komt terecht bij een of andere inlichtingendienst na een x aantal jaar.
Dan ben je wel erg fraudegevoelig om info door te spelen naar turkey of polen" Buiten het feit dat het sowieso al onmogelijk is wat hier vermeld word is dat er op dit moment geen enkel militaristische conflict is tussen deze 3 landen en dat dit daarom nooit van sprake zal zijn. Maar ik snap jullie 2 mij proberen te zeggen.

Opnieuw bedank ik iedereen voor deze reacties, jullie helpen me enorm!
Trek je niet al te veel aan van die giftige reacties; kies voor jezelf, niet voor anderen die je uitmaken voor fraudeur, profiteur of parasiet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 18:36:23 ]
  Forum Admin donderdag 11 oktober 2018 @ 18:30:27 #45
58651 crew  murp
murp
pi_182456202
Zou je eigenlijk wel voor een buitenlandse overheid mogen werken als je partner in een ander land woont en voor een andere overheid werkt? Volgens mij kan dat ook niet (geen zekerheid).

Ik zou gewoon voor Nederland kiezen, alleen omdat ik bekend ben bij de Nederlandse overheid en ooit lang geleden in een groen uniform heb gelopen..

Maar je moet echt je dromen achteraangaan. Als het echt je droom is moet je dat toch gewoon volgen?
  donderdag 11 oktober 2018 @ 18:36:55 #46
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182456282
Als ik aan de ene kant de optie heb om mijn relatie voorop te stellen (een vriendin die je volop steunt en je ook echt zelf laat kiezen), en aan de andere kant de optie had om mijn chanterende familie tegemoet te komen....dan zou ik het wel weten. Post van CoolGuy dus eigenlijk. Ik snap dat het makkelijk praten is als iemand met maar één nationaliteit, en ik snap dat familie erg belangrijk voor je is. Maar moet zoiets niet van twee kanten komen? Wil je niet volledig geaccepteerd worden door je familie? Of wil je alleen maar de dingen doen waarbij je geen risico loopt dat je ze verliest? Je wil je vriendin en Nederland opofferen voor je familie...maar bedenk je...wat offert je familie op voor jou? Je vriendin? Die offert wel alles op. Haar relatie. Kans op een familie met jou. Ik zou er echt niet mee kunnen leven om zo'n vriendin teleur te stellen en om voor de chanterende familie te kiezen. Echt...het moet van twee kanten komen..
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182456397
TS, vind je niet dat het eigenlijk van je familie niet oké is dat ze je laten vallen als je je eigen leven leidt en je eigen keuzes maakt? Zouden zij je niet ook onvoorwaardelijk moeten steunen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 11 oktober 2018 @ 18:47:21 #48
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_182456429
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:27 schreef Catkiller het volgende:
Als je naar Turkije gaat is Polen boos en je vriendin misschien, als je naar Polen gaat is Turkije boos en je vriendin misschien, als je in Nederland blijft is Polen en Turkije boos maar je vriendin gelukkig.

Heb je in ieder geval geen onderscheid hoeven maken tussen je verschillende kanten van de familie.

Dit dus.
pi_182457047
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:23 schreef Roces18 het volgende:

[..]

oja
bij de mariniers werken ze met windows 95 en bij inlichtingendienst met windows 98
Ja
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_182457559
Deze heeft me toch wel geraakt. "Je wil je vriendin en Nederland opofferen voor je familie...maar bedenk je...wat offert je familie op voor jou? Je vriendin? Die offert wel alles op. Haar relatie. Kans op een familie met jou." Maar wat als mij iets overkomt. Misschien denk ik veel te ver door maar alles kan, vooral met mijn beroep. Stel ik raak lichamelijk beperkt? Ik heb dan geen familie die voor mij zorgt en zij zit opgescheept met mij. Dat wil haar niet aandoen. Ookal zegt ze dat ze alles voor me zou doen, en dat zou ze ook echt doen, hoe moet het dan verder. Zoveel vragen en gevolgen van een keuze.

Bedankt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')