abonnement Unibet Coolblue
pi_182435349
Hallo, sorry als t op t verkeerde board staat.

Ik ben BBL automonteur niveau 1 bij een dealer garage.

Ik doe dus werk en leer.
4 dagen werken 1 dag school. En om de schooldag betaald te krijgen moet ik zaterdagochtend ook werken..

Maar met enige regelmaat krijg ik taken die totaal niets met het automonteur te maken hebben.

Dat vind ik niet zo erg. maar mogen ze dat?

Ik hoorde hier en daar dat zolang het op de werkvloer was het mocht. Maar niet buiten de werkvloer.

Ik moest vandaag van 1 tot 5 in de tuin werken, de hegjes bijknippen etc.

Maar mag dat wel? Het is eigen terrein, maar niet in de autogarage of het pand.

Mogen ze me dan de opdracht geven om buiten in de tuin bezig te gaan?

In mijn contract staat "motorvoertuigen gerelateerde zaken"


Ik vroeg me dit af, hoop een goed duidelijk uitgelegd antwoord te krijgen. En als dit forum niet t juiste is waar kan ik t t beste vragen dan? Welke site/email etc
  Moderator woensdag 10 oktober 2018 @ 17:39:58 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_182435416
Als ze je een zitmaaier geven is het motorvoertuig gerelateerd
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_182435433
Haha, nee t moet allemaal met de hand en de heggenschaar.

Maar ik vind het kut werk en vooral omdat t 0.0 met mijn opleiding/werk te maken heeft. Anders kon ik ook wel hovenier worden.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 17:41:09 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_182435435
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:39 schreef Plompzakker het volgende:
Als ze je een zitmaaier geven is het motorvoertuig gerelateerd
_O-
pi_182435467
Bij een goede dealer hoort dat erbij. Ze gaan echt geen tuinman inschakelen voor dat hegje. Centjes snel verdient. Als je het niet bevalt moet je voor je eigen gaan werken als zzper of ondernemer oO<
pi_182435491
Ligt eraan, waar ben je voor aangenomen? Misschien taakomschrijving eens lezen. :P
  woensdag 10 oktober 2018 @ 17:45:02 #7
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_182435513
Van een heg knippen leer je net zoveel over auto's als van het honderdmiljoenmiljardste oliebeurtje.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 17:46:00 #8
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182435728
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:42 schreef ManianMan het volgende:
Bij een goede dealer hoort dat erbij. Ze gaan echt geen tuinman inschakelen voor dat hegje. Centjes snel verdient. Als je het niet bevalt moet je voor je eigen gaan werken als zzper of ondernemer oO<
Het staat niet in mijn taakomschrijving. En het is niet een simpel hegje, nee. Het is ongeveer 50 meter lang. En dan ook nog de klimop trimmen die eronder in de bakken zit.

Ook zwerfafval rond t pand moet ik opruimen etc.
  Spellchecker woensdag 10 oktober 2018 @ 17:55:27 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182435745
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:54 schreef Vurnality het volgende:

[..]

Het staat niet in mijn taakomschrijving. En het is niet een simpel hegje, nee. Het is ongeveer 50 meter lang. En dan ook nog de klimop trimmen die eronder in de bakken zit.

Ook zwerfafval rond t pand moet ik opruimen etc.
Wedden dat jouw baas ook zo is begonnen? En zie, nu heeft hij een eigen bedrijf!

Succes!
pi_182435834
Tot bepaalde hoogte hoort “onderhoud van de werkplek” er wel blij.
Het is normaal dat je aan het einde van de dag de garage veegt. Materiaal opruimd en schoon maakt. Ruimte rond het pand hoort hier ook bij maar het moet natuurlijk wel in verhouding blijven. Je komt om iets over auto's te leren dus 4 dagen tuinonderhoud klopt natuurlijk niet. Overleg eens met je stage begeleider van school hoeveel uren normaal zijn.

En begrijp ik goed dat je 5 dagen ipv de afgesproken 4 dagen werkt? Als de 5e dag een werkdag is en geen stagedag kunnen ze je natuurlijk vanalles laten doen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_182435844
Ja dat hoort nu eenmaal bij het stagelopen.
Heb het zelf ook wel eens gemoeten maar vond het nooit zo erg.
Het komt vanzelf wel dat je meer aan auto's mag werken.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 18:04:42 #13
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182435924
Sowieso dit is toch leuk ook? Of naja leuk, bij tuinieren misschien niet zo maar ik moest wel eens iets ophalen of zo ergens dat vind ik altijd tof lekker afwijken van de normale sleur en je komt nog eens ergens waar je normaal niet komt
Man of Steal.
pi_182436257
Als ts dit allemaal moet doen wie haalt daar de koffie dan?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 10 oktober 2018 @ 18:25:31 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182436304
Zeuren dat je zo'n mooie dag buiten moet werken. :').
And so is the past
  woensdag 10 oktober 2018 @ 19:33:50 #16
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182437768
Goede vraag voor WGR.
With the stars as her umbrella
  woensdag 10 oktober 2018 @ 19:48:44 #17
286575 Roces18
Chef de party
pi_182438190
Net zoals in karate kid, moet je allemaal andere dingen doen om uiteindelijk goed te worden in je vak. Het knippen van de heg is dezelfde beweging als wanneer je kabels moet doorknippen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Spellchecker woensdag 10 oktober 2018 @ 20:27:30 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182439225
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 19:48 schreef Roces18 het volgende:
Net zoals in karate kid, moet je allemaal andere dingen doen om uiteindelijk goed te worden in je vak. Het knippen van de heg is dezelfde beweging als wanneer je kabels moet doorknippen.
Oja, met telkens zijn jas op de kapstok hangen _O_
pi_182439955
Ik denk dat er niet genoeg werk voor je is. De baas moet kennelijk klusjes voor je verzinnen, liever dat dan dat je niks te doen hebt zo zal hij redeneren.
Je kunt je vraag ook aan het laagdrempelige leerwerkloket bij jou in de buurt stellen
pi_182445546
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:54 schreef Vurnality het volgende:

[..]

Het staat niet in mijn taakomschrijving. En het is niet een simpel hegje, nee. Het is ongeveer 50 meter lang. En dan ook nog de klimop trimmen die eronder in de bakken zit.

Ook zwerfafval rond t pand moet ik opruimen etc.
Ahjoh nog altijd beter dan de afvoer ontstoppen. :7
pi_182445751
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:36 schreef Vurnality het volgende:
Hallo, sorry als t op t verkeerde board staat.

Ik ben BBL automonteur niveau 1 bij een dealer garage.

Ik doe dus werk en leer.
4 dagen werken 1 dag school. En om de schooldag betaald te krijgen moet ik zaterdagochtend ook werken..

Maar met enige regelmaat krijg ik taken die totaal niets met het automonteur te maken hebben.

Dat vind ik niet zo erg. maar mogen ze dat?

Ik hoorde hier en daar dat zolang het op de werkvloer was het mocht. Maar niet buiten de werkvloer.

Ik moest vandaag van 1 tot 5 in de tuin werken, de hegjes bijknippen etc.

Maar mag dat wel? Het is eigen terrein, maar niet in de autogarage of het pand.

Mogen ze me dan de opdracht geven om buiten in de tuin bezig te gaan?

In mijn contract staat "motorvoertuigen gerelateerde zaken"

Ik vroeg me dit af, hoop een goed duidelijk uitgelegd antwoord te krijgen. En als dit forum niet t juiste is waar kan ik t t beste vragen dan? Welke site/email etc
zie het als investering,als je nu al begint te protesteren denken ze tzt (na de opleiding)die hoeven we niet.
pi_182446115
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:36 schreef Vurnality het volgende:
Ik doe dus werk en leer.
4 dagen werken 1 dag school. En om de schooldag betaald te krijgen moet ik zaterdagochtend ook werken..
Je hebt een (praktijk)leerovereenkomst met 3 partijen (jij, school en je werkgever) en een arbeidsovereenkomst met 2 partijen (jij en je werkgever).

In de leerovereenkomst staat ongetwijfeld dat je 32 uur als BBL'er aan de slag gaat. Klopt dat? Wat staat er in de bijbehorende functieomschrijving?

In veel arbeidsovereenkomsten is opgenomen dat je als werknemer verplicht bent om alle redelijke opdrachten van je werkgever uit te voeren. Is dat bij jou ook het geval? Zolang het om 4 uurtjes per week gaat en het dus niet de overhand krijgt, lijkt me jouw situatie acceptabel.

Je geeft aan dat je door de zaterdagochtend (halve dag) te werken de schooldag (hele dag) betaald krijgt. Je hebt zelf ingestemd met 4,5 dag werken. In de arbeidsovereenkomst staat kennelijk een 36-urige werkweek. Klopt dat? Is de cao MvT van toepassing? En zo ja, is je salaris dan ook gebaseerd op 40 uur of op 36 uur?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182446613
Ik heb bij elke stage of werkgever 'kutklusjes' moeten opknappen. Ja die quotes staan er expres, want ik vind ze juist leuk. Ik ben misschien te simpel, maar als ik 8 uur betaalt krijg dan doe ik 8 uur werk. En de baas moet maar bepalen wat ik moet doen, dat is zijn werk.

In dit geval zou ik gewoon lekker mijn mond houden, blij zijn dat je ook wat afwisseling hebt en lekker bezig bent. Ook moet je je opleiding en diploma niet uit het oog verliezen, als je die eenmaal hebt kan je alle kanten weer op.

De sneeuwvlokjes van tegenwoordig klagen over alles :{
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:33:26 #24
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_182454065
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:54 schreef Vurnality het volgende:

[..]

Het staat niet in mijn taakomschrijving. En het is niet een simpel hegje, nee. Het is ongeveer 50 meter lang. En dan ook nog de klimop trimmen die eronder in de bakken zit.

Ook zwerfafval rond t pand moet ik opruimen etc.
Wie anders moet het doen? De baas zelf?

Totdat je niet meer de jongste bent zul je zo nu en dan kutklussen moeten doen. De andere 4 dagen sleutel je wel gewoon aan auto's?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:52:10 #25
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_182454503
Ligt er aan wat er in je contract staat.

Arbeid is volgens mij niet gebonden aan een plaats of een pand. Een postbode heeft ook geen werkplek en een installateur van je modem werkt ook overal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')