abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:20:39 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_182339123
Al tijden zit ik te worstelen met dit probleem: (let op plaatjes kunnen tijd nodig hebben omdat ik ze lokaal host en de nas in slaapstand gaat na zoveel tijd).



Ik heb al van alles geprobeerd om het probleem te verhelpen.
De (relevante) harde waren:
- Moederbord: Asus X99-A
- Processor: Intel i7 5820k 3,3Ghz

Ik heb al het volgende geprobeerd, zonder resultaat:
- Computer herstarten (duh)
- Apparaat verwijderen en computer herstarten
- Apparaat updaten (via Windows)
- De Generic USB Hubs daarboven updaten
- Troubleshooter geopend, vindt het probleem, maar lost het niet op
- De laatste chipset drivers nogmaals gedownload en geïnstalleerd
- De laatste usb drivers nogmaals gedownload en geinstalleerd
- Volgens sommigen moet ik de hardware die aan dit apparaat hangt loskoppelen, maar er zit niets aan.

Alle aan de overige USB poorten hangende hardware werkt gewoon. Aan de bovenkant van mijn systeemkast zitten 2 USB 3.0 poorten en 2 USB 2.0 poorten. De USB 3.0 poorten werken gewoon aangezien de blauwe stekker verbonden is met het moederbord, maar de twee USB 2.0 poorten werken niet, ondanks dat de kabel hiervan WEL is aangesloten op de USB header van het moederbord. Wat tevens ook niet werkt is de CF kaart lezer in de ingebouwde alles in 1 kaartlezer. Dat is zo'n apparaat:

Deze alles in 1 kaart lezer zit correct aangesloten. 1 sata kabel en 1 kabel naar een usb header op het moederbord.

Om dit probleem te omzeilen heb ik dit apparaatje gekocht:
CF kaart lezer
Echter, dit apparaatje wordt amper herkend onder Windows 10. Na een poosje komen er 4 usb devices tevoorschijn. Ik kan de CF kaart hier ook in stoppen, maar komt er komt niks te voorschijn. Ik heb dit tevens op mijn 2e pc geprobeerd maar daar exact hetzelfde probleem met dit apparaatje. Het gekke is wel, zodra ik em op een usb poort aansluit hoor ik wel het geluid dat ie aangesloten is, en er brand ook een lampje op het apparaat.

Maar die USB error code 43 krijg ik maar niet weg. Hebben jullie nog ideeën want ik heb geen meer....

Misschien de bios eens induiken om te zien of ik daar iets zie bij de sata aansluitingen voor de alles in 1 kaart lezer. En waarom de 2 USB 2.0 poorten van de systeemkast niet werken is me ook een raadsel. Mijn moederbord heeft maar 2 USB 2.0 headers, die heb ik beide in gebruik, eentje voor de USB 2.0 voor de bovenkant van mijn systeemkast en eentje voor de alles in 1 kaart lezer.

Edit: in de bios de betreffende sata poort waaraan de alles-in-1-reader gekoppeld zit op hot swappable gezet, CF kaart wordt nog steeds niet gezien.

In onderstaande screenshot van de bios zijn er allerlei USB settings, zien jullie hier nog iets bijzonders, niet alle termen hier zeggen me iets: ( 4 keyboards :? :? :? :? ) - Onder USB Single Port Control staan alle poorten online.


En hier heb ik de betreffende aansluiting voor de Alles-in-1-reader op Hot-Swappable gezet (zonder resultaat overigens):


[ Bericht 3% gewijzigd door TechnoCat op 07-10-2018 00:06:52 ]
pi_182339835
Linux leest m, mark my words
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:17:20 #3
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_182339873
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:14 schreef -mosrednA het volgende:
Linux leest m, mark my words
Kan wel even kijken door Linuxmint in een VM omgeving te installeren om te zien of die werkt.
pi_182339944
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:17 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Kan wel even kijken door Linuxmint in een VM omgeving te installeren om te zien of die werkt.
Zou ik inderdaad een kans geven. Kost ook weinig tijd en energie
  maandag 8 oktober 2018 @ 05:33:39 #5
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_182383569
Het probleem is achterhaald. De USB header op mijn moederbord is brak, want bij het aansluiten van een andere alles-in-1-kaart lezer gaf deze identieke problemen, terwijl deze in een andere pc wel gewoon werkt. Nu de alles-in-1-kaart lezer van de header af is, is de foutmelding ook verdwenen.
pi_182388606
Fijn dat het is opgelost
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')