abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:02:44 #76
416931 yats
(non) Average Joe
pi_182422070
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 23:03 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het is wel te hopen dat die subtopclubs zich gaan verbeteren ja :')
Te beginnen met de subtopclub met naar eigen zeggen de grootste potentie, Feyenoord.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:11:08 #77
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_182422213
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:02 schreef yats het volgende:

[..]

Te beginnen met de subtopclub met naar eigen zeggen de grootste potentie, Feyenoord.
Welke potentie? De potentie om elke keer incompetente bestuurders aan te stellen ja.
Oh.
pi_182422296
PSV-VVV ,Ajax-Emmen , PSV-Fortuna etc
Wordt met het jaar saaier

Dan liever een competitie met 12 clubs , 8 uit NL ,4 uit Belgie.
4x per jaar PSV - Ajax / PSV - Anderlecht etc
Kan je als competitie tenminste verder groeien.

PSV
Ajax
Feyenoord
AZ
Vitesse
FC Utrecht
Heerenveen
Anderlecht
Club Brugge
Genk
Luik

De kampioen rechtstreeks CL, nummer 2 t/m 4 spelen voor vCL

#Capuchonjongen
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:17:17 #79
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_182422353
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:14 schreef PSVCL het volgende:
PSV-VVV ,Ajax-Emmen , PSV-Fortuna etc
Wordt met het jaar saaier

Dan liever een competitie met 12 clubs , 8 uit NL ,4 uit Belgie.
4x per jaar PSV - Ajax / PSV - Anderlecht etc
Kan je als competitie tenminste verder groeien.

PSV
Ajax
Feyenoord
AZ
Vitesse
FC Utrecht
Heerenveen
Anderlecht
Club Brugge
Genk
Luik

De kampioen rechtstreeks CL, nummer 2 t/m 4 spelen voor vCL

#Capuchonjongen
Hoe zie je dit voor je bij de UEFA? Waarom zou de BeNeLiga vier tickets krijgen om eventueel CL te spelen? Dat is er nu alleen voor de toplanden.

Kunnen ze dan ook tegen elkaar loten in de vCL?
Oh.
pi_182422710
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:17 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hoe zie je dit voor je bij de UEFA? Waarom zou de BeNeLiga vier tickets krijgen om eventueel CL te spelen? Dat is er nu alleen voor de toplanden.

Kunnen ze dan ook tegen elkaar loten in de vCL?
Nee gewoon 2 tickets, de nummer 1 gaat rechtstreek de CL in..
De nummer 2,3,4 en 5 spelen een playoff ronde voor een plaats in de vooronde van de CL..3 afvallers krijgen een EL ticket.

De nationale Crocky cup skippen anders speel je te veel wedstrijden.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:48:32 #81
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_182422774
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:42 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Nee gewoon 2 tickets, de nummer 1 gaat rechtstreek de CL in..
De nummer 2,3,4 en 5 spelen een playoff ronde voor een plaats in de vooronde van de CL..3 afvallers krijgen een EL ticket.

De nationale Crocky cup skippen anders speel je te veel wedstrijden.
Ik zie liever een BeNebeker erbij komen met de top-8 van beide landen. En dan gewoon naast de nationale bekers, al weet ik niet hoe het dan met de verdeling van een Europees ticket moet. Maar met het derde Europese toernooi op komst moet daar vast iets voor te regelen zijn.
Oh.
pi_182422827
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik zie liever een BeNebeker erbij komen met de top-8 van beide landen. En dan gewoon naast de nationale bekers, al weet ik niet hoe het dan met de verdeling van een Europees ticket moet. Maar met het derde Europese toernooi op komst moet daar vast iets voor te regelen zijn.
Wat is de meerwaarde van de BeNebeker eigenlijk? Een paar eventuele extra nutteloze wedstrijden voor een bekertje? Uiteindelijk moet het niveau gewoon omhoog en ik zie nog niet helemaal in hoe dit gaat gebeuren met die ene tot een paar wedstrijdjes meer?
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:58:31 #83
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_182422874
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:54 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Wat is de meerwaarde van de BeNebeker eigenlijk? Een paar eventuele extra nutteloze wedstrijden voor een bekertje? Uiteindelijk moet het niveau gewoon omhoog en ik zie nog niet helemaal in hoe dit gaat gebeuren met die ene tot paar wedstrijdjes?
Toch weer een paar wedstrijden op een hoger niveau erbij, en zoiets kan vanzelf wel gaan groeien. Gewoon eens kijken hoe dit in de praktijk gaat werken, maar wat extra potjes met weerstand erbij zonder allemaal competities overhoop te halen is best interessant.
Oh.
pi_182422955
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:58 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Toch weer een paar wedstrijden op een hoger niveau erbij, en zoiets kan vanzelf wel gaan groeien. Gewoon eens kijken hoe dit in de praktijk gaat werken, maar wat extra potjes met weerstand erbij zonder allemaal competities overhoop te halen is best interessant.
In plaats van de KNVB-beker eigenlijk of moet het nog tussen de huidige bezigheden gepropt gaan worden dan?

De BeNeliga vind ik interessanter in ieder geval.. :+ Zie ik louter iedereen van profiteren.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_182422994
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 00:03 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

In plaats van de KNVB-beker eigenlijk of moet het nog tussen de huidige bezigheden gepropt gaan worden dan?

De BeNeliga vind ik interessanter in ieder geval.. :+ Zie ik louter iedereen van profiteren.
In Engeland en Frankrijk hebben ze ook twee bekers, dus je kan het een beetje volgen hoe ze dat daar doen. Zeker in de tweede seizoenshelft zijn er vaak nog wel genoeg weekjes waar dan niks is.

Maar dit dan in een combinatie met een nieuwe competitieopzet met meer topduels zie ik dat best zitten. Hoe meer weerstand hoe beter.
Oh.
pi_182423030
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik zie liever een BeNebeker erbij komen met de top-8 van beide landen. En dan gewoon naast de nationale bekers, al weet ik niet hoe het dan met de verdeling van een Europees ticket moet. Maar met het derde Europese toernooi op komst moet daar vast iets voor te regelen zijn.
Daar zou je wel eerst mee kunnen experimenteren ja,..en vervolgens kijken hoe de eredivisie en Belgische competitie zich verder ontwikkelen.
Of de kloof tussen de top en de rest nog groter wordt of dat subtoppers zich uiteindelijk het gat een beetje weten te dichten (denk het niet)
pi_182423034
16 clubs beetje onzin, het gebeurt niet vaak dat een club stijf onderaan staat.
pi_182423085
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 00:07 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Daar zou je wel eerst mee kunnen experimenteren ja,..en vervolgens kijken hoe de eredivisie en Belgische competitie zich verder ontwikkelen.
Of de kloof tussen de top en de rest nog groter wordt of dat subtoppers zich uiteindelijk het gat een beetje weten te dichten (denk het niet)
Ja dit is ook een momentopname natuurlijk, het kan best zijn dat Ajax en PSV zo weer wat verkeerde investeringen doen en alsnog een zaadelftal hebben. Maar ik hoop dat er bij de subtoppers weer goed beleid wordt gevoerd, want dat is het grootste probleem nu. Geen Heerenveen en Groningen meer die goed scouten, maar hun teams volproppen met middelmaat.
Oh.
pi_182423508
Als je een sterke competitie wilt moet je de TV gelden gelijk verdelen.
Doen ze in Engeland ook.

Competitie kleiner maken heeft ook zo goed geholpen in andere landen....
pi_182423658
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:14 schreef PSVCL het volgende:
PSV-VVV ,Ajax-Emmen , PSV-Fortuna etc
Wordt met het jaar saaier

Dan liever een competitie met 12 clubs , 8 uit NL ,4 uit Belgie.
4x per jaar PSV - Ajax / PSV - Anderlecht etc
Kan je als competitie tenminste verder groeien.

PSV
Ajax
Feyenoord
AZ
Vitesse
FC Utrecht
Heerenveen
Anderlecht
Club Brugge
Genk
Luik

De kampioen rechtstreeks CL, nummer 2 t/m 4 spelen voor vCL

#Capuchonjongen
Ja en verder ? Geen Europees voetbal voor clubs als Genk, Luik en AZ, die lekker onderaan blijven bungelen en daardoor afglijden naar niveau Groningen...

En maar 1/2 CL deelnemers dus ook minder inkomsten voor huidige CL deelnemers.
pi_182424520
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 00:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja en verder ? Geen Europees voetbal voor clubs als Genk, Luik en AZ, die lekker onderaan blijven bungelen en daardoor afglijden naar niveau Groningen...

En maar 1/2 CL deelnemers dus ook minder inkomsten voor huidige CL deelnemers.
De huidige punten van de competities bij elkaar optellen natuurlijk. Op termijn 4 clubs de CL in, 2 de EL ditdat.
pi_182425590
Ze willen jong PSV en jong Ajax behouden in de eerste divisie?

Flikker toch op man. :r
pi_182425608
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 00:31 schreef macca728 het volgende:
Als je een sterke competitie wilt moet je de TV gelden gelijk verdelen.
Doen ze in Engeland ook.

Competitie kleiner maken heeft ook zo goed geholpen in andere landen....
Doen ze dat in Engeland ja? Wist ik niet.

Zou een prima oplossing zijn. :)
pi_182426771
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 07:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Doen ze dat in Engeland ja? Wist ik niet.

Zou een prima oplossing zijn. :)
Nou, niet helemaal gelijk. De kampioen krijgt ongeveer 1,6x zoveel als de degradanten. Maar dat is een veel betere verhouding dan in Nederland, waar Ajax vorig jaar 5½ maal meer TV-gelden kreeg dan Sparta.

Overigens krijgen de degradanten in Engeland nog wel meer dan tien keer zoveel als Ajax uit TV-gelden.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 09:49:42 #95
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_182427017
Waarom niet alles hetzelfde laten. Alleen misschien play-offs voor Europees voetbal afschaffen. Nederland gaat echt niet de aansluiting vinden door al die gare aanpassingen.
pi_182427336
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 09:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
Waarom niet alles hetzelfde laten. Alleen misschien play-offs voor Europees voetbal afschaffen. Nederland gaat echt niet de aansluiting vinden door al die gare aanpassingen.
:')

Er valt echt nog een hoop te verbeteren in Nederland, en zeker het niveau van wedstrijden is soms echt onthutsend. Mensen kijken nauwelijks meer vrijwillig naar de Eredivisie, bezoekersaantallen lopen terug, Ajax en PSV tegen de rest slaat vaak nergens meer op.
Oh.
pi_182427450
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 10:08 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

:')

Er valt echt nog een hoop te verbeteren in Nederland, en zeker het niveau van wedstrijden is soms echt onthutsend. Mensen kijken nauwelijks meer vrijwillig naar de Eredivisie, bezoekersaantallen lopen terug, Ajax en PSV tegen de rest slaat vaak nergens meer op.
Ajax en PSV tegen de rest is ook pas sinds kort. Ik moet nog zien dat dit jaren lang zo blijft.

Al ben ik het wel eens dat er genoeg te verbeteren is. Over kunstgras zijn we het allemaal wel eens toch? Oprotten daarmee.

Daarnaast zou een eerlijkere verdeling van de TV-gelden al een hoop schelen.

En de Jong teams uit de KK divisie halen.

Dan ben je al een heel eind lijkt me.
pi_182428521
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 10:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ajax en PSV tegen de rest is ook pas sinds kort. Ik moet nog zien dat dit jaren lang zo blijft.

Al ben ik het wel eens dat er genoeg te verbeteren is. Over kunstgras zijn we het allemaal wel eens toch? Oprotten daarmee.

Daarnaast zou een eerlijkere verdeling van de TV-gelden al een hoop schelen.

En de Jong teams uit de KK divisie halen.

Dan ben je al een heel eind lijkt me.
Maar dan is het wel een punt dat veel minder mensen inschakelen voor pakweg sc Heerenveen - FC Groningen waar dat tien jaar terug vaak nog wel een aantrekkelijk affiche was. Kan ook komen omdat ze bij die twee clubs specifiek wanbeleid voeren, maar verder zie ik er ook niet veel onder de top. AZ bestaat vrijwel alleen uit middelmaat, Vitesse is ook allemaal niks bijzonders (yats krijgt nu een woedeaanval) en Feyenoord is ook pure oogaids. En de rest daaronder slaat helemaal nergens meer op, tenzij je fan bent van die clubs ga je daar niet naar kijken.
Oh.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:22:20 #99
416931 yats
(non) Average Joe
pi_182428735
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:11 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Welke potentie? De potentie om elke keer incompetente bestuurders aan te stellen ja.
Naar eigen zeggen he. Ik ben het verder volledig met je eens. Sowieso is Feyenoord geen topclub (meer).
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:29:02 #100
416931 yats
(non) Average Joe
pi_182428824
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:09 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maar dan is het wel een punt dat veel minder mensen inschakelen voor pakweg sc Heerenveen - FC Groningen waar dat tien jaar terug vaak nog wel een aantrekkelijk affiche was. Kan ook komen omdat ze bij die twee clubs specifiek wanbeleid voeren, maar verder zie ik er ook niet veel onder de top. AZ bestaat vrijwel alleen uit middelmaat, Vitesse is ook allemaal niks bijzonders (yats krijgt nu een woedeaanval) en Feyenoord is ook pure oogaids. En de rest daaronder slaat helemaal nergens meer op, tenzij je fan bent van die clubs ga je daar niet naar kijken.
Waarom zou ik een woedeaanval krijgen? Het is nu gewoon heel simpel, er zijn twee echte topclubs, dan een rijtje van 4 middelmatige subtopper (Feyenoord, Vitesse, AZ en Utrecht), dan een flinke rij nog middelmatigere middenmoters en dan een groepje van 6 degradatiekandidaten (NAC, Graafschap, Groningen, Emmen, Fortuna en wellicht Excelsior). Het Vitesse van nu is kwalitatief zoveel minder dan dat ten tijde van Koeman, en dat geld voor vrijwel alle clubs. 15 a 20 jaar geleden was het algemene niveau gewoon veel hoger.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')