abonnement Unibet Coolblue
pi_191948414
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:05 schreef Generationalpha het volgende:
Blijft ook prachtig hoe ze uit 1 zinnetje een compleet nieuw verhaal hebben kunnen bouwen.

Die moet je me ff uitleggen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_191951318
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:05 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Die moet je me ff uitleggen.
Ignaco heeft die pillen verwisseld waardoor Hector een hartaanval kreeg. Omdat BCS een prequal is op Breaking Bad, hebben ze met dit zinnetje een heel verhaal gemaakt. Maar volgens mij is dat zinnetje er bewust in gezet omdat ze de prequal al hadden bedacht.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_191951327
De nieuwe aflevering is uit, de saaiste aflevering van de hele serie.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_191951338
BCS saai noemen :')
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2020 @ 23:45:23 #105
88815 The_Emotion
98.3
pi_191951418
BCS wordt steeds beter en duisterder met seizoen, net zoals BB.
En met subtiele oog voor detail.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_191951488
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 23:38 schreef Oostblokkert het volgende:
De nieuwe aflevering is uit, de saaiste aflevering van de hele serie.
Dit voelde als die "fly" uit BB aflevering ja.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  † In Memoriam † woensdag 11 maart 2020 @ 00:02:58 #107
88815 The_Emotion
98.3
pi_191951582
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 23:51 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Dit voelde als die "fly" uit BB aflevering ja.
Dat was ook zo'n hate or love it.

Die scène met dat kereltje die het frituur schoonmaakt, terwijl Gus in het kamertje naast vol geduld op het telefoontje wachtte. Het is visuele poëtrie
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  woensdag 11 maart 2020 @ 00:04:33 #108
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_191951597
Als je deze episode 'saai' vond, vraag ik me oprecht af hoe je het tot seizoen 5 hebt volgehouden.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  woensdag 11 maart 2020 @ 00:50:31 #109
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_191951942
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2020 00:02 schreef FernandoMartinez het volgende:

[..]

Dat was ook zo'n hate or love it.

Die scène met dat kereltje die het frituur schoonmaakt, terwijl Gus in het kamertje naast vol geduld op het telefoontje wachtte. Het is visuele poëtrie
Dat joch boenen als een malle en dan op het eind "het voldoet"...
Wat een lul is die Gus daar en alleen maar zodat ie een alibi heeft. _O-
pi_191951967
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 00:50 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat joch boenen als een mallen en dan op het eind "het voldoet"...
Wat een lul is die Gus daar en alleen maar zodat ie een alibi heeft. _O-
Dat was niet voor een alibi hoor. Nergens voor nodig in dit scenario. Gus is gewoon een extreme perfectionist. Dat zie je ook als hij het vergif uit gaat kotsen bij de Salamanca's in BB eerst het toilet net maken. Of als hij opgeblazen wordt maar zijn stropdas nog recht doet. Je moet dit meer vergelijken met Gus die zijn spanning afreageert op een werknemer zoals Mike afreageerde op Kylee. Niet voor niks ook dat hij dat frituur toch nog wat rechter zet zelfs na al de arbeid van die medewerker.
  woensdag 11 maart 2020 @ 01:07:49 #111
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_191952037
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 00:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dat was niet voor een alibi hoor. Nergens voor nodig in dit scenario. Gus is gewoon een extreme perfectionist. Dat zie je ook als hij het vergif uit gaat kotsen bij de Salamanca's in BB eerst het toilet net maken. Of als hij opgeblazen wordt maar zijn stropdas nog recht doet. Je moet dit meer vergelijken met Gus die zijn spanning afreageert op een werknemer zoals Mike afreageerde op Kylee. Niet voor niks ook dat hij dat frituur toch nog wat rechter zet zelfs na al de arbeid van die medewerker.
Nergens voor nodig? Gus was daar bezig om de politie op een vals spoor te zetten.
Kostte 'm wel 7 ton..
Als dat plan niet zou slagen kreeg ie Salamanca op z'n nek.. of de politie.

Er was niks mis met die frituur, de eerste keer net, de tweede keer niet en de derde keer al helemaal niet.
Enige reden die ik kan bedenken waarom Gus die werknemer langer aan het werk hield was voor een alibi.
Die kan later zeggen "ik was op m'n kantoor, m'n medewerker kan dat beamen"
En die medewerkere weet ook dat Gus een perfectionist is, die vind het dus ook niet zo heel raar dat ie tot 3 keer toe een schone frituurpan moet schoonmaken.
pi_191952050
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 01:07 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nergens voor nodig? Gus was daar bezig om de politie op een vals spoor te zetten.
Kostte 'm wel 7 ton..
Als dat plan niet zou slagen kreeg ie Salamanca op z'n nek.. of de politie.

Er was niks mis met die frituur, de eerste keer net, de tweede keer niet en de derde keer al helemaal niet.
Enige reden die ik kan bedenken waarom Gus die werknemer langer aan het werk hield was voor een alibi.
Die kan later zeggen "ik was op m'n kantoor, m'n medewerker kan dat beamen"
En die medewerkere weet ook dat Gus een perfectionist is, die vind het dus ook niet zo heel raar dat ie tot 3 keer toe een schone frituurpan moet schoonmaken.
Gus is niet verdacht, dus heeft mijns inziens ook geen alibi nodig.
Dit was puur frustratie over die 7 ton die hij kwijt is, die hij afreageerde op degene die toevallig in de buurt was.
  woensdag 11 maart 2020 @ 01:10:45 #113
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_191952052
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 01:09 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Gus is niet verdacht, dus heeft mijns inziens ook geen alibi nodig.
Dit was puur frustratie over die 7 ton die hij kwijt is, die hij afreageerde op degene die toevallig in de buurt was.
Als dat geld oppikken mis zou gaan dan had Gus een probleem.
pi_191952072
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 01:10 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als dat geld oppikken mis zou gaan dan had Gus een probleem.
Dan had zijn loopjongen een probleem. Natuurlijk kan die praten, maar ook zonder alibi is dat geen bewijs en ook met alibi sta je daarna op de radar, dus ik geloof niet zo in het alibi-argument.
  woensdag 11 maart 2020 @ 01:16:53 #115
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_191952098
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 01:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dan had zijn loopjongen een probleem. Natuurlijk kan die praten, maar ook zonder alibi is dat geen bewijs en ook met alibi sta je daarna op de radar, dus ik geloof niet zo in het alibi-argument.
En ik geloof weer niet zo in dat Gus uit frustratie een werknemer zou pesten.
  † In Memoriam † woensdag 11 maart 2020 @ 01:17:55 #116
88815 The_Emotion
98.3
pi_191952106
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 01:07 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nergens voor nodig? Gus was daar bezig om de politie op een vals spoor te zetten.
Kostte 'm wel 7 ton..
Als dat plan niet zou slagen kreeg ie Salamanca op z'n nek.. of de politie.

Er was niks mis met die frituur, de eerste keer net, de tweede keer niet en de derde keer al helemaal niet.
Enige reden die ik kan bedenken waarom Gus die werknemer langer aan het werk hield was voor een alibi.
Die kan later zeggen "ik was op m'n kantoor, m'n medewerker kan dat beamen"
En die medewerkere weet ook dat Gus een perfectionist is, die vind het dus ook niet zo heel raar dat ie tot 3 keer toe een schone frituurpan moet schoonmaken.
Dat Gus een dwaalspoor aanlegt en geduldig afwacht en een knul bezig houdt met het frituur, prachtig hoe Gus weer neergezet wordt als een man die 2 stappen voor is; altijd kalm, berekend en koelbloedig
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_191952108
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 01:07 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nergens voor nodig? Gus was daar bezig om de politie op een vals spoor te zetten.
Kostte 'm wel 7 ton..
Als dat plan niet zou slagen kreeg ie Salamanca op z'n nek.. of de politie.

Er was niks mis met die frituur, de eerste keer net, de tweede keer niet en de derde keer al helemaal niet.
Enige reden die ik kan bedenken waarom Gus die werknemer langer aan het werk hield was voor een alibi.
Die kan later zeggen "ik was op m'n kantoor, m'n medewerker kan dat beamen"
En die medewerkere weet ook dat Gus een perfectionist is, die vind het dus ook niet zo heel raar dat ie tot 3 keer toe een schone frituurpan moet schoonmaken.
Stel de DEA is Gus op het spoor en luistert dat telefoontje af. Dan gaat zijn shitty alibi van ik kan dat telefoontje niet gemaakt hebben want ik zat in mijn kantoor vraag maar aan mijn medewerker natuurlijk geen fluit aan verschil maken. De frituur was verder ook niet schoon naar Gus's standaard, die is idioot natuurlijk maar ergens is het wel herkenbaar. Ik ken ook mensen die mijn huis vies vinden als ik denk dat het schoon is.
  woensdag 11 maart 2020 @ 02:21:38 #118
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_191952350
Waar de fuck is Mike beland?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_191954119
Het was alles eigenlijk wel, hij had een alib nodig, perfectionist en gefrustreerd. Kijk maar hoe hij dat mobieltje in tweeën breekt. Al dat hij dat vaker maar hier trok hij meer emotie bij.
De boosheid zal niet alleen over dat droppunt gaan, maar ook over Lalo die achter hem aanzit, dat project wat stil gelegd moest worden en dat Mike hem de rug keert.
Misschien is dit het kantelpunt van de serie dat Gus zijn statement
veranderd in 'angst niet als een goede motivatie te zien', ik denk dat ze daar heel erg naartoe werken.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_191954408
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2020 02:21 schreef DonDruiper het volgende:
Waar de fuck is Mike beland?
Ziet eruit als ergens in Mexico.
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 11 maart 2020 @ 09:22:23 #121
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_191954677
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2020 02:21 schreef DonDruiper het volgende:
Waar de fuck is Mike beland?
Mexico sowieso, lijkt het. Ik dacht eerst het huisje van Tuco Salamanca, dat huisje waar Hector later zit, maar het complex is te groot.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_192019138
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2020 00:02 schreef FernandoMartinez het volgende:

[..]

Dat was ook zo'n hate or love it.

Die scène met dat kereltje die het frituur schoonmaakt, terwijl Gus in het kamertje naast vol geduld op het telefoontje wachtte. Het is visuele poëtrie
Nee, net zoals The Fly in tegenstelling tot wat de snobs je willen doen geloven geen hoogcultuur is maar zoals Vince zelf zei, gewoon een filler episode omdat ze later in het seizoen een duurdere aflevering wilde produceren.
pi_192020039
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 03:01 schreef JohnBMiller het volgende:

[..]

Nee, net zoals The Fly in tegenstelling tot wat de snobs je willen doen geloven geen hoogcultuur is maar zoals Vince zelf zei, gewoon een filler episode omdat ze later in het seizoen een duurdere aflevering wilde produceren.
Fly was toch ook gemaak ivm het writers block?
pi_192030558
Goede quote van Hank Schrader.

quote:
Culvert, sounds like the Dutch word for crotch rot.
pi_192030635
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 23:37 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Ignaco heeft die pillen verwisseld waardoor Hector een hartaanval kreeg. Omdat BCS een prequal is op Breaking Bad, hebben ze met dit zinnetje een heel verhaal gemaakt. Maar volgens mij is dat zinnetje er bewust in gezet omdat ze de prequal al hadden bedacht.
Dat laatste geloof ik niet. Dan ligt dat scenario al 10 jaar op de planken. Onwaarschijnlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 maart 2020 @ 00:04:28 #126
862 Arcee
Look closer
pi_192093784
De manier hoe Kevin van Mesa Verde op zijn stoel zat, hangend zijwaarts, was een te opvallend detail. Ik wist dat ze daar iets mee zouden doen! :D

Je merkte ook in deze aflevering dat de eerste routes van Kim en Jimmy (Saul eigenlijk) worden uitgezet. Dat Kim het besef gaat krijgen dat ze alles gaat verliezen zoals dat ook bij Jimmy gebeurde. En die kant wil zij niet op, verwacht ik.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_192094649
Een wat tragere aflevering. Wel grappig de parallel tussen Kim en Jimmy die Schweikart van dat advocaten kantoor is super aardig richting Kim zoals eerst naar Jimmy maar in plaats van de hulp accepteren is ze te trots ofzo. Of misschien denkt ze dat de implicatie dat ze een conflict of interest heeft niet onbesproken kan laten. In elk geval had ze een goede deal voor zichzelf en die verwijst ze op deze manier naar de prullenbak. Wel benieuwd naar wat ze dan zag op die foto's van de CI iets met het logo van Mesa Verde? Wel benieuwd waar Ignacio en Lalo mee bezig zijn eerlijk gezegd.
pi_192096505
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:58 schreef Oostblokkert het volgende:
De manier hoe Kevin van Mesa Verde op zijn stoel zat, hangend zijwaarts, was een te opvallend detail. Ik wist dat ze daar iets mee zouden doen! :D

Je merkte ook in deze aflevering dat de eerste routes van Kim en Jimmy (Saul eigenlijk) worden uitgezet. Dat Kim het besef gaat krijgen dat ze alles gaat verliezen zoals dat ook bij Jimmy gebeurde. En die kant wil zij niet op, verwacht ik.
Grappig, ik had juist exact het tegenovergestelde idee. Dat ze er alsmaar meer in mee blijft gaan. Toen ze die foto's van die schimmige "mister X" zag glimlachte ze ook even, alsof ze iets nieuws van plan was.

Volgens mij gaat ze enorm in de problemen komen.
pi_192097548
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:54 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Grappig, ik had juist exact het tegenovergestelde idee. Dat ze er alsmaar meer in mee blijft gaan. Toen ze die foto's van die schimmige "mister X" zag glimlachte ze ook even, alsof ze iets nieuws van plan was.

Volgens mij gaat ze enorm in de problemen komen.
Het is ook de bedoeling dat je het tegenovergestelde hebt. Kim wil duidelijk meegaan met de stijl van Saul. Jimmy was al helemaal klaar met die Ackerman en vond het duidelijk wel best zo. Maar Kim niet die wilde nog een stap verder gaan. Jimmy zei letterlijk tegen haar dat het beste is om te stoppen maar Kim pusht om toch door te gaan. Zoals ik ook al postte kreeg ze van haar baas nog een mogelijkheid om pijnloos hieruit te komen die ze met een grote bek meteen weggooide.
Als je dan denkt dat Kim dit niet wil zit je echt totaal niet op te letten tijdens het kijken.
pi_192097865
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Het is ook de bedoeling dat je het tegenovergestelde hebt. Kim wil duidelijk meegaan met de stijl van Saul. Jimmy was al helemaal klaar met die Ackerman en vond het duidelijk wel best zo. Maar Kim niet die wilde nog een stap verder gaan. Jimmy zei letterlijk tegen haar dat het beste is om te stoppen maar Kim pusht om toch door te gaan. Zoals ik ook al postte kreeg ze van haar baas nog een mogelijkheid om pijnloos hieruit te komen die ze met een grote bek meteen weggooide.
Als je dan denkt dat Kim dit niet wil zit je echt totaal niet op te letten tijdens het kijken.
Precies. Het is voor het eerst in de show dat Kim verder wil gaan dan Saul. Met die "mister X' reageerde ze ook niet geschokt maar was ze vooral geïnteresseerd naar wat hij ontdekt had.
pi_192098219
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Als je dan denkt dat Kim dit niet wil zit je echt totaal niet op te letten tijdens het kijken.
Nu wel, maar ik zeg dat ik verwacht dat ze die kant niet op wil gaan. Dus in de toekomst.
Ik denk dat er moment komt dat ze teveel doorgaat en uiteindelijk alles kwijt gaat raken. En dat op die manier Jimmy en zij uit elkaar gaan.

Dat is speculeren he, maar mag het?
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_192098439
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:10 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Nu wel, maar ik zeg dat ik verwacht dat ze die kant niet op wil gaan. Dus in de toekomst.
Ik denk dat er moment komt dat ze teveel doorgaat en uiteindelijk alles kwijt gaat raken. En dat op die manier Jimmy en zij uit elkaar gaan.

Dat is speculeren he, maar mag het?
Ja ik denk dat iedereen verwacht dat Kim te ver doorgaat. Ze zit immers niet in Breaking bad, dat zal een reden hebben. Waarschijnlijk doordat ze toch wat minder gevoel heeft voor hoe ver ze kan gaan met scams en daar mee weg komen dan Saul heeft. Op haar huidige werk lijken ze haar al door te hebben dus dat gaat al fout.

Jij speculeert dat Kim dit niet wil. Terwijl je kunt zien dat ze bewuste keuzes maken om het wel te doen. Dus je speculeert tegen de dingen die je kunt zien? Aparte keuze dit lijkt me niet de serie waar ze opeens een onthulling doen dat alle Kim scene's een mindfuck waren.
pi_192098767
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:



Jij speculeert dat Kim dit niet wil. Terwijl je kunt zien dat ze bewuste keuzes maken om het wel te doen. Dus je speculeert tegen de dingen die je kunt zien? Aparte keuze dit lijkt me niet de serie waar ze opeens een onthulling doen dat alle Kim scene's een mindfuck waren.
Nee... ik speculeer dat Kim dit straks niet meer wil. Niet nu, straks..
Je parafraseert me en legt woorden in mijn mond. Heb je mij het woord 'mindfuck' zien typen?
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_192098804
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ze zit immers niet in Breaking bad, dat zal een reden hebben.
Ze is verzonnen voor Better Call Saul dus dat is de reden :+
pi_192099023
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:39 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Nee... ik speculeer dat Kim dit straks niet meer wil. Niet nu, straks..
Je parafraseert me en legt woorden in mijn mond. Heb je mij het woord 'mindfuck' zien typen?
Als je wil dat mensen je beter begrijpen zul je beter moeten schrijven.

Je schreef
quote:
Je merkte ook in deze aflevering dat de eerste routes van Kim en Jimmy (Saul eigenlijk) worden uitgezet. Dat Kim het besef gaat krijgen dat ze alles gaat verliezen zoals dat ook bij Jimmy gebeurde. En die kant wil zij niet op, verwacht ik.
Dat Kim alles op het spel zet en dus kan verliezen weet ze, ze wordt neergezet als een slimme vrouw. Jij schrijft dat je verwacht dat ze dat niet wil. Maar ze maakt zelf de keuzes die ertoe leiden. Je bedoelde blijkbaar dat ze als het te laat is terugkijkend toch andere keuzes had willen maken maar dat heb je absoluut niet geschreven. Tja dat is een open deur. Ongeveer iedereen heeft spijt van keuzes die slecht uitpakken. Neem bijvoorbeeld die junkies in 50% off ze hadden veel plezier met hun gedoe in die intro. Toen Saul ze moest vertegenwoordigen hadden ze toch spijt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:41 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ze is verzonnen voor Better Call Saul dus dat is de reden :+
Ja want als ze BCS afsluiten met Kim en Saul die samen een advocatenkantoor runnen vindt niemand het raar dat ze niet in Breaking bad zat natuurlijk. Dat zou echt een plothole zijn van hier tot Tokyo. Terwijl ze allemaal personages zoals Huell en die secreterasse en weet ik veel wie hier wel in hebben geschreven.
pi_192099711
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Als je wil dat mensen je beter begrijpen zul je beter moeten schrijven.

Om te voorkomen dat we in een ruzie terecht komen, laat ik mijn speculatie wat breder toelichten.

Eerder in seizoen 5 stond Kim voor een dilemma bij zo'n client die in hoger beroep wilde gaan ipv de x aantal maanden die Kim voor hem in petto had. Jimmy bood aan om een trucje te doen waarbij hij speelt als een medewerker van het OM en dat hij Kim hard toespreekt dat die client hoe dan ook gaat zitten. Even zag je de twijfel bij Kim om dit trucje door te zetten en deed ze het alsnog. Later, ik dacht aan het einde van die aflevering, zag je Kim in dat trappenhuis staan alsof ze met een gewetensvraag kampte. Zo van; heb ik hier goed aan gedaan? Ik heb wat ik wil en ben er zonder problemen mee weggekomen.
Mede door dat moment en aan het einde van seizoen 4, dat moment dat Kim en Jimmy ruzie maakte over hoe Jimmy de boel continue loopt te belazeren en de puinhopen daarvan dat Kim die moet omruimen, denk ik dat Kim inziet hoe riskant het is, maar toch door wil gaan.
En hoe dat zich verder ontwikkelt, is een beetje de cliffhanger van deze aflevering.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_192106060
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Als je wil dat mensen je beter begrijpen zul je beter moeten schrijven.

Je schreef
[..]

Dat Kim alles op het spel zet en dus kan verliezen weet ze, ze wordt neergezet als een slimme vrouw. Jij schrijft dat je verwacht dat ze dat niet wil. Maar ze maakt zelf de keuzes die ertoe leiden. Je bedoelde blijkbaar dat ze als het te laat is terugkijkend toch andere keuzes had willen maken maar dat heb je absoluut niet geschreven. Tja dat is een open deur. Ongeveer iedereen heeft spijt van keuzes die slecht uitpakken. Neem bijvoorbeeld die junkies in 50% off ze hadden veel plezier met hun gedoe in die intro. Toen Saul ze moest vertegenwoordigen hadden ze toch spijt.
[..]

Ja want als ze BCS afsluiten met Kim en Saul die samen een advocatenkantoor runnen vindt niemand het raar dat ze niet in Breaking bad zat natuurlijk. Dat zou echt een plothole zijn van hier tot Tokyo. Terwijl ze allemaal personages zoals Huell en die secreterasse en weet ik veel wie hier wel in hebben geschreven.
Het kan natuurlijk wel dat Kim de serie overleeft en ook (net als Jessy, Saul en anderen) in Alaska/Mexico/whatever terecht gaat komen.

We zien Saul ook al regelmatig in scenes die na Breaking Bad spelen. Kim zou hier ook nog in kunnen worden verwerkt. Je weet het maar nooit.
pi_192106170
Blijft wel een beetje zonde dat Gus zoveel ouder lijkt in BCS dan in BB. Heeft er veel rimpels bij gekregen.



  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:40:19 #140
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192106247
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:37 schreef Generationalpha het volgende:
Blijft wel een beetje zonde dat Gus zoveel ouder lijkt in BCS dan in BB. Heeft er veel rimpels bij gekregen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Viel mij ook op.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:59:06 #141
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_192106644
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:37 schreef Generationalpha het volgende:
Blijft wel een beetje zonde dat Gus zoveel ouder lijkt in BCS dan in BB. Heeft er veel rimpels bij gekregen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Net als de rest van de cast. Maar Mike spant toch wel de kroon. Die gast zit nog net niet in een rolstoel en is nog steeds een superheld.
pi_192106727
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:59 schreef incel het volgende:

[..]

Net als de rest van de cast. Maar Mike spant toch wel de kroon. Die gast zit nog net niet in een rolstoel en is nog steeds een superheld.
Ik vind Saul oprecht goed gelukt, maar bij hem kunnen ze veel doen wat betreft haar. Mike krijgt er inderdaad elk jaar meer rimpels bij.
pi_192107313
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:20 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Om te voorkomen dat we in een ruzie terecht komen, laat ik mijn speculatie wat breder toelichten.

Eerder in seizoen 5 stond Kim voor een dilemma bij zo'n client die in hoger beroep wilde gaan ipv de x aantal maanden die Kim voor hem in petto had. Jimmy bood aan om een trucje te doen waarbij hij speelt als een medewerker van het OM en dat hij Kim hard toespreekt dat die client hoe dan ook gaat zitten. Even zag je de twijfel bij Kim om dit trucje door te zetten en deed ze het alsnog. Later, ik dacht aan het einde van die aflevering, zag je Kim in dat trappenhuis staan alsof ze met een gewetensvraag kampte. Zo van; heb ik hier goed aan gedaan? Ik heb wat ik wil en ben er zonder problemen mee weggekomen.
Mede door dat moment en aan het einde van seizoen 4, dat moment dat Kim en Jimmy ruzie maakte over hoe Jimmy de boel continue loopt te belazeren en de puinhopen daarvan dat Kim die moet omruimen, denk ik dat Kim inziet hoe riskant het is, maar toch door wil gaan.
En hoe dat zich verder ontwikkelt, is een beetje de cliffhanger van deze aflevering.
Kim deed dat niet alsnog he...

Ze discussieerden puur over OF ze dat trucje zouden gaan doen, en dat ving die cliënt half op en dacht dat het echt over zijn deal ging. Dus dat was een bijkomstigheid... Geen bewuste keuze.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_192113774
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:29 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Kim deed dat niet alsnog he...

Ze discussieerden puur over OF ze dat trucje zouden gaan doen, en dat ving die cliënt half op en dacht dat het echt over zijn deal ging. Dus dat was een bijkomstigheid... Geen bewuste keuze.
Ik vond het juist wel een bewuste keus, de verleiding werd haar te groot. Al is dit interpretatieverschil he.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  woensdag 18 maart 2020 @ 14:14:51 #145
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_192118738
Spoiler voor aflevering 7:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 19 maart 2020 @ 10:16:25 #146
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_192138034
Jeetje, ik vind de voortgang interessant. Mike die steeds meer onder invloed van Gus komt te staan, Kim wiens karakter meer gelaagdheid krijgt door haar duidelijke worsteling met Mesa verde, Jimmy die steeds meer slinkse Saul-trucjes uitvoert om clienten te helpen. Ik vind het tof!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2020 @ 19:14:27 #147
88815 The_Emotion
98.3
pi_192253094
Die hoerenact bij Howard _O-
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_192259163
Wat een aflevering _O-
pi_192259438
Weer een toffe aflevering met veel Kim en Saul momenten. Ben benieuwd of de split dit seizoen nog plaats gaat vinden. Vond het huwelijks voorstel Van Kim wel onverwacht. Ik denk dat het gedoel met de twee lichte dames Saul veel problemen gaat opleveren. Kan niet wachten op volgende week....
pi_192259714
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:20 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Om te voorkomen dat we in een ruzie terecht komen, laat ik mijn speculatie wat breder toelichten.

Eerder in seizoen 5 stond Kim voor een dilemma bij zo'n client die in hoger beroep wilde gaan ipv de x aantal maanden die Kim voor hem in petto had. Jimmy bood aan om een trucje te doen waarbij hij speelt als een medewerker van het OM en dat hij Kim hard toespreekt dat die client hoe dan ook gaat zitten. Even zag je de twijfel bij Kim om dit trucje door te zetten en deed ze het alsnog. Later, ik dacht aan het einde van die aflevering, zag je Kim in dat trappenhuis staan alsof ze met een gewetensvraag kampte. Zo van; heb ik hier goed aan gedaan? Ik heb wat ik wil en ben er zonder problemen mee weggekomen.
Mede door dat moment en aan het einde van seizoen 4, dat moment dat Kim en Jimmy ruzie maakte over hoe Jimmy de boel continue loopt te belazeren en de puinhopen daarvan dat Kim die moet omruimen, denk ik dat Kim inziet hoe riskant het is, maar toch door wil gaan.
En hoe dat zich verder ontwikkelt, is een beetje de cliffhanger van deze aflevering.
Sorry dat ik zo ergerlijk voor je was. Je hebt in ieder geval voor een deel gelijk gekregen. Kim ziet nu wel dat het op deze manier niet werkt. Niet direct een romantisch huwelijks voorstel. Met de intro erbij lijkt het er ook op dat Kim nogal risico mijdend is van jongs af. In die zin zijn ze dan wel twee uitersten want Saul lijkt juist het gevoel van risico nodig te hebben om zijn beste werk te doen, hij wil altijd precies op de lijn zitten tussen wat kan en wat niet kan Kim doet soms een poging maar trekt het toch niet echt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')