abonnement Unibet Coolblue
pi_182452927
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:04 schreef Jnoordik het volgende:

[..]

misschien gaat de prijs ietsjes omhoog, maar door de belasting gaat er een groter deel naar de staat waar je denk ik zelf uiteindelijk wel wat profijt van hebt. die paar centen maken dan toch ook niet uit?
Je hebt gelijk, G.
pi_182452998
Gaat het probleem niet oplossen. Sterker nog, het lijkt me imo het probleem in de hand te gaan werken.

Sta je als staat legalisering toe, dan is er geen weg meer terug. Daarnaast zou dit hand in hand moeten gaan met het gedeeltelijk spekken van de GGZ, maar dit zal natuurlijk niet gebeuren. Het zal storm gaan lopen op Dumpert.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 15:37:36 #53
480430 ZwerverMetHuis
Neergeploft in Málaga
pi_182453126
Ik ben voorstander van in de apotheek verkopen (zonder recept) in plaats van in coffeeshops. Dan is er tenminste nog een beetje toezicht mogelijk en kunnen probleem gebruikers misschien geholpen worden.
pi_182455372
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:37 schreef ZwerverMetHuis het volgende:
Ik ben voorstander van in de apotheek verkopen (zonder recept) in plaats van in coffeeshops. Dan is er tenminste nog een beetje toezicht mogelijk en kunnen probleem gebruikers misschien geholpen worden.
ik vind niet dat bij een legalisatie de coffeshops moeten worden afgeschaft worden. Dat is de enige reden dat een coffeshop bestaat, dus lekker laten bestaan.
pi_182455390
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:29 schreef -mosrednA het volgende:
Gaat het probleem niet oplossen. Sterker nog, het lijkt me imo het probleem in de hand te gaan werken.

Sta je als staat legalisering toe, dan is er geen weg meer terug. Daarnaast zou dit hand in hand moeten gaan met het gedeeltelijk spekken van de GGZ, maar dit zal natuurlijk niet gebeuren. Het zal storm gaan lopen op Dumpert.
Dat van de weg terug klopt helemaal, maar wat heeft de GGZ hier mee te maken? als de overheid dit doorvoert heeft de GGZ alleen een raadgevende functie. Of heb ik het hier fout?
pi_182455541
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:40 schreef Jnoordik het volgende:

[..]

Dat van de weg terug klopt helemaal, maar wat heeft de GGZ hier mee te maken? als de overheid dit doorvoert heeft de GGZ alleen een raadgevende functie. Of heb ik het hier fout?
Sorry, beetje vaag omschreven inderdaad.

Meer in de zin van dat er zat mensen zijn die psychisch te challenged zijn om zonder gevolgen te kunnen blowen, waardoor verslaving of erger op de loer ligt. Met de GGZ in huidige vorm is er gigantische ondercapaciteit om deze personen op te vangen en verder te begeleiden.

Ik ben er een voorbeeld van. Heb vooral heel erg veel geluk gehad dat ik een ijzersterk vangnet had en een meegaande patiënt was. Overigens was de hulp die ik kreeg wel oké, maar de wachttijden zijn absurd lang en de hulpverleners kunnen zelf onderhand ook hulp gebruiken door de onmenselijke werkdruk.

Ik ken, of kende dus personen die of permanent mentaal beschadigd zijn in de zin van psychisch invalide, of degene(n) die er makkelijker vanaf zijn gekomen, maar nooit meer kunnen terugkomen. Met name te wijten aan hulp die te laat kwam en hulp die niet beschikbaar was.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 18:05:00 ]
pi_182459216
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:49 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Sorry, beetje vaag omschreven inderdaad.

Meer in de zin van dat er zat mensen zijn die psychisch te challenged zijn om zonder gevolgen te kunnen blowen, waardoor verslaving of erger op de loer ligt. Met de GGZ in huidige vorm is er gigantische ondercapaciteit om deze personen op te vangen en verder te begeleiden.

Ik ben er een voorbeeld van. Heb vooral heel erg veel geluk gehad dat ik een ijzersterk vangnet had en een meegaande patiënt was. Overigens was de hulp die ik kreeg wel oké, maar de wachttijden zijn absurd lang en de hulpverleners kunnen zelf onderhand ook hulp gebruiken door de onmenselijke werkdruk.

Ik ken, of kende dus personen die of permanent mentaal beschadigd zijn in de zin van psychisch invalide, of degene(n) die er makkelijker vanaf zijn gekomen, maar nooit meer kunnen terugkomen. Met name te wijten aan hulp die te laat kwam en hulp die niet beschikbaar was.
Oke, nu snap ik wat je bedoelt. Maar als je aczijnen gaat heffen op wiet (en hasj) dan krijgt de overheid toch een grotere inkomstenbron. Als je bijvoorbeeld 75% of meer procent van die inkomsten aan de GGZ en hulpverleners geeft (en de instanties die daar nog verder mee te maken hebben). Dan los je toch meer problemen op dan wat er nu gebeurd? Want nu kunnen ook patiënten van de GGZ ook wiet krijgen zonder controle.
pi_182459446
Dus je wilt een niet (in die omvang) bestaand probleem oplossen door het nog niet bestaande probleem te creëren zodat je de financiering van de nog niet bestaande oplossing rond kunt krijgen?

Wel goed voor de werkgelegenheid :7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 21:02:00 ]
  donderdag 11 oktober 2018 @ 21:31:33 #59
480430 ZwerverMetHuis
Neergeploft in Málaga
pi_182460339
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:38 schreef Jnoordik het volgende:
Dat is de enige reden dat een coffeshop bestaat, dus lekker laten bestaan.
Ik ben wel voor legalisatie van wiet, maar niet persé voor coffeeshops. Vaak zijn dit bolwerken van criminaliteit en als je wiet op een fijne wijze wil legaliseren zijn die shops in mijn ogen overbodig. (of je moet de medewerkers van die coffeeshops goed screenen op gedrag en scholen in het geven van voorlichting aan probleemgebruikers en controle houden op zwartgeld stromen)
pi_182460398
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:31 schreef ZwerverMetHuis het volgende:

[..]

Ik ben wel voor legalisatie van wiet, maar niet persé voor coffeeshops. Vaak zijn dit bolwerken van criminaliteit en als je wiet op een fijne wijze wil legaliseren zijn die shops in mijn ogen overbodig. (of je moet de medewerkers van die coffeeshops goed screenen op gedrag en scholen in het geven van voorlichting aan probleemgebruikers)
Je bedoelt dat je je eigen wiethok op zolder wil, zonder dat popo je hok komt legen?

Ik snap je, broer. 🤜🏼
  donderdag 11 oktober 2018 @ 21:35:38 #61
480430 ZwerverMetHuis
Neergeploft in Málaga
pi_182460477
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:33 schreef Mariocash het volgende:
je eigen wiethok op zolder
Dit zowiezo, als iemand graag zijn eigen plantjes rookt is dat zijn eigen keuze en moet de overheid zich daar ook niet mee bemoeien (bijv. tot 10 planten is legaal in eigen huis of tuin)
pi_182460578
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:35 schreef ZwerverMetHuis het volgende:

[..]

Dit zowiezo, als iemand graag zijn eigen plantjes rookt is dat zijn eigen keuze en moet de overheid zich daar ook niet mee bemoeien (bijv. tot 10 planten is legaal in eigen huis of tuin)
Ik kan me daar helemaal in vinden.
pi_182469486
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:01 schreef -mosrednA het volgende:
Dus je wilt een niet (in die omvang) bestaand probleem oplossen door het nog niet bestaande probleem te creëren zodat je de financiering van de nog niet bestaande oplossing rond kunt krijgen?

Wel goed voor de werkgelegenheid :7
sowieso levert de legalisatie van wiet een x aantal banen op. Dus een positief iets voor de economie.
pi_182469497
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:31 schreef ZwerverMetHuis het volgende:

[..]

Ik ben wel voor legalisatie van wiet, maar niet persé voor coffeeshops. Vaak zijn dit bolwerken van criminaliteit en als je wiet op een fijne wijze wil legaliseren zijn die shops in mijn ogen overbodig. (of je moet de medewerkers van die coffeeshops goed screenen op gedrag en scholen in het geven van voorlichting aan probleemgebruikers en controle houden op zwartgeld stromen)
Ja oke niet perse voor coffeeshop, ook voor dealers. maar coffeeshops afschaffen is denk ik niet de oplossing.
pi_182469511
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:35 schreef ZwerverMetHuis het volgende:

[..]

Dit zowiezo, als iemand graag zijn eigen plantjes rookt is dat zijn eigen keuze en moet de overheid zich daar ook niet mee bemoeien (bijv. tot 10 planten is legaal in eigen huis of tuin)
op het moment is 5 planten legaal. en ik heb niet veel verstand van de opbrengst van een volwassen plant. maar volgenmij moet dat minimaal genoeg zijn voor 2 mensen. (ligt aan de grootte van je verslaving natuurlijk xP)
pi_182469528
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 10:57 schreef Jnoordik het volgende:

[..]

sowieso levert de legalisatie van wiet een x aantal banen op. Dus een positief iets voor de economie.
Maar ten koste van wat?

Geld is leuk, maar wat zijn de gevolgen voor de volksgezondheid? Of maakt dat geen flikker uit?

In dat geval top idee het legaliseren van wiet ^O^
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:01:02 #67
138448 PeZu
Suspended animation
pi_182469536
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 10:59 schreef Jnoordik het volgende:

[..]

op het moment is 5 planten legaal. en ik heb niet veel verstand van de opbrengst van een volwassen plant. maar volgenmij moet dat minimaal genoeg zijn voor 2 mensen. (ligt aan de grootte van je verslaving natuurlijk xP)
niks legaal, het wordt gedoogd maar als de popo komt dan ben je ze kwijt hoor

en de opbrengst van 5 planten voor 2 personen, een heel jaar? :D mja kan maar nee
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:04:42 #68
480430 ZwerverMetHuis
Neergeploft in Málaga
pi_182469590
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 10:59 schreef Jnoordik het volgende:
ik heb niet veel verstand van de opbrengst van een volwassen plant. maar volgenmij moet dat minimaal genoeg zijn voor 2 mensen.
Volgens mij is dat niet genoeg, of je moet binnen met lampen enz. gaan spelen maar dan nog is het weinig.
pi_182469593
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 11:01 schreef PeZu het volgende:

[..]

niks legaal, het wordt gedoogd maar als de popo komt dan ben je ze kwijt hoor

en de opbrengst van 5 planten voor 2 personen, een heel jaar? :D mja kan maar nee
Van 5 planten kun je met gemak 2000 - 2500 gram halen.
pi_182469620
Overigens is het niet zo dat 5 planten gedoogd wordt. In de wet staat namelijk gedoogd tot 5 planten, oftewel tot en met 4.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2018 11:06:29 ]
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:06:52 #71
480430 ZwerverMetHuis
Neergeploft in Málaga
pi_182469634
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 11:04 schreef -mosrednA het volgende:
Van 5 planten kun je met gemak 2000 - 2500 gram halen.
In de volle grond wel, op je balkon niet...
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:07:09 #72
138448 PeZu
Suspended animation
pi_182469641
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 11:04 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Van 5 planten kun je met gemak 2000 - 2500 gram halen.
buiten :D

ja als je 5 kerstbomen van 2.20 hebt maar dat valt wat op heh en het ruikt iets en dan staat depopo erzo
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_182469673
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 11:07 schreef PeZu het volgende:

[..]

buiten :D

ja als je 5 kerstbomen van 2.20 hebt maar dat valt wat op heh en het ruikt iets en dan staat depopo erzo
Sorry, ik bedoel inderdaad binnen.

En kerstbomen valt wel mee opzich. Je kan ze sturen precies zoals je ze hebben wilt.

Max 1.5 hoog onder 400W met ~1.25 gr / watt. Wel lange voorgroeitijd (~11 weken)
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:12:07 #74
138448 PeZu
Suspended animation
pi_182469718
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 11:09 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Sorry, ik bedoel inderdaad binnen.

En kerstbomen valt wel mee opzich. Je kan ze sturen precies zoals je ze hebben wilt.

Max 1.5 hoog onder 400W met ~1.25 gr / watt. Wel lange voorgroeitijd (~11 weken)
ja maar met lampen mag dus sowieso niet, als het wordt gedoogd en je je planten mag houden moet dat zonder licht en voeding etc
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:12:44 #75
480430 ZwerverMetHuis
Neergeploft in Málaga
pi_182469729
Hoe veilig zou het zijn als mensen legaal op zolder een paar lampen etc. zouden aansluiten? (gewoon op een legale manier zonder stroom te jatten) Zouden er meer gevallen van brand / overstromeingen etc.. zijn?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')