abonnement Unibet Coolblue
pi_182442714
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:37 schreef Marsenal het volgende:
g, maar ik zou hier absoluut een burenruzie voor over hebben, ik zou heel veel (danwel onrechtmatig verkregen) bewijs verzamelen en deze mensen helemaal kapot maken ermee. Bij mij zou de hele stad meegenieten van de beelden.
Ook wanneer dit neerkomt op een boete van EUR 20.000 wegens schending van privacy (zoals ik ook ergens mocht lezen)? Wat is nu toegestaan... Zelf opteer ik meer voor het even uitschakelen van mijn camera, een emmer zand (of ander meer stickend goedje op hun erf te gooien), en dan de cam weer aan. No proof! :-) Zijn mensen die echt niets te doen hebben, en nagenoeg elke dag hun plantjes in de tuin bijknippen (dagelijks dezelfde...), elke dag hun hele erf voor aardig lange tijd schoonvegen (en de rotzooi op ons erf gooien). Daarnaast ook klagen wanneer wij snoeien in onze tuin: er komen namelijk blaadjes / kleine takjes van ons in hun tuin. Dat KAN natuurlijk niet! Of we hier iets aan willen doen (WAT? --> hebben zij geen antwoord op).

En net weer! Camera heeft zeer goed nachtzicht, zag de buurvrouw WEER boven de schutting een tijdlang bij ons naar binnen kijken. Volgens mij is dit geen privacy schending vrees ik...? Vanuit je eigen tuin bij de buren naar binnen kijken?
pi_182442719
Koop gordijnen
  woensdag 10 oktober 2018 @ 23:25:39 #28
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_182442764
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Koop gordijnen
En doe ze dicht ...

Of ga gewoon naar buiten als je het ziet ... wees ff een vent.
Dum de dum
pi_182442780
Zwaai ff naar dr als je dr ziet.
Vraag morgen of ze nog wat interessants heeft gezien toen ze bij je naar binnenkeek.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_182442852
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:40 schreef lighted het volgende:
t okay dat ze je werktijden bijhouden maar je houdt zelf bij hoeveel pakjes van ze in ontvangst hebt genomen? Begin zelf met normaal doen en probeer het eens met..
. een gesprek..? of doe ik nu een bizar vreemd voo
Ha ja, dit is ook hoe sommigen reageren ja. Maar goed, wat zou jij doen als er drollen liggen op jouw erf, dan weer afval, als je overdag in je huiskamer in het weekend de krant leest - je kijkt naar buiten - en je ziet de buurman en buurvrouw beiden over de schutting recht in jouw gezicht kijken? Vind het een beetje intimiderend. Wij nemen nog steeds hun pakketjes aan, om te laten zien van he, zo doen normale mensen dat (waar jij dus naar refereerd). En dat ik weet dat het ongeveer 8 a 9 pakketjes zijn in 2 maanden is niet zo heel moeilijk. Was het er 1, dan zou ik dat ook weten.

Wanneer je dan een camera ophangt en ziet dat het inderdaad de buren zijn die jouw erf bevuilen met hondendrollen etc... Wij hebben niets uitgelokt. En een gesprek... waarover? Hondendrollen? Afval? Hoe weet ik dat? Enkel door de camera. En deze zijn nu juist waarschijnlijk niet helemaal legaal...

Maar inderdaad, ik ben het met je eens dat er buren kunnen zijn of anderen die er ook zo over denken. Waarom tape je deze mensen? Ben je f*cked up ofzo? Maar ja, waar leg je de grens? Hondendrollen en afval, naar binnen gluren? Of krassen op een auto? Of stenen door een ruit? Of door de brievenbus pissen? Of brandende voorwerpen naar binnen gooien? Waar leg je de grens, en is het strafbaar om gewoon te kijken wie deze overtredingen begaat?

Gooi ik een sigaret op straat, krijg ik een prent van EUR 140,- (of veel hoger)...
pi_182442859
quote:
14s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als ze echt drollen aan het gooien is moet je het gewoon op Dumpert zetten. Dan kunnen wij meekijken.
Hahaha ja, maar waarschijnlijk ook een rechtzaak... ;-)
pi_182442865
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:19 schreef Nemesis3 het volgende:

[..]

Ook wanneer dit neerkomt op een boete van EUR 20.000 wegens schending van privacy (zoals ik ook ergens mocht lezen)? Wat is nu toegestaan... Zelf opteer ik meer voor het even uitschakelen van mijn camera, een emmer zand (of ander meer stickend goedje op hun erf te gooien), en dan de cam weer aan. No proof! :-) Zijn mensen die echt niets te doen hebben, en nagenoeg elke dag hun plantjes in de tuin bijknippen (dagelijks dezelfde...), elke dag hun hele erf voor aardig lange tijd schoonvegen (en de rotzooi op ons erf gooien). Daarnaast ook klagen wanneer wij snoeien in onze tuin: er komen namelijk blaadjes / kleine takjes van ons in hun tuin. Dat KAN natuurlijk niet! Of we hier iets aan willen doen (WAT? --> hebben zij geen antwoord op).

En net weer! Camera heeft zeer goed nachtzicht, zag de buurvrouw WEER boven de schutting een tijdlang bij ons naar binnen kijken. Volgens mij is dit geen privacy schending vrees ik...? Vanuit je eigen tuin bij de buren naar binnen kijken?
Serieus hoe kun je aan de ene kant je zo bezig houden met hun gedrag en er van alles van vinden en zelf even erg zijn :')
En dat niet eens in zien
pi_182442883
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:31 schreef Nemesis3 het volgende:

[..]


Gooi ik een sigaret op straat, krijg ik een prent van EUR 140,- (of veel hoger)...
ja dat gebeurt echt zo vaak :')

En je bent te sociaal beperkt om gewoon het gesprek aan te gaan zonder meteen te komen met 'ik heb bewijs!!!!1!'?
pi_182442889
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:41 schreef bleiblei het volgende:
n, confrontere
Nou, wat ik dus ook las is dat buren aangifte kunnen doen wanneer zij denken dat er een camera op hun (erf) gericht staat. Maar....
1) Het gaat om een Netatmo Presence. Lijkt voor veel mensen niet op een camera en
2) Wat ik ook ergens las, is dat de politie hier niet de beelden mag opeisen. Ergens anders las ik dan weer dat de buren het recht hebben om mijn camera voor een gedeelte af te plakken. Maar goed, ze weten niet dat het een camera is, en daarnaast is de lens 3mm ofzo, dus zodanig afplakken werkt niet. Verschuiven van de cam dan weer wel.
pi_182442915
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:43 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Dit is wel een beetje waar natuurlijk, maar die drollen pleiten je vrij, dat is geschift gedrag. :P
Thanks. Ik kan ophouden met het tellen van de pakjes die wij voor hen in ontvangst nemen (zoals eerder aangegeven: wij vertonen wel normaal gedrag, wij weigeren de pakjes niet, in de - vervolgen - hoop dat zij zouden inzien dat het normaal is om een pakje aan te nemen als iemand anders niet thuis is), maar daar houdt het dan bij op. Hoe kan ik mijn gedrag naar hen nog meer aanpassen om hun gedrag te wijzigen?
pi_182442939
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]

nah, er zijn genoeg mensen die onredelijk zijn en blijven. Daar valt geen land mee te bezeilen en dat speelt juist in de grote wereld.
OK, maar zou je dat gewoonweg pikken, of zou je ook zo af en toe een ei tegen hun raam gooien op het moment dat jij opstaat om te werken, en zij nog vrolijk verder slapen voor meerdere uren? Wij mogen die rotzooi die zij maken op ons terrein continu weer opruimen... :-)
  woensdag 10 oktober 2018 @ 23:41:24 #37
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_182442970
Heb je er trouwens al gewoon eens koffie mee gedronken? Dingen op tafel, als dat afval en gooien van 'dingen; ... naar een cafetaria en gewoon eens praten. Wat zit er nu dwars.

Dit soort dingen, die mensen hebben nikst te doen blijkbaar. Als je die te vriend hebt, stopt dat rare gedrag neem ik aan, en passen ze nog eens op je shit ook als je er niet bent.

Heb je trouwens huisdieren TS? Ik kan me niet voorstellen dat ze zomaar stront gaan oprapen, en gooien ...
Dum de dum
pi_182442975
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:37 schreef Nemesis3 het volgende:

[..]

Thanks. Ik kan ophouden met het tellen van de pakjes die wij voor hen in ontvangst nemen (zoals eerder aangegeven: wij vertonen wel normaal gedrag, wij weigeren de pakjes niet, in de - vervolgen - hoop dat zij zouden inzien dat het normaal is om een pakje aan te nemen als iemand anders niet thuis is), maar daar houdt het dan bij op. Hoe kan ik mijn gedrag naar hen nog meer aanpassen om hun gedrag te wijzigen?
Hondenpoep teruggooien, afval terugvegen, spiegel voor je raam zetten zodat ze zichzelf aankijken wanneer ze gluren, pakketjes niet meer aannemen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_182442989
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:45 schreef Allures het volgende:
Niet helemaal ontopic maar jij ergertje ook aan een boel dingen die kunnen vallen onder live and let live

Drollen op je pad gooien gaat uiteraard te ver maar wat doet het jou als ie zijn planten water geeft vanaf jouw pad? Of geen pakjes aan neemt? Sociaal is het niet maar om je er nou zo door op te laten fokken

Beetje 2 kanten dit natuurlijk
Tuurlijk, verhaal van de pakjes is een beetje raar (zij zijn de gehele dag thuis), dus waarom niet aannemen kan je denken. Tja, wellicht algemene haat tegen de mensheid. Kan ik inkomen. Maar drollen en afval op je pad? Daar gaat het mij daadwerkelijk om, vandaar ook de camera. Camera's heb ik niet geplaatst voor de pakjes, of voor het bijhouden van mijn werktijden. Dat is hun hobby. Vreemd, typisch, maar goed, andere mensen kijken weer kinderp0rno. Ook vreemd. Maar goed, dat is hun hobby waar zij niets aan kunnen doen. Pakjes haal ik wel in het weekend op het afhaalpunt op. Lastig, maar zo is het nu eenmaal...
pi_182443005
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:46 schreef Allures het volgende:

[..]

ja dit dus eigenlijk, lees het nu pas sorry
Dan nogmaals: drollen en afval op mijn pad? Welkom in de grote mensenwereld? Dan eieren tegen hun raam, zou dat een oplossing zijn in het kader van "welkom in de grote mensenwereld"? ;-)
pi_182443025
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:46 schreef lighted het volgende:
st een normale poging ipv a
Please let me know wat in dezen een normale poging is. Ik kan moeilijk naar hen toestappen met het verhaal dat ik op camera heb dat ze drollen en afval gooien, en of zij daarmee willen ophouden. En als ik dat al zou doen... ik vrees dat dit soort type mensen niet denkt "Oh, nu heeft ie mij te pakken, laat ik mijn hele geloofssysteem maar varen"...
pi_182443049
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:47 schreef Woelwater het volgende:
iet voor niets ha
Klopt!! Dit heb ik ook gelezen. Het gaat dat om zaken die niet op andere wijze zijn aan te tonen (zoals dit). Maar waar ligt de grens? Tuinafval op mijn pad gooien? Staat niet in vergelijking met het ingooien van een ruit bij wijze van spreken...
pi_182443077
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:50 schreef Marsenal het volgende:
ie is niet zo onder de indruk va
Hahaha dacht ik ook aan! Het zou echter kunnen dat er besloten wordt dat de cams weg moeten, en dan begint het pas echt...
pi_182443082
Lui die schijt in je tuin gooien. Hondenschijt neem ik aan. Alsof je daar uberhaupt mee wilt praten. Overigens zijn camerabeelden niet toelaatbaar als bewijs in een strafzaak. Civiele zaak wel, aldus Mr. Frank Visser.
pi_182443116
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:55 schreef monsterd. het volgende:
ijn, bestaat er dan niet een kans dat je niet heel lang zo door hoeft? Niet onaardig bedoelt, maar misschien hebben ze daadwerkelijk niets beters te do
Haha klopt, dacht ik ook aan. Maar mijnheer stapt meerdere keren per week nog op zijn racefiets, en mevrouw ziet er niet bijzonder dik / ongezond uit, schat ze rond de 65 a 70 (de babyboomers die nog gratis geld krijgen), dus ik vrees dat dat nog wel even kan duren... Tja, mijn ouders zijn beiden boven de 70, maar hebben meerdere hobby's. En nee, niet het dagelijks knippen van plantjes in de tuin, afval gooien over de heg en drollen verzamelen en ook deze op mijn pad gooien. Overigens nemen mijn ouders wel gewoon pakjes aan. Beetje normaal gedrag, zou ik zeggen. Of denk ik nu te goed? ;-)
pi_182443153
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 22:00 schreef Fe2O3 het volgende:
Hang bordjes op "camera toezicht." Verder vind je ook overal terug dat het mag, zolang het proportioneel is. Ik denk dat buren die poep tegen je huis gooien die toets wel overleeft. Maar dan moet je er wel actie op ondernemen.

Dus ga in godsnaam praten met die buren ... poep je tuin in gooien is raar gedrag. De confrontatie ermee alleen al laat het waarschijnlijk direct ophouden. Of beter, bel de wijk agent, laat die de beelden van het poep gooien en afval zien, en ga samen met hem daar praten.

Dat ze je pakketjes niet willen aannemen is jouw probleem natuurlijk.

Dat sommige mensen niks beters te doen hebben dan bijhouden wie wat waar wanneer in de straat soit, maak je schutting de max hoogte en negeer het.
Ha, maar wat is proportioneel? Dat ik zie wanneer zij hun huis verlaten? Dat dit nu ook opgenomen wordt (minuut voor en minuut na geconstateerde beweging)? Want dat is ook de consequentie van het opnemen van het 'poep / afval gebeuren'. Camera is niet anders in te stellen.
pi_182443175
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 22:20 schreef oranjevogel1 het volgende:
Om even de vraag in de TT te beantwoorden: Ook als de buren de wet schenden, geeft jou dat nog niet het recht om een camera gericht te hebben op hun perceel of op de openbare weg.
Hmmm... Nuance: mag een inbreker (of iemand die schade aan jouw huis / bezit toebrengt) zich beroepen op het feit dat hij is opgenomen, terwijl hij dit niet wist? Nee, is het antwoord. Is toegelaten bewijs in elke soort rechtzaak.
pi_182443211
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 00:00 schreef Nemesis3 het volgende:

[..]

Hmmm... Nuance: mag een inbreker (of iemand die schade aan jouw huis / bezit toebrengt) zich beroepen op het feit dat hij is opgenomen, terwijl hij dit niet wist? Nee, is het antwoord. Is toegelaten bewijs in elke soort rechtzaak.
Tja, als je het blijkbaar allemaal zo goed weet. Waarom open je dan een topic?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182443217
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 22:21 schreef Glider76 het volgende:
Als ik het vermoeden zou hebben dat mijn buren drollen in mijn tuin gooien zou ik ook wel een camera plaatsen om het in de gaten te houden als ik weg ben. Lijkt mij niet geheel onredelijk.

Je kunt ook wat printjes gewoon door de brievenbus doen. Dan komt hopelijk de boodschap aan en voorkom je een genante situatie. Denk dat ze zich best zullen schamen en er mee ophouden en ondertussen de onschuldige buurman spelen die van niks weet.

Kijken hoe ze daar op reageren.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 22:21 schreef Glider76 het volgende:
Als ik het vermoeden zou hebben dat mijn buren drollen in mijn tuin gooien zou ik ook wel een camera plaatsen om het in de gaten te houden als ik weg ben. Lijkt mij niet geheel onredelijk.

Je kunt ook wat printjes gewoon door de brievenbus doen. Dan komt hopelijk de boodschap aan en voorkom je een genante situatie. Denk dat ze zich best zullen schamen en er mee ophouden en ondertussen de onschuldige buurman spelen die van niks weet.

Kijken hoe ze daar op reageren.
Klinkt goed, maar dat is dus een beetje mijn vraag. Wat is meer onwettig: opnames maken, of poep / afval om mijn pad gooien? De openbare weg wordt ook netjes in kaart gebracht tijdens haar poep en afval hobby namelijk...
pi_182443224
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 22:24 schreef Allures het volgende:

[..]

doe niet zo laf met je printjes. Ga gewoon een gesprek aan
Wat dan? Ik observeer jullie al een tijdje en zie dat...? Zoiets?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')