abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:19:24 #51
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_182411458
7 uur beginnen = 7 uur beginnen

Heel gek he dat je geacht wordt te werken in de baas z'n tijd ipv koffie te leuten.

Geen idee wat voor 'n functie het gaat maar als er inderaad echt productie gedraaid moet worden is het niet zo gek dat je op je plek bent.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_182411880
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 12:52 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Wow... die liet dus zien hoe hij werkelijk in elkaar stak.
Yep, helaas wel.

Was voor mij ook wel de druppel, kon hem na de terugkeer daarna echt niet meer serieus nemen.
pi_182412187
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 10:05 schreef Mjay het volgende:

[..]

Ik ben er blij mee. Er is mij veel aangelegen zo snel mogelijk weer te vertrekken namelijk.

Had ik vast moeten houden aan mijn huidige salaris?
Dat zal je oude/nieuwe werkgever leuk vinden; zodra je iets beters hebt ben je weer/alsnog weg. Denk je dat 'ie je dan wéér aanbiedt om nog eens terug te komen?

Ja, je had vast moeten houden aan je hoogste nieuwe salaris; dat is je kennelijke marktwaarde.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:29:57 #54
74056 crew  ToT
pi_182412472
quote:
Bij m'n oude baan denk ik dat ik tevreden kan zijn met wat ze me gaan aanbieden, maar zijn de doorgroeimogelijkheden beperkt, maar is m'n functie wel leuk.
MOET je per sé doorgroeien in het leven als je het lekker voor elkaar hebt?
pi_182412812
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 14:29 schreef ToT het volgende:

[..]

MOET je per sé doorgroeien in het leven als je het lekker voor elkaar hebt?
Dat is inderdaad goed om daar over na te denken.
pi_182412843
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 14:12 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat zal je oude/nieuwe werkgever leuk vinden; zodra je iets beters hebt ben je weer/alsnog weg. Denk je dat 'ie je dan wéér aanbiedt om nog eens terug te komen?

Ja, je had vast moeten houden aan je hoogste nieuwe salaris; dat is je kennelijke marktwaarde.
Ik ben nog onder de 30, er zit qua salaris nog groei in. Waar heb ik gezegd dat ik bij een beter aanbod weer weg ben? Ik zat daar perfect, op mijn salaris na dan.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:52:48 #57
74056 crew  ToT
pi_182412846
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 14:50 schreef Mjay het volgende:

[..]

Dat is inderdaad goed om daar over na te denken.
Ik ken wel meer mensen die alsmaar verder door willen groeien.
Qua intelligentie en overige capaciteiten lukt het vaak wel makkelijk, maar het levert vaak veel extra stress op, overwerk, een extreem hoge bloeddruk bij een verder zeer gezonde levensstijl (sporten en gezond eten) enz.
pi_182413698
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 14:29 schreef ToT het volgende:

[..]

MOET je per sé doorgroeien in het leven als je het lekker voor elkaar hebt?
Doorgroeien kan arbeidsvoorwaardelijk en inhoudelijk. Het moet niet, maar iedereen bepaalt voor zichzelf of hij/zij daar behoefte aan heeft. Ik kan me niet voorstellen dat er veel hoogopgeleiden zijn die gedurende hun carrière op geen van die 2 gebieden groeien of willen groeien.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 14:52 schreef Mjay het volgende:

[..]

Ik ben nog onder de 30, er zit qua salaris nog groei in. Waar heb ik gezegd dat ik bij een beter aanbod weer weg ben? Ik zat daar perfect, op mijn salaris na dan.
Ik interpreteerde "Er is mij veel aangelegen zo snel mogelijk weer te vertrekken namelijk." dat je een lager salaris (dan je nieuwe salaris) accepteerde omdat terug naar de oude werkgever als tijdelijke oplossing zag - omdat je daar vorige maand weg wilde vanwege salaris en gebrek aan doorgroei. Nu ik 'm nog eens lees vermoed ik dat je elk aanbod van je oude werkgever accepteerde omdat je weg wilde bij je nieuwe werkgever.

Onder de 30 is toch geen argument om ook onder je marktwaarde te gaan werken? Eerder gaf je aan dat de doorgroeimogelijkheden beperkt waren - hoe zie je die groei dan?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182415100
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 15:41 schreef baskick het volgende:

[..]

Doorgroeien kan arbeidsvoorwaardelijk en inhoudelijk. Het moet niet, maar iedereen bepaalt voor zichzelf of hij/zij daar behoefte aan heeft. Ik kan me niet voorstellen dat er veel hoogopgeleiden zijn die gedurende hun carrière op geen van die 2 gebieden groeien of willen groeien.

[..]

Ik interpreteerde "Er is mij veel aangelegen zo snel mogelijk weer te vertrekken namelijk." dat je een lager salaris (dan je nieuwe salaris) accepteerde omdat terug naar de oude werkgever als tijdelijke oplossing zag - omdat je daar vorige maand weg wilde vanwege salaris en gebrek aan doorgroei. Nu ik 'm nog eens lees vermoed ik dat je elk aanbod van je oude werkgever accepteerde omdat je weg wilde bij je nieuwe werkgever.

Onder de 30 is toch geen argument om ook onder je marktwaarde te gaan werken? Eerder gaf je aan dat de doorgroeimogelijkheden beperkt waren - hoe zie je die groei dan?
Bedankt voor je inhoudelijke reactie.

Mijn intentie was niet om elk aanbod aan te nemen, omdat ik ook wist dat ze erg graag die functie toch ingedeeld willen hebben.

Had ik dan erg hoog in moeten zetten? Het is aftasten, ik wil erg graag terug, maar wel voor een beter salaris, dat is geen dagelijkse kost voor mij. Voor een salaris waar ik blij van wordt vind ik het voorlopig prima dat er niet veel doorgroeimogelijkheden zijn.

Wat ik er verder van geleerd heb is dat je beter een dagje mee gaat kijken en spreekt met je toekomstige collega's.
pi_182415196
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 13:19 schreef fathank het volgende:
7 uur beginnen = 7 uur beginnen

Heel gek he dat je geacht wordt te werken in de baas z'n tijd ipv koffie te leuten.

Geen idee wat voor 'n functie het gaat maar als er inderaad echt productie gedraaid moet worden is het niet zo gek dat je op je plek bent.
Na 4.5 jaar niet anders gewend te zijn is dat wel even vreemd ja. Wat is er mis met een bakje koffie op je werkplek. Een beetje vrijheid moet kunnen. Als het druk is ben ik ook niet de moeilijkste om 50 uur in de week te werken.
pi_182417055
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 16:56 schreef Mjay het volgende:

[..]

Bedankt voor je inhoudelijke reactie.

Mijn intentie was niet om elk aanbod aan te nemen, omdat ik ook wist dat ze erg graag die functie toch ingedeeld willen hebben.

Had ik dan erg hoog in moeten zetten? Het is aftasten, ik wil erg graag terug, maar wel voor een beter salaris, dat is geen dagelijkse kost voor mij. Voor een salaris waar ik blij van wordt vind ik het voorlopig prima dat er niet veel doorgroeimogelijkheden zijn.

Wat ik er verder van geleerd heb is dat je beter een dagje mee gaat kijken en spreekt met je toekomstige collega's.
Ik vind, i.t.t. anderen, dat je het goed gedaan hebt. Plezier in je werk is ook wat waard, 200 euro is niet zaligmakend (en helemaal niet als je elke morgen met lood in je schoenen naar je werk gaat) en per saldo heb je nu toch mooi 300 euro meer. Win-win!
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:30:33 #62
286575 Roces18
Chef de party
pi_182417998
ik ben ook wel eens gestopt in mijn proeftijd, geen spijt van gehad.
Juist door ergens anders aan de gang te gaan krijg je voor jezelf helder wat je belangrijk vind in je werk. En als je in je proeftijd al denkt dat het niet is wat je zoekt kan je beter vertrekken. Hangt natuurlijk ook af van je spaargeld en je vaste lasten of je je dit kan permiteren. Maar wat hierboven ook gezegd is, waarom zou je onder je waarde en kunnen willen werken. Daarnaast zoeken de -30 personen tegenwoordig ook naar meer dingen in een baan. Voldoening en plezier zijn ook belangrijk. Werk liever in een leuk bedrijf dan in een kut bedrijf waar ik 500 euro meer krijg pm
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182423273
Kan het wel begrijpen, heb ooit ook bij een bedrijf gewerkt waar ze je al zaten na te staren als je om 09:01 binnen kwam lopen en net iets te lang pauze bleef houden. Een week is kort maar ik zou het dan ook wel weten.
pi_182427239
Heb hetzelfde verhaal maar dan na 3 mnd , denk wel nog even het jaar contract uitzitten en wat sparen
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:18:03 #65
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182428655
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 15:41 schreef baskick het volgende:

[..]

Doorgroeien kan arbeidsvoorwaardelijk en inhoudelijk. Het moet niet, maar iedereen bepaalt voor zichzelf of hij/zij daar behoefte aan heeft. Ik kan me niet voorstellen dat er veel hoogopgeleiden zijn die gedurende hun carrière op geen van die 2 gebieden groeien of willen groeien.

Maar doorgroeien kun je ook buiten je baan, dat hoeft niet altijd alleen maar binnen je werkgebied te zijn. Je kunt best een of ander flutbaantje doen om geld binnen te harken, maar je voldoening halen uit zaken buiten je werk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:30 schreef Roces18 het volgende:
ik ben ook wel eens gestopt in mijn proeftijd, geen spijt van gehad.
Juist door ergens anders aan de gang te gaan krijg je voor jezelf helder wat je belangrijk vind in je werk. En als je in je proeftijd al denkt dat het niet is wat je zoekt kan je beter vertrekken. Hangt natuurlijk ook af van je spaargeld en je vaste lasten of je je dit kan permiteren. Maar wat hierboven ook gezegd is, waarom zou je onder je waarde en kunnen willen werken. Daarnaast zoeken de -30 personen tegenwoordig ook naar meer dingen in een baan. Voldoening en plezier zijn ook belangrijk. Werk liever in een leuk bedrijf dan in een kut bedrijf waar ik 500 euro meer krijg pm
Dit dus, ik vind het ook goed dat TS die beslissing heeft genomen. Voor 200 euro bruto per maand extra zou ik ook niet in een kutbaan blijven zitten en ik ben 30+ hoor ;)
Don't let my username fool you...
pi_182429249
Ik snap je wel. Ik denk dat je in een week heel goed kan weten of het de juiste plek is of niet. Dat gevoel van het is goed of niet weet je vaak al op de eerste dag. Logisch natuurlijk om niet te snel een keuze te maken en conclusies te verbinden, maar dat gevoel dat je hebt moet je ook niet wegmoffelen.

Persoonlijk vind ik werksfeer erg belangrijk. Geld is handig om de rekeningen te betalen en te kunnen sparen maar verder heb ik zelf niet een enorme binding met geld, voor mij dus makkelijker wellicht om die keuze te maken. Maar een goed en fijn gevoel na een werkdag is mij veel meer waard.

Een fijne sfeer helpt daarbij en natuurlijk het soort werk dat je doet, de functie en taken.

Terug naar je oude werkgever voel misschien wat gek en er zullen genoeg mensen over oordelen. Lekker laten gaan want ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. Tevens heb je je salaris omhoog weten te krikken dus het is allemaal niet voor niets geweest. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_182433455
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:18 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar doorgroeien kun je ook buiten je baan, dat hoeft niet altijd alleen maar binnen je werkgebied te zijn. Je kunt best een of ander flutbaantje doen om geld binnen te harken, maar je voldoening halen uit zaken buiten je werk.

[..]

Dit dus, ik vind het ook goed dat TS die beslissing heeft genomen. Voor 200 euro bruto per maand extra zou ik ook niet in een kutbaan blijven zitten en ik ben 30+ hoor ;)
True, maar dat valt buiten WGR.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182439198
Wat een slap gelul van veel mensen hier, dat 1 week te kort zou zijn om te oordelen. Sommige dingen in het leven voel je gewoon aan. Meer mensen zouden eens wat vaker naar hun "guts" moeten luisteren. Als elke vezel in je lijf schreeuwt dat je ergens weg moet wezen, waarom zou je jezelf dan kwellen?

Goed gehandeld TS! Petje af.
pi_182440804
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 20:26 schreef Bessensap het volgende:
Wat een slap gelul van veel mensen hier, dat 1 week te kort zou zijn om te oordelen. Sommige dingen in het leven voel je gewoon aan. Meer mensen zouden eens wat vaker naar hun "guts" moeten luisteren. Als elke vezel in je lijf schreeuwt dat je ergens weg moet wezen, waarom zou je jezelf dan kwellen?

Goed gehandeld TS! Petje af.
Een beetje boeiende baan is binnen 1 week niet duidelijk van A tot Z.
Daarbij, je collega's en werksfeer ken je ook niet binnen 1 week. Er is zoiets als aftasten van beide kanten. Beide hebben verwachtingen van elkaar en in de toekomst moet blijken of beide daaraan voldoen.
Als je wilt afgaan op een zogenaamd guts, dan had je dat al tijdens de solicitatieprocedure moeten aanvoelen toch?
pi_182477046
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 20:26 schreef Bessensap het volgende:
Wat een slap gelul van veel mensen hier, dat 1 week te kort zou zijn om te oordelen. Sommige dingen in het leven voel je gewoon aan. Meer mensen zouden eens wat vaker naar hun "guts" moeten luisteren. Als elke vezel in je lijf schreeuwt dat je ergens weg moet wezen, waarom zou je jezelf dan kwellen?

Goed gehandeld TS! Petje af.
Na een week bepalen dat je weer weg wil is 1,maar dan met hangende pootjes terug naar de oude werkgever is wel een grens verder.
Ik zou er te trots voor zijn en een andere baan zoeken. Als werkgever zou ik niet iemand terughalen die jou om paar rotcenten al verlaten heeft. Wie zegt mij dat diegene nu wel langere tijd blijft
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:25:56 #71
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_182477138
Goed je proeftijd en opzegtermijn nakijken in je contract en het gesprek met je oude werkgever even afwachten.

Heb je een proeftijd dan kan je de volgende dag in principe al beginnen bij je oude werkgever, scheelt wat ongemak op de werkvloer.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:28:03 #72
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_182477188
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 10:05 schreef Mjay het volgende:

[..]

Ik ben er blij mee. Er is mij veel aangelegen zo snel mogelijk weer te vertrekken namelijk.

Had ik vast moeten houden aan mijn huidige salaris?
Werkplezier is belangrijker dan 200 bruto wat mij betreft. Als jij blij bent is het prima toch? Geleerd van deze stap én meer salaris.
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_182486623
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:25 schreef MichaelScott het volgende:
Goed je proeftijd en opzegtermijn nakijken in je contract en het gesprek met je oude werkgever even afwachten.

Heb je een proeftijd dan kan je de volgende dag in principe al beginnen bij je oude werkgever, scheelt wat ongemak op de werkvloer.
Topic maar deels gelezen, of niet?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182497399
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:51 schreef Mjay het volgende:

[..]

Jawel, ben puur voor het salaris weggegaan. Natuurlijk is het niet cool als je na 3 weken weer aankomt, maar m'n werkgever gaf bij m'n afscheid nog aan dat ik erg welkom ben wanneer het niet bevalt. Nu er iemand het bedrijf heeft verlaten staan ze er waarschijnlijk toch weer anders in.
Ik vraag me af wat je collegas ervan gaan vinden. Het is toch echt een teken van zwakte om terug te keren, laat staan zo snel.
pi_182498127
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:18 schreef WL020 het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat je collegas ervan gaan vinden. Het is toch echt een teken van zwakte om terug te keren, laat staan zo snel.
Stel dat het waar is wat je zegt, wat is er mis met toegeven dat het een teleurstelling was? Of wat is er mis met een teken van zwakte? Al zie ik dat niet zo.

Of leef jij in een omgeving waar daar geen ruimte voor is?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')