En nu moeten wij allemaal raden waar jij woontquote:Op zaterdag 6 oktober 2018 06:47 schreef cempexo het volgende:
Hier wordt niet snel gereden, waarom zou je? Geen camera's, geen parkeerautomaten, nauwelijks een stoplicht en dus nooit files. Autorijden is ook hier menselijke beschaving.
Leuk verhaal:
Ik reed in een dorpje met een stuk of 5 auto's voor me. Werd ingehaald door een politieagent op een motor en deze liet ons allemaal stoppen. Hij ging naar de voorste en vervolgens naar de volgende. Bij mij aankomende vroeg hij of ik gezien had of de voorste auto over een dubbele streep had ingehaald. Naar waarheid zei ik nee.
Even later mocht iedereen weer doorrijden, zonder een bekeuring voor de voorste.
begin met bejaarden en slechte chauffeurs van de weg te halen!quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 08:24 schreef Antaris het volgende:
Begin eerst het openbaar vervoer aantrekkelijk te maken.
Dat is een hele goeie.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 08:24 schreef Antaris het volgende:
Begin eerst het openbaar vervoer aantrekkelijk te maken.
Doen ze toch. Binnenkort gratis water op de stations alleen nergens is er plek om te pissen.quote:
Dat iedereen die klaagt over files dichter bij zijn werk moet gaan wonen of dichter bij zijn huis moet gaan wonen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 06:46 schreef cempexo het volgende:
Ik vind dat de overheid meer (groene) maatregelen moet treffen om files te vermijden, zoals bijvoorbeeld carpoolen. Wat vinden jullie?
Totale BSquote:Op zaterdag 6 oktober 2018 06:46 schreef cempexo het volgende:
Nos schreef vandaag dat er weer meer files op de Nederlandse snelwegen zijn geweest dan voorgaande jaren. De eerste drie kwartelen was het drukker op de snelwegen. Vergeleken met vorig jaar is het aantal opstoppingen met zo'n 20% toegenomen.
De verwachting is dat de drukte op de weg dit jaar nog verder toeneemt, aangezien het vierde kwartaal normaal gesproken het drukst is.
Ik vind dat de overheid meer (groene) maatregelen moet treffen om files te vermijden, zoals bijvoorbeeld carpoolen. Wat vinden jullie?
https://nos.nl/artikel/22(...)derlandse-wegen.html
ik wacht op de nieuwe crisis...die zal deze keer snoeihard zijn.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 11:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Totale BS
Het is momenteel druk door een oplevende economie. In komende periode zullen nog veel mensen van baan wisselen en dichterbij gaan wonen/werken, aantal flexwerkers afnemen en achterstanden weggewerkt worden. Grote bedrijven openen nieuwe kantoren enz...
Het verkeer zal vanzelf nog wat afvlakken en daarnaast wordt er al veel gebouwd en verbeterd. Meer is nu niet nodig.
En alle nieuwe nederlanders nemen geen auto/wonen allemaal naast hun werk zeker? Er komt elk jaar een stad ter groote van Dordrecht bij aan mensen. Oost europeanen carpoolen wel veel.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 11:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Totale BS
Het is momenteel druk door een oplevende economie. In komende periode zullen nog veel mensen van baan wisselen en dichterbij gaan wonen/werken, aantal flexwerkers afnemen en achterstanden weggewerkt worden. Grote bedrijven openen nieuwe kantoren enz...
Het verkeer zal vanzelf nog wat afvlakken en daarnaast wordt er al veel gebouwd en verbeterd. Meer is nu niet nodig.
Die werken meestal nietquote:Op zaterdag 6 oktober 2018 12:24 schreef JanSob het volgende:
[..]
En alle nieuwe nederlanders nemen geen auto/wonen allemaal naast hun werk zeker? Er komt elk jaar een stad ter groote van Dordrecht bij aan mensen. Oost europeanen carpoolen wel veel.
Disproportioneel weinig ja. Maar 50% van 100k is nog steeds 50.000 mensen extra die ergens naartoe willen. En ook de mensen zonder werk / geen behoefte om te werken willen natuurlijk zo nu en dan ergens naartoe.quote:
Ja nog meer belasting!!! Meer!! Meer!!! Meeeeeerr!!!quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 10:42 schreef mschol het volgende:
verhogen accijnzen op de brandstof, dan gaan mensen misschien eens nadenken over alternatieve manieren om van a naar b te komen,zolang je ze niet in de portemonnee raakt kan de gemiddelde automobilist het geen reet schelen
yep nog meer, als dat de enige manier is waarop men wil/kan luisteren...quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 12:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja nog meer belasting!!! Meer!! Meer!!! Meeeeeerr!!!
Ja maar dan zijn er geen team leaders/managers meer nodig want dan pas blijkt dat het bedrijf prima draait zonder hun deskundige leiding!quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:01 schreef Accordtje het volgende:
Wat mij betreft is er maar één juiste oplossing voor het fileprobleem en dat is dat meer mensen vanuit huis werken.
De regering zal nu maar eens het bedrijfsleven moeten gaan dwingen om werknemers vanuit huis te laten werken. Dat is vrij eenvoudig: je legt ze de verplichting op om ervoor te zorgen dat dagelijks 20% van je personeel vanuit huis aan het werk is. Zo nee, dan volgt daar een boete voor (en dan wel echt een serieuze boete).
Uiteraard zijn er branches waarbij de aard van de werkzaamheden het niet mogelijk maakt om dat vanuit huis te doen. Voor die branches maak je een uitzondering.
De grote mate van inflexibiliteit van werkgevers is de voornaamste reden dat we in de file staan. Als jij met files meegerekend dagelijks 2 uur onder weg bent (heen en weer) terwijl het OV zorgt voor een reistijd van 3 uur per dag....waarom zou je dan het OV pakken?quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 12:58 schreef mschol het volgende:
[..]
yep nog meer, als dat de enige manier is waarop men wil/kan luisteren...
En daarom is het noodzakelijk dat de regering het bedrijfsleven wettelijk gaat dwingen i.p.v. het aan het bedrijfsleven zelf over te laten.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:03 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Ja maar dan zijn er geen team leaders/managers meer nodig want dan pas blijkt dat het bedrijf prima draait zonder hun deskundige leiding!
Dus het lager kader werkt dit tegen gewoon uit protectie voor hun eigen broodwinning.
omdat je of 3uur werk kan verzetten, of 2 uur kan niksen en zitten stressen...quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:06 schreef Accordtje het volgende:
[..]
De grote mate van inflexibiliteit van werkgevers is de voornaamste reden dat we in de file staan. Als jij met files meegerekend dagelijks 2 uur onder weg bent (heen en weer) terwijl het OV zorgt voor een reistijd van 3 uur per dag....waarom zou je dan het OV pakken?
In de spits kan je niet altijd zitten.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:14 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat je of 3uur werk kan verzetten, of 2 uur kan niksen en zitten stressen...
daarnaast is OV vaak gewoon even snel, is sommige gevallen zelfs sneller omdat je juist niet in de file staat
Daar heb je dan precies weer het probleem. Voor een werkgever is je reistijd geen werktijd, dus je kan wel 3 uur gaan zitten werken, maar wat heb je daar aan?quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:14 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat je of 3uur werk kan verzetten, of 2 uur kan niksen en zitten stressen...
daarnaast is OV vaak gewoon even snel, is sommige gevallen zelfs sneller omdat je juist niet in de file staat
Je kan aangeven dat je dan werkt. Dan ziet hij het gewerkte en betaalt er na uit...quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:32 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Daar heb je dan precies weer het probleem. Voor een werkgever is je reistijd geen werktijd, dus je kan wel 3 uur gaan zitten werken, maar wat heb je daar aan?
Ja....quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:34 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Je kan aangeven dat je dan werkt. Dan ziet hij het gewerkte en betaalt er na uit...
Dit echt complete lariekoek. van station naar station misschien. Alleen niet iedereen houdt kantoor aan station.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:14 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat je of 3uur werk kan verzetten, of 2 uur kan niksen en zitten stressen...
daarnaast is OV vaak gewoon even snel, is sommige gevallen zelfs sneller omdat je juist niet in de file staat
Ja, laat de regering in Den Haag beslissen hoe bedrijven hun toko moeten runnenquote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:07 schreef Accordtje het volgende:
[..]
En daarom is het noodzakelijk dat de regering het bedrijfsleven wettelijk gaat dwingen i.p.v. het aan het bedrijfsleven zelf over te laten.
Naar binnensteden alleen, als je geluk hebt. Voor de rest is ov naar indistrieterreinen en snelwegkantoortuinen gewoon nooit sneller. Ov is ook niet net zo comfortabel maar wel bijna net zo duur als de auto.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:14 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat je of 3uur werk kan verzetten, of 2 uur kan niksen en zitten stressen...
daarnaast is OV vaak gewoon even snel, is sommige gevallen zelfs sneller omdat je juist niet in de file staat
Nog duurder?quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 10:42 schreef mschol het volgende:
verhogen accijnzen op de brandstof, dan gaan mensen misschien eens nadenken over alternatieve manieren om van a naar b te komen,zolang je ze niet in de portemonnee raakt kan de gemiddelde automobilist het geen reet schelen
Files zijn een maatschappelijk probleem en het bedrijfsleven heeft inmiddels tijd genoeg gehad een bijdrage te leveren aan de oplossing daar van. Dat heeft het bedrijfsleven structureel verzuimd te doen, dus is het nu gewoon tijd om het bedrijfsleven wettelijk te gaan dwingen het maatschappelijke probleem aan te pakken.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:53 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ja, laat de regering in Den Haag beslissen hoe bedrijven hun toko moeten runnen
Echt een top idee.
En bedrijven verbieden hun medewerkers nog naar klanten te sturen zeker.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 09:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat iedereen die klaagt over files dichter bij zijn werk moet gaan wonen of dichter bij zijn huis moet gaan wonen.
Zo makkelijk om naar de overheid re wijzen, maar jij was de gene die de keuze heeft gemaakt om te solliciteren bij een werkgever op een locatie waar je (ver) voor moest reizen en jij kiest er voor om dat met de auto te doen.
Misschien moet de overheid als grootste werkgever eens het goede voorbeeld geven.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 20:19 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Files zijn een maatschappelijk probleem en het bedrijfsleven heeft inmiddels tijd genoeg gehad een bijdrage te leveren aan de oplossing daar van. Dat heeft het bedrijfsleven structureel verzuimd te doen, dus is het nu gewoon tijd om het bedrijfsleven wettelijk te gaan dwingen het maatschappelijke probleem aan te pakken.
Dus ja, nu wordt het tijd dat de regering eens gaat ingrijpen.
Kortzichtige onzin.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 09:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat iedereen die klaagt over files dichter bij zijn werk moet gaan wonen of dichter bij zijn huis moet gaan wonen.
I.c.m. rekeningrijden. Het is vrij onlogisch dat de grootste belasting van het wegennet slechts gedurende een klein gedeelte van de dag plaats vindt. D.m.v. rekeninghouden kan je de spits duur maken en de rest goedkoop, mensen zullen dan vrij snel de spits gaan vermijden. En tegenwoordig kan dat ook prima, er zijn alleen niet genoeg incentives om daar echt werk van te maken, bedrijven houden te stug vast aan werktijden van 9 tot 17 uur. Die cultuur moet je doorbreken en rekeningrijden kan daar een goede aanjager van zijn. 's Ochtends van 8 tot 10 thuis werken en daarna de auto pakken, lijkt mij ideaal.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:01 schreef Accordtje het volgende:
Wat mij betreft is er maar één juiste oplossing voor het fileprobleem en dat is dat meer mensen vanuit huis werken.
Rekeningrijden doe je al via de accijnzen en btw daarop in combi met de zuinigheid van je auto. Heb je geen duur spykastjes systeem voor nodig. Bovendien straf je mensen die echt niet anders kunnen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 20:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
I.c.m. rekeningrijden.
Het is vrij onlogisch dat de grootste belasting van het wegennet slechts gedurende een klein gedeelte van de dag plaats vindt.
Indien je transport goedkoper of duurder kan maken op basis van het tijdstip, zullen bedrijven veel meer geneigd zijn hiermee rekening te houden. 's Ochtends van 8 tot 10 thuis werken en daarna de auto pakken, lijkt mij ideaal.
Jij hebt zojuist mijn strategie benoemd Dat is precies wat ik doe. De ochtenden zijn mijn 'kantoortijden' thuis en op z'n vroegst na 10:00 de weg op naar klanten.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 20:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
I.c.m. rekeningrijden. Het is vrij onlogisch dat de grootste belasting van het wegennet slechts gedurende een klein gedeelte van de dag plaats vindt. D.m.v. rekeninghouden kan je de spits duur maken en de rest goedkoop, mensen zullen dan vrij snel de spits gaan vermijden. En tegenwoordig kan dat ook prima, er zijn alleen niet genoeg incentives om daar echt werk van te maken, bedrijven houden te stug vast aan werktijden van 9 tot 17 uur. Die cultuur moet je doorbreken en rekeningrijden kan daar een goede aanjager van zijn. 's Ochtends van 8 tot 10 thuis werken en daarna de auto pakken, lijkt mij ideaal.
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 06:51 schreef halfway het volgende:
Als je de kans hebt net als ik, eerder beginnen. Ik begin om 6.00uur en zit om 14.30uur weer aan de koffie thuis.
De essentie van rekeningrijden is dat je tarieven varieert over de dag en dat gebeurt nu niet.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 20:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rekeningrijden doe je al via de accijnzen en btw daarop in combi met de zuinigheid van je auto. Heb je geen duur spykastjes systeem voor nodig. Bovendien straf je mensen die echt niet anders kunnen.
Rekeningrijden is geen oplossing. Thuiswerken wel.
En daar straf je dus een hoop mensen mee die niet anders kunnen. Totaal ingewikkeld, duur, privacyfuckend en oneerlijk systeem.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 07:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
De essentie van rekeningrijden is dat je tarieven varieert over de dag en dat gebeurt nu niet.
Hoezo kunnen ze niet anders?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 07:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En daar straf je dus een hoop mensen mee die niet anders kunnen. Totaal ingewikkeld, duur, privacyfuckend en oneerlijk systeem.
Zeer onwenselijk.
Deze man begrijptquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 08:00 schreef Helpmefok het volgende:
Mensen kiezen er vooral zelf voor onderdeel te zijn van het fileprobleem. Je kunt ook motor gaan rijden, andere tijden hanteren, thuiswerken, dichterbij gaan wonen of werken, enzovoort.
Ja maar dat mag niet van mijn baas!
Honden hebben bazen. Zoek een andere werkgever. Als iedereen er niet oké mee zou zijn, sterven dergelijke werkgevers vanzelf uit
Als je in de file staat gebruik je meer brandstof, dus die variatie in kosten is er al.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 07:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
De essentie van rekeningrijden is dat je tarieven varieert over de dag en dat gebeurt nu niet.
Die paar centen zijn toch geen kosten Dat bedrag moet 100x omhoog. Dat zal je leren! Fietsen zul je, vadsige kantoorklerk!quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 08:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als je in de file staat gebruik je meer brandstof, dus die variatie in kosten is er al.
Ok wacht even..quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 08:00 schreef Helpmefok het volgende:
Mensen kiezen er vooral zelf voor onderdeel te zijn van het fileprobleem. Je kunt ook motor gaan rijden, andere tijden hanteren, thuiswerken, dichterbij gaan wonen of werken, enzovoort.
Ja maar dat mag niet van mijn baas!
Honden hebben bazen. Zoek een andere werkgever. Als iedereen er niet oké mee zou zijn, sterven dergelijke werkgevers vanzelf uit
Wat bedoel je dan? Een uurtje of 2 eerder en later beginnen of ook echt avond en nacht? Want dat is ook weer niet gezond voor een mens.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 10:19 schreef Stoney3K het volgende:
Begin eerst maar eens met het afbreken van het achterlijke concept 'kantooruren' wat er vanuit gaat dat iedereen van 09:00 tot 17:00 op zijn productiefst is.
Als je werktijden gaat spreiden verminder je vanzelf de files.
Als je een spitstarief invoert van 5 euro per kilometer ofzo, zal het fileprobleem inderdaad wel verdwijnen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 08:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die paar centen zijn toch geen kosten Dat bedrag moet 100x omhoog. Dat zal je leren! Fietsen zul je, vadsige kantoorklerk!
Als de helft van het bedrijf om 06:00 begint en de andere helft om 12:00 begint en tot 20:00 werkt dan zijn we al een heel eind. Je hebt nou eenmaal ochtendmensen, avondmensen en ook nachtbrakers.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 10:25 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan? Een uurtje of 2 eerder en later beginnen of ook echt avond en nacht? Want dat is ook weer niet gezond voor een mens.
Eisen van de chef dat mensen op 'een bepaalde tijd' aanwezig zijn.quote:
Er is al zo vaak onderzoek gedaan dat het bestraffen van slecht gedrag (door het verhogen van belastingen bijvoorbeeld) absoluut NIET werkt. Het belonen van goed gedrag (laten we het OV eens de helft goedkoper maken bijvoorbeeld) is veel effectiever.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 10:42 schreef mschol het volgende:
verhogen accijnzen op de brandstof, dan gaan mensen misschien eens nadenken over alternatieve manieren om van a naar b te komen,zolang je ze niet in de portemonnee raakt kan de gemiddelde automobilist het geen reet schelen
Even snel Ja, in de Randstad misschien. Op dit moment kan ik op de fiets naar het werk, maar voorheen kon ik kiezen voor 30 minuten enkele reis (met een klein stukje file) of 2 uur van deur tot deur met het OV waarbij je ook nog eens op een tijdstip aanwezig was die niet geheel aansloot bij je gewenste werktijden. En flexibiliteit als je eens wat langer moest blijven was ook helemaal weg. Even snel, laat me niet lachenquote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:14 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat je of 3uur werk kan verzetten, of 2 uur kan niksen en zitten stressen...
daarnaast is OV vaak gewoon even snel, is sommige gevallen zelfs sneller omdat je juist niet in de file staat
Het enige wat ik hier lees zijn excuusjes waaruit blijkt dat je in de file staan vooral niet zo erg vindt. Ik hekel het, daarom maak ik er een halszaak van en doe ik het ook niet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:48 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ok wacht even..
- Je moet bewust ergens op gaan rijden waarbij de kans aanzienlijk groter is dat je doodgaat mocht er een ongeluk gebeuren?
- Je bedrijf moet even op andere tijden open gaan?
- Thuiswerken? Goed idee maar dat wil geen enkele werkgever. Misschien moeten ze beginnen aan thuiswerksubsidie zodat de kans groter is dat ze dit mensen laten doen.
- Dichter bij je werk gaan wonen? In deze woningmarkt?
- Kies een andere werkgever? We hebben het niet allemaal zo makkelijk.
Je doet nu net alsof het aan de mensen zelf ligt. Dan zouden bedrijven juist meer gemotiveerd moeten worden dus want de werknevmer heeft dit in 99% van de gevallen totaal niet zelf in de hand
O, daarom gaan de gevangenissen dicht! Vanwege dat onderzoek natuurlijk!quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 13:17 schreef Metalfreak het volgende:
Er is al zo vaak onderzoek gedaan dat het bestraffen van slecht gedrag (door het verhogen van belastingen bijvoorbeeld) absoluut NIET werkt.
Gevangenisstraffen werken ook zelden, ja, het zal vast het grote publiek wat geruststellen, maar de gevangene komt er zelden beter uit.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
O, daarom gaan de gevangenissen dicht! Vanwege dat onderzoek natuurlijk!
Ik stel voor alle boetes af te schaffen. Heeft toch geen zin. Ik ben voor!quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Gevangenisstraffen werken ook zelden, ja, het zal vast het grote publiek wat geruststellen, maar de gevangene komt er zelden beter uit.
Jij stemt vast PVV met zo'n zwart-wit gedachten?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik stel voor alle boetes af te schaffen. Heeft toch geen zin. Ik ben voor!
Niet bepaald. Maar beticht een ander niet van zwart/wit-denken als je het zelf doet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:38 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij stemt vast PVV met zo'n zwart-wit gedachten?
Hoe kom je daar precies bij?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 13:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Er is al zo vaak onderzoek gedaan dat het bestraffen van slecht gedrag (door het verhogen van belastingen bijvoorbeeld) absoluut NIET werkt. Het belonen van goed gedrag (laten we het OV eens de helft goedkoper maken bijvoorbeeld) is veel effectiever.
Het gaat niet alleen om het werken in de zin van het genezen van de misdadiger, het gaat vooral om het beschermen van het publiek tegen de misdadiger, hoe langer ie vast zit hoe minder last.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Gevangenisstraffen werken ook zelden, ja, het zal vast het grote publiek wat geruststellen, maar de gevangene komt er zelden beter uit.
Niks kortzichtig aan. Files van nu worden juist veroorzaakt doordat we met zijn alle in de afgelopen 20 jaar gemiddeld verder weg zijn gaan wonen van ons werk of verder zijn gaan werken van huis.quote:
Op veel snelwegen met twee rijksstroken is dat al van toepassing tijdens de drukke uren.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:43 schreef YuckFou het volgende:
Als ik dit zo lees hier reist geen van jullie dagelijks kriskras door NL soms overdag en soms 's nachts, als de Rijkswegverkeersdienst een aantal simpele dingen zou doen zouden er al best wat files voorkomen kunnen worden....
1) een generiek inhaal verbod voor vrachtwagens op alle 2 baansnelwegen, zeker die waar 130 is toegestaan, het verschil van 40/50km/h als een truck gaat inhalen geeft een enorme harmonica in het verkeer erachter waarbij er bij drukte achterin gelijk een langzaam rijdende file ontstaat.
Hier in Rotterdam/Delft doen ze het anders prima. Er zal vast een reden zijn waarom ze uitstaan.quote:2) Zet die fucking doseerlichten aan...als ik in Amsterdam een klus heb en tegen de spits terug moet is de A10 een drama, overal waar invoegstroken zijn loopt het kansloos vast en alle doseerlichten die zijn geplaatst staan uit. (net als in de rest van Nederland....)
Daarvoor mag je de vaststellers van de milieunormen bedanken.quote:3) maak spitsstroken aan de linkerkant van de rijbaan een permanente zonder snelheidsbeperking, het is van de zotte dat we extra asfalt neerleggen en dat elke dag tijdelijk open of dicht te stellen, waarbij de Vmax. ook nog eens wordt verlaagd.
Zo simpel werkt het helaas niet, het transport van en naar de havens is namelijk niet symmetrisch en een vrachtwagen uit Duitsland rijdt niet per definitie ook weer terug naar Duitsland.quote:4) Kost wat maar dan heb je ook wat, bouw een transferium aan het eind van de betuwelijn, iets wat de Duitsers hebben nagelaten, dwing havenbaronnen om containers voor transport naar het oosten via de trein naar het transferium te brengen en laat die duizenden vrachtwagens die nu van oost naar west rijden fijn in het oosten naar dat transferium rijden, voordelen; snelwegen naar het westen worden minder belast, er wordt een flinke economische impuls aan leegloopgebieden in het oosten gegeven en het schaalt tonnen fijnstof door heel Nederland.
Veel kantoorgebouwen, zeker bij de grotere bedrijven zijn al vaak vóór 8u open sluiten na 19u. Dat biedt al voldoende mogelijkheden om op andere tijden te werken, probleem hier is echter dat medewerkers zich verplicht voelen om van 9 tot 17 aanwezig te zijn.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:48 schreef SuperNeger het volgende:
- Je bedrijf moet even op andere tijden open gaan?
Veel bedrijven willen dat juist wel omdat de kosten voor het bedrijf vele malen lager worden als mensen minder naar kantoor komen, ook hier is het probleem dat mensen zich vaak verplicht voelen of niet weten dat hun werkgever het prima vindt dat ze een dagje thuis werken.quote:- Thuiswerken? Goed idee maar dat wil geen enkele werkgever. Misschien moeten ze beginnen aan thuiswerksubsidie zodat de kans groter is dat ze dit mensen laten doen.
75% werkte al bij de huidige werkgever vóór de recente ontwikkelingen in de woningmarkt en op het moment van solliciteren bij de huidige werkgever had de aspirant werknemer een betere afweging kunnen maken tussen woonplaats, werklocatie, reistijd, filedruk etc.quote:- Dichter bij je werk gaan wonen? In deze woningmarkt?
Je kan als werknemer niet alles in de hand hebben en het is niet toepasbaar in alle beroepsgroepen, maar als je op een kantoor werkt is al het werk (met de juiste middelen) ook elders en/of op andere tijdstippen te doen.quote:Je doet nu net alsof het aan de mensen zelf ligt. Dan zouden bedrijven juist meer gemotiveerd moeten worden dus want de werknevmer heeft dit in 99% van de gevallen totaal niet zelf in de hand
Daar houdt geen enkele trucker zich aan en ik heb meerdere malen trucks 3/4 banen dik naast elkaar de pikorde zien uitmaken wie voorop mag tijdens de spits in Rotterdam waardoor alle banen erachter dichtslibben en files beginnen, een generiek verbod dus, altijd overal als het 2 baans is en dikke boetes (denk 1200¤+) erop bij overtreding.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 08:38 schreef FredvZ het volgende:
Op veel snelwegen met twee rijksstroken is dat al van toepassing tijdens de drukke uren.
Ik weiger elke keer Rijkswaterstaat te bellen om te vragen waarom ze uitstaan, maar ook in Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en elders zie ik ze vaker uit dan aan staan.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 08:38 schreef FredvZ het volgende:
Hier in Rotterdam/Delft doen ze het anders prima. Er zal vast een reden zijn waarom ze uitstaan.
Ik dank helemaal niemand, ik stip het aan als een van de rare oplossingen die erdoor worden gedrukt, extra asfalt neerleggen en vervolgens dichtgooien (of zoals afgelopen maandag avond, 's avonds laat openhouden en 100km/u als vMax)quote:Op woensdag 10 oktober 2018 08:38 schreef FredvZ het volgende:
Daarvoor mag je de vaststellers van de milieunormen bedanken.
Ik heb nergens gezegd dat het simpel was, het is het meest extreme verstrekkende voorstel wat ik kan bedenken en grijpt diep in de transport en logistiek stroom in Nederland, toch zijn de duizenden vrachtwagens tegenwoordig een verkeersstopper van jewelste en vrijwel niemand kijkt daarnaar maar vooral naar forenzen in de spits want files dus de trein in, terwijl buiten de spits de eindeloze colonnes vrachtwagens doorlopend vertraging en problemen geven.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 08:38 schreef FredvZ het volgende:
Zo simpel werkt het helaas niet, het transport van en naar de havens is namelijk niet symmetrisch en een vrachtwagen uit Duitsland rijdt niet per definitie ook weer terug naar Duitsland.
He ambtenaar, je hoeft niet om stipt 9 op je werk te zijn en stipt om 17.00 te vertrekken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 10:25 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan? Een uurtje of 2 eerder en later beginnen of ook echt avond en nacht? Want dat is ook weer niet gezond voor een mens.
Wat een reactie. Bijna lachwekkend.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 11:48 schreef Antaris het volgende:
Wat een reacties hier, bijna lachwekkend.
De enige oplossing, wat ik al eerder aangaf is verbeteren van het OV.
Meer wegen aanleggen helpt helemaal niets.
Het OV in Nederland is van uitstekende kwaliteit al krijg je soms de indruk van niet met al die zeikerds. Probleem is dat je niet naar alle plaatsen in Nederland goed OV kunt hebben dat ook nog betaalbaar.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 11:48 schreef Antaris het volgende:
Wat een reacties hier, bijna lachwekkend.
De enige oplossing, wat ik al eerder aangaf is verbeteren van het OV.
Meer wegen aanleggen helpt helemaal niets.
Vaak zie ik onderweg dat op een druk gedeelte van de dag de derde rijstrook dicht is, gewoon derde rijstrook open doen en dan loopt het verkeer ook veel sneller door.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 06:46 schreef cempexo het volgende:
Nos schreef vandaag dat er weer meer files op de Nederlandse snelwegen zijn geweest dan voorgaande jaren. De eerste drie kwartelen was het drukker op de snelwegen. Vergeleken met vorig jaar is het aantal opstoppingen met zo'n 20% toegenomen.
De verwachting is dat de drukte op de weg dit jaar nog verder toeneemt, aangezien het vierde kwartaal normaal gesproken het drukst is.
Ik vind dat de overheid meer (groene) maatregelen moet treffen om files te vermijden, zoals bijvoorbeeld carpoolen. Wat vinden jullie?
https://nos.nl/artikel/22(...)derlandse-wegen.html
Prijs van OV is erg aan de hoge kant, eigenlijk niet leuk meer.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:05 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Het OV in Nederland is van uitstekende kwaliteit al krijg je soms de indruk van niet met al die zeikerds. Probleem is dat je niet naar alle plaatsen in Nederland goed OV kunt hebben dat ook nog betaalbaar.
Mijn ervaring is dag eigenlijk alleen de dinsdag en de donderdag drama zijn op de weg. De andere dagen zijn (tenzij bijzondere omstandigheden) doorgaans een stuk beter te doen. Op zich logisch, want ma/wo/vr zijn populaire parttimedagen en thuiswerkdagen.
Bedrijven dwingen tot thuiswerken gaat niet werken, want niet alle bedrijven zijn er op ingesteld, ondanks dat het best zou kunnen. Bedrijven belonen als ze bijvoorbeeld een consequente maximale bezettingsgraad halen gaat denk ik wel werken.
1 euro is te goedkoop. Je snapt natuurlijk dat erg veel geld bij moet om dat te subsidiëren. Bovendien trek je daarmee volk aan dat geen reisdoel heeft zoals hangjongeren en zwervers. Dat zag ik ook in Hasselt (B) waar ze in de jaren '90 gratis ov hadden. De bussen zaten mutje vol, maar veel jongeren en ouderen. De middelbare leeftijd ging gewoon met de auto omdat de bussen te vol zaten. Ik zie wel heil in 65+ passen zodat ze gratis buiten de spits kunnen reizen.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 15:36 schreef Antaris het volgende:
[..]
Prijs van OV is erg aan de hoge kant, eigenlijk niet leuk meer.
Ik weet nog (of het nu nog zo is) in België kon je van Putte naar Antwerpen centrum (ongeveer 1 uur reistijd) mee voor 1 euro.
Dan is het leuk en zo stimuleer je meer reizigers en ontlast je het fileprobleem. Niet dat er geen files zijn daar maar wel een hele goede regeling.
Dat zou misschien veranderen als mensen niet per uur betaald worden dat ze aanwezig zijn op de zaak, maar gewoon beoordeeld (en beloond) worden op hun productief vermogen.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 11:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
He ambtenaar, je hoeft niet om stipt 9 op je werk te zijn en stipt om 17.00 te vertrekken.
Als je het OV spotgoedkoop maakt zal er toch een hoop belastinggeld in gepompt moeten worden. Bovendien reist een aanzienlijk deel al 'gratis', hetzij met studenten-ov, hetzij met een businesscard.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 15:36 schreef Antaris het volgende:
[..]
Prijs van OV is erg aan de hoge kant, eigenlijk niet leuk meer.
Ik weet nog (of het nu nog zo is) in België kon je van Putte naar Antwerpen centrum (ongeveer 1 uur reistijd) mee voor 1 euro.
Dan is het leuk en zo stimuleer je meer reizigers en ontlast je het fileprobleem. Niet dat er geen files zijn daar maar wel een hele goede regeling.
Dat hele prikklokken gebeurt bij overheden al lang niet meer.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 17:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat zou misschien veranderen als mensen niet per uur betaald worden dat ze aanwezig zijn op de zaak, maar gewoon beoordeeld (en beloond) worden op hun productief vermogen.
Als Jantje en Pietje allebei een uur ingeklokt zijn betekent dat niet dat ze even veel werk verzet hebben in dat uur. Zo lang ze voor dat uur even veel worden betaald staan ze op de minuut voor de prikklok te wachten tot het 17:00 is geweest.
Dat het te goedkoop is ben ik met je eens.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 16:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
1 euro is te goedkoop. Je snapt natuurlijk dat erg veel geld bij moet om dat te subsidiëren. Bovendien trek je daarmee volk aan dat geen reisdoel heeft zoals hangjongeren en zwervers. Dat zag ik ook in Hasselt (B) waar ze in de jaren '90 gratis ov hadden. De bussen zaten mutje vol, maar veel jongeren en ouderen. De middelbare leeftijd ging gewoon met de auto omdat de bussen te vol zaten. Ik zie wel heil in 65+ passen zodat ze gratis buiten de spits kunnen reizen.
Zie mijn bovenstaande antwoord.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 17:47 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Als je het OV spotgoedkoop maakt zal er toch een hoop belastinggeld in gepompt moeten worden. Bovendien reist een aanzienlijk deel al 'gratis', hetzij met studenten-ov, hetzij met een businesscard.
De ochtendspits is nu al tussen half 7 en 10, daarbuiten is het ook erg druk. Dus je reactie is erg kort door de bocht. Een uurtje schuiven met je tijden gaat niet helpen.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 11:13 schreef Red_85 het volgende:
Allemaal oplossingen om maar niet tussen die 2 tijden precies aan het werk te zijn en een stuk weg in bezet te nemen die de rest van de dag leeg blijft.
In de randstad dagelijks over 3 wegen die het drukste zijn rond AMS.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 22:46 schreef Piles het volgende:
[..]
De ochtendspits is nu al tussen half 7 en 10, daarbuiten is het ook erg druk. Dus je reactie is erg kort door de bocht. Een uurtje schuiven met je tijden gaat niet helpen.
Wat niet?quote:Op woensdag 10 oktober 2018 21:43 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Daar kan ik niet zoveel mee.
Precies. Even na 9 uur vertrekken en de filedruk is al fors minder.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In de randstad dagelijks over 3 wegen die het drukste zijn rond AMS.
Sinds ik rond 9 weg ga van huis, sta ik ipv iedere dag, 'maar' 3x van de 10 ritten een keer stil.
Dat is nog niet eens een uur verzetten.
Daar heb ik een dubbel gevoel bij omdat er nu al veel belastinggeld (indirect) in het ov wordt gestoken. Het fileprobleem is slechts een onderdeel van een groter probleem, namelijk een mobiliteitsprobleem. Ook het ov zwicht onder de druk van de spits. Kijk eens hoe vol het ov zit tijdens de spits en dat ook de limieten van het spoor aardig in zicht zijn. Deze limieten kunnen we alleen met forse investeringen oprekken. Maar zodra je buiten de spits reist dan heb je 4 of meer bankjes voor jezelf.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 21:04 schreef Antaris het volgende:
Maar het kan en moet wel een stuk goedkoper in Nederland.
Door gebruik te maken van het OV moet wel beloond worden.
Ook daar heb ik een dubbel gevoel bij. De tijd dat ik een tegemoetkoming reiskosten voor een bepaald traject had heb ik nog meegemaakt. De ov-studentenkaart is in het leven geroepen om de administratieve druk te verminderen en de toen noodlijdende NS aan passagiers te helpen.quote:Het is in principe te belachelijk voor woorden dat studenten door het hele land kunnen reizen voor niks.
Vroeger kreeg je alleen het traject vergoed van thuis naar school en weer terug.
Vandaag, inderdaad, de zwaarste avondspits van het jaar. Het probleem is dat er maar weinig hoeft te gebeuren en het loopt helemaal vast. Mensen rijden ook vrij debiel (weinig afstand, veel rijstrook wisselen, hoe vaak ik wel niet van die idioten dwangmatig rechts zie rijden, soms kun je maar beter links blijven...)quote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:05 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Het OV in Nederland is van uitstekende kwaliteit al krijg je soms de indruk van niet met al die zeikerds. Probleem is dat je niet naar alle plaatsen in Nederland goed OV kunt hebben dat ook nog betaalbaar.
Mijn ervaring is dag eigenlijk alleen de dinsdag en de donderdag drama zijn op de weg. De andere dagen zijn (tenzij bijzondere omstandigheden) doorgaans een stuk beter te doen. Op zich logisch, want ma/wo/vr zijn populaire parttimedagen en thuiswerkdagen.
Bedrijven dwingen tot thuiswerken gaat niet werken, want niet alle bedrijven zijn er op ingesteld, ondanks dat het best zou kunnen. Bedrijven belonen als ze bijvoorbeeld een consequente maximale bezettingsgraad halen gaat denk ik wel werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |