abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182389358
Hi allen,

Vraagje!
Ik zou graag een lamp willen ophangen op een punt waar nog geen stroom aanwezig is.
Nu is mijn idee het volgende:

In één van mijn keukenkastjes is een wandcontactdoos aanwezig. Deze contactdoos zit het meest dicht bij de lamp. De contactdoos wil ik graag doorlussen naar een schakelaar. De schakelaar komt dan ook gewoon in het kastje boven de contactdoos. Vanuit daar wil ik dan een kabelgoot uit de bovenkant van het kastje over het plafond naar de lamp laten lopen.

Ik ben niet heel technisch, dus vroeg me af of dit een "geldige" constructie is?
  maandag 8 oktober 2018 @ 14:01:27 #2
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182390369
het pad tussen energie centrale tot het stopcontact zit vol met regels over groepen, aardleks kabeldiktes enz enz.

voor bij het stopcontact mag je elk chinees prul aansluiten wat je wil. jouw oplossing klinkt zo slecht nog niet.

het hangtvaf van de uitvoering...
Tot nooit .......
pi_182390539
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:11 schreef LeanderM het volgende:

In één van mijn keukenkastjes is een wandcontactdoos aanwezig. Deze contactdoos zit het meest dicht bij de lamp. De contactdoos wil ik graag doorlussen naar een schakelaar. De schakelaar komt dan ook gewoon in het kastje boven de contactdoos. Vanuit daar wil ik dan een kabelgoot uit de bovenkant van het kastje over het plafond naar de lamp laten lopen.
Ja, prima. En als je het ook veilig doet, d.w.z. met de spanning van het betreffende stopcontact afgeschakeld; gaat het helemaal lukken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182391182
Top! Thanks voor de snelle reacties.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')