abonnement Unibet Coolblue
pi_182391522
Ik zit met het volgende:

Ik heb bedrijfseconomie gestudeerd en ben nu ongeveer 5 jaar aan het werk. Ik werk in het Finance & Control werkveld als business controller. Ik pas als persoon echter totaal niet in dit werkveld. Ik heb hier met veel mensen en(collega’s en vrienden die mij goed kennen) en ook met een loopbaancoach over gesproken. De meeste vinden mij niet in het werkveld passen. De eigenschappen die de meeste collega’s hebben:

- Houden van structuur en orde
- Houden van procedures opstellen en controleren en naleven.
- Het proces en de structuur wordt belangrijker gevonden dan het resultaat.
- Zijn extreem geordend en accuraat
- Kunnen niet echt goed met mensen omgaan en houden daar niet erg van.
- Houden van routinematigheid.

Ik ben op bijna al deze vlakken tegengesteld. Ik ben van nature meer resultaatgericht, heb een hekel aan dat gezwam over het naleven van procedures. Verder ben ik wat meer creatief en houd er juist van om met mensen te werken.
Ik ben wel redelijk sterk met cijfers, mijn interesses liggen bij economie, financiele markten, maar ook bijvoorbeeld retail en sport. Op zich vind ik de sector niet het allerbelangrijkste, maar meer mijn functie daarin. Ik haal nu geen voldoening uit mijn werk en krijg er geen energie van. Dit moet naar een sitautie waarin ik met plezier mijn werk doe, het gevoel dat ik echt iets bijdraag aan de organisatie en ik juist energie krijg van me werk. Dus in mijn sterkte werken.

Ik weet het niet goed. Ik zit nu ook op een bepaald salaris en heb een hypotheek, dus ik wil niet weer op 2000 bruto beginnen net als 5 jaar geleden toen ik uit de schoolbanken kwam. Dit maakt het ook lastig. Uiteraard snap ik dat als ik iets compleet anders ga doen dat ik qua salaris achteruit ga. Maar die 5 jaar werkervaring is toch wat waard lijkt mij.