abonnement Unibet Coolblue
pi_182806726
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:35 schreef RensAjacied het volgende:
Steeds meer landen rukken op naar fascistisch rechts.
Net na de oorlog was er nog samenhang (sociaal-democratie in het westen)en minder globalisme, Ook was de wereld in 2 blokken verdeeld...
pi_182806734
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:35 schreef RensAjacied het volgende:
Steeds meer landen rukken op naar fascistisch rechts.
Tja, is nog ver weg Brazilië, maar wel een erg groot land met heel veel mensen. Je vraagt je toch af: waar gaan we naar toe idd....
I´m back.
pi_182806753
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:30 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Hij sprak in context van de toenmalige politieke situatie. Toen er een overgrote linkse meerderheid was die zonder kritiek alle plannen van de president steunde. Precies die plannen die Brazilie nu in deze situatie gestort hebben.

Hij maakte dan een soort van sarcastische opmerking dat hij dan wel zelf een dictatuur zou beginnen. Je kunt het zin als die nep parlement opmerking van Wilders. Maar als die onderuitgezakte zakken hooi die de hele dag zitten te ginnegappen en te Twittern op hun gedrag worden aangesproken dan komen de 1930 vergelijkingen weer uit de kast. :')

Net als Nederland heeft Brazilie gewoon een grondwet en kan de president niet van de ene op de andere dag de 'macht' grijpen. Dat wil hij ook niet, want hij wordt grotendeels gesteund door het bedrijfsleven die vooral willen dat Brazilie economisch weer beter gaat draaien.

Wel gaat hij zwaarde straffen invoeren en de politie meer bevoegdheden geven. Die mag nu bijvoorbeeld alleen schieten als op hen geschoten is. Niet als iemand met een wapen dreigt. Dat kost aan veel agenten het leven. Vandaar dat er een voorstel ligt om de politie (net als in vrijwel ieder land) de optie te geven om te schieten als ze zich bedreigd voelen.
  zondag 28 oktober 2018 @ 23:42:44 #129
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182806790
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:28 schreef Nintex het volgende:

[..]

Wat zit je nu te eieren.

Het is gewoon een feit dat er een moordgolf aan de gang is.
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/brazil-murder-rate-record-homicides-killings-rio-de-janeiro-police-a8485656.html

63k vermoord in 1 jaar. Kun je je voorstellen dat in Nederland ieder jaar een gemeente als Gouda of Bergen op Zoom uitgemoord wordt? Het aantal verkrachtingen is ook niet mis daar.

Nee, orde op zaken stellen is zo slecht nog niet voor Brazilie.
Links heeft het er zelf naar gemaakt door en corruptie toe te laten en er een soort van anarchistenspeeltuin van te maken. En dan klagen dat ze de verkiezingen verliezen. :')
Toch ben ik benieuwd naar bv je opvattingen over dat hij meer houtkap in het regenwoud wil toestaan of inheemse stammen in feite uit wil roeien. Althans dat lees ik op de NOS. Is dat dan nep nieuws of zijn dat zaken waar jij gewoon geen moeite mee hebt?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182806842
Nintex trollt gewoon, geeft niet om de feiten.
pi_182806853
Zat er al aan te komen; ik ben benieuwd in hoeverre democratische instituties in Brazilië deze gek enigzins in de hand weten te houden.
  zondag 28 oktober 2018 @ 23:47:27 #132
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182806863
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:45 schreef westwoodblvd het volgende:
Nintex trollt gewoon, geeft niet om de feiten.
Ik snap dat hij wellicht trollt. Toch wil ik van hem horen of dat nep nieuws is, of dat hij bijvoorbeeld economische groei altijd voor natuur vind gaan (bv onvervangbaar regenwoud kappen voor kortstondig economisch gewin)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182806866
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:46 schreef westwoodblvd het volgende:
Zat er al aan te komen; ik ben benieuwd in hoeverre democratische instituties in Brazilië deze gek enigzins in de hand weten te houden.
Volgens mij werd de corruptie juist extreem versterkt door rechtse partijen....
pi_182806882
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:47 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Volgens mij werd de corruptie juist extreem versterkt door rechtse partijen....
Zoals in NL?
I´m back.
pi_182806902
quote:
10s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zoals in NL?
Ook. Maar we hebben het over Brazilie
pi_182806954
Ik zeg: laten we aan alle Braziliaanse gays een visum geven voor 4 jaar. Dat zijn vast hele gezellige mensen. En in het Brazilië van Bolsonaro worden ze straks met een roze driehoekje op hun trui in een kamp in het Amazonewoud gegooid.
pi_182807072
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Toch ben ik benieuwd naar bv je opvattingen over dat hij meer houtkap in het regenwoud wil toestaan of inheemse stammen in feite uit wil roeien. Althans dat lees ik op de NOS. Is dat dan nep nieuws of zijn dat zaken waar jij gewoon geen moeite mee hebt?
Nep nieuws.

Hij wil dat de inheemse stammen geintegreerd worden met de moderne Braziliaanse maatschappij. In plaats van hen laten leven in embarmelijke omstandigheden.

De Amazone is nu het terrein van Colombiaanse guerillia's, drug dealers en NGO's. Dat gebied is van het Braziliaanse volk.

quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:45 schreef westwoodblvd het volgende:
Nintex trollt gewoon, geeft niet om de feiten.
Het is gewoon reuze hypocriet telkens na een verkiezing te roepen: "De democratie is in gevaar!" als je vooraf ingepalmde en afgesproken globalist niet wint. Het establishment en de media die zij betalen is alleen voor verkiezingen als het hen goed uitkomt. Dit is juist waar de democratie voor bedoeld is. Een manier voor het volk om vreedzaam een andere regering en een andere koers te kiezen als ze het niet eens zijn met de status quo. Ergens in de afgelopen 5 jaar is democratie een soort van vertaald naar: "Het behouden van de status quo".

Deze man was voor de verkiezingen bijna vermoord, maar dat is allemaal maar normaal want de media zegt dat hij 'fout' is dus dan moet hij wel fout zijn.
pi_182807120
Bolsonaro zegeviert met een grote overwinning van circa 55%
Guardian - LIVE nabeschouwing
Guardian 2
Washington Post

quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:35 schreef RensAjacied het volgende:
Steeds meer landen rukken op naar fascistisch rechts.
quote:
15s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, is nog ver weg Brazilië, maar wel een erg groot land met heel veel mensen. Je vraagt je toch af: waar gaan we naar toe idd....
Wat verwachten jullie? Alle ingrediënten voor fascisme zijn aanwezig in Brazilië: broze democratische instituties, corruptie, armoede, uitzichtloosheid en daardoor een boze bevolking. Tel daarbij op dat het land een ongekende potentie heeft, het zou een El Dorado kunnen zijn. Dat is een lap vlees die al te lang wordt voorgehouden. De put kon wat jaartjes gedempt worden door de opkomst van allerlei evangelische kerkleiders. God steekt blijkbaar geen poot uit. Nu wil men concrete aardse resultaten.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182807127
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:00 schreef Nintex het volgende:

[..]

Nep nieuws.

Hij wil dat de inheemse stammen geintegreerd worden met de moderne Braziliaanse maatschappij. In plaats van hen laten leven in embarmelijke omstandigheden.

De Amazone is nu het terrein van Colombiaanse guerillia's, drug dealers en NGO's. Dat gebied is van het Braziliaanse volk.

[..]

Het is gewoon reuze hypocriet telkens na een verkiezing te roepen: "De democratie is in gevaar!" als je vooraf ingepalmde en afgesproken globalist niet wint. Het establishment en de media die zij betalen is alleen voor verkiezingen als het hen goed uitkomt. Dit is juist waar de democratie voor bedoeld is. Een manier voor het volk om vreedzaam een andere regering en een andere koers te kiezen als ze het niet eens zijn met de status quo. Ergens in de afgelopen 5 jaar is democratie een soort van vertaald naar: "Het behouden van de status quo".
Die stammen zoeken juist bewust niet de stad/gewone Brazilianen op _O-
En daarnaast vinden ze zichzelf rijk met de natuur, er zullen allicht indianenstammen bijzitten die in armoe leven. Maar zijn plan om de bomen te kappen zorgen juist meer voor dat nog meer indianen in armoe leven.
pi_182807186
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:03 schreef Oostwoud het volgende:
Bolsonaro zegeviert met een grote overwinning van circa 55%
Guardian - LIVE nabeschouwing
Guardian 2
Washington Post

[..]

[..]

Wat verwachten jullie? Alle ingrediënten voor fascisme zijn aanwezig in Brazilië: broze democratische instituties, corruptie, armoede, uitzichtloosheid en daardoor een boze bevolking. Tel daarbij op dat het land een ongekende potentie heeft, het zou een El Dorado kunnen zijn. Dat is een lap vlees die al te lang wordt voorgehouden. De put kon wat jaartjes gedempt worden door de opkomst van allerlei evangelische kerkleiders. God steekt blijkbaar geen poot uit. Nu wil men concrete aardse resultaten.
Wat verwacht je van dit regime?
I´m back.
pi_182807223
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat verwacht je van dit regime?
Dat het net zoals de Britten na de Brexit zoveel als mogelijk tegengewerkt zal worden door mensen die willen toewerken naar een supranationale orde. Als straf.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182807288
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:09 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat het net zoals de Britten na de Brexit zoveel als mogelijk tegengewerkt zal worden door mensen die willen toewerken naar een supranationale orde. Als straf.
:')
pi_182807312
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:09 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat het net zoals de Britten na de Brexit zoveel als mogelijk tegengewerkt zal worden door mensen die willen toewerken naar een supranationale orde. Als straf.
Want dat was het he onder Links Brazilie :+
pi_182807322
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:09 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat het net zoals de Britten na de Brexit zoveel als mogelijk tegengewerkt zal worden door mensen die willen toewerken naar een supranationale orde. Als straf.
Ja, akkoord dus dat heeft nog een soort positieve uitkomst als gevolg dus.
Wat mij toch wel doet schrikken dat zo'n groot land gewoon richting idd fascisme gaat.
Brazilië is alleen niet superbelangrijk.
Maar zouden linksen gewoon vermoord worden zoals tijdens al die rechtse regimes en junta's in de jaren 70 en 80 in Zuid-Amerika dan wordt het wel een item natuurlijk.
Verder zie je in een land als NL zelfs een hang naar bijv. FvD, dat is toch wel redelijk apart, voor een land zoals wij hebben, met mensen die redelijk opgeleid zijn.
I´m back.
pi_182807343
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, akkoord dus dat heeft nog een soort positieve uitkomst als gevolg dus.
Wat mij toch wel doet schrikken dat zo'n groot land gewoon richting idd fascisme gaat.
Brazilië is alleen niet superbelangrijk.
Maar zouden linksen gewoon vermoord worden zoals tijdens al die rechtse regimes en junta's in de jaren 70 en 80 in Zuid-Amerika dan wordt het wel een item natuurlijk.
Verder zie je in een land als NL zelfs een hang naar bijv. FvD, dat is toch wel redelijk apart, voor een land zoals wij hebben, met mensen die redelijk opgeleid zijn.
Je bedoelt de PVV ?
  maandag 29 oktober 2018 @ 00:18:12 #146
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182807351
niet onbegrijpelijk, de mensen willen gewoon veiligheid en dat heeft de PT niet geboden, de rest van zijn standpunten interesseert niemand wat, ze willen gewoon s'avonds weer over straat kunnen lopen zonder overvallen te worden
pi_182807355
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:17 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Je bedoelt de PVV ?
Nee, FvD.
Dat staat er toch?
I´m back.
pi_182807369
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:18 schreef Tarado het volgende:
niet onbegrijpelijk, de mensen willen gewoon veiligheid en dat heeft de PT niet geboden, de rest van zijn standpunten interesseert niemand wat, ze willen gewoon s'avonds weer over straat kunnen lopen zonder overvallen te worden
En dat de treinen op tijd rijden\?
I´m back.
  maandag 29 oktober 2018 @ 00:22:58 #149
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182807401
quote:
5s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dat de treinen op tijd rijden\?
die veiligheid oplossen is al moeilijk genoeg laat hij daar maar mee beginnnen
pi_182807405
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, FvD.
Dat staat er toch?
De FVD is een partij voor de meer kak die de VVD en de CDDA te oubollig en te kartelvormig vinden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')