abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 november 2000 @ 23:57:57 #26
1464 ART
FOK!member
pi_502195
quote:
Op 28 november 2000 23:33 schreef Cynix ® het volgende:
Kennelijk praat BB de kijkers naar de mond. Vind ik eigenlijk prima, het wordt immers uitgezonden door een commerciële omroep, die hiermee aangeeft te luisteren naar z'n doelgroep. Men heeft kennelijk opgepikt dat Fewrdi en Hieke niet bepaald de publiekslievelingen zijn. Of, om Hummie maar eens te citeren: dat is óók Big Brother. En BB nu houden aan z'n eigen spelregels is zinloos. Er is maar één regel: BB beslist.

Wat wél weer eens duidelijk wordt, is dat BB toch niet zo maar een gewoon spelletje is.


Tja, blijkt het dus gewoon echt een ranzig programma te zijn. Helaas. Het concept is van goud (dat blijft me ook boeien en heeft me nu toch weer voor BB2 gewonnen), maar in handen van types die iets te verzot zijn op de macht die ze over de bewoners hebben, wordt het een fout spelletje.
Het is het Gesprek waar het om draait
pi_502202
quote:
Op 28 november 2000 23:49 schreef Harry het volgende:
Zoals Hieke het zegt : het had ook anders gekund !
Ja wie weet krijgen de anderen Ferdi wel zover dat hij zich erg schuldig gaat voelen en dat hij weg gaat i.p.v Hieke immers:HIJ is toch in hun ogen degene die fout is (omdat hij verliefd is en Hieke niet met rust laat en zij daardoor "terwijl ze er niets aan kan doen " in deze situatie zit...)

Beetje Bianca-talk over Ferdi uitstorten en hij vertrekt i.p.v zij (vrees ik)

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  woensdag 29 november 2000 @ 00:07:14 #28
1464 ART
FOK!member
pi_502220
Moor, ik begrijp dat dit de missie van BB is, maar het is de manier waarop het gebeurt die me niet zint. Ik zit steeds met het woord Gestapo-technieken in mijn hoofd. Nu houd ik helemaal niet van die vergelijkingen met de WO II en zeker niet van die zwaar beladen vergelijkingen, dus is dat woord Gestapo in dit geval te overtrokken, maar een prettig gevoel hou ik er niet aan over. Ik weet nog dat ik vorig jaar ook een aantal maal een vieze smaak in de mond kreeg van het optreden van bepaalde BB-redactieleden. Ik heb dan zoiets van: sommige mensen moet je gewoon geen uniform aantrekken....

EDIT: tikfouten

[Dit bericht is gewijzigd door ART op 29-11-2000 00:08]

Het is het Gesprek waar het om draait
  woensdag 29 november 2000 @ 00:09:04 #29
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_502226
Xamira,

Er zijn nog wel meer scenarios te bedenken.
Tante Bep gaf ons al wat voorbeelden hiervan.

Ik geloof overigens niet direkt dat de hele groep zo over Fewdi denkt.
Uit verschillende gesprekken de afgelopen weken begreep ik dat Hieke zoiets (met een andere man flirten) niet kan maken.

En Bianca...
Kunnen ze die niet eens aanpakken in dat hok ?

Hoor B. net op de streams zingen : ' i am the queen of the shit ' .

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_502229
tja .. de Hieke fans hebben het FF moeilijk.

daarom.. sterkte allemaal..morgen is het voorbij

pi_502261
quote:
Op 29 november 2000 00:07 schreef ART het volgende:
Moor, ik begrijp dat dit de missie van BB is, maar het is de manier waarop het gebeurt die me niet zint. Ik zit steeds met het woord Gestapo-technieken in mijn hoofd. Nu houd ik helemaal niet van die vergelijkingen met de WO II en zeker niet van die zwaar beladen vergelijkingen, dus is dat woord Gestapo in dit geval te overtrokken, maar een prettig gevoel hou ik er niet aan over. Ik weet nog dat ik vorig jaar ook een aantal maal een vieze smaak in de mond kreeg van het optreden van bepaalde BB-redactieleden. Ik heb dan zoiets van: sommige mensen moet je gewoon geen uniform aantrekken....

EDIT: tikfouten


Psies, Art, hét onderwerp van Moor's 'kruistochten' van vorig jaar. Maar als je nou 'ns het boek van Orwell erbij neemt, dan is dit toch het logische gevolg van een concept als BigBrother ?
En dat met een emo-terreur-prinses Hummie aan de leiding ? Ben niet voor niets verliefd geworden op deze Black-Widow-met overtuiging.

Stel nou dat Ed nog wat langer had mogen blijven van de bewoners, en flink uithoudingsvermogen had gehad, dan had je behoorlijk in de richting van het boek-scenario kunnen komen, tot op het serieuze af.

En wat te denken van Hieke, die al tot 2x toe verzucht heeft: "heb ik dat wéér! M'n moeder zou zeggen: daar heb je onze Hiek weer..." (driehoeks-situaties?)

Prachtig materiaal toch, om heerlijk mee te spelen ? Voorts denk ik dat sommige redactie-leden af en toe 'op persoonlijke titel' optreden, dwz. niet direct gesuperviseerd door Hummie. En dat ze daarbij intensief FOK! en andere forums lezen daar in die regie-kamer. Opdracht: Hieke opstoken, maar hoe je dat dan invult, plus nog het machtsmiddel van 'good cop/bad cop',
morgen weer troostende woorden van Hummie, enz.

  † In Memoriam † woensdag 29 november 2000 @ 00:27:06 #32
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_502279
Alles voor de kijkcijfers.
De BB-redactie doet 't perféct. Gezien 't 'materiaal' waarmee ze moeten werken, dan. Ze slepen er uit wat er in zit. En terecht.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_502280
Wat ook nog "zou kunnen" : Het thuisfront van Hieke ziet het niet meer zitten door alle negatieve aandacht en heeft aan de bel getrokken.

Weer twee envelopjes morgen?

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  woensdag 29 november 2000 @ 00:28:02 #34
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_502281
Let maar op ons hiekje gaat morgen echt weg. Waarschijnlijk komen morgen nog wat hultroepen in aktie om haar te bewegen nog een dagje te wachten omdat ze dan tenminste in de life uitzending eruit kan.

Maar die gaat echt vertrekken.

  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 november 2000 @ 00:31:14 #35
862 Arcee
Look closer
pi_502287
En dan komt er weer een nieuwe bij?
pi_502317
quote:
Op 29 november 2000 00:31 schreef Arcee het volgende:
En dan komt er weer een nieuwe bij?
Of komt Edje terug ?!
  woensdag 29 november 2000 @ 01:12:11 #37
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_502359
Hieke zegt daarnet tegen Fewdi dat ze blijft.

Ze beloofd het zelfs.

Het komt goed.... En anders maar niet.
  † In Memoriam † woensdag 29 november 2000 @ 01:17:49 #38
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_502369
Oh, nou dan doet BB er gewoon toch nog een schepje bovenop? Ze mág best weg, graag zelfs, maar dan wel het liefste op donderdag, bij voorkeur tijdens de live-uitzending.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_502371
quote:
Op 29 november 2000 01:12 schreef Harry het volgende:
Hieke zegt daarnet tegen Fewdi dat ze blijft.

Ze beloofd het zelfs.


You don't say Harry!!
Waar was dat dan? In de slaapkamer zeker, weer de verkeerde stream aanstaan

Als Hieke inderdaad blijft gaat het in mijn ogen van kwaad tot erger; deze situatie moet wel escaleren.

pi_502433
quote:
Geplaatst door Harry - woensdag 29 november 2000 01:16

Hieke kwam daarnet even bij Fewdi kijken.
Ze vraagt of alles goed is.
Al gauw zegt ze dat ze blijft, en beloofd het aan F.
H. : wat ze hier achter (de redactie) ook doen...


shit
"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
pi_502438
1 Schepje Cynix?

Neeeeeej, gewoon een paar enveloppen met een leuk bedrag op tafel gooien aan het begin van de live uitzending en misschien dat Hieke (die nu toch wel weet dat ze de hoofdprijs niet gaat winnen) weggaat.

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  † In Memoriam † woensdag 29 november 2000 @ 02:05:43 #42
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_502443
Het enveloppen-scenario is waarschijnlijk niet eens nodig. Maar wel lekker dramatisch natuurlijk. Hmmm, maar dan toch niet een envelopje voor beiden hoop ik. Eén envelopje is veel leuker, kijken wie 'm pakt...

Edit: verkeerde smilie

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 29-11-2000 02:06]

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 29 november 2000 @ 07:04:47 #43
7393 FarahDibah
Hebben wij een romance???
pi_502534
quote:
Op 28 november 2000 23:20 schreef ART het volgende:
Ik schreef het elders ook al:
Bravo redactie. Met één welgemikte stoot onder de gordel, weten jullie Hieke het huis uit te jagen. Stoer hoor.

Volgens mij gaat het hier even nietv over voor- of afkeuring ten opzichte van Hieke. Het gaat om het valse spel dat BB speelt. De regels zijn: geen informatie van buitenaf. Maar de redactie mag wel informatie van internet vertellen in de DBK om Hieke een schuldgevoel aan te praten en haar lullig te laten voelen.
Dees mag haar hond een nacht bij zich hebben. Hieke kan een sneer krijgen. Robin mag alle donderdagen schreeuwen over de schutting. Ferdi mag nog niet twee woorden roepen.
Belachelijke willekeur en schandalig machtsmisbruik in mijn ogen.


Even voor de goede orde Robin kreeg ook bezoek Zaterdagavond en die mocht ook niet met ze praten praten,Dusss
En zoals Big-Brother al tegen Fewdy heeft gezegd,Hieke Pieke heeft het een beetje verkeerd begrepen,en eigenlijk heeft BB wel gelijk hoor ,ze is heel gevaarlijk bezig met de gevoelens van Fewdy,dus een beetje bescherming van BB kan geen kwaad hoor. En ....tja en de waarheid is soms hard he,vandaar dat ze ook spontaan ademhalings moeilijkheden kreeg ,want,ze valt gigantisch door de mand op dit moment,en iedereen zit altijd wel te zeuren over Desiree maar ze wil alle aandacht naar haar toe trekken op dit moment en ze zeurt maar door en door.
Zoals Robin het al zei ,je zult hier nog 30 dagen met zo'n sik moeten zitten
Bart: ouwe lullen moeten weg!!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 november 2000 @ 08:57:07 #44
862 Arcee
Look closer
pi_502613
quote:
Op 29 november 2000 01:12 schreef Harry het volgende:
Hieke zegt daarnet tegen Fewdi dat ze blijft.

Ze beloofd het zelfs.


Zei ik toch...
  Moderator woensdag 29 november 2000 @ 08:58:34 #45
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_502614
quote:
Op 29 november 2000 00:27 schreef Xamira het volgende:
Wat ook nog "zou kunnen" : Het thuisfront van Hieke ziet het niet meer zitten door alle negatieve aandacht en heeft aan de bel getrokken.
Zat ik ook aan te denken, Xamira. Zou Farid "volmacht" hebben om Hieke op te eisen als hij vindt dat het uit de hand loopt? En dat BB heeft gezegd: OK , geef ons nog een kans, we zullen zorgen dat het geklef met Ferdi ophoudt.. (en dat natuurlijk wel op zo'n manier doen dat de pleuris uitbreekt).

Ik kan me voorstellen dat élk van de de deelnemers iemand van de achterblijvers heeft gevolmachtigd om desnoods met geweld een vertrek te forceren als de bewoner zijn of haar handelen blijkbaar niet meer zelf kan inschatten. Of als er een beeld van de bewoner wordt geschetst waar de achterblijvers niet mee kunnen leven.

Aan de andere kant zal BB deze ontsnappingsroute contractueel wel hebben dichtgespijkerd, toch? (met zware financiële konsekwenties voor deelnemers).

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_502639
Waar het in principe om draait is, hoe en wat is er nu precies gezegd tegen Hieke in de dagboekkamer.

Het onderwerp van het gesprek is duidelijk de verstandhouding Hieke-Ferdy geweest.

Wat wij NIET weten is hoe de toonzetting van dat gesprek is geweest. De meeste hier gaan uit van dat wat Hieke zelf heeft ervaren, en aan de groep heeft verteld.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het gesprek wel degelijk goed gemeend is geweest. Hieke is ongetwijfeld geschrokken van de totale inhoud, en moest zich vervolgens tegenover de groep een houding aanmeten.

Tegen de groep vertellen dat ze fout gehandeld heeft in haar contact met Ferdy, betekend een schuldbekentenis (hoe vaak is ze er vooral door Bianca al niet op gewezen) die haar wel in een erg slecht daglicht stelt. De koppeling, “je hebt Ferdy dus gebruikt” is heel snel gemaakt, en vervolgens heeft ze een wereldprobleem met iedereen in de groep. Zeker met Bianca en Ferdy zelf.

Ik wil als voorbeeld noemen de opmerking “Hieke hoe oud ben je nu”, dat kan je op verschillende manieren zeggen. De klankkleur is bepalend, voor de inhoudelijke bedoeling er van.

Haar houding is dus erg vanzelfsprekend, maar inhoudelijk twijfel ik erg aan HAAR uitleg van de mededelingen in de dagboekkamer.

Het zal zeker wel allemaal gezegd zijn, maar NIET op de mannier zoals zij het nu verteld en misschien ook wel voelt. Bovendien sluit ik niet uit dat haar vriend, de productie gemeld heeft dat ze wat aan de situatie moeten doen omdat hij Hieke anders uit het Bbhuis haalt. Buiten roepen dat het slecht met Indy gaat, doet Hieke onmiddellijk vertrekken.

Ik heb de productie hier vaak veroordeeld, maar in dit geval denk ik dat de zaken toch wat anders in elkaar steken.

Gert,
Ik zie nu dat ook jij de buitenwacht niet uitsluit.

[Dit bericht is gewijzigd door tanjalies op 29-11-2000 09:23]

  woensdag 29 november 2000 @ 09:37:17 #47
1464 ART
FOK!member
pi_502661
Het scenario dat Farid aan de bel heeft getrokken, lijkt me alleszins logisch.

Dat iemand 'van buiten' Hieke vraagt naar haar omgang met Ferdi en of ze beseft wat de werkelijke impact daarvan op Ferdi is, daar kan ik ook nog inkomen. Ik heb alleen een stuk minder vertrouwen in de tact van de redactieleden. Zoals ik al schreef, ervoer ik vorig jaar ook al dat er een paar tussen zitten die mij iets teveel genieten van hun machtspositie. Het misbruik daarvan mag dan passen in de geest van Orwells boek, maar dat is literatuur, in dit geval blijven we het nog altijd over mensen hebben.

Ok, het is een programma, het gaat om de kijkcijfers, de redactie moet voor leven in de brouwerij zorgen, maar het bijna satanische genoegen dat een aantal mensen (ook hier op het net) beleeft aan de emotionele knechting van de bewoners, vind ik soms ronduit schokkend. Nogmaals: het blijven wel mensen, hoezeer ze ook vrijwillig in dit project zijn gestapt. Het feit dat ze in het huis zitten, wil niet zeggen dat ze vogelvrij zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door ART op 29-11-2000 09:38]

Het is het Gesprek waar het om draait
  Moderator woensdag 29 november 2000 @ 09:37:40 #48
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_502662
Dit komt uit een onverwachte hoek, Tanjalies. Ga jij het nu ineens opnemen voor Big Brother?

Ik vind het een goede kanttekening. Zelf was ik er al helemaal vanuit gegaan dat BB Hieke flink over de rooie heeft willen krijgen, en dat ze daarin geslaagd zijn. De precieze motivatie, daarnaar is het gissen, maar 'de buitenwacht' vind ik een reële optie.
Alleen: waarom zou BB Hieke hebben willen beschermen. Wat is hun belang daarin? Het is toch 'logischer' om Hieke flink op te naaien? Dat levert weer flink wat spanningen op, en dus leuke TV. En als ze daardoor vertrekt, so what? Dat zal een flinke puliciteit opleveren.

Maar: ik moet nog zien dat ze weggaat hoor. Hieke was vreselijk bezig met de overwinning, ze heeft nu voor het eerst een flinke knauw gekregen. Misschien worden mijn woorrden vanochtend nog geloochenstraft, maar ik denk dat zodra ze zich hersteld heeft, de blik weer op oneindig gaat bij Hiekepieke.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_502715
Tanjalies, je was me voor.
Ik heb alleen maar Hieke's zijde van het verhaal gezien en gelezen, dus ik vroeg me ook al af in hoeverre dit Hieke's intepretatie is van wat er tegen haar gezegd is en aan haar gevraagd is. (en ook ik sluit de buitenwacht niet uit)
Ik ga niet klakkeloos uit van haar verhaal (ik geloof niet in gestapo-technieken van de redactie), wel kan ik me enigzins haar kwaadheid voorstellen, want ik denk dat die uit machteloosheid komt.
Ik kan me zo voorstellen dat Hieke (ik ga van een volwassen mens uit nu) zich als een klein kind behandelt voelt. Stel je nou voor dat je als volwassen mens door een onzichtbare stem 'ter verantwoording' wordt geroepen (want zo voelt het voor Hieke).
Hoe rationeel ik ook zou weten dat het hier een spel betrof, hoe zeker ik ook zou weten dat het niet gemeen bedoeld is (en dat weet Hieke nu niet eens zeker): ik zou me ook erg geïrriteerd voelen. Maakt niet eens uit wat de toonzetting is, als je als volwassen mens gewend bent je eigen leven te leiden en je voelt je opeens afhankelijk van zo'n stem , dan zouden mij ook de haren te berge gerezen zijn.
Daar kan ik me wel enigzins in inleven dus.

Verder gaat het eigenlijk over twee dingen: 1) het Hieke-Ferdi verhaal (waar de meeste mensen het hier over hebben in dit topic)
2) het feit dat ze niet het achterste van haar tong wil laten zien, niet wil dat mensen ales van haar weten, dus daarom camera's ontwijkt en luchtschrijft en fluistert.

Ik wil het even niet over Hieke en ferdi hebben, het zal me een worst wezen en dat kan in andere topics ook nog, maar wel over het andere feit.
Ze is ook zwaar gepikeerd dat ze hierover is aangesproken. Dat begrijp ik dan weer niet.
Kort door de bocht gezegd: ze wist toch dat er camera's waren, dat ze daar door gevolgd zou worden, ze wist toch van (bijna) geen privacy. Ik heb door de streams begrepen dat ze BB1 volledig gevolgd heeft. Waarom doe je aan zo'n spel mee als je je van te voren voorneemt dat niemand wat van je weten mag? Dat gaat niet in dit spel. Ze had om geld te winnen ook mee kunnen doen aan Weekend Miljonairs (ik zeg maar wat). Iemand hier ideeen over? Ik begrijp dit niet!

edit: typefouten

[Dit bericht is gewijzigd door Tinkerbell op 29-11-2000 10:06]

pi_502718
Gert,

Het is niet direct mijn bedoeling om het voor BB op te nemen. Maar wat we soms uit het oog verliezen is dat we alles alleen maar zien en horen door de bril van de bewoners.

De stukjes op de Bbsite helpen daar niet aan mee.

Dat heeft een gevaarlijke kant. We zien, en oordelen dus op zijn minst gezegd, vaak een beetje eenzijdig.

Inhakend op jouw gedachte ten aanzien van de buitenwacht, kan ik me goed voorstellen dat er bepaalde contactuele afspraken zijn. Die waren er verleden jaar in ieder geval wel.

Dat de vriend of familie van Hieke de productie gebeld heeft, is een meer dan voor de hand liggende gedachte.

Belangrijk is denk ik, het behouden van de nu bestaande bewonersgroep. Het is nu te kort voor het einde om er nog iemand met een redelijke kans in te zetten. Zeker na de bekentenissen, die er door de productie en VOO zijn gedaan na het vertrek van Ed. Er werd daar min of meer toegegeven dat de nominatie voor een nieuwe bewoner niet echt goed verlopen.

Het blijft een beetje koffiedik kijken. De ontwikkelingen zullen het uitwijzen.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')