abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182443242
tldr accepted :')


Laten we voorop stellen dat ik niet zo slim ben geweest om het zo ver te laten komen. Wanneer je je bedrijf langzaamaan kapot ziet gaan, je er financieel zeer slecht voor staat, zie je soms geen andere uitweg meer.

In het volgende ben ik op zoek naar advies, tips en recht.
Maandag a.s. heb ik een afspraak met mijn advocaat inzake het hieronder omschreven verhaal maar ik ben toch erg benieuwd na jullie kennis.

Het gaat om het volgende:
Ik ben werkgever en bezit een B.V.
Doordat ik gedurende een lange periode van ongeveer 1 jaar, 5 facturen van een pensioenfonds niet heb betaald is dit uit handen gegeven naar een gerechtsdeurwaarder (geheel terecht overigens)
4 facturen bedroegen 400 euro per stuk
De 5e factuur en tevens eindafrekening was 5400 euro.
Bovenop de 4 facturen van 400 euro heeft de deurwaarder 700 euro aan kosten berekend (per factuur!)
Oorspronkelijke totaal factuurbedrag 1600 euro, deurwaarderskosten 2800 euro.
Deze kosten zijn absurd hoog.

Nu heb ik voor alle 5 de facturen in mei 2018 een betalingsregeling getroffen a 600 euro per maand. Deze regeling ben ik vanaf mei t/m heden elke maand netjes op tijd nagekomen.

In Augustus 2018 is mij mede gedeeld dat voor de 5e factuur a 5400 euro een faillissementaanvraag is aangekondigd. Verbaasd als ik was heb ik gebeld met de deurwaarder aangezien wij een betalingsregeling hadden. Hun verklaring: de 5e factuur is 'nieuw' binnnen gekomen en daardoor vervalt de huidige betalingsregeling. Ik had tot 12 September 2018 de tijd om de gehele openstaande vordering te betalen en anders moest ik op de zitting verschijnen als ik dacht mijn gelijk te kunnen halen.
Om het nog even wat leuker te maken is de factuur verhoogd van 5400 naar 6000 (weer 600 euro deurwaarderskosten erbij). Omdat dit niet voldoende bleek te zijn is er ook nog eens 1600 euro faillissementaanvraag kosten bovenop gegooid. Totaal te betalen 7600 euro.

Om de faillissementaanvraag en zitting te annuleren heb ik aangeboden het aflossingsbedrag te verhogen naar 1000 euro per maand. Helaas gingen ze hier niet mee akkoord. Om meer tijd te kunnnen krijgen heb ik gevraagd om uitstel van de zitting. De deurwaarder heeft toen zelf de zitting laten uitstellen tot vandaag, 10 oktober 2018 11.00.
(Dit heb ik allemaal op papier)

Afgelopen vrijdag heb ik nog 1 poging gewaagd bij de deurwaarder en hierbij voorgesteld mijn aflossing per maand te verhogen naar 2500 per maand zodat het gehele bedrag nog dit jaar afbetaald is.

Helaas kreeg ik weer nul op rekest. Ik moest vóór de zitting van 10 Oktober 2018 11:00 uur de gehele vordering betalen.
Deed ik dit niet, dan kon ik er vanuit gaan dat ik failliet verklaard zou gaan worden.

Nu heb ik mij in ontelbare bochten moeten wringen en heb ik linksom en rechtsom 7600 bij elkaar weten te krijgen en heb ik vanochtend om 10:15 het bedrag van 7600 betaald aan de deurwaarder. Blij als ik was omdat ik het gered had ben ik alsnog naar de rechtbank gegaan omdat ik er zeker van wou zijn dat de zitting geannuleerd was/is, mocht deze door het korte tijdsbestek alsnog doorgaan kon ik een betalingsbewijs overhandigen en daarmee het faillissement weten te voorkomen.

En nu komt het, ik meld mij bij de balie en er wordt mij even medegedeeld dat er geen zitting bekend is inzake mijn naam, mijn bedrijfsnaam, de deurwaarder, advocaat van de deurwaarder, het pensioenfonds, niks nada noppes!!!
Verbaasd ben ik, boos, erg kwaad eigenlijk. Ik voel me zwaar onder druk gezet, ik voel me eigenlijk opgelicht.

Ik heb een brief van de gerechtsdeurwaarder met daarop in het zwart en wit een aankondiging van de zitting 10 Oktober 2018 11:00

Ik heb 1600 euro betaald voor een faillissementszitting die er niet eens was.

En wat als ik niet naar de rechtbank was gegaan? Dan was ik er waarschijnlijk niet eens achter gekomen dat er geen zitting was.

Mijn doel: Ik eis 1600 euro terug. Daarnaast ga ik de hoge kosten op de andere 4 facturen laten onderzoeken. En als ik voldoende in mijn recht blijk te staan laat ik ook onderzoek doen naar valsheid in geschrifte en zoek daarnaast ook de media op.


Ik hoop dat je de moeite neemt om dit te lezen en tevens excuses voor taal/grammaticafouten.
pi_182443472
quote:
17s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 00:04 schreef xylimo het volgende:
In het volgende ben ik op zoek naar advies, tips en recht.
Maandag a.s. heb ik een afspraak met mijn advocaat
Die afspraak had je beter een maand terug kunnen maken.
quote:
inzake het hieronder omschreven verhaal maar ik ben toch erg benieuwd na jullie kennis.
Je verhaal is erg warrig. Voor zover ik het begrijp heb je twee klachten:
- een klacht betreft de incassokosten;
- de andere klacht een vermeende misleiding omtrent een zitting.

Heb ik het zo juist begrepen?

Offtopic vraag: waarom heb je de BV niet laten klappen? Staat er iets van waarde op de balans?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182443545
Excuses, kan het niet beter omschrijven.

Je hebt het inderdaad goed begrepen.
pi_182443863
Heb je een dagvaarding gehad voor de zitting of alleen een brief?
dag
pi_182443876
Als de DW geen kosten heeft gemaakt is het een onverschuldigde betaling lijkt me, maar daar helpt je advocaat je vast mee.
dag
pi_182444849
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 00:52 schreef Peter het volgende:
Heb je een dagvaarding gehad voor de zitting of alleen een brief?
Dit dus, was de datum die je las voor een rechtzitting niet gewoon de uiterste datum dat er gedagvaard zou gaan worden ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_182445003
Zal vast niet mogen, maar wat ga je eraan doen?

edit: taart doos laten bezorgen met mooie strik, kaartje eraan , bedankt voor alles,afgehakt paardenhoofd erin. DAT zijn pas siciliaanse praktijken

[ Bericht 62% gewijzigd door cracktor op 11-10-2018 06:20:08 (goed idee) ]
pi_182445167
Gerechtsdeurwaarders kennen een tuchtrecht. Als jij zijn uitspraak dat je voor de zitting moet betalen op schrift hebt, en een uitspraak van het gerechtshof dat er geen zitting was, dan kun je daar vast wat mee.

https://www.kbvg.nl/1197/
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_182445670
Misschien maar een taartje laten bezorgen dan..

Voor de duidelijkheid, ik heb een officiële dagvaardiging geregen
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 11 oktober 2018 @ 08:03:38 #10
408813 crew  trein2000
pi_182445711
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 07:03 schreef JurriaanK het volgende:
Gerechtsdeurwaarders kennen een tuchtrecht. Als jij zijn uitspraak dat je voor de zitting moet betalen op schrift hebt, en een uitspraak van het gerechtshof dat er geen zitting was, dan kun je daar vast wat mee.

https://www.kbvg.nl/1197/
Als TS bij het hof stond kan ik wel verklaren waarom er geen zaak bekend was...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Redactie Frontpage donderdag 11 oktober 2018 @ 08:08:52 #11
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_182445731
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 08:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als TS bij het hof stond kan ik wel verklaren waarom er geen zaak bekend was...
Hij zegt expliciet zich bij de rechtbank gemeld te hebben, niet bij het hof.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 11 oktober 2018 @ 08:10:31 #12
408813 crew  trein2000
pi_182445737
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 08:08 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Hij zegt expliciet zich bij de rechtbank gemeld te hebben, niet bij het hof.
T verhaal is zo warrrig, het zou me niks verbaasd hebben als ik iets gemist had...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 11 oktober 2018 @ 08:11:35 #13
408813 crew  trein2000
pi_182445748
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 07:58 schreef xylimo het volgende:
Misschien maar een taartje laten bezorgen dan..

Voor de duidelijkheid, ik heb een officiële dagvaardiging geregen
Die taart doet je zaak geen goed. Even de RB schriftelijk laten bevestigen dat er bij hen geen zaak bekend is wel. Daarna een tuchtzaak aanhangig maken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182447222
Zijn die incassokosten conform de afgesproken voorwaarden tussen jou en pensioenfonds? Is er niets afgesproken, dan geldt voor zover ik weet de Wet Incassokosten - minimaal ¤40, maximaal 15%. Gezien de hoofdsom is dat dus ¤60 (per factuur).

Hoe kan er faillissement aangevraagd worden - zoals ik het begrijp is er maar 1 schuldeiser.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 11 oktober 2018 @ 15:22:43 #15
480430 ZwerverMetHuis
Neergeploft in Málaga
pi_182452902
En wat was de uitleg die jou advocaat je gaf?
pi_182453839
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:08 schreef baskick het volgende:
Zijn die incassokosten conform de afgesproken voorwaarden tussen jou en pensioenfonds? Is er niets afgesproken, dan geldt voor zover ik weet de Wet Incassokosten - minimaal ¤40, maximaal 15%. Gezien de hoofdsom is dat dus ¤60 (per factuur).

Hoe kan er faillissement aangevraagd worden - zoals ik het begrijp is er maar 1 schuldeiser.
Geldt dat ook als het gaat tussen ondernemingen? Bovenstaande klopt inderdaad als het gaat om onderneming naar burger.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_182457589
Staat er niet ergens ‘concept’ op de dagvaarding?
pi_182457929
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Geldt dat ook als het gaat tussen ondernemingen? Bovenstaande klopt inderdaad als het gaat om onderneming naar burger.
Als er geen andere afspraken in het contract staan gelden de B2C regels ook voor B2B.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 21:37:04 #19
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182460528
quote:
17s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 00:04 schreef xylimo het volgende:
Doordat ik gedurende een lange periode van ongeveer 1 jaar, 5 facturen van een pensioenfonds niet heb betaald is dit uit handen gegeven naar een gerechtsdeurwaarder (geheel terecht overigens)
Pensioenfonds van je werknemers??
Tot nooit .......
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 00:17:48 #20
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_182464668
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:08 schreef baskick het volgende:
Zijn die incassokosten conform de afgesproken voorwaarden tussen jou en pensioenfonds? Is er niets afgesproken, dan geldt voor zover ik weet de Wet Incassokosten - minimaal ¤40, maximaal 15%. Gezien de hoofdsom is dat dus ¤60 (per factuur).

Hoe kan er faillissement aangevraagd worden - zoals ik het begrijp is er maar 1 schuldeiser.
Afgezien van de vraag of de WIK van toepassing is verklaard, kan je ook aan de deurwaarder vragen om een staat waaruit zijn (echt absurde) kosten zijn gebaseerd. Dit moet hij delen.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_182467153
Wat een rotsituatie zeg. Lijkt er sterk op dat deze deurwaarder er alles aan doet om er zo veel mogelijk uit te slepen, dit zaakje stinkt. Aanhangig maken dus, al zit je daar waarschijnlijk niet op te wachten, maar dit gaat zich vanzelf niet oplossen. Sterkte man.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_182469351
Heel interessant dit, ik kan je verder niet helpen maar ben erg benieuwd wat je hier uit terug weet te winnen want de hele zaak heeft wel een vreemd luchtje.
(Y)
pi_182469394
Een gerechtsdeurwaarder komt volgens mij in naam van.. het gerecht? Aka er moet een rechtszaak zijn geweest waarin je veroordeeld bent geweest tot het betalen van een of ander bedrag etc.

Maar daar lijkt geen sprake van te zijn?

Ook de verhogingen lijken mij niet te kloppen.
pi_182478993
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Een gerechtsdeurwaarder komt volgens mij in naam van.. het gerecht? Aka er moet een rechtszaak zijn geweest waarin je veroordeeld bent geweest tot het betalen van een of ander bedrag etc.

Maar daar lijkt geen sprake van te zijn?

Ook de verhogingen lijken mij niet te kloppen.
Een dagvaarding wordt in de regel betekend voordat een zaak voorkomt... Zie ook https://www.rechtspraak.n(...)rdingsprocedure.aspx
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:20:05 #25
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_182479435
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Een gerechtsdeurwaarder komt volgens mij in naam van.. het gerecht? Aka er moet een rechtszaak zijn geweest waarin je veroordeeld bent geweest tot het betalen van een of ander bedrag etc.

Maar daar lijkt geen sprake van te zijn?

Nee dat is onzin.
Ik meen mij btw ook dat er sprake moet zijn van meerdere schuldeisers. De kosten en de gehele manier van handelen zijn wel op zijn zachts gezegd vreemd. Welke gerechtsdeurwaarder was dit?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')