abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_182436594
registreer om deze reclame te verbergen
Als journalist een consulaat binnenlopen waarvan je weet dat deze vijandig is, dom of naef?
Of hadden ze voor het gemak maar even zijn paspoort ongeldig verklaard en kon hij niet anders dan zich op het consulaat te melden?
Racist
pi_182436903
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:40 schreef Toga het volgende:
Als journalist een consulaat binnenlopen waarvan je weet dat deze vijandig is, dom of naef?
Of hadden ze voor het gemak maar even zijn paspoort ongeldig verklaard en kon hij niet anders dan zich op het consulaat te melden?
Je verwacht toch niet dat als je een consultaat binnenloopt je er nooit meer levend uitkomt, vijandig gezind of niet
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_182439266
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 13:43 schreef Bocaj het volgende:
’Khashoggi vermoord op last koningshuis’

https://www.telegraaf.nl/(...)-op-last-koningshuis

Die kroonprins Mohammed bin Salman, zal wel onschendbaar zijn of niet?
Hele koninklijke familie is onschendbaar. Maar de journalist schijnt geen expliciete kritiek te hebben gehad op hen of Salman, wel op gevoerde politiek. En pijnpunt was in het Engels in de washingtonpost, daarmee de PR schade aandoen van KSA in de VS. Dat maakte het nogal gevaarlijk.

Maar met deze daad zet Salman echt de toon. Geen enkele individuele Saudier zal waar die ook verblijft in de wereld het in zijn hoofd halen het regime openlijk te bekritiseren.

[ Bericht 13% gewijzigd door Aloulu op 10-10-2018 20:43:16 ]
"He who dont miss the Soviet Union has no heart, he who wants it back has no brain".
Vladimir Putin.
pi_182439543
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:53 schreef TLC het volgende:
Je verwacht toch niet dat als je een consultaat binnenloopt je er nooit meer levend uitkomt, vijandig gezind of niet
Nou bij dictaturen is dat wel anders. Denk jij dat die syrische vluchtelingen in NL ook een stap in de Syrische ambassade gaan zetten? Of ten tijde van Saddam Iraakse vluchtelingen wel de Iraakse ambassade binnengingen?

Deze Saudir vreesde al voor zijn leven en had zijn verloofde die buiten stond expliciet instructie gegeven de politie te bellen als hij niet terugkwam.
"He who dont miss the Soviet Union has no heart, he who wants it back has no brain".
Vladimir Putin.
pi_182439654
Wat een verschrikkelijk land en regime is het toch ook. Ze zijn de middeleeuwen nog niet ontgroeid. In een fatsoenlijke, moderne 21e-eeuwse wereld zou zo'n land maar n lot moeten wachten: totale vernietiging. Ik hoop die dag nog mee te maken.
pi_182441269
quote:
15s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 20:45 schreef Confetti het volgende:
Wat een verschrikkelijk land en regime is het toch ook. Ze zijn de middeleeuwen nog niet ontgroeid. In een fatsoenlijke, moderne 21e-eeuwse wereld zou zo'n land maar n lot moeten wachten: totale vernietiging. Ik hoop die dag nog mee te maken.
Je kan in ieder geval wel lezen dat jij de middeleeuwen ontgroeid bent met je "totale vernietiging": Door 1 man te doden leef je in de middeleeuwen, maar een land compleet vernietigen dat is van de "21e-eeuw".
pi_182441571
quote:
10s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:45 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

15 man daarvoor nodig hebben ;(
Wel een forensisch expert bij. Dat is wel slim.
pi_182441572
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:40 schreef Toga het volgende:
Hij had een certificaat van z'n echtscheiding nodig om te kunnen trouwen.
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
pi_182442874
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 20:40 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Nou bij dictaturen is dat wel anders. Denk jij dat die syrische vluchtelingen in NL ook een stap in de Syrische ambassade gaan zetten? Of ten tijde van Saddam Iraakse vluchtelingen wel de Iraakse ambassade binnengingen?

Deze Saudir vreesde al voor zijn leven en had zijn verloofde die buiten stond expliciet instructie gegeven de politie te bellen als hij niet terugkwam.
Ik denk dat je je altijd wel veilig waant omdat het terrein van de ambassade omringd is door een bevriend (voor jou dan) land.

Dit is echt 24-shit, dat verwacht niemand.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_182443115
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:32 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik denk dat je je altijd wel veilig waant omdat het terrein van de ambassade omringd is door een bevriend (voor jou dan) land.

Ook wel typisch idd dat elke scheet van Poetin breed wordt uitgemeten in de media maar Saudi Arabi slacht even een journalist als een varken af in een ambassade van ze en het nieuws verdwijnt alweer op de achtergrond.
pi_182443348
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:55 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Ook wel typisch idd dat elke scheet van Poetin breed wordt uitgemeten in de media maar Saudi Arabi slacht even een journalist als een varken af in een ambassade van ze en het nieuws verdwijnt alweer op de achtergrond.
Meh, het begint net.
Headline op Drudge, Trump eist uitleg.
pi_182443762
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 20:40 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Het was wel heel dom van hem om die ambassade binnen te stappen terwijl hij voor zijn leven vreesde.
pi_182444326
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 00:11 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Meh, het begint net.
Headline op Drudge, Trump eist uitleg.
Omdat hij gedwongen wordt door de Senate Foreign Relations Committee.
https://thehill.com/polic(...)-of-saudi-journalist
Maar de respons is erg zwak geweest. Meerdere telefoongesprekken met de kroonprins, de man die waarschijnlijk de opdracht gegeven heeft. Oa door Kushner, die er een goede relatie mee heeft. Ze vragen de verdachte om een onderzoek in te stellen...

Misschien de reden waarom Haley besloot op te stappen. Ze weet dat de administratie weinig zin heeft om iets tegen de Saudis te ondernemen, en beseft waarschijnlijk dat dit niet zal weggaan. Dit kan een geruchtmakende zaak worden, misschien wil ze niet herinnerd worden als "the US ambassador to the UN during the Khashoggi affair".
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
pi_182444809
quote:

Ik denk dat je dat onderschat.

In principe is dit fenomeen, omleggen van dissidenten in buitenland, niet onbekend voor Arabische dictaturen. Alleen de manier waarop is ontzettend bruut. Khadaffi maakte dissidenten in de diaspora af via de geheime dienst, Saddam en nu Salman ook dus.

Ik ben nog nooit (echte) Arabische politieke vluchtelingen tegengekomen in NL of Europa die zolang het regime er zit waarvoor ze gevlucht zijn ook maar ooit een stap in de ambassade zouden zetten voor een papiertje. Die angst en het wantrouwen zit gewoon ontzettend diep. Men verwacht vaak "alles" van het regime, of sluit het niet uit.
Vladimir Putin.
pi_182444812
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:55 schreef Joppiez het volgende:
Deze affaire staat al dagen op de voorgrond in de kranten. Nationaal en internationaal (Westers); guardian, washtingtonpost, NY Times etc. Sinds het begin vrijwel.
Vladimir Putin.
pi_182445734
Zijn vrouw was met hem meegegaan en was buiten het gebouw aan het wachten. Als hij niet het gebouw uit zou komen, zou ze de politie moeten bellen. Het is wel duidelijk wat er is gebeurd. Hij is afgeslacht.
pi_182445744
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 03:43 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Deze affaire staat al dagen op de voorgrond in de kranten. Nationaal en internationaal (Westers); guardian, washtingtonpost, NY Times etc. Sinds het begin vrijwel.
Ik heb nog geen stampvoetende politici gezien. Die zijn wel aardig stil. De Skripa affaire was wel veel meer in het nieuws.
pi_182445798
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 03:36 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat onderschat.

In principe is dit fenomeen, omleggen van dissidenten in buitenland, niet onbekend voor Arabische dictaturen. Alleen de manier waarop is ontzettend bruut. Khadaffi maakte dissidenten in de diaspora af via de geheime dienst, Saddam en nu Salman ook dus.

Ik ben nog nooit (echte) Arabische politieke vluchtelingen tegengekomen in NL of Europa die zolang het regime er zit waarvoor ze gevlucht zijn ook maar ooit een stap in de ambassade zouden zetten voor een papiertje. Die angst en het wantrouwen zit gewoon ontzettend diep. Men verwacht vaak "alles" van het regime, of sluit het niet uit.
Zou Gulen ooit een Turkse ambassade of consulaat instappen? Of zou de leider van IS ooit een Amerikaanse ambassade instappen?
Wat deze Kashoggi heeft gedaan is oliedom. Wat Saudi Arabie gedaan heeft kan niet door de beugels, maar Kashoggi heeft dom gehandeld. Heel dom.
pi_182446047
quote:

[..]

Echt niet. Ambassades en consulaten zijn in wezen buitenlandse enclaves beschermd door middel van internationale regelgeving over extraterritoriale onschendbaarheid. Zie die Zweed in Ecuadoraanse ambassade in Brittanni.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jellereppe op 11-10-2018 09:23:38 ]
pi_182446490
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 08:44 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Echt niet. Ambassades en consulaten zijn in wezen buitenlandse enclaves beschermd door middel van internationale regeling over extraterritoriale onschendbaarheid. Zie die Zweed in Ecuadoraanse ambassade in Brittanni.
Ja, dat zeg ik.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_182446525
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:21 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik.
Hij had extreem veel lef en ligt nu als resultaat ergens te rotten. Had beter de Turkse autoriteiten kunnen aanspreken of toch nog een mogelijkheid was zonder bewijs van scheiding om met zijn verloofde te kunnen trouwen. Middels advocaat of zoiets. Hoe lang het ook had mogen duren.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 09:35:15 #99
80382 manny
30 is best veel
pi_182446678
wel extreem lastig om een oordeel te vellen tussen al het (potentile) fake news uit landen (en over situaties) waar je de echte ins and outs niet van kent

maar ik zie gelukkig dat er experts zijn die dat op basis van 1 tweet wel kunnen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_182447628
Waarom zouden ze iets doen tegen een vazalstaat dat aan al hun wensen voldoet. Saudi-Arabi heeft in haar hele bestaan welgeteld een keer nee gezegd tegen de Yanks en dat was in de jaren 70 als ik een stuk mag geloven dat ik vorige week las. Ze zeggen nu wat omdat het anders akward overkomt internationaal gezien. PR is nu belangrijk.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')