abonnement Unibet Coolblue
pi_182391522
Ik zit met het volgende:

Ik heb bedrijfseconomie gestudeerd en ben nu ongeveer 5 jaar aan het werk. Ik werk in het Finance & Control werkveld als business controller. Ik pas als persoon echter totaal niet in dit werkveld. Ik heb hier met veel mensen en(collega’s en vrienden die mij goed kennen) en ook met een loopbaancoach over gesproken. De meeste vinden mij niet in het werkveld passen. De eigenschappen die de meeste collega’s hebben:

- Houden van structuur en orde
- Houden van procedures opstellen en controleren en naleven.
- Het proces en de structuur wordt belangrijker gevonden dan het resultaat.
- Zijn extreem geordend en accuraat
- Kunnen niet echt goed met mensen omgaan en houden daar niet erg van.
- Houden van routinematigheid.

Ik ben op bijna al deze vlakken tegengesteld. Ik ben van nature meer resultaatgericht, heb een hekel aan dat gezwam over het naleven van procedures. Verder ben ik wat meer creatief en houd er juist van om met mensen te werken.
Ik ben wel redelijk sterk met cijfers, mijn interesses liggen bij economie, financiele markten, maar ook bijvoorbeeld retail en sport. Op zich vind ik de sector niet het allerbelangrijkste, maar meer mijn functie daarin. Ik haal nu geen voldoening uit mijn werk en krijg er geen energie van. Dit moet naar een sitautie waarin ik met plezier mijn werk doe, het gevoel dat ik echt iets bijdraag aan de organisatie en ik juist energie krijg van me werk. Dus in mijn sterkte werken.

Ik weet het niet goed. Ik zit nu ook op een bepaald salaris en heb een hypotheek, dus ik wil niet weer op 2000 bruto beginnen net als 5 jaar geleden toen ik uit de schoolbanken kwam. Dit maakt het ook lastig. Uiteraard snap ik dat als ik iets compleet anders ga doen dat ik qua salaris achteruit ga. Maar die 5 jaar werkervaring is toch wat waard lijkt mij.

Ik ben er dus vrij zeker van dat ik ander type werk moet zoeken. Ik weet niet precies wat. Finance en Control is het niet. Misschien een meer commerciele fucntie met een financiele kant? Waar je meer creatief bezig bent en de nadruk minder ligt op procedures en regels.

Kan iemand mij helpen? Dit is zo vreselijk moeillijk.

[ Bericht 10% gewijzigd door Franke0101 op 08-10-2018 15:07:12 ]
pi_182391562
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:02 schreef Franke0101 het volgende:
Ik ben van nature meer resultaatgericht, heb een hekel aan dat gezwam over het naleven van procedures. Verder ben ik wat meer creatief en houd er juist van om met mensen te werken.
Ik ben wel redelijk sterk met cijfers en houd van econommie.

Misschien bij de ING solliciteren?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  maandag 8 oktober 2018 @ 15:11:05 #3
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_182391715
Maar wat wil je echt graag doen... begin daar eens mee
pi_182391789
Operationeel manager worden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 8 oktober 2018 @ 15:14:23 #5
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182391809
FF doorbijten. Over een jaar of 50 mag je met pensioen.
Tot nooit .......
pi_182391821
Kun je niet op zoek naar een vergelijkbare baan in een ander bedrijf? Eventueel een iets jonger of kleiner bedrijf, zelfs een scale-up? Al zijn er waarschijnlijk legio grote bedrijven die ook op zoek zijn naar profielen zoals de jouwe.

Business controller kan nogal eens een andere invulling hebben per bedrijf. In essentie moet je het business team sturen op KPIs, alsmede kansen en groeimogelijkheden zien dmv cijfermatige analyses. In sommige bedrijven verlangt dat structuur en processes naleven, in andere bedrijven verlangt dat sterkere skills in communicatie en omgaan met constante verandering.
  maandag 8 oktober 2018 @ 15:19:07 #7
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182391910
Bedenk eens wat je wilt :)
pi_182393149
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:02 schreef Franke0101 het volgende:

- Houden van structuur en orde
- Houden van procedures opstellen en controleren en naleven.
- Het proces en de structuur wordt belangrijker gevonden dan het resultaat.

- Zijn extreem geordend en accuraat
- Kunnen niet echt goed met mensen omgaan en houden daar niet erg van.
- Houden van routinematigheid.

Ik ben op bijna al deze vlakken tegengesteld. Ik ben van nature meer resultaatgericht, heb een hekel aan dat gezwam over het naleven van procedures. Verder ben ik wat meer creatief en houd er juist van om met mensen te werken.
Ik ben wel redelijk sterk met cijfers, mijn interesses liggen bij economie, financiele markten, maar ook bijvoorbeeld retail en sport.
Toch frappant, dat ik dit herken, maar dan in een heel andere sector/beroep (Techniek/R&D sector). Blijkbaar komt het meer voor. Heb een heel bedrijf erdoor naar de knoppen zien gaan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 8 oktober 2018 @ 16:19:09 #9
286575 Roces18
Chef de party
pi_182393251
Hangt denk ik ook heel erg af van het bedrijf waar je bij zit. Niet alle bedrijven werken op dezelfde manier.

[ Bericht 1% gewijzigd door Roces18 op 08-10-2018 16:31:33 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182393439
Idd hangt sterk van het bedrijf af. Je klinkt wel als een interimmer, dat al eens geprobeerd? Dan kun je ook vaak je commerciële kant laten zien. Met 5 jaar werkervaring kun je best leuke klussen krijgen, zowel boven als onder je niveau, mensen aansturen of niet, etc.

Zodra het routine wordt vlieg jij weer naar je volgende klus :). En 9 van de 10x zijn er (nog) niet of nauwelijks procedures.
pi_182394033
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:14 schreef koningkerel het volgende:
Kun je niet op zoek naar een vergelijkbare baan in een ander bedrijf? Eventueel een iets jonger of kleiner bedrijf, zelfs een scale-up? Al zijn er waarschijnlijk legio grote bedrijven die ook op zoek zijn naar profielen zoals de jouwe.

Business controller kan nogal eens een andere invulling hebben per bedrijf. In essentie moet je het business team sturen op KPIs, alsmede kansen en groeimogelijkheden zien dmv cijfermatige analyses. In sommige bedrijven verlangt dat structuur en processes naleven, in andere bedrijven verlangt dat sterkere skills in communicatie en omgaan met constante verandering.
Daar heb je wel gelijk in. Alleen ben je in the end toch als controller werkzaam. En ik twijfel zeer sterk of ik dit werk wel leuk vind. Er zijn 2 mogelijkheden: in mijn ogen:

1- Het werk past toch wel bij mij, allleen ben ik nog ongelukkig in mijn keuzes voor werkgevers, teams en specifieke rol in het team. (3 werkgevers gehad nu).
2- Het werk past niet bij mij en ik moet op zoek naar ander type werk dat meer bij mijn drivers aansluit. (misschien wel iets met commercie. markteting (wellicht met een combi met finance.
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:56:06 #12
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_182396232
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:02 schreef Franke0101 het volgende:
Ik zit met het volgende:

Ik heb bedrijfseconomie gestudeerd en ben nu ongeveer 5 jaar aan het werk. Ik werk in het Finance & Control werkveld als business controller. Ik pas als persoon echter totaal niet in dit werkveld. Ik heb hier met veel mensen en(collega’s en vrienden die mij goed kennen) en ook met een loopbaancoach over gesproken. De meeste vinden mij niet in het werkveld passen. De eigenschappen die de meeste collega’s hebben:

- Houden van structuur en orde
- Houden van procedures opstellen en controleren en naleven.
- Het proces en de structuur wordt belangrijker gevonden dan het resultaat.
- Zijn extreem geordend en accuraat
- Kunnen niet echt goed met mensen omgaan en houden daar niet erg van.
- Houden van routinematigheid.

Ik ben op bijna al deze vlakken tegengesteld. Ik ben van nature meer resultaatgericht, heb een hekel aan dat gezwam over het naleven van procedures. Verder ben ik wat meer creatief en houd er juist van om met mensen te werken.
Ik ben wel redelijk sterk met cijfers, mijn interesses liggen bij economie, financiele markten, maar ook bijvoorbeeld retail en sport. Op zich vind ik de sector niet het allerbelangrijkste, maar meer mijn functie daarin. Ik haal nu geen voldoening uit mijn werk en krijg er geen energie van. Dit moet naar een sitautie waarin ik met plezier mijn werk doe, het gevoel dat ik echt iets bijdraag aan de organisatie en ik juist energie krijg van me werk. Dus in mijn sterkte werken.

Ik weet het niet goed. Ik zit nu ook op een bepaald salaris en heb een hypotheek, dus ik wil niet weer op 2000 bruto beginnen net als 5 jaar geleden toen ik uit de schoolbanken kwam. Dit maakt het ook lastig. Uiteraard snap ik dat als ik iets compleet anders ga doen dat ik qua salaris achteruit ga. Maar die 5 jaar werkervaring is toch wat waard lijkt mij.

Ik ben er dus vrij zeker van dat ik ander type werk moet zoeken. Ik weet niet precies wat. Finance en Control is het niet. Misschien een meer commerciele fucntie met een financiele kant? Waar je meer creatief bezig bent en de nadruk minder ligt op procedures en regels.

Kan iemand mij helpen? Dit is zo vreselijk moeillijk.
Dit klinkt als een typische wereld met financial controllers die zichzelf 'business controller' noemen...
pi_182396559
Beetje creatief zijn.

Ik werk nu als bedrijfsdoorlichter en adviesgever.
Dat heb ik te danken aan jarenlang boekhouden, cijfers doen etc. Dan kun je na al die jaren bedrijven blind lezen.
Leuk werk. Boekhouden is vreselijk. Nu zoek ik bedrijven uit. Veel op pad, praat met ze, neem de jaarverslagen door en ik geef advies in het bedrijf waar ik werk. De waardering is enorm en de vrijheid groot.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182396986
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:14 schreef Speekselklier het volgende:
FF doorbijten. Over een jaar of 50 mag je met pensioen.
_O-
pi_182397093
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:56 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Dit klinkt als een typische wereld met financial controllers die zichzelf 'business controller' noemen...
Dit.

Lekker business control gaan doen bij een bedrijf dat Financial en business control goed gescheiden heeft, waar de commerciële drive min of meer belangrijker is dan Finance en compliance, en waar je dichter op de business zit.

Zoek een ambitieus en fris bedrijf, niet te groot en gevestigd (want dat brengt altijd structuur enzo mee).

Ik herken wel wat dingen van mezelf in je verhaal, en dit vertel ik je vanuit 10 jaar werkervaring (waarvan 7,5 jaar detachering)
pi_182397142
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 19:29 schreef bamibij het volgende:

[..]

_O-
Doorbijten daar komt het wel op neer. De eerste tien jaar krijg je shitbaantjes Maar ondertussen bouw je ervaring, inzicht en persoonlijkheid op. En dan wordt het leuk.

Maar je bent een groentje nu, accept that. Als je dat niet doet word je een soort Kluun1985.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 8 oktober 2018 @ 19:37:15 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_182397164
Business Developer. Er is een zwaar tekort aan mensen die commercieel zijn, van niets iets kunnen maken en ook nog handig met cijfers zijn. Salaris is over het algemeen ook prima, als je jezelf een beetje verkoopt.

Alternatief: Financial engineer. Google maar eens.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_182397614
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 19:37 schreef Tinkepink het volgende:
Business Developer. Er is een zwaar tekort aan mensen die commercieel zijn, van niets iets kunnen maken en ook nog handig met cijfers zijn. Salaris is over het algemeen ook prima, als je jezelf een beetje verkoopt.

Alternatief: Financial engineer. Google maar eens.
Business development. Slim risicovolle business tot succes brengen.

Sommige bedrijven noemen hun nieuwe saleskanalen zo, daar moet je niet terechtkomen.
Whatever...
pi_182397689
BE is een mooi diploma. Kun je mee voor de dag komen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 8 oktober 2018 @ 20:42:33 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_182398901
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 19:54 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Business development. Slim risicovolle business tot succes brengen.

Sommige bedrijven noemen hun nieuwe saleskanalen zo, daar moet je niet terechtkomen.
Dat laatste kom ik inderdaad wel vaker tegen inderdaad. Heel irritant. Nog erger: collega’s die Business Development als pure sales zien en niet snappen dat dit heel iets anders is. Kom je tegen tot op directieniveau.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_182398965
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 20:42 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat laatste kom ik inderdaad wel vaker tegen inderdaad. Heel irritant. Nog erger: collega’s die Business Development als pure sales zien en niet snappen dat dit heel iets anders is. Kom je tegen tot op directieniveau.
Sommigen denken dat zelfde product nieuwe markt echt business development is. Terwijl nieuw product nieuwe markt, pas echt new en development dekt. New sales of product development is echt wat anders.

Terwijl 'echte' business development dus heel tof is. Nieuwe kansen zien, grijpen, technisch in orde maken en qua business ook. Samenwerken, nieuwe modellen testen, falen, risico nemen, enorm succesvol zijn... prachtig. Lekker pionieren.
Whatever...
pi_182399267
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:14 schreef Speekselklier het volgende:
FF doorbijten. Over een jaar of 50 mag je met pensioen.
_O-
pi_182406296
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 19:36 schreef Sigaartje het volgende:
Maar je bent een groentje nu, accept that. Als je dat niet doet word je een soort Kluun1985.
Ik moest lachen _O_
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:37:07 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182409717
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:13 schreef halfway het volgende:
Operationeel manager worden.
Dit. Veeleisende baan, veelzijdige baan. En dan zou ik met name proberen bij een internationaal bedrijf voet aan de grond te krijgen.
Resistance is futile.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:38:23 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182409744
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:14 schreef koningkerel het volgende:
Kun je niet op zoek naar een vergelijkbare baan in een ander bedrijf? Eventueel een iets jonger of kleiner bedrijf, zelfs een scale-up? Al zijn er waarschijnlijk legio grote bedrijven die ook op zoek zijn naar profielen zoals de jouwe.

Business controller kan nogal eens een andere invulling hebben per bedrijf. In essentie moet je het business team sturen op KPIs, alsmede kansen en groeimogelijkheden zien dmv cijfermatige analyses. In sommige bedrijven verlangt dat structuur en processes naleven, in andere bedrijven verlangt dat sterkere skills in communicatie en omgaan met constante verandering.
Klopt ook. Bij ons is het vooral naspeuren waarom de cijfers niet accuraat zijn :+ , dus nagaan hoe de facturen geboekt worden, waarom de kosten gestegen zijn, of de resultaten vergeleken met vorig jaar beter zijn etc.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')