abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator zondag 7 oktober 2018 @ 13:44:00 #1
273461 crew  AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182369863
registreer om deze reclame te verbergen
Hi,

Laatste week hebben wij wat problemen met ons internet. Geen idee waar het probleem ligt.

Van het ene op het andere moment word ons internet opeens enorm traag. Als we al niet meteen de ''server niet gevonden'' error krijgen. Rare is dat we op dat moment wel gewoon internet hebben. Spotify draait rustig door, online games draaien gewoon door, mobiele apps hebben geen problemen om te laden, maar alle browsers (inclusief die op onze telefoons) willen opeens niet meer laden. Na een paar keer refreshen laad de pagina opeens wel. Wanneer we dan een andere website willen openen hebben we vaak weer hetzelfde probleem.

Soms gaat het een paar uur goed, maar dan komen de problemen weer op.

Modem is paar keer opnieuw opgestart, geen virussen, niks veranderd aan de firewalls etc. Je zou denken dat het probleem bij het modem ligt (gezien telefoons ook worden geraakt), maar waarom ondervinden we dan geen problemen bij apps en spotify/games?

Iemand met een tip die we nog kunnen proberen?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox One: Alwayshappyz | Photographer: D610, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, Game of Thrones, Person of Interest, Homeland, Brothers & Sisters, Veronica Mars & many more!
pi_182369898
geen gekke dns servers tbv adblocking ofzo?

vpn die actief is?
  Moderator zondag 7 oktober 2018 @ 13:51:22 #4
319274 crew  Vanillekwark
De grote boze VK
pi_182369962
registreer om deze reclame te verbergen
Probeer inderdaad, zoals Toryu zegt, even een andere DNS in te stellen, even die van Google ofzo om even te testen of daar het probleem ligt.

Dat zou prima verklaren waarom apps en games enzo blijven werken, maar websites het moeilijk doen.
Op zaterdag 6 juni 2015 20:21 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Op woensdag 26 augustus 2015 23:54 schreef Remqo het volgende:
Vanillekwark heeft muzieksmaak en is derhalve een toffe user
  Moderator zondag 7 oktober 2018 @ 13:52:59 #5
273461 crew  AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182369990
Ga ik proberen, thanks _O_
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox One: Alwayshappyz | Photographer: D610, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, Game of Thrones, Person of Interest, Homeland, Brothers & Sisters, Veronica Mars & many more!
  zondag 7 oktober 2018 @ 13:55:47 #6
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_182370034
Apps maken toch ook gebruik van DNS?
So we just called him Fred
  Moderator zondag 7 oktober 2018 @ 13:59:20 #7
273461 crew  AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182370085
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:47 schreef Toryu het volgende:
Misschien dit eens proberen: https://www.consumentenbo(...)atieve-dns-instellen
Dit gedaan. Nu maar even kijken of de problemen zich later vandaag nog voor doen of niet. Op het moment doet alles het gewoon :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox One: Alwayshappyz | Photographer: D610, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, Game of Thrones, Person of Interest, Homeland, Brothers & Sisters, Veronica Mars & many more!
  zondag 7 oktober 2018 @ 14:22:09 #8
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_182370428
Ik heb exact hetzelfde, sinds een week, met meldingen over een dns probe. Ik heb T-Mobile thuis, en ik ging er van uit dat het met mijn adblocker te maken had.
Dringend verzoek om elke opmerking van deze gebruiker met een flinke pot zout te nuttigen.
  zondag 7 oktober 2018 @ 14:48:43 #9
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_182370871
Hier ook T-Mobile thuis.

Afgelopen week ook problemen gehad met DNS. Het lijkt erop dat de DNS server soms niet reageert op een verzoek. Pingen naar de server laat btw geen packet loss zien.
  zondag 7 oktober 2018 @ 14:52:54 #10
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_182370959
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:48 schreef DemonRage het volgende:
Hier ook T-Mobile thuis.

Afgelopen week ook problemen gehad met DNS. Het lijkt erop dat de DNS server soms niet reageert op een verzoek. Pingen naar de server laat btw geen packet loss zien.
Ik heb er dan weer te weinig verstand van om dit te proberen, maar zoals in de OP beschreven bleef mijn game, muziek en alles gewoon doorgaan.
Dringend verzoek om elke opmerking van deze gebruiker met een flinke pot zout te nuttigen.
  zondag 7 oktober 2018 @ 15:06:28 #11
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_182371234
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:52 schreef NitraatPoep het volgende:

[..]

Ik heb er dan weer te weinig verstand van om dit te proberen, maar zoals in de OP beschreven bleef mijn game, muziek en alles gewoon doorgaan.
DNS is ervoor om een naam (bijvoorbeeld google.nl) om te zetten naar een ip-adres. Zolang jouw computer aan staat en niet opnieuw opgestart wordt dan hoeft dit maar 1x en daarna zit het in een DNS cache.

Dus eerst maakt de computer verbinding met de DNS-server om een ip-adres te verkrijgen, wat in dit geval soms mislukte, en daarna kan de computer verbinding maken met de site of dienst waarmee je wilde verbinden.

Zolang de computer het ip-adres weet, zullen er geen problemen zijn om te verbinden met muziekstreams, websites (die je al eerder bezocht hebt sinds het opstarten van de pc) en game servers die gewoon fatsoenlijk bereikbaar zijn.

Zo kan het dus zijn dat:
http://google.nl/ niet werkt wanneer de problemen zich voordoen en
http://172.217.17.131/ wel werkt
  Moderator zondag 7 oktober 2018 @ 15:37:01 #12
273461 crew  AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182371781
Hier inderdaad ook T Mobile Thuis.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox One: Alwayshappyz | Photographer: D610, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, Game of Thrones, Person of Interest, Homeland, Brothers & Sisters, Veronica Mars & many more!
  zondag 7 oktober 2018 @ 17:38:57 #13
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_182374134
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 15:06 schreef DemonRage het volgende:

[..]

DNS is ervoor om een naam (bijvoorbeeld google.nl) om te zetten naar een ip-adres. Zolang jouw computer aan staat en niet opnieuw opgestart wordt dan hoeft dit maar 1x en daarna zit het in een DNS cache.

Dus eerst maakt de computer verbinding met de DNS-server om een ip-adres te verkrijgen, wat in dit geval soms mislukte, en daarna kan de computer verbinding maken met de site of dienst waarmee je wilde verbinden.

Zolang de computer het ip-adres weet, zullen er geen problemen zijn om te verbinden met muziekstreams, websites (die je al eerder bezocht hebt sinds het opstarten van de pc) en game servers die gewoon fatsoenlijk bereikbaar zijn.

Zo kan het dus zijn dat:
http://google.nl/ niet werkt wanneer de problemen zich voordoen en
http://172.217.17.131/ wel werkt
Thnx voor de uitleg.

Hier sinds zojuist weer het probleem, zal de adblocker eens uit zetten en kijken of het aanhoudt.
Dringend verzoek om elke opmerking van deze gebruiker met een flinke pot zout te nuttigen.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:15:34 #14
273461 crew  AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182412229
Tot dusver geen last meer van gehad op mijn computer (wel op mobiel, maar daar had ik het stappenplan nog niet gevolgd), dus lijkt te werken :D . Thanks voor de tips dus hier O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox One: Alwayshappyz | Photographer: D610, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, Game of Thrones, Person of Interest, Homeland, Brothers & Sisters, Veronica Mars & many more!
pi_182414432
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
Tot dusver geen last meer van gehad op mijn computer (wel op mobiel, maar daar had ik het stappenplan nog niet gevolgd), dus lijkt te werken :D . Thanks voor de tips dus hier O+
Beter pas je het in je router aan, dan is het meteen goed voor alle apparaten.
Powered by JanetjeŽ
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')