abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 oktober 2018 @ 12:36:48 #1
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_182388491
quote:
Journalist vermoord die onderzoek deed naar corruptie in Bulgarije

In heel Europa wordt geschokt gereageerd op de moord op een Bulgaarse journaliste. De vrouw, Victoria Marinova, deed onderzoek naar een groot schandaal over fraude met EU-fondsen.

Het lichaam van de 30-jarige Marinova werd gisteren aangetroffen langs de Donau in haar woonplaats Ruse. Volgens bronnen zou de vrouw zijn verkracht en gewurgd.

Grondig onderzoek
Marinova is verslaggever en presentatrice bij de tv-zender TVN. In haar laatste uitzending besteedde ze aandacht aan een zaak waarbij 30 tot 40 procent van EU-subsidie aan bedrijven verloren zou gaan aan corruptie en steekpenningen.

Of de moord te maken heeft met haar journalistieke werk, kan de politie nog niet zeggen. Er zijn tot op heden geen aanwijzingen voor. Anticorruptiegroepen en leden van het Europees Parlement hebben in ieder geval opgeroepen tot een grondig onderzoek.

'Gruwelijke moord'
Via Twitter liet de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) weten 'geschokt' te zijn door 'gruwelijke moord' op de onderzoeksjournalist.

Sophie in 't Veld, fractievoorzitter voor D66 in het Europees Parlement, merkt op dat dit al de derde moord op een journalist is in de Europese Unie dit jaar.

In oktober kwam een journalist op Malta, Caruana Galizia, om bij een autobom, in februari werd de Slowaakse journalist Ján Kuciak doodgeschoten. Alle drie journalisten deden onderzoek naar corruptieschandalen.

Minister van Buitenlandse Zaken Stef Blok liet ook via Twitter weten geschokt te zijn door deze 'brute moord'. "Wij moeten de persvrijheid en de rechtsstaat te allen tijde, onvoorwaardelijk, beschermen", schreef hij.


bron





Zonde zeg. ;(
pi_182388938
Corruptie met EU gelden, je verwacht het niet, je kunt dat geld beter meteen de zee in gooien.
Zou het met haar week te maken hebben.... ratten in het nauw maken rare sprongen.
  maandag 8 oktober 2018 @ 13:02:23 #3
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_182389129
Moet ik naar BNW als ik denk dat ze best wel eens door een corrupte functionaris vermoord zou kunnen zijn maar dat er dan “toevallig” DNA van een asielzoeker gevonden zou worden?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 8 oktober 2018 @ 13:05:03 #4
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_182389218
De (Bulgaarse) maffia of de EU, place your bets everybody!
  maandag 8 oktober 2018 @ 13:58:32 #5
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182390329
quote:
Sophie in 't Veld, fractievoorzitter voor D66 in het Europees Parlement, merkt op dat dit al de derde moord op een journalist is in de Europese Unie dit jaar.
En hoe vind je zelf dat het gaat, Sophie?

Dankzij Pieter Omtzigt weten we dat de corruptie niet alleen in Bulgarije zit, maar is uitgezaaid door de hele EU-top.
pi_182390383
En dan vandaag zo'n artikel: Europese politici betrokken bij groot corruptieschandaal

Zal er niet direct mee te maken hebben, maar somt maar weer eens op wat voor een corrupte bedoeling de meeste politici zijn. Het zou mij in ieder geval niet verbazen dat ze vermoord is vanwege dat onderzoek naar corruptie, zou niet de eerste zijn en zeker niet de laatste.
pi_182390402
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 14:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
En dan vandaag zo'n artikel: Europese politici betrokken bij groot corruptieschandaal

Zal er niet direct mee te maken hebben, maar somt maar weer eens op wat voor een corrupte bedoeling de meeste politici zijn. Het zou mij in ieder geval niet verbazen dat ze vermoord is vanwege dat onderzoek naar corruptie, zou niet de eerste zijn en zeker niet de laatste.
Jij denkt oprecht dat de EU mensen uit de weg laat ruimen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182390412
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 14:01 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Reporter bij een klein nietszeggend lokaal televisiestationnetje. Is een beetje als Truus van TV Emmen vermoorden omdat ze bezig is met een verhaal over Henk van Stichting De Gulle Gleuf omdat hij het geld van z'n subsidies niet helemaal netjes verdeelt.
Was dat onderzoek waar ze mee bezig was ook op lokaal niveau, of was dat meer landelijk gericht?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_182390439
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 14:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij denkt oprecht dat de EU mensen uit de weg laat ruimen?
Hahaha nee hoor, niet direct de EU, maar rotte appelen heb je in alle organisaties. Het zou mij niet verbazen dat er zich zware criminelen onder de politici bevinden die iemand uit de weg laten ruimen zodra iets uit dreigt te komen wat ze in diskrediet brengt. Maar dat wil niet zeggen dat dit hier het geval is, ik vind het wel toevallig dat iemand die juist bezig was met zo'n onderzoek is vermoord. Natuurlijk kan het ook weer een gestoorde idioot zijn geweest, maar zeker weten zullen we het nooit, het is alleen naïef om blijven aan te nemen dat zulke zaken niet gebeuren of dat de EU politici niet corrupt kunnen zijn.
  maandag 8 oktober 2018 @ 14:12:23 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182390576
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 14:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Was dat onderzoek waar ze mee bezig was ook op lokaal niveau, of was dat meer landelijk gericht?
Nee, ze is ook absoluut niet de enige die hier mee bezig is. Het wordt 'GP-Gate' genoemd.

Zie https://bivol.bg/en/docum(...)lic-procurement.html
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182390651
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 14:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij denkt oprecht dat de EU mensen uit de weg laat ruimen?
Dat is niet verder gezocht dan dat de Bulgaarse overheid mensen uit de weg laat ruimen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182390903
Lijkt rusland wel.
  maandag 8 oktober 2018 @ 14:36:00 #13
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_182391036
Verkracht en gewurgd lijkt me nou niet direct de meest logische methode als het doel is om iemand uit de weg te ruimen.
  maandag 8 oktober 2018 @ 14:38:04 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182391081
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 14:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is niet verder gezocht dan dat de Bulgaarse overheid mensen uit de weg laat ruimen.
Ik denk niet dat een overheid een wegruiming zo onprofessioneel opzet. Mijn vermoeden is dat dit gewoon een 'toevallige' moord is en geen vooropgezet plan door overheid of maffia. Maar goed, het is in Bulgarije en het betreft een lokale journaliste die een reportage over een bestaand groot schandaal heeft gemaakt dus dan is het vast leuker om het allemaal zo groot mogelijk in te beelden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182391167
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 14:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een overheid een wegruiming zo onprofessioneel opzet. Mijn vermoeden is dat dit gewoon een 'toevallige' moord is en geen vooropgezet plan door overheid of maffia. Maar goed, het is in Bulgarije en het betreft een lokale journaliste die een reportage over een bestaand groot schandaal heeft gemaakt dus dan is het vast leuker om het allemaal zo groot mogelijk in te beelden.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Iedereen kan weer vol op het orgel over persvrijheid terwijl we niet eens weten of ze überhaupt is vermoord vanwege haar werk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 8 oktober 2018 @ 14:47:02 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182391272
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 14:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Iedereen kan weer vol op het orgel over persvrijheid terwijl we niet eens weten of ze überhaupt is vermoord vanwege haar werk.
En in dat geval : Waarom een onbekende journaliste van een zeer klein TV-station dat door nog geen 200.000 mensen ontvangen wordt terwijl er tientallen andere journalisten zijn die hierover een reportage hebben gemaakt, waarvan velen voor veel grotere media.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182391309
Even opruimen, bee er bee
ijs_beer fan!
pi_182391468
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:02 schreef nixxx het volgende:
Moet ik naar BNW als ik denk dat ze best wel eens door een corrupte functionaris vermoord zou kunnen zijn maar dat er dan “toevallig” DNA van een asielzoeker gevonden zou worden?
Ja
ijs_beer fan!
pi_182392289
Volgense de Bulgaarse authoriteiten zou het niks met haar werk te maken hebben.
.
  maandag 8 oktober 2018 @ 16:27:18 #20
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182393433
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2018 14:36 schreef Nobu het volgende:
Verkracht en gewurgd lijkt me nou niet direct de meest logische methode als het doel is om iemand uit de weg te ruimen.
Uit de hand gelopen potje wurgseks.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_182393497
edit: prima dat je dat dacht, maar dat hoef je niet te typen. Sterker nog: doe maar gewoon niet

[ Bericht 90% gewijzigd door Frutsel op 08-10-2018 16:51:44 ]
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 8 oktober 2018 @ 16:46:08 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182393791
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:38 schreef Fer het volgende:
Volgense de Bulgaarse authoriteiten zou het niks met haar werk te maken hebben.
Ik lees dat in de Bulgaarse media nog niet echt terug, behalve dat het inderdaad steeds minder werkgerelateerd lijkt te zijn.

Kan zo'n bericht van Frans Temmermans dan ook echt niet begrijpen

quote:
Shocked by the horrendous murder of Victoria Marinova. Again a courageous journalist falls in the fight for truth and against corruption. Those responsible should be brought to justice immediately by the Bulgarian authorities.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 8 oktober 2018 @ 16:52:27 #23
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182393915
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 16:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik lees dat in de Bulgaarse media nog niet echt terug, behalve dat het inderdaad steeds minder werkgerelateerd lijkt te zijn.

Kan zo'n bericht van Frans Temmermans dan ook echt niet begrijpen

[..]

Van de EU-kopstukken zou je verwachten dat ze de boel zoveel mogelijk zouden proberen te downplayen en misbruik van EU-fondsen bagatelliseren. Of is de EU momenteel ook op oorlogspad richting Bulgarije vanwege dwarsliggen rondom het vluchtelingendebacle?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 8 oktober 2018 @ 16:58:43 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182394050
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 16:52 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Van de EU-kopstukken zou je verwachten dat ze de boel zoveel mogelijk zouden proberen te downplayen en misbruik van EU-fondsen bagatelliseren. Of is de EU momenteel ook op oorlogspad richting Bulgarije vanwege dwarsliggen rondom het vluchtelingendebacle?
Nee, de EU is juist bijzonder gericht op het voorkomen en bestraffen van misbruik van EU-gelden.

En nee, Eu is niet op oorlogspad richting Bulgarije vanwege dwarsliggen rondom het vluchtelingendebat, dat doet Bulgarije niet eens.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 8 oktober 2018 @ 19:30:55 #25
286575 Roces18
Chef de party
pi_182397016
ik denk dat die oud directeur van interpol dat had gedaan
als alibi werd die vastgehouden door de chinese autoriteiten
maar stiekem ging die mensen uit de weg ruimen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')