Prijs van OV is erg aan de hoge kant, eigenlijk niet leuk meer.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:05 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Het OV in Nederland is van uitstekende kwaliteit al krijg je soms de indruk van niet met al die zeikerds. Probleem is dat je niet naar alle plaatsen in Nederland goed OV kunt hebben dat ook nog betaalbaar.
Mijn ervaring is dag eigenlijk alleen de dinsdag en de donderdag drama zijn op de weg. De andere dagen zijn (tenzij bijzondere omstandigheden) doorgaans een stuk beter te doen. Op zich logisch, want ma/wo/vr zijn populaire parttimedagen en thuiswerkdagen.
Bedrijven dwingen tot thuiswerken gaat niet werken, want niet alle bedrijven zijn er op ingesteld, ondanks dat het best zou kunnen. Bedrijven belonen als ze bijvoorbeeld een consequente maximale bezettingsgraad halen gaat denk ik wel werken.
1 euro is te goedkoop. Je snapt natuurlijk dat erg veel geld bij moet om dat te subsidiëren. Bovendien trek je daarmee volk aan dat geen reisdoel heeft zoals hangjongeren en zwervers. Dat zag ik ook in Hasselt (B) waar ze in de jaren '90 gratis ov hadden. De bussen zaten mutje vol, maar veel jongeren en ouderen. De middelbare leeftijd ging gewoon met de auto omdat de bussen te vol zaten. Ik zie wel heil in 65+ passen zodat ze gratis buiten de spits kunnen reizen.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 15:36 schreef Antaris het volgende:
[..]
Prijs van OV is erg aan de hoge kant, eigenlijk niet leuk meer.
Ik weet nog (of het nu nog zo is) in België kon je van Putte naar Antwerpen centrum (ongeveer 1 uur reistijd) mee voor 1 euro.
Dan is het leuk en zo stimuleer je meer reizigers en ontlast je het fileprobleem. Niet dat er geen files zijn daar maar wel een hele goede regeling.
Dat zou misschien veranderen als mensen niet per uur betaald worden dat ze aanwezig zijn op de zaak, maar gewoon beoordeeld (en beloond) worden op hun productief vermogen.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 11:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
He ambtenaar, je hoeft niet om stipt 9 op je werk te zijn en stipt om 17.00 te vertrekken.
Als je het OV spotgoedkoop maakt zal er toch een hoop belastinggeld in gepompt moeten worden. Bovendien reist een aanzienlijk deel al 'gratis', hetzij met studenten-ov, hetzij met een businesscard.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 15:36 schreef Antaris het volgende:
[..]
Prijs van OV is erg aan de hoge kant, eigenlijk niet leuk meer.
Ik weet nog (of het nu nog zo is) in België kon je van Putte naar Antwerpen centrum (ongeveer 1 uur reistijd) mee voor 1 euro.
Dan is het leuk en zo stimuleer je meer reizigers en ontlast je het fileprobleem. Niet dat er geen files zijn daar maar wel een hele goede regeling.
Dat hele prikklokken gebeurt bij overheden al lang niet meer.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 17:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat zou misschien veranderen als mensen niet per uur betaald worden dat ze aanwezig zijn op de zaak, maar gewoon beoordeeld (en beloond) worden op hun productief vermogen.
Als Jantje en Pietje allebei een uur ingeklokt zijn betekent dat niet dat ze even veel werk verzet hebben in dat uur. Zo lang ze voor dat uur even veel worden betaald staan ze op de minuut voor de prikklok te wachten tot het 17:00 is geweest.
Dat het te goedkoop is ben ik met je eens.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 16:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
1 euro is te goedkoop. Je snapt natuurlijk dat erg veel geld bij moet om dat te subsidiëren. Bovendien trek je daarmee volk aan dat geen reisdoel heeft zoals hangjongeren en zwervers. Dat zag ik ook in Hasselt (B) waar ze in de jaren '90 gratis ov hadden. De bussen zaten mutje vol, maar veel jongeren en ouderen. De middelbare leeftijd ging gewoon met de auto omdat de bussen te vol zaten. Ik zie wel heil in 65+ passen zodat ze gratis buiten de spits kunnen reizen.
Zie mijn bovenstaande antwoord.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 17:47 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Als je het OV spotgoedkoop maakt zal er toch een hoop belastinggeld in gepompt moeten worden. Bovendien reist een aanzienlijk deel al 'gratis', hetzij met studenten-ov, hetzij met een businesscard.
De ochtendspits is nu al tussen half 7 en 10, daarbuiten is het ook erg druk. Dus je reactie is erg kort door de bocht. Een uurtje schuiven met je tijden gaat niet helpen.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 11:13 schreef Red_85 het volgende:
Allemaal oplossingen om maar niet tussen die 2 tijden precies aan het werk te zijn en een stuk weg in bezet te nemen die de rest van de dag leeg blijft.
In de randstad dagelijks over 3 wegen die het drukste zijn rond AMS.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 22:46 schreef Piles het volgende:
[..]
De ochtendspits is nu al tussen half 7 en 10, daarbuiten is het ook erg druk. Dus je reactie is erg kort door de bocht. Een uurtje schuiven met je tijden gaat niet helpen.
Wat niet?quote:Op woensdag 10 oktober 2018 21:43 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Daar kan ik niet zoveel mee.
Precies. Even na 9 uur vertrekken en de filedruk is al fors minder.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In de randstad dagelijks over 3 wegen die het drukste zijn rond AMS.
Sinds ik rond 9 weg ga van huis, sta ik ipv iedere dag, 'maar' 3x van de 10 ritten een keer stil.
Dat is nog niet eens een uur verzetten.
Daar heb ik een dubbel gevoel bij omdat er nu al veel belastinggeld (indirect) in het ov wordt gestoken. Het fileprobleem is slechts een onderdeel van een groter probleem, namelijk een mobiliteitsprobleem. Ook het ov zwicht onder de druk van de spits. Kijk eens hoe vol het ov zit tijdens de spits en dat ook de limieten van het spoor aardig in zicht zijn. Deze limieten kunnen we alleen met forse investeringen oprekken. Maar zodra je buiten de spits reist dan heb je 4 of meer bankjes voor jezelf.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 21:04 schreef Antaris het volgende:
Maar het kan en moet wel een stuk goedkoper in Nederland.
Door gebruik te maken van het OV moet wel beloond worden.
Ook daar heb ik een dubbel gevoel bij. De tijd dat ik een tegemoetkoming reiskosten voor een bepaald traject had heb ik nog meegemaakt. De ov-studentenkaart is in het leven geroepen om de administratieve druk te verminderen en de toen noodlijdende NS aan passagiers te helpen.quote:Het is in principe te belachelijk voor woorden dat studenten door het hele land kunnen reizen voor niks.
Vroeger kreeg je alleen het traject vergoed van thuis naar school en weer terug.
Vandaag, inderdaad, de zwaarste avondspits van het jaar. Het probleem is dat er maar weinig hoeft te gebeuren en het loopt helemaal vast. Mensen rijden ook vrij debiel (weinig afstand, veel rijstrook wisselen, hoe vaak ik wel niet van die idioten dwangmatig rechts zie rijden, soms kun je maar beter links blijven...)quote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:05 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Het OV in Nederland is van uitstekende kwaliteit al krijg je soms de indruk van niet met al die zeikerds. Probleem is dat je niet naar alle plaatsen in Nederland goed OV kunt hebben dat ook nog betaalbaar.
Mijn ervaring is dag eigenlijk alleen de dinsdag en de donderdag drama zijn op de weg. De andere dagen zijn (tenzij bijzondere omstandigheden) doorgaans een stuk beter te doen. Op zich logisch, want ma/wo/vr zijn populaire parttimedagen en thuiswerkdagen.
Bedrijven dwingen tot thuiswerken gaat niet werken, want niet alle bedrijven zijn er op ingesteld, ondanks dat het best zou kunnen. Bedrijven belonen als ze bijvoorbeeld een consequente maximale bezettingsgraad halen gaat denk ik wel werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |