abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 oktober 2018 @ 10:05:37 #51
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182385570
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:23 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat was toch het doel van deze actie, van de artiest?
Natuurlijk niet joh, het doel is de hype voeden.
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 10:32:57 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182386058
Ik voel een nieuw genre, niet lang wachten en de ikea verkoopt gewoon schredderlijsten :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182389594
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 06:57 schreef Lunatiek het volgende:
Ik heb de indruk dat de artiest niet wilde dat dit specifieke kunstwerk geveild zou worden. Misschien een boodschap voor de vorige eigenaar. Dat je iets (tegen gereduceerde prijs) krijgt van een kunstenaar omdat je het zo onzettend mooi vindt, en dan voor grof geld laten veilen is niet aardig tegenover de artiest.
Dan had hij wel iets verzonnen dat het kunstwerk daadwerkelijk vernietigd had, en niet half geshred zodat het nog meer gehypet is en dus nog veel meer waard.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 06:43:36 #54
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182405435
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:21 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Dan had hij wel iets verzonnen dat het kunstwerk daadwerkelijk vernietigd had, en niet half geshred zodat het nog meer gehypet is en dus nog veel meer waard.
Dat maakt deel uit van het concept. Ik neem aan dat de artiest even niet meer bijkomt van het lachen om die dans om het geld. En zó passend bij juist dit kunstwerk.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:53:31 #55
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_182408724
Ik las ergens dat de shredder al twaalf jaar geleden in de frame was geplaatst. Vind het erg bijzonder idd dat niemand het is opgevallen.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_182408782
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 06:43 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat maakt deel uit van het concept. Ik neem aan dat de artiest even niet meer bijkomt van het lachen om die dans om het geld. En zó passend bij juist dit kunstwerk.
Het kunstwerk was aan het veilinghuis verkocht door Pest Control, dit is het bedrijf dat Banksy vertegenwoordigt en oa alle verkopen voor Banksy doet (zijn eigen bedrijf dus).
Denk dus niet dat het een bericht was aan de vorige eigenaar, gewoon een manier om meer geld binnen te harken door onze anti-kapitalist Banksy.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:03:39 #57
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182415244
Hoe dit verhaal ook in elkaar zit, ik vind het leuk bedacht en uitgevoerd.

Het kunstwerk heeft nu een veel interessanter verhaal dan ervoor.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:30:24 #58
14505 OProg
A Life in Music
pi_182421441
Er zitten accu's in uiteraard. Die lijst in een stopcontact steken zou wat bijzonder zijn. Ik verbaas me dan toch wel het meest over de houdbaarheid van die accu's. Ok, ze gaan nu langer mee heden ten dage maar dit schilderij is 12 jaar oud. Dus die accu zou toch wel redelijk dood moeten zijn zo langzamerhand als je kijkt hoeveel je dan in zo'n lijst kwijt kan.

Mocht er toch nog iets in zitten, misschien verklaart het dat het versnipperen ophield halverwege maar toevallig is dan ook wel weer dan juist door dat er nu een deel onder hangt en je het geheel dus nog ziet de waardeverhoging. Anders had je een lege lijst, nu een half kunstwerk dat ineens mega veel aandacht krijgt.

Voorts, bij inspectie, er moet toch een gleuf te zien zijn waar het papier doorheen komt? :')

Tel daar het gewicht bij op dan kan ik me dus niet voorstellen dat er geen mensen bij Sotheby's waren die hier bij betrokken zijn.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:48:19 #59
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182421821
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 22:30 schreef OProg het volgende:
Er zitten accu's in uiteraard. Die lijst in een stopcontact steken zou wat bijzonder zijn. Ik verbaas me dan toch wel het meest over de houdbaarheid van die accu's. Ok, ze gaan nu langer mee heden ten dage maar dit schilderij is 12 jaar oud. Dus die accu zou toch wel redelijk dood moeten zijn zo langzamerhand als je kijkt hoeveel je dan in zo'n lijst kwijt kan.

Mocht er toch nog iets in zitten, misschien verklaart het dat het versnipperen ophield halverwege maar toevallig is dan ook wel weer dan juist door dat er nu een deel onder hangt en je het geheel dus nog ziet de waardeverhoging. Anders had je een lege lijst, nu een half kunstwerk dat ineens mega veel aandacht krijgt.

Voorts, bij inspectie, er moet toch een gleuf te zien zijn waar het papier doorheen komt? :')

Tel daar het gewicht bij op dan kan ik me dus niet voorstellen dat er geen mensen bij Sotheby's waren die hier bij betrokken zijn.
Accu's kunnen ook gewoon een aantal stndaard batterijen zijn. Alkalinebatterijen die je in de supermarkt kunt kopen, gaan makkelijk 5 jaar mee, en lekken 2-4% van hun stroom per jaar. Dus ongetwijfeld dat er batterijen zijn te krijgen die na 12 jaar nog steeds genoeg energie hebben om en papiertje in 5 seconden te laten versnipperen.

En idd dat vindt ik ook raar vind aan deze actie, zo'n gleufje in de lijst had toch op moeten vallen bij het veilinghuis. Denk dus ook dat er wel een aantal van hun toch gewoon in het complot zaten.
nee, jij dan!
pi_182586350
Ah de stunt ging niet helemaal als gepland, hij had helemaal versnipperd moeten worden blijkt:
nee, jij dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')