abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182334583
Dit is mijn eerste topic op deze site en ik doe het voor een opdracht voor school. Graag zou ik jullie mening hierover willen horen en zodoende daarover te discussiëren. groetjes pils1234
pi_182334612
Is het voor de Hanzehogeschool?
Weggegaan en opgerot
pi_182334616
Hallo Noordik.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182334619
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 13:38 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Is het voor de Hanzehogeschool?
Nee. CSG Noordik in Almelo.
MUZ / Biergooien naar artiesten, verboden of gewoon aanstellen?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182334622
Een tip:

Geef zelf eerst je mening, en onderbouw die ook, anders gaat het echt niets worden hier.
Weggegaan en opgerot
pi_182334629
Zoals hierboven al aangegeven. Dit is voor CSG Het Noordik in Almelo.
pi_182334640
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 13:39 schreef pils1234 het volgende:
Zoals hierboven al aangegeven. Dit is voor CSG Het Noordik in Almelo.
Wat vind je zelf van de vennootschapsbelasting?
Weggegaan en opgerot
pi_182334658
eerst pils, dan praten we verder
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_182334674
Nou, mijn eigen mening over dit onderwerp is dat ze het moeten afschaffen. Vennoten die er erg hard voor werken worden zo belemmerd door deze belasting. Aangezien ze ook al inkomstenbelasting moeten betalen over de winst die ze maken vind ik het tamelijk belachelijk dat ze ook nog vennootschapsbelasting moeten betalen. groetjes pils1234
pi_182334678
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 13:39 schreef pils1234 het volgende:
Zoals hierboven al aangegeven. Dit is voor CSG Het Noordik in Almelo.

Je school zal toch ook wel verwachten dat je er een eigen mening over hebt?


Never mind :D.
pi_182334808
Ik zie dat veel mensen het zien maar niet reageren op deze topic. Ik zou het persoonlijk heel erg appreciëren als jullie een kleine moeite willen doen om te reageren op deze topic. Alvast bedankt, groetjes pils1234.
pi_182334871
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 13:50 schreef pils1234 het volgende:
Ik zie dat veel mensen het zien maar niet reageren op deze topic. Ik zou het persoonlijk heel erg appreciëren als jullie een kleine moeite willen doen om te reageren op deze topic. Alvast bedankt, groetjes pils1234.
Jij verwacht dat iedereen binnen een kwartier je huiswerk gaat doen?
pi_182334894
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 13:54 schreef HPLC het volgende:

[..]

Jij verwacht dat mensen jouw huiswerk gaan doen?
Fixed.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182334907
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 13:54 schreef HPLC het volgende:

[..]

Jij verwacht dat iedereen binnen een kwartier je huiswerk gaat doen?
Nee hoor dat verwacht ik niet, ik zei alleen dat ik het fijn zou vinden. Ik dwing niemand er toe. Als je het niet interessant vindt hoef je van mij niet te reageren hoor.
pi_182334945
Om te bepalen of je de vennootschapsbelasting wilt behouden is het belangrijk dat je eerst voor jezelf op een rijtje zet welke doelen je met belastingheffing zou kunnen en/of willen bereiken.

Als je vervolgens de mogelijke doelen ziet die er zijn, zul je waarschijnlijk ontdekken dat het voor of tegen de vennootschapsbelasting zijn neerkomt over de prioriteit die men bepaalde doelen geeft.

gr gr,
je invalleraar
pi_182334961
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 13:42 schreef pils1234 het volgende:
Nou, mijn eigen mening over dit onderwerp is dat ze het moeten afschaffen. Vennoten die er erg hard voor werken worden zo belemmerd door deze belasting. Aangezien ze ook al inkomstenbelasting moeten betalen over de winst die ze maken vind ik het tamelijk belachelijk dat ze ook nog vennootschapsbelasting moeten betalen. groetjes pils1234
Maar als ik met mijn bedrijf 8.000.000 bruto winst maak in een jaar, maar ik keer mijzelf maar 36.000 uit, zou ik dus belachelijk weinig (inkomsten)belasting betalen, terwijl het vermogen wel flink aanwezig is lijkt me.

"Vennootschapsbelasting wordt berekend over het belastbare bedrag. Het belastbare bedrag bestaat uit de belastbare winst van de BV minus eventuele verrekenbare verliezen uit andere jaren. Winst is het verschil tussen opbrengsten en kosten van een onderneming, als dat verschil positief is. Onder de kosten die een BV maakt, valt ook het salaris van de directeur-grootaandeelhouder (DGA). Daarover moet loonbelasting worden betaald."
Bron:
http://www.lancelots.nl/b(...)nnootschapsbelasting
Weggegaan en opgerot
pi_182335094
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:00 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Maar als ik met mijn bedrijf 8.000.000 bruto winst maak in een jaar, maar ik keer mijzelf maar 36.000 uit, zou ik dus belachelijk weinig (inkomsten)belasting betalen, terwijl het vermogen wel flink aanwezig is lijkt me.

"Vennootschapsbelasting wordt berekend over het belastbare bedrag. Het belastbare bedrag bestaat uit de belastbare winst van de BV minus eventuele verrekenbare verliezen uit andere jaren. Winst is het verschil tussen opbrengsten en kosten van een onderneming, als dat verschil positief is. Onder de kosten die een BV maakt, valt ook het salaris van de directeur-grootaandeelhouder (DGA). Daarover moet loonbelasting worden betaald."
Bron:
http://www.lancelots.nl/b(...)nnootschapsbelasting
Aangezien de BV of NV die winst zelf verdiend door hard te werken of een nieuw product te ontwikkelen vindt ik vennootschapsbelasting nog steeds onnodig. Dan vind ik het reeël dat er een bepaald vast bedrag wordt bepaald dat ze moeten uitkeren als inkomsten. groetjes pils1234
pi_182335110
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:09 schreef pils1234 het volgende:

[..]

Aangezien de BV of NV die winst zelf verdiend door hard te werken of een nieuw product te ontwikkelen vindt ik vennootschapsbelasting nog steeds onnodig. Dan vind ik het reeël dat er een bepaald vast bedrag wordt bepaald dat ze moeten uitkeren als inkomsten. groetjes pils1234
Wat bedoel je met een bepaald vast bedrag?

Dat als je onderneming 2.000.000 bruto winst maakt, je jezelf minimaal 350.000 moet uitkeren ofzo?
Weggegaan en opgerot
pi_182335127
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:10 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Wat bedoel je met een bepaald vast bedrag?

Dat als je onderneming 2.000.000 bruto winst maakt, je jezelf minimaal 350.000 moet uitkeren ofzo?
Tot op zekere hoogte bestaat zoiets al:

quote:
Als u zich geen of een ongebruikelijk laag salaris laat betalen, houden wij toch rekening met een zogenoemd gebruikelijk loon. Over dit gebruikelijk loon moet de bv dan loonbelasting/premie volksverzekeringen en inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet inhouden en afdragen.

https://www.belastingdien(...)oten_vennootschap_bv
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:13:36 #20
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_182335153
Wat mij betreft schaffen ze het af want dan betaal ik minder belasting. :D

Puur maatschappelijk gezien lijkt het me een slecht idee, want in 2018 int de overheid naar schatting ¤21,8 miljard vennootschapsbelasting. Als je dat schrapt moet je ergens anders de belastingen verhogen om aan dat bedrag te komen.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_182335158
Wat snap je nou niet aan de opmerking dat we hier geen huiswerktopics willen?
pi_182335175
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:13 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat snap je nou niet aan de opmerking dat we hier geen huiswerktopics willen?
Ik wist niet dat dat in de regels van FOK! stond?
Weggegaan en opgerot
pi_182335194
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:14 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Ik wist niet dat dat in de regels van FOK! stond?
al die kuttopics voor huiswerkopdrachten worden door de mods gesloten
pi_182335221
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:15 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

al die kuttopics voor huiswerkopdrachten worden door de mods gesloten
Als TS er geen moeite insteekt wel, maar ik ben benieuwd wat deze TS ervan gaat maken.Misschien dat we er toch 1 kunnen redden.
Weggegaan en opgerot
pi_182335730
Ik maak deze topic niet alleen voor mijn huiswerk maar ook gewoon om te discussiëren over iets wat veel invloed heeft op onze samenleving.
pi_182335794
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:13 schreef monkyyy het volgende:
Wat mij betreft schaffen ze het af want dan betaal ik minder belasting. :D

Puur maatschappelijk gezien lijkt het me een slecht idee, want in 2018 int de overheid naar schatting ¤21,8 miljard vennootschapsbelasting. Als je dat schrapt moet je ergens anders de belastingen verhogen om aan dat bedrag te komen.
In dit standpunt kan ik mijzelf ook vinden als ik eerlijk ben. Ben het met je eens dat ze de belasting dan ergens anders vandaan moeten gaan halen wat een hele moeilijke opgave is. Maar als de overheid besluit om de vennootschapsbelasting omhoog te gaan krikken wordt het voor BV’s en NV’s ongunstig om in Nederland te blijven. Maar maatschappelijk gezien ben ik het met je eens voor hoe het op dit moment zit.
pi_182335803
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 13:57 schreef pils1234 het volgende:

[..]

Nee hoor dat verwacht ik niet, ik zei alleen dat ik het fijn zou vinden. Ik dwing niemand er toe. Als je het niet interessant vindt hoef je van mij niet te reageren hoor.
Dat bepaal ik zelf wel
pi_182336698
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:54 schreef HPLC het volgende:

[..]

Dat bepaal ik zelf wel
Ik snap het dat je huiswerk topics irritant vindt maar ik wil dit gewoon serieus oppakken en gewoon over een reëel onderwerp discussiëren met mijn medemens.
pi_182336721
Daarom bij deze misschien meer mensen die zouden willen discussiëren over dit onderwerp, het wordt met alle plezier ontvangen. groetjes pils1234
pi_182336746
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:49 schreef pils1234 het volgende:

[..]

Ik snap het dat je huiswerk topics irritant vindt maar ik wil dit gewoon serieus oppakken en gewoon over een reëel onderwerp discussiëren met mijn medemens.
doe dat dan lekker op je eigen facebook
pi_182338205
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:15 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

al die kuttopics voor huiswerkopdrachten worden door de mods gesloten
Typisch geval van Sorry meneer, Fokkie geeft mijn huiswerk opgegeten
pi_182338991
Behouden
Bedrijven betalen nu amper belasting
Nauwelijks controleren en frauderen nog behoorlijk.
Wel moeten er mee regels bij want ze kunnen nu goed slingeren lang als de wetten heen.
pi_182339190
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 18:13 schreef Geytenbeekje het volgende:
Behouden
Bedrijven betalen nu amper belasting
Nauwelijks controleren en frauderen nog behoorlijk.
Wel moeten er mee regels bij want ze kunnen nu goed slingeren lang als de wetten heen.
Wat voor regels zouden dat moeten zijn?groetjes pils1234
pi_182339242
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 18:27 schreef pils1234 het volgende:

[..]

Wat voor regels zouden dat moeten zijn?groetjes pils1234
Om het voor bedrijven moeilijker te maken te frauderen.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:16:14 #35
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182339861
Dit is geen goed topic geworden
Laffe huichelaar
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')