abonnement Unibet Coolblue
pi_182367748
Ben benieuwd naar meningen van anderen. Ik kan over dit onderwerp namelijk 2 dingen denken:

1= stel je niet zo aan.
2= kom voor jezelf op.

Ik heb namelijk een vriendin die meer verdient dan ik, maar veel vaker stipt is in geld lenen/terug betalen dan ik. Als we samen gaan eten ben ik meestal degene die iets meer betaalt of voor beide betaalt en dan zeg ik laat maar, komt wel goed we doen wel om en om. Maar als zij voorschiet, krijg ik wel meteen een betaalverzoek van precies de helft of afgerond naar boven. Of ze koopt voor ¤20 aan boodschappen en we eten de helft nog niet eens op, maar ik moet wel ¤10 betalen terwijl zij er nog een paar dagen van kan eten.

Als ik bij mij thuis vrienden uitnodig, betaal ik gewoon voor het eten en verwacht ik er geen geld voor.

Het valt me steeds meer op en het zijn maar kleine bedragen, dus dan denk ik soms: ach wat is nou ¤30 op een mensenleven. Maar toch telt het wel op en voelt het soms oneerlijk, vooral als zij weer een nieuwe jurk van ¤100 heeft gekocht.

Hoe doen jullie dat met vrienden? Zeggen jullie er iets van of laten jullie het maar gewoon gaan?
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:07:17 #2
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_182367763
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:05 schreef onniedah het volgende:
Maar toch telt het wel op en voelt het soms oneerlijk, vooral als zij weer een nieuwe jurk van ¤100 heeft gekocht.

Dan weet je waar je geld heen gaat.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_182367777
Je moet ook rijk blijven
pi_182367792
Op die manier van haar blijft ze “rijk”. Geld weggeven is gewoonweg dom.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_182367802
Oh ja, speciaal voor jou komt er binnenkort een programma op tv.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:10:56 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182367812
In ieder geval ophouden voor haar te betalen met de verwachting dat ze in gelijke mate voor jou gaat betalen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_182367835
Zou hetzelfde gaan doen, dat valt het kwartje misschien bij haar
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:14:53 #8
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_182367862
Dit soort mensen zijn ontzettend vervelend, als ik bij een vriend ga eten/drinken betaald diegene gewoon alles, tenzij we wat bestellen. En als ze bij mij thuis zijn betaal ik alles. Ik ga niet elke euro verrekenen met mijn maten.
pi_182367920
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:14 schreef maxi-mus het volgende:
Dit soort mensen zijn ontzettend vervelend, als ik bij een vriend ga eten/drinken betaald diegene gewoon alles, tenzij we wat bestellen. En als ze bij mij thuis zijn betaal ik alles. Ik ga niet elke euro verrekenen met mijn maten.
Precies dit.

Daarnaast hebben we als vriendengriep al tijden Splitwise, een fijne app om uitgaven te splitten, dat scheelt het continue rondpompen van geld in een vriendengroep.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_182368073
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:10 schreef Chinless het volgende:
Oh ja, speciaal voor jou komt er binnenkort een programma op tv.
Haha welke dan? "Geen cent te makken"? :')
pi_182368188
Bij dit soort vrienden, moet je ook consequent en stipt zijn.

Is ook handig omdat je door consequent elke keer hetzelfde te doen, geen discussie hebt. Nu voel jij je benadeelt (discussie) omdat jij ruimte laat en makkelijk bent.

Ik ben ook zoals jij. Maar als je toch last hebt van dit soort gedrag van anderen, dan zou ik in het vervolg anders omgaan met dat soort vrienden.
  Moderator zondag 7 oktober 2018 @ 11:41:55 #12
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_182368189
Ik vind rondjes halen soms problematisch. Ik haal er best wel snel eentje, maar je komt niet altijd aan de volledige roulatie van het halen van een rondje en de keer daarop ben ik weer degene die snel een rondje haalt en dan kan het uiteindelijk voorkomen dat bepaalde personen binnen de vriendengroep gewoon lekker profiteren.

Maar aan de andere kant geniet ik weer wel mee van enkele jointjes terwijl ik ze zelf nooit haal, dat heft elkaar een beetje op (ben ik overigens niet per se blij mee, want ik wil wel op een bepaald niveau quitte staan). En als het gaat om zaken als thuisbezorgd of eten koken, dan stuur ik er wel weer snel een tikkie uit.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_182368326
Jij vraagt geld niet terug dat je blijkbaar wel wil hebben. Dat kun je alleen jezelf verwijten en niet haar
pi_182368380
Met zulke gierige mensen ga ik niet meer om
pi_182368410
Het valt mij ook op dat het meestal mensen zijn die juist meer verdienen die krenterig doen wat betreft geld. Waarom zou dat zo zijn?
pi_182368479
Tata's :')
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_182368502
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:56 schreef Krollie het volgende:
Het valt mij ook op dat het meestal mensen zijn die juist meer verdienen die krenterig doen wat betreft geld. Waarom zou dat zo zijn?
Die zijn vaak wat intelligenter dan degene die alles wil betalen met het motto 'ik ga niet gierig doen'.
pi_182368559
"Cough up de Dough, Bitch"
pi_182368567
Gewoon de helft van haar jurk vragen, dan hoef je daar ook niet meer jaloers op te zijn.
pi_182368870
Jij heb bepaalde ideeen over geld splitten en verwacht van anderen dat die er ook zo over denken.
Je vriendin doet dat niet, die is er secuurder in (soms op het flauwe af, als ze echt de helft
vraagt voor eten waar ze daarna nog zelf van eet, en bij jou thuis gratis mee eet).

Heb je het al eens besproken? Zo nee, lijkt me dat een eerste stap.
Had dat geen effect of kun of wil je het niet bespreken dan moet je naar jezelf kijken.
Want vriendin gaat dan niet veranderen dus ben jij degene die keuzes moet maken.

En die zijn feitelijk simpel: accepteren dat ze zo is, en ervoor kiezen om voor jouw uitgaven je eigen weg te volgen.
Of het net zo gaan doen als haar: op de cent berekenen. Dikke kans dat zij dat helemaal geen probleem gaat vinden, want zo doet zij het immers ook.

Jouw aanpak is niet fout, de hare is niet fout, alleen kan het frustratie opleveren als je beiden combineert in één vriendschap.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zondag 7 oktober 2018 @ 12:55:32 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182369118
1. Ophouden met voor haar te betalen.
2. Mondiger worden in het terug vragen van geld.

3. Ophouden met dat verongelijkte 'zij heeft meer geld dan ik en wil een tientje wel terug hebben maar koopt dan wel een jurk van 100 euro'. Wat zij met haar geld doet heb jij helemaal niets mee te maken, en het feit dat zij meer te besteden heeft dan jij betekent niet per definitie dat zij jou meer moet trakteren dan andersom, of dat het belachelijk is dat zij van haar eigen geld een jurk of wat dan ook koopt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182369172
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:55 schreef CoolGuy het volgende:
1. Ophouden met voor haar te betalen.
2. Mondiger worden in het terug vragen van geld.

3. Ophouden met dat verongelijkte 'zij heeft meer geld dan ik en wil een tientje wel terug hebben maar koopt dan wel een jurk van 100 euro'. Wat zij met haar geld doet heb jij helemaal niets mee te maken, en het feit dat zij meer te besteden heeft dan jij betekent niet per definitie dat zij jou meer moet trakteren dan andersom, of dat het belachelijk is dat zij van haar eigen geld een jurk of wat dan ook koopt.
Jup, ik vind dat je gelijk hebt. Ik ga eerst eens hetzelfde doen als zij. Alles terug vragen en niets meer voor haar betalen. Misschien vindt ze het inderdaad niet erg :-)

Het zijn mijn eigen aannames en ergernissen.
pi_182369218
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:56 schreef Krollie het volgende:
Het valt mij ook op dat het meestal mensen zijn die juist meer verdienen die krenterig doen wat betreft geld. Waarom zou dat zo zijn?
Die vinden geld een stuk belangrijker misschien? Ik persoonlijk vind het wel fijn als ik nog iets geld over heb aan het eind van de maand, maar meestal is het wel op. En dan bouw ik nog niet eens pensioen op en zit vakantiegeld er ook al maandelijks bij in :')
pi_182369424
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:02 schreef onniedah het volgende:

[..]

Die vinden geld een stuk belangrijker misschien? Ik persoonlijk vind het wel fijn als ik nog iets geld over heb aan het eind van de maand, maar meestal is het wel op. En dan bouw ik nog niet eens pensioen op en zit vakantiegeld er ook al maandelijks bij in :')
En toch open jij dit topic ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zondag 7 oktober 2018 @ 13:20:45 #25
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182369503
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:59 schreef onniedah het volgende:

[..]

Het zijn mijn eigen aannames en ergernissen.
Ja goed, dat is zo, maar als je continue maar gaat vergelijken wat anderen wel of niet uit kunnen geven, en jij niet, dan wordt je daar niet gelukkiger van denk ik :P
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')