abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182376066
Probleem.

Ik wil ervan af dat ik 24/7 bereikbaar moet zijn. Vroeger was alles simpel. Dan kreeg je een telefoontje als er iets was. En daarmee was de kous gewoon af.
Maar Whatsapp gaat altijd door. De hele dag en de hele nacht. Familie, vrienden, relaties, ik word er knettergek van.

Nu kan ik het gewoon negeren, ik heb al de leesmelding uitgezet, maar zo blijkt het niet te werken.
Het zou voor mij een boel rust geven dat ik die hele Whatsapp uit het toestel zou kunnen verwijderen. Maar ik krijg reacties van: dan kunnen we je niet op de hoogte houden als er iets gebeurt in de familie. En vrienden zijn beledigd als je dat doet, terwijl ze dat helemaal niet hoeven te zijn, ik hou nog evenveel van hun.

Ik vrees gevolgen als ik whatsapp delete van mijn toestel.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182376110
Welke gevolgen vrees je? Het is hooguit wat onhandig qua communicatie maar verder doen, als het je rust geeft.
pi_182376122
Dus er zijn 2 oplossingen en bij beide loop je tegen je eigen doorzettingsvermogen aan
  Moderator zondag 7 oktober 2018 @ 19:16:38 #4
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_182376127
Ga stoer doen en zeggen dat je over bent gestapt op Telegram, niemand zit daar op, maar men heeft er wel respect voor dat je privacyoverwegingen in acht neemt ofzo
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_182376140
Gewoon doen waar jij zin in hebt. Als familie, vrienden en collega's jou willen bereiken dan bellen zij maar. Niets aantrekken van het zielige gezeik dat zij jou dan niet kunnen bereiken.
  zondag 7 oktober 2018 @ 19:17:46 #6
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_182376148
Ik heb wel een klein beetje hetzelfde TS
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_182376149
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:16 schreef naatje_1 het volgende:
Ga stoer doen en zeggen dat je over bent gestapt op Telegram, niemand zit daar op, maar men heeft er wel respect voor dat je privacyoverwegingen in acht neemt ofzo
Ik heb beide net als veel mensen die ik ken. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Spellchecker zondag 7 oktober 2018 @ 19:18:03 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182376156
Ze kunnen je nog steeds bellen, sms-en en mailen toch? Probeer het gewoon een paar weken .....
pi_182376164
Ik heb trouwens gewoon alles uitgezet, geluid, meldingen en dat ze zien dat ik het gelezen heb.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zondag 7 oktober 2018 @ 19:18:49 #10
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_182376171
Overigens, volgens mij gebruikt niemand wahtsapp
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_182376187
Zeg je dat je op doktersadvies er mee moet stoppen of dat je begeleider het niet meer goed voor je vindt.
  Spellchecker zondag 7 oktober 2018 @ 19:20:47 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182376211
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:18 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik heb trouwens gewoon alles uitgezet, geluid, meldingen en dat ze zien dat ik het gelezen heb.
Dat kan natuurlijk ook.
pi_182376222
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:18 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik heb trouwens gewoon alles uitgezet, geluid, meldingen en dat ze zien dat ik het gelezen heb.
Dit doen dus. Ik kijk misschien 1x per dag of zo. Als je me dringend moet hebben dan bel je maar.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_182376233
Welke telefoon heb je, met welk besturingssysteem?
Je kunt ook gewoon -alle- meldingen van Whatsapp uitzetten, dan gaat hij dus ook helemaal niet meer af. Tenminste, dat kan op Android. Kan ook vast op iOS, maar ik weet niet hoe :T

Dan zie je dus echt alleen berichtjes als je zelf whatsapp opent
pi_182376246
Elkaar op de hoogte houden kan prima, gewoon even bellen. Of een sms sturen. Of een mail. Ofzo. Genoeg opties hoor, Whatsapp is echt niet alles.

Als er echt iets is mag ik aannemen dat mensen je wel zullen bellen.
pi_182376281
quote:
9s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:18 schreef naatje_1 het volgende:
Overigens, volgens mij gebruikt niemand wahtsapp
Jawel, zoals mijn werk. Ziekmeldingen gaan via Whatsapp en alle meldingen waar je bent tijdens werkuren, maar lang niet iedereen doet dat bij ons. Ok, dan kan ik mijn werk in Whatsapp houden. Vroeger moest je de baas bellen als je ziek was en dan meldde hij je aan bij de verzekering. Nu gaat dat via Whatsapp. Maar er komt ook heel veel ruis langs op Whatsapp.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182376363
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:24 schreef Sigaartje het volgende:

Jawel, zoals mijn werk. Ziekmeldingen gaan via Whatsapp en alle meldingen waar je bent tijdens werkuren, maar lang niet iedereen doet dat bij ons. Ok, dan kan ik mijn werk in Whatsapp houden. Vroeger moest je de baas bellen als je ziek was en dan meldde hij je aan bij de verzekering. Nu gaat dat via Whatsapp. Maar er komt ook heel veel ruis langs op Whatsapp.
Hij bedoelt dat je een typefout maakte en Wahtsapp niet bestaat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_182376369
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat je een typefout maakte en Wahtsapp niet bestaat.
Oh, ok, sorry.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182376396
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:28 schreef Sigaartje het volgende:

Oh, ok, sorry.
Het blijft FOK hè ;) Soms wat flauw.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 7 oktober 2018 @ 19:34:32 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182376521
Mensen inlichten en verwijderen.
Kunnen ze je sms'en of bellen als er wat is.
  Moderator zondag 7 oktober 2018 @ 19:35:38 #21
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_182376541
Als je moet SMS'en met iemand is dat overigens wel vervelend als je zelf whatsapp hebt, want dat kost geld en met een mailtje weet je gewoon dat die ook komt in een stortvloed van informatie. Maarja dat is natuurlijk het punt, dat je niet 24/7 bereikbaar wilt zijn. Ik heb gewoon whatsappweb aanstaan en vind het heerlijk
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_182376606
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:34 schreef Cue_ het volgende:
Mensen inlichten en verwijderen.
Kunnen ze je sms'en of bellen als er wat is.
Stuur nog een keer een bericht naar al je contacten met de melding dat je laatste bericht is inderdaad. En dan verwijderen.
pi_182376838
Ik heb tegenwoordig ook alle meldingen en geluiden uitgezet, en in mijn status gezet dat ik minder actief op WA ben en dat ze bij dringende zaken beter kunnen bellen of sms'en (daar wel geluid).

In de praktijk kijk ik nog steeds best vaak, maar het komt ook voor dat ik anderhalve dag geen behoefte heb om te kijken. Ik weet dan toch dat ik geen urgente dingen mis (soms wil er nog wel eens een vriendin Alpen dat ze in de buurt is en of ze langs kan komen. Dat soort dingen wil ik wel graag weten, dus nu hoop ik dat ze dan bellen oid).
Somebody that I used to know
pi_182376861
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:35 schreef naatje_1 het volgende:
Als je moet SMS'en met iemand is dat overigens wel vervelend als je zelf whatsapp hebt, want dat kost geld en met een mailtje weet je gewoon dat die ook komt in een stortvloed van informatie. Maarja dat is natuurlijk het punt, dat je niet 24/7 bereikbaar wilt zijn. Ik heb gewoon whatsappweb aanstaan en vind het heerlijk
Bij welke provider kost een SMS nog geld? :o :')
Somebody that I used to know
  zondag 7 oktober 2018 @ 19:55:29 #25
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182376953
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:35 schreef naatje_1 het volgende:
Als je moet SMS'en met iemand is dat overigens wel vervelend als je zelf whatsapp hebt, want dat kost geld en met een mailtje weet je gewoon dat die ook komt in een stortvloed van informatie. Maarja dat is natuurlijk het punt, dat je niet 24/7 bereikbaar wilt zijn. Ik heb gewoon whatsappweb aanstaan en vind het heerlijk
Bellen en sms'en zit tegenwoordig gewoon bij elkaar in, dus kost niets extras.
  Moderator zondag 7 oktober 2018 @ 19:56:47 #26
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_182376987
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:51 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Bij welke provider kost een SMS nog geld? :o :')
prepaid internet abo die ik al jaren heb inmiddels :P
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  zondag 7 oktober 2018 @ 19:57:55 #27
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182377014
Maargoed, met een mobiel ben je sowieso 24/7 bereikbaar.

Met WhatsApp is eigenlijk hetzelfde als met bellen, als je niet wilt, dan neem je niet op. Wil je niet appen, dan doe je dat niet.

Mensen raken wel gewend aan het niet reageren.
  zondag 7 oktober 2018 @ 20:00:21 #28
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_182377071
Blauwe vinkjes uit en gewoon vaste momenten kiezen om te reageren.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_182377082
Je leest wat je wil en dat doe je wanneer je dat wil en eventueel reageer je wanneer je dat wil. In noodgevallen kunnen ze je gewoon bellen...

Ik snap echt niet wat daar zo moeilijk aan is. Als mensen vragen stellen, zeg je gewoon dat je even genoeg heb van WhatsApp en dat je reageert wanneer je daar zin in hebt.

Ga niet in discussie, probeer niet de goedkeuring van de anderen te krijgen en probeer ze ook niet te overtuigen; gewoon mededelen wat er speelt en... klaar.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2018 20:01:36 ]
pi_182377122
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:57 schreef Cue_ het volgende:
Maargoed, met een mobiel ben je sowieso 24/7 bereikbaar.

Met WhatsApp is eigenlijk hetzelfde als met bellen, als je niet wilt, dan neem je niet op. Wil je niet appen, dan doe je dat niet.

Mensen raken wel gewend aan het niet reageren.
Ok.
Mobiel is van mijn werk. Ze raden aan om het ding 's avonds en in het weekend uit te zetten, zodat klanten niet kunnen bellen. Maar ja, dat doe ik natuurlijk weer niet.

Het probleem is daarnaast dat de telefoon is vervangen door whatsapp.
Als vaderlief was gevallen en hij moest naar het ziekenhuis, dan werd ik gebeld door familie. Dat doen ze niet meer. Alles gaat via Whatsapp.
Er komt daarnaast veel meuk mee, met allemaal vakantiefoto's en zo en als je niet reageert wordt je een soort outlaw van de familie.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 7 oktober 2018 @ 20:06:40 #31
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182377202
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:02 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ok.
Mobiel is van mijn werk. Ze raden aan om het ding 's avonds en in het weekend uit te zetten, zodat klanten niet kunnen bellen. Maar ja, dat doe ik natuurlijk weer niet.

Het probleem is daarnaast dat de telefoon is vervangen door whatsapp.
Als vaderlief was gevallen en hij moest naar het ziekenhuis, dan werd ik gebeld door familie. Dat doen ze niet meer. Alles gaat via Whatsapp.
Er komt daarnaast veel meuk mee, met allemaal vakantiefoto's en zo en als je niet reageert wordt je een soort outlaw van de familie.
Vraag of ze je voortaan willen bellen dan.

En tja als dat je een outlaw maakt, dan zij 't maar zo toch?
Als dat 't je niet waard is, dan blijf je maar een slaaf van je telefoon/familie.

Ze wennen er wel aan. En ja je gaat dan dingen missen, omdat zij zaken delen met elkaar en niet altijd je zulen bellen. Maar dat is ook een keuze voor jou of je dat wel of niet erg vindt.
pi_182377214
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:02 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ok.
Mobiel is van mijn werk. Ze raden aan om het ding 's avonds en in het weekend uit te zetten, zodat klanten niet kunnen bellen. Maar ja, dat doe ik natuurlijk weer niet.

Het probleem is daarnaast dat de telefoon is vervangen door whatsapp.
Als vaderlief was gevallen en hij moest naar het ziekenhuis, dan werd ik gebeld door familie. Dat doen ze niet meer. Alles gaat via Whatsapp.
Er komt daarnaast veel meuk mee, met allemaal vakantiefoto's en zo en als je niet reageert wordt je een soort outlaw van de familie.
Dan spreek je toch gewoon met de contactpersoon af dat ze je even bellen als je vader naar het ziekenhuis moet? Hoe moeilijk is dat.
pi_182377341
Ik heb geen Facebook meer. Ben ook outlaw van de familie, maar ik vind het heerlijk rustig. Als het belangrijk is, dan hoor ik het wel :W en anders niet.
Somebody that I used to know
  zondag 7 oktober 2018 @ 20:15:57 #34
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182377374
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:24 schreef Sigaartje het volgende:
Jawel, zoals mijn werk. Ziekmeldingen gaan via Whatsapp en alle meldingen waar je bent tijdens werkuren, maar lang niet iedereen doet dat bij ons. Ok, dan kan ik mijn werk in Whatsapp houden. Vroeger moest je de baas bellen als je ziek was en dan meldde hij je aan bij de verzekering. Nu gaat dat via Whatsapp. Maar er komt ook heel veel ruis langs op Whatsapp.
Maar das dan vast op je werkmobiel?
So we just called him Fred
pi_182377427
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:02 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ok.
Mobiel is van mijn werk. Ze raden aan om het ding 's avonds en in het weekend uit te zetten, zodat klanten niet kunnen bellen. Maar ja, dat doe ik natuurlijk weer niet.

Het probleem is daarnaast dat de telefoon is vervangen door whatsapp.
Als vaderlief was gevallen en hij moest naar het ziekenhuis, dan werd ik gebeld door familie. Dat doen ze niet meer. Alles gaat via Whatsapp.
Er komt daarnaast veel meuk mee, met allemaal vakantiefoto's en zo en als je niet reageert wordt je een soort outlaw van de familie.
Je wil niet eens deelmaken, en als je dan niet meer deelmaakt is het ook weer niet goed.


Echt, wat wil je nou? Alles wat je doet heeft gevolgen; doe je niets, is het onrustig; doe je er wat aan, wordt het rustig. Dus.
pi_182377442
Ik heb de meldingen uitgezet zodat ik niet steeds wordt gebliept maar alleen de appjes zie wanneer ik bewust mijn mobiel pak. Geeft enorm veel rust.
  zondag 7 oktober 2018 @ 21:15:12 #37
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182378798
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:02 schreef Sigaartje het volgende:
en als je niet reageert wordt je een soort outlaw van de familie.
Alsof je dat niet wordt als je whatsapp verwijdert
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182378875
Vooral dat groepsapp gebeuren is een irritant gedoe. En blijft maar doorgaan idd :')
Ik ben aan het overwegen om er ook mee te stoppen. Facebook heb ik al niet meer, nu Whatsapp nog. Ik mis volgens mij helemaal niks en idd sms kan ook.
pi_182378893
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:02 schreef Sigaartje het volgende:

Ok.
Mobiel is van mijn werk. Ze raden aan om het ding 's avonds en in het weekend uit te zetten, zodat klanten niet kunnen bellen. Maar ja, dat doe ik natuurlijk weer niet.

Het probleem is daarnaast dat de telefoon is vervangen door whatsapp.
Als vaderlief was gevallen en hij moest naar het ziekenhuis, dan werd ik gebeld door familie. Dat doen ze niet meer. Alles gaat via Whatsapp.
Er komt daarnaast veel meuk mee, met allemaal vakantiefoto's en zo en als je niet reageert wordt je een soort outlaw van de familie.
Werd de familieapp maar gebruikt voor vakantiefoto's en dergelijke, dan vond ik dat prima. Maar nee, elk 'melig plaatje' of gifje moet ook gedeeld worden. Ik kan je verzekeren dat hun humor niet de mijne is :') Echt tenenkrommend.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_182379345
Eraf gooien en klaar!
  zondag 7 oktober 2018 @ 21:58:50 #41
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182379729
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Werd de familieapp maar gebruikt voor vakantiefoto's en dergelijke, dan vond ik dat prima. Maar nee, elk 'melig plaatje' of gifje moet ook gedeeld worden. Ik kan je verzekeren dat hun humor niet de mijne is :') Echt tenenkrommend.
Tjah heb ik ook, niet in groepsapps maar sommige familieleden inderdaad. Maar ja dat hoort bij het leven en hoor je mee om te kunnen gaan als je geestelijk wat normaal bent. Zo werkt dat nou eenmaal
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  Moderator zondag 7 oktober 2018 @ 21:58:55 #42
9859 crew  Karina
Woman
pi_182379735
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:35 schreef naatje_1 het volgende:
Als je moet SMS'en met iemand is dat overigens wel vervelend als je zelf whatsapp hebt, want dat kost geld en met een mailtje weet je gewoon dat die ook komt in een stortvloed van informatie. Maarja dat is natuurlijk het punt, dat je niet 24/7 bereikbaar wilt zijn. Ik heb gewoon whatsappweb aanstaan en vind het heerlijk
SMS is tegenwoordig ook gratis, tenminste bij de meeste providers en volgens mij ziet het er ook nog bijna hetzelfde uit als whatsapp. Dus ik denk niet dat dat een oplossing is.

Overigens gebruik ik zowel whatsapp als sms nauwelijks tot nooit, wel zo rustig.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_182379904
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:58 schreef mercimarci het volgende:

Tjah heb ik ook, niet in groepsapps maar sommige familieleden inderdaad. Maar ja dat hoort bij het leven en hoor je mee om te kunnen gaan als je geestelijk wat normaal bent. Zo werkt dat nou eenmaal
oh, dan ben ik niet normaal dat ik niet kan omgaan met humor over opgeknoopte marokkaantjes en zo! Fijn om te weten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 7 oktober 2018 @ 22:07:10 #44
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182379940
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 22:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

oh, dan ben ik niet normaal dat ik niet kan omgaan met humor over opgeknoopte marokkaantjes en zo! Fijn om te weten.
Tjah je bent een vrouw toch
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182380679
Autisme much.
pi_182381649
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 22:33 schreef Piva het volgende:
Autisme much.
whatsapp slaaf gespot.
  maandag 8 oktober 2018 @ 00:00:14 #47
462555 Muitziek-Belgenrot
L'union fait la force
pi_182382051
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:13 schreef Sigaartje het volgende:
Nu kan ik het gewoon negeren, ik heb al de leesmelding uitgezet, maar zo blijkt het niet te werken.
waarom werkt dat niet?
Bloei, o land, in eendracht niet te breken, Wees immer u zelf, en ongeknecht,
Het woord getrouw dat g' onbevreesd moogt spreken, voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht
pi_182382071
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:24 schreef Sigaartje het volgende:
Vroeger moest je de baas bellen als je ziek was en dan meldde hij je aan bij de verzekering. Nu gaat dat via Whatsapp.
Je baas heeft nog steeds een telefoonnummer waar je naar kunt bellen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182382094
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:14 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb geen Facebook meer. Ben ook outlaw van de familie, maar ik vind het heerlijk rustig. Als het belangrijk is, dan hoor ik het wel :W en anders niet.

Dit dus. Ik heb nog nooit Facebook of Hyves gehad. En ook geen smartphone. Als het een beetje belangrijk is bellen ze wel. Als het heel erg belangrijk is sturen ze maar een brief.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182382673
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 23:26 schreef Handleiding het volgende:

[..]

whatsapp slaaf gespot.
:')

Niet weten hoe je met een telefoon moet omgaan.
  maandag 8 oktober 2018 @ 08:49:35 #51
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182384427
:') whatsapp is gewoon de sms/msn van nu. Stel je niet aan en ontwikkel wat discipline om gewoon af en toe te kijken. Als het echt belangrijk is bellen ze je wel. Of zet dat ook in je status.
Man of Steal.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 oktober 2018 @ 09:17:07 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_182384804
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:57 schreef Cue_ het volgende:
Maargoed, met een mobiel ben je sowieso 24/7 bereikbaar.
Hoezo, dat ding zet je toch s'nachts uit mag ik hopen?

Ik heb trouwens al meer dan 10 jaar geen mobiel meer. Dat is het eerste wat de vuilnisbak in ging toen ik stopte met werken. WhatsApp, Facebook etc doe ik ook niet aan. Als iemand mij wil bereiken dan sturen ze maar een emailtje. Ik bepaal zelf wanneer ik dat lees of beantwoord.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 8 oktober 2018 @ 09:21:03 #53
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182384861
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:17 schreef SeLang het volgende:

Hoezo, dat ding zet je toch s'nachts uit mag ik hopen?

Ik heb trouwens al meer dan 10 jaar geen mobiel meer. Dat is het eerste wat de vuilnisbak in ging toen ik stopte met werken. WhatsApp, Facebook etc doe ik ook niet aan. Als iemand mij wil bereiken dan sturen ze maar een emailtje. Ik bepaal zelf wanneer ik dat lees of beantwoord.
Ik zet alle geluid op stil ja, dat klopt. Maar heb ik ook niet altijd gedaan.

Maar opzich ben je bereikbaar (mits je dat ding meeneemt). Een huistelefoon stond puur thuis en als je uit huis was, was je gewoon niet bereikbaar. Bedoelde meer zo.
Je bepaalt verder zelf wat/of je hem opneemt / geluid op zet etc etc. en dus echt bereikbaar bent of niet.
pi_182384908
Gewoon verwijderen die zooi, net als Facebook en al die social media shit
Ik was hier...
  maandag 8 oktober 2018 @ 09:26:41 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182384934
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:19 schreef zarGon het volgende:

Je wil niet eens deelmaken, en als je dan niet meer deelmaakt is het ook weer niet goed.

Echt, wat wil je nou? Alles wat je doet heeft gevolgen; doe je niets, is het onrustig; doe je er wat aan, wordt het rustig. Dus.
Dat. Wat een angstig gezeik.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182385389
Verwijder jezelf uit groepsapps? Dat scheelt soms al 500 bullshit whatsappjes per dag denk ik? En dan kondig je aan waarom je dat doet en dat je graag 1 op 1 contact hebt en dat je erop vertrouwt dat ze je op de hoogte houden van gebeurtenissen oid. Maar je kan maar beperkt klagen als ze dat niet doen, in mijn ogen.
  maandag 8 oktober 2018 @ 09:58:54 #57
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182385460
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:53 schreef vera166 het volgende:
Verwijder jezelf uit groepsapps? Dat scheelt soms al 500 bullshit whatsappjes per dag denk ik? En dan kondig je aan waarom je dat doet en dat je graag 1 op 1 contact hebt en dat je erop vertrouwt dat ze je op de hoogte houden van gebeurtenissen oid. Maar je kan maar beperkt klagen als ze dat niet doen, in mijn ogen.
Dit is een goede tip. Ik ben een late instapper, maar ik heb van begin af aan gezegd dat ik geen interesse heb in groepsapps. Ondertussen zit ik er toch in een paar, die een specifiek doel hebben. Als het echter te veel van dat doel begint af te wijken en vervalt in gekeuvel, stap ik er ook net zo makkelijk uit. Dat scheelt al heel veel.
pi_182385730
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:17 schreef Viro het volgende:
Gewoon doen waar jij zin in hebt. Als familie, vrienden en collega's jou willen bereiken dan bellen zij maar. Niets aantrekken van het zielige gezeik dat zij jou dan niet kunnen bereiken.
Dit!
pi_182385740
Gast, stel je aan, verwijder die shit gewoon.
  maandag 8 oktober 2018 @ 10:45:50 #60
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182386325
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:24 schreef Nismo91 het volgende:
Gewoon verwijderen die zooi, net als Facebook en al die social media shit
Whatsapp is gewoon een berichtendienst hoor :') Echt wel wat anders dan social media.

Hoe moet je anders communiceren? SMS? Bij mijn werk gaat het rooster ook gewoon via whatsapp dus je moet wel.
Man of Steal.
pi_182387728
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:45 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Whatsapp is gewoon een berichtendienst hoor :') Echt wel wat anders dan social media.

Hoe moet je anders communiceren? SMS? Bij mijn werk gaat het rooster ook gewoon via whatsapp dus je moet wel.
iMessage. Nee geintje maar als je op whatsapp ook al gek gemaakt wordt dan zou ik het er idd af gooien. Het is dat ik geen vrienden heb en daarom weinig berichten binnen krijg :P

Ik vergelijk het ook niet met social media maar vergelijk het wel met de verpesting van deze generatie, niet dat ik zon ouwe lul ben maar je ziet iedereen tegenwoordig constant met hun mobiel lopen, onder het rijden, tijdens het uitlaten van de hond, als je in een restaurant zit, kansloos vind ik het.
Ik was hier...
  maandag 8 oktober 2018 @ 11:55:45 #62
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182387742
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:55 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

iMessage. Nee geintje maar als je op whatsapp ook al gek gemaakt wordt dan zou ik het er idd af gooien. Het is dat ik geen vrienden heb en daarom weinig berichten binnen krijg :P
Whatsapp is gewoon fucking SMS :')

TS zet gewoon je geluid uit.
Man of Steal.
pi_182387766
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:55 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Whatsapp is gewoon fucking SMS :')

TS zet gewoon je geluid uit.
Ik heb mijn vorige bericht ge edit :P
Ik was hier...
  maandag 8 oktober 2018 @ 11:57:24 #64
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182387786
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:56 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Ik heb mijn vorige bericht ge edit :P
ja ik doelde meer gewoon op waarom TS zich aanstelt. Whatsapp is SMS. Hij doet nu net alsof het social media is zoals facebook of instagram. Dat snap ik niet echt.
Man of Steal.
pi_182387876
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:55 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Whatsapp is gewoon fucking SMS :')

Echt niet, WA is (groeps)slowchat.
Somebody that I used to know
  maandag 8 oktober 2018 @ 12:03:45 #66
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182387899
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:01 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Echt niet, WA is (groeps)slowchat.
Je kiest er zelf voor om onderdeel te zijn van een groeps slowchat waarbij blijkbaar geen nuttige dingen gezegd worden als je je daaraan stoort. Ga dus gewoon uit die groep als je er niet in wilt zitten en het niet nodig hebt :')
Man of Steal.
  maandag 8 oktober 2018 @ 12:07:27 #67
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182387954
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:01 schreef Postbus100 het volgende:

Echt niet, WA is (groeps)slowchat.
Voor mij niet hoor. Gewoon een messengersysteem met groepsfunctie.
En ik ben zo blij dat we in mijn familie geen groepsapp gebruiken. Of dat ik ben buitengesloten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182388042
Ken het probleem! Heb alle meldingen op uitgezet en heb mensen verteld dat wanneer het dringend is mij "normaal" te contacten. Soms zeg ik ook wel tegen iedereen dat ik het fijn vind om even offline te zijn van social media, lang genoeg herhalen en ze zullen het snappen.

Wel voel ik mij een slaaf van het systeem wanneer ik na een aantal dagen groepsapps zie (voornamelijk vrienden) en dat ik dan elk berichtje ga terug lezen omdat je dan alsnog bang bent wat misgelopen te zijn :')
pi_182393993
- al je notifications uit (bliepjes, pingeltjes, maar ook die rode cijfertjes).

- Je socials en mail apps niet op je 1e pagina van je telefoon zetten, maar 2e of verder. Dan ben je minder geneigd om deze telkens te openen en te checken.

- Je werktelefoon na een bepaald uur uit, en je voicemail bericht inspreken dat je weer bereikbaar bent tijdens kantoor uren. Ik weet niet in welke branche je werkt, maar klanten en je werkgever hebben ook maar te respecteren dat jij een prive leven hebt. Je werk gaat er echt niet beter op worden als jij nooit "uit kan staan", ongestoord leuke dingen kan doen en bijtanken.
Ff vanuit gaan dat je niet in de medische branche zit, maar er zal niemand dood gaan als jij je telefoon niet oppakt.

- uit nutteloze groeps apps stappen. Werk groeps apps waarvan ze verwachten dat je die in prive tijd leest heb ik nooit begrepen.
en het is de replay all mailgroep irritaties van deze tijd. Als iets enkel boeiend is voor de hele groep hoeft dat niet in de groepsapp besproken te worden.

- je leidinggevende kun je ook met een prive appje of telefoontje ziek melden/overleggen.

- je prive telefoon ook 's avonds het geluid uit en je kijkt er wel op wanneer jij zin en tijd hebt om te kijken. en lekker je ding doen. Als je slim bent leg je hem niet binnen handbereik. (je kunt evt enkele nood telefoon nummers wel laten doorkomen).

In het begin is het misschien afkicken en wennen.
Ik merk dat ik soms in het weekend pas halverwege de dag een keer mn telefoon van mn nachtkastje vis en nee heb dan echt niets boeiends gemist hoor.
  maandag 8 oktober 2018 @ 16:57:22 #70
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182394027
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 16:55 schreef Roosgeluk het volgende:
- al je notifications uit (bliepjes, pingeltjes, maar ook die rode cijfertjes).

- Je socials en mail apps niet op je 1e pagina van je telefoon zetten, maar 2e of verder. Dan ben je minder geneigd om deze telkens te openen en te checken.

- Je werktelefoon na een bepaald uur uit, en je voicemail bericht inspreken dat je weer bereikbaar bent tijdens kantoor uren. Ik weet niet in welke branche je werkt, maar klanten en je werkgever hebben ook maar te respecteren dat jij een prive leven hebt. Je werk gaat er echt niet beter op worden als jij nooit "uit kan staan", ongestoord leuke dingen kan doen en bijtanken.
Ff vanuit gaan dat je niet in de medische branche zit, maar er zal niemand dood gaan als jij je telefoon niet oppakt.

- uit nutteloze groeps apps stappen. Werk groeps apps waarvan ze verwachten dat je die in prive tijd leest heb ik nooit begrepen.
en het is de replay all mailgroep irritaties van deze tijd. Als iets enkel boeiend is voor de hele groep hoeft dat niet in de groepsapp besproken te worden.

- je leidinggevende kun je ook met een prive appje of telefoontje ziek melden/overleggen.

- je prive telefoon ook 's avonds het geluid uit en je kijkt er wel op wanneer jij zin en tijd hebt om te kijken. en lekker je ding doen. Als je slim bent leg je hem niet binnen handbereik. (je kunt evt enkele nood telefoon nummers wel laten doorkomen).

In het begin is het misschien afkicken en wennen.
Ik merk dat ik soms in het weekend pas halverwege de dag een keer mn telefoon van mn nachtkastje vis en nee heb dan echt niets boeiends gemist hoor.
Jezus, jij hebt er echt een studie van gemaakt onnie
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  maandag 8 oktober 2018 @ 17:01:18 #71
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182394092
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 16:55 schreef Roosgeluk het volgende:
- al je notifications uit (bliepjes, pingeltjes, maar ook die rode cijfertjes).

- Je socials en mail apps niet op je 1e pagina van je telefoon zetten, maar 2e of verder. Dan ben je minder geneigd om deze telkens te openen en te checken.

- Je werktelefoon na een bepaald uur uit, en je voicemail bericht inspreken dat je weer bereikbaar bent tijdens kantoor uren. Ik weet niet in welke branche je werkt, maar klanten en je werkgever hebben ook maar te respecteren dat jij een prive leven hebt. Je werk gaat er echt niet beter op worden als jij nooit "uit kan staan", ongestoord leuke dingen kan doen en bijtanken.
Ff vanuit gaan dat je niet in de medische branche zit, maar er zal niemand dood gaan als jij je telefoon niet oppakt.

- uit nutteloze groeps apps stappen. Werk groeps apps waarvan ze verwachten dat je die in prive tijd leest heb ik nooit begrepen.
en het is de replay all mailgroep irritaties van deze tijd. Als iets enkel boeiend is voor de hele groep hoeft dat niet in de groepsapp besproken te worden.

- je leidinggevende kun je ook met een prive appje of telefoontje ziek melden/overleggen.

- je prive telefoon ook 's avonds het geluid uit en je kijkt er wel op wanneer jij zin en tijd hebt om te kijken. en lekker je ding doen. Als je slim bent leg je hem niet binnen handbereik. (je kunt evt enkele nood telefoon nummers wel laten doorkomen).

In het begin is het misschien afkicken en wennen.
Ik merk dat ik soms in het weekend pas halverwege de dag een keer mn telefoon van mn nachtkastje vis en nee heb dan echt niets boeiends gemist hoor.
Waar zet ik die rode cijfertjes uit? :o
  maandag 8 oktober 2018 @ 17:02:28 #72
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_182394112
Doe dit: https://www.techbout.com/whatsapp-on-pc-bluestacks-2590/

Daarna van je telefoon afgooien en dan heb je zelf de volledige controle over wanneer je whatsapp berichten wil controleren. Behandel je het gewoon als mail.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_182394161
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 16:55 schreef Roosgeluk het volgende:
- al je notifications uit (bliepjes, pingeltjes, maar ook die rode cijfertjes).

- Je socials en mail apps niet op je 1e pagina van je telefoon zetten, maar 2e of verder. Dan ben je minder geneigd om deze telkens te openen en te checken.

- Je werktelefoon na een bepaald uur uit, en je voicemail bericht inspreken dat je weer bereikbaar bent tijdens kantoor uren. Ik weet niet in welke branche je werkt, maar klanten en je werkgever hebben ook maar te respecteren dat jij een prive leven hebt. Je werk gaat er echt niet beter op worden als jij nooit "uit kan staan", ongestoord leuke dingen kan doen en bijtanken.
Ff vanuit gaan dat je niet in de medische branche zit, maar er zal niemand dood gaan als jij je telefoon niet oppakt.

- uit nutteloze groeps apps stappen. Werk groeps apps waarvan ze verwachten dat je die in prive tijd leest heb ik nooit begrepen.
en het is de replay all mailgroep irritaties van deze tijd. Als iets enkel boeiend is voor de hele groep hoeft dat niet in de groepsapp besproken te worden.

- je leidinggevende kun je ook met een prive appje of telefoontje ziek melden/overleggen.

- je prive telefoon ook 's avonds het geluid uit en je kijkt er wel op wanneer jij zin en tijd hebt om te kijken. en lekker je ding doen. Als je slim bent leg je hem niet binnen handbereik. (je kunt evt enkele nood telefoon nummers wel laten doorkomen).

In het begin is het misschien afkicken en wennen.
Ik merk dat ik soms in het weekend pas halverwege de dag een keer mn telefoon van mn nachtkastje vis en nee heb dan echt niets boeiends gemist hoor.
Mooie post! :)

Ik werk momenteel niet, maar toen ik dat wel deed had ik notificaties buiten de telefoonfunctie (wordt namelijk enkel gebeld wanneer het echt nodig is) lekker uitgeschakeld staan. Je mist er echt helemaal niets aan. Wanneer ik mensen wil zien of spreken ga ik wel bij ze langs. :P

Na 9 uur 's avonds probeer ik tevens uit de buurt te blijven van mijn telefoon, om slaapproblematiek niet in de hand te werken.

Om één of andere reden vinden mensen hun telefoon zo super belangrijk en bijzonder. Ik vind er geen bal aan en ben van mening dat het alleen maar afleidt van het echte leven dat al zo kort is. Ik weet niet of ik nog zonder zou willen, want het is wel een handig stukje gereedschap in het dagelijks leven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2018 17:07:23 ]
  maandag 8 oktober 2018 @ 17:40:59 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182394879
Waarom zou je van whatsapp afwillen? Gezien het een zeer belangrijk onderdeel van de communicate-infrastructuur is, maak je het er alleen jezelf lastig mee. Dan gaat een hoop gewoon langs je heen.

Je moet vooral je contacten opvoeden. Gewoon laten weten dat jij traag reageert en dat ze dat niet persoonlijk moeten nemen En dat ze beter kunnen bellen als het haast heeft,
pi_182395252
Niet persoonlijk nemen, dat is een goeie.
Van de werk-whatsapp kom ik niet af. Sprak mijn baas erover en hij zei “ik kijk op de whatsapp hoe het met iedereen gaat en waar ze zijn. Dat hoort bij je werk”

Ok, duidelijk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182395500
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 16:57 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Jezus, jij hebt er echt een studie van gemaakt onnie
Haha valt wel mee, werd gewoon zelf op een gegeven moment gek van dat ding en ik ben nog maar dikke 4 jaar smartphone gebruiker. Aantal van die tips gelukkig zelf niet hoeven toepassen (geen werkgever of collega's die groepsappgeil zijn), maar gewoon meegepikt van anderen.

Doe je voordeel met mijn "studie" dr mee 😉

quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:01 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waar zet ik die rode cijfertjes uit? :o
Oh help, uhm heb mijn huidige Huawei nog niet zo lang en zat in de instellingen te "spelen" en toen zat ik "ineens" ergens in een menutje waar ik het per app zaken uit kon uitzetten.
Ff googelen, zal per merk verschillen.

quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:05 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Mooie post! :)

Ik werk momenteel niet, maar toen ik dat wel deed had ik notificaties buiten de telefoonfunctie (wordt namelijk enkel gebeld wanneer het echt nodig is) lekker uitgeschakeld staan. Je mist er echt helemaal niets aan. Wanneer ik mensen wil zien of spreken ga ik wel bij ze langs. :P

Na 9 uur 's avonds probeer ik tevens uit de buurt te blijven van mijn telefoon, om slaapproblematiek niet in de hand te werken.

Om één of andere reden vinden mensen hun telefoon zo super belangrijk en bijzonder. Ik vind er geen bal aan en ben van mening dat het alleen maar afleidt van het echte leven dat al zo kort is. Ik weet niet of ik nog zonder zou willen, want het is wel een handig stukje gereedschap in het dagelijks leven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankje :)
Dat ding moet jou helpen je leven makkelijker te maken en niet lastiger.
pi_182395800
Hoe moeilijk is het om niet iedere 10 seconden op je mobiel te kijken? Je kunt dat ding toch gewoon weg leggen?

Als ik 17 uur thuis ben, ligt hij meestal op de keukentafel en dan kan het best zijn dat ik er tot 23 uur niet meer naar kijk.

Verder snap ik niet dat groepsapp zò druk kunnen zijn, bij mij ligt alles wel eens 24 uur stil. En familie soms dagen/weken lang.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:33:34 #78
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182395843
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:13 schreef Sigaartje het volgende:
Probleem.

Ik wil ervan af dat ik 24/7 bereikbaar moet zijn. Vroeger was alles simpel. Dan kreeg je een telefoontje als er iets was. En daarmee was de kous gewoon af.
Maar Whatsapp gaat altijd door. De hele dag en de hele nacht. Familie, vrienden, relaties, ik word er knettergek van.

Nu kan ik het gewoon negeren, ik heb al de leesmelding uitgezet, maar zo blijkt het niet te werken.
Het zou voor mij een boel rust geven dat ik die hele Whatsapp uit het toestel zou kunnen verwijderen. Maar ik krijg reacties van: dan kunnen we je niet op de hoogte houden als er iets gebeurt in de familie. En vrienden zijn beledigd als je dat doet, terwijl ze dat helemaal niet hoeven te zijn, ik hou nog evenveel van hun.

Ik vrees gevolgen als ik whatsapp delete van mijn toestel.
Uninstall. Punt.
1 + 1 = blauw
pi_182398390
Gewoon een tweede telefoon nemen?

Een zakelijke en privé telefoon. Zakelijk gaat uit indien je kantoor uit loopt.
pi_182406079
Ik herken het wel een beetje. Ik word er ook wel eens moe van. Maar ik gooi het er niet af omdat ik het een handige app vind. Degene die er op een manier mee omgaan die ik niet prettig vind, laat ik weten dat ik dat niet zo wil. Mensen die, als je binnen een uur niet reageert, al gaan zeuren, grrr. :r

Of inderdaad groepapps, een collega is een paar maanden naar Australie voor een goed doel, dagelijks stromen er verhalen en foto's binnen. Echt geen trek in, terwijl ik het een prachtig project vind. Ik zie het liever achteraf met een soort gezellige foto- dia-avond ofzo. ^O^

Dus ben er uit gestapt, ja daar komen reacties op, kwestie van gewoon eerlijk zijn en je grenzen aan geven. Dan weten mensen ook waar je grenzen liggen en wat je wensen zijn en kunnen ze er rekening mee houden. :)

Met Facebook ben ik gestopt, dat heeft wel rust gebracht zeg, alleen was ik vergeten dat ik een pagina voor een organisatie bijhield, daar ben ik nu automatisch geen beheerder meer van. Foutje. :{ >:)

quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 20:20 schreef Rolfieo het volgende:
Gewoon een tweede telefoon nemen?

Een zakelijke en privé telefoon. Zakelijk gaat uit indien je kantoor uit loopt.
Inderdaad, zo simpel is het eigenlijk wel. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_182406759
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:01 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waar zet ik die rode cijfertjes uit? :o
Gewoon push uitzetten bij whatsapp, heb ik ook. Dan ben je ook niet steeds getriggerd wanneer er weer van die cijfertjes staan idd.
  zondag 14 oktober 2018 @ 11:33:49 #83
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_182508553
Wat een probleem. Een heroïneverslaving is er niets bij. :')

Tyf die app van je telefoon af en sms. Dat is bij de meeste abonnementen gratis. Of laat je telefoon thuis. Man, man, man.
pi_182901438
Laatste nieuws: ik heb heel whatsapp van mijn toestel geflikkerstraald. Een van mijn beste beslissingen ooit.
Dat ik hier een topic voorbij zag komen dat whatsapp reclame erbij gaat gooien, was het laatste zetje dat ik nodig had.

Ik voel me nu opgelucht. Ik ben van een last af. Als ze me nodig hebben, bellen ze me maar.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Spellchecker vrijdag 2 november 2018 @ 17:22:12 #85
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182902108
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:47 schreef Sigaartje het volgende:
Laatste nieuws: ik heb heel whatsapp van mijn toestel geflikkerstraald. Een van mijn beste beslissingen ooit.
Dat ik hier een topic voorbij zag komen dat whatsapp reclame erbij gaat gooien, was het laatste zetje dat ik nodig had.

Ik voel me nu opgelucht. Ik ben van een last af. Als ze me nodig hebben, bellen ze me maar.
Wow respect!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182902219
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:22 schreef maily het volgende:

[..]

Wow respect!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik begon me te beseffen dat Whatsapp verplichtingen met zich meebrengt. Ik heb daar de pest aan. Als ze me willen uitnodigen voor iets, bel me, dan kunnen we het er over hebben.

Nu ik whatsapp er af heb gegooid voelt het aan dat ik van een verplichting af ben.

Heerlijk!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182916199
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:28 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik begon me te beseffen dat Whatsapp verplichtingen met zich meebrengt. Ik heb daar de pest aan. Als ze me willen uitnodigen voor iets, bel me, dan kunnen we het er over hebben.

Nu ik whatsapp er af heb gegooid voelt het aan dat ik van een verplichting af ben.

Heerlijk!
Dat whatsapp binnenkort begint met reclames te plaatsen leek me ook al wel een motivatie, maar ik zie dat je 'm er al heb afgeflikkerd ;).
pi_182916954
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 10:38 schreef miaeak het volgende:

[..]

Dat whatsapp binnenkort begint met reclames te plaatsen leek me ook al wel een motivatie, maar ik zie dat je 'm er al heb afgeflikkerd ;).
De hele familie whatsappte. Dan weer dit, dan weer dat. Ging de hele dag door. En dan antwoord je niet, krijg je verwijten. Dus mijn laatste whatsapp was dat ik het afsloot en dat ze me altijd konden bellen.

Niks meer gehoord. Ben een gelukkig mens. Baas ook ingelicht en die zei: als je er stress van krijgt moet je er gewoon mee stoppen. Zo, van het hele gezeur af. Heb een mobiel van mijn werk dus hij kan me ook bellen. Was hij mee eens.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 3 november 2018 @ 11:39:18 #89
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_182916999
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 11:35 schreef Sigaartje het volgende:
mijn laatste whatsapp was dat ik het afsloot en dat ze me altijd konden bellen.
Mooie actie, Sieg! _O_
  zaterdag 3 november 2018 @ 16:26:42 #90
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182920615
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 11:39 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Mooie actie, Sieg! _O_
En nu zit die al maanden alleen thuis
Man of Steal.
pi_182920682
App van je telefoon halen. Opgelost.
Ja doei.
pi_182920692
Ah,is al gebeurd.
Ja doei.
pi_182920833
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 11:35 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

De hele familie whatsappte. Dan weer dit, dan weer dat. Ging de hele dag door. En dan antwoord je niet, krijg je verwijten. Dus mijn laatste whatsapp was dat ik het afsloot en dat ze me altijd konden bellen.
Nu gaan ze je verwijtende sms'jes sturen en boos opbellen over het verwijderen van Whatsapp. Zo niet, dan viel het sowieso allemaal wel mee met hoe hoog het zat bij je familie.

En daarnaast mag je gewoon staan voor je eigen wensen en behoeften hoor. Dat Ria en Ingrid een groepsapp zo gezellig vinden betekent niet dat ze anderen die dat anders ervaren dat mogen verwijten.
Houd dat in je achterhoofd, ook bij andere dingen.
quote:
Niks meer gehoord. Ben een gelukkig mens. Baas ook ingelicht en die zei: als je er stress van krijgt moet je er gewoon mee stoppen. Zo, van het hele gezeur af. Heb een mobiel van mijn werk dus hij kan me ook bellen. Was hij mee eens.
Sowieso omslachtig dat hij je privé ging appen ipv even naar je werktelefoon bellen. :?

Uitgangspunt lijkt me om privenummers niet te gebruiken en al helemaal niet als iemand op dat moment ook zijn zakelijke telefoon aan heeft staan..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2018 16:43:43 ]
  zaterdag 3 november 2018 @ 16:46:33 #94
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_182920870
Ik heb het op een oude telefoon geïnstalleerd staan, daar kijk ik iedere 2 weken ofzo op.
Meestal niks gemist, eigenlijk mis ik er nooit iets interessants.

Op de nieuwere telefoon die ik bij me hebt staat het niet en kunnen ze me dus niet lastigvallen. Daarop staat wel Telegram en daarmee praat ik met 2 boeiende vrienden.
pi_182921165
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 11:35 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

De hele familie whatsappte. Dan weer dit, dan weer dat. Ging de hele dag door. En dan antwoord je niet, krijg je verwijten. Dus mijn laatste whatsapp was dat ik het afsloot en dat ze me altijd konden bellen.

Niks meer gehoord. Ben een gelukkig mens. Baas ook ingelicht en die zei: als je er stress van krijgt moet je er gewoon mee stoppen. Zo, van het hele gezeur af. Heb een mobiel van mijn werk dus hij kan me ook bellen. Was hij mee eens.
Niet lullig bedoelt, maar dat zegt meer iets over jouw familie dan over whatsapp zelf. Mijn famlilie (ouders, broer en ik) hebben ook een groepje, maar daarw orden alleen belangrijke dingen geplaatst.
Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat je helemaal gek wordt wanneer je meer dan 100 berichten op een dag binnen krijgt. :{
ROBODEMONS..................|:(
pi_182921579
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 16:43 schreef Chai het volgende:

[..]

Nu gaan ze je verwijtende sms'jes sturen en boos opbellen over het verwijderen van Whatsapp. Zo niet, dan viel het sowieso allemaal wel mee met hoe hoog het zat bij je familie.

En daarnaast mag je gewoon staan voor je eigen wensen en behoeften hoor. Dat Ria en Ingrid een groepsapp zo gezellig vinden betekent niet dat ze anderen die dat anders ervaren dat mogen verwijten.
Houd dat in je achterhoofd, ook bij andere dingen.

[..]

Sowieso omslachtig dat hij je privé ging appen ipv even naar je werktelefoon bellen. :?

Uitgangspunt lijkt me om privenummers niet te gebruiken en al helemaal niet als iemand op dat moment ook zijn zakelijke telefoon aan heeft staan..
Ziekmeldingen gingen via de whatsapp. En als je later kwam. Ik ben trouwens nooit ziek.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')