Eurhm. volgend jaar verhogen ze de brandstoflimiet naar 110 kg, omdat ze tegenwoordig minder benzine meenemen?quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 15:52 schreef franske19 het volgende:
Die krengen zijn tegenwoordig zo zuinig dat minder benzine meenemen niet op weegt tegen het tijdverlies bij een pitstop.
Als men bijtanken weer zou introduceren (gaat nooit gebeuren want te veel risico) dan is het niet de moeite waard om te starten met minder peut aangezien een extra pitstop meer tijd kost dan het op zal leveren.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 16:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Eurhm. volgend jaar verhogen ze de brandstoflimiet naar 110 kg, omdat ze tegenwoordig minder benzine meenemen?
https://www.rtlgp.nl/item(...)iet_geen_idee_waarom
Die ga je daar niet mee krijgen. Dan wordt er gewacht totdat de één of de ander de pits in gaat om op die manier een positie te winnen, zoals het verleden al heeft laten zien.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 15:45 schreef Rossdale het volgende:
Benzinetank verkleinen zodat je te weinig benzine mee kunt nemen voor 50% raceafstand (laten we zeggen 45%) op normale snelheid.
Dan heb je teams die zuinig gaan rijden en teams die knoepertje hard gaan omdat het tijdsverlies van een pitstop goed te maken. Dan krijg je auto's die op de baan naar elkaar toe gaan rijden.
Verwijder DRS zodat er geknokt moet worden om posities. Een snellere man die een iets langzamere moet inhalen zonder hulpmiddelen.
De sparende auto moet de snellere achter zich houden om zijn taktiek te verpesten en dus te winnen, de snellere moet alles op alles zetten om zo snel mogelijk door het veld te snijden.
Meer inhaalacties is scorebordjournalistiek, gevechten op de baan daar draait het om
Bijtanken (maar wel in combinatie met veel kleinere benzinetank)
Het geeft de teams in ieder geval de mogelijkheid om meer te pushen. Of ze het gaan gebruiken is een tweede, want het is sneller om minder brandstof mee te nemen en te sparen. Dus daar gaan we in ieder geval niet van af komen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 16:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Eurhm. volgend jaar verhogen ze de brandstoflimiet naar 110 kg, omdat ze tegenwoordig minder benzine meenemen?
https://www.rtlgp.nl/item(...)iet_geen_idee_waarom
Groot licht voor bij de claxon?quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 15:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
verbetertips
• gooien met bananenschil
• gridgirls bij de start
• gridgirls langs het parcour
• gridgirls voor thuis
• claxon
• ANWB
• poedelprijs
En wagens die elkaar op korte afstand kunnen volgenquote:Op vrijdag 5 oktober 2018 16:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die ga je daar niet mee krijgen. Dan wordt er gewacht totdat de één of de ander de pits in gaat om op die manier een positie te winnen, zoals het verleden al heeft laten zien.
Betere banden, geen DRS en niet bijtanken levert imho veel betere gevechten op de baan op.
Ground effect terugquote:Op vrijdag 5 oktober 2018 16:33 schreef franklop het volgende:
[..]
En wagens die elkaar op korte afstand kunnen volgen
En nu niet wil je zeggen?quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 16:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die ga je daar niet mee krijgen. Dan wordt er gewacht totdat de één of de ander de pits in gaat om op die manier een positie te winnen, zoals het verleden al heeft laten zien.
Betere banden, geen DRS en niet bijtanken levert imho veel betere gevechten op de baan op.
Zolang men in de huidige bizarre filosofie blijft hangen gaan die er dus nooit meer komen.quote:
Veel minder dan als er bijgetankt gaat worden.quote:
Ik heb al jaren geen geniale gevechten meer gezien. Hooguit Baku van dit jaar, maar dat was meer te danken aan een achterlijke lang recht stuk.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 16:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Veel minder dan als er bijgetankt gaat worden.
Wat moet er volgens jou met de banden gebeuren?quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 16:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zolang men in de huidige bizarre filosofie blijft hangen gaan die er dus nooit meer komen.
Dat komt door de DRS en dat de auto's nauwelijks in elkaars slipstream kunnen rijden. daar moeten we dus vanaf.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 16:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb al jaren geen geniale gevechten meer gezien. Hooguit Baku van dit jaar, maar dat was meer te danken aan een achterlijke lang recht stuk.
Gewoon kopiëren wat MotoGP doet. Drie verschillende compounds, ze halen allemaal het einde van de race, kies maar. Al die onnodige regels over verplichtte setjes en starten op Q2 set bla bla kunnen dan allemaal gewoon weg.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 16:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat moet er volgens jou met de banden gebeuren?
Dat kunnen ze heus wel. Ze doen het alleen niet omdat de bandjes dan kapot gaan.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 16:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat komt door de DRS en dat de auto's nauwelijks in elkaars slipstream kunnen rijden. daar moeten we dus vanaf.
Als ik hoor dat ze achter een andere auto 80% van de downforce verliezen en een gat van 7 seconde nodig hebben om geen last van je voorganger te hebben waag ik dat te betwijfelen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 16:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat kunnen ze heus wel. Ze doen het alleen niet omdat de bandjes dan kapot gaan.
Nee, bij een groter verschil kiezen ze alleen maar weer de zachtste compound. Is ook al geprobeerd. Wat je wil is dat er meer keuze komt, zodat we dingen krijgen als Bottas die Vettel achterna jaagt in Bahrein.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 16:47 schreef sasquatsch het volgende:
Of gewoon een lineaire degradatie i.p.v. een cliff na een x aantal rondjes pushen. En een groter verschil tussen de compounds zodat er echt met verschillende strategieën gewerkt kan worden.
Dat zegt toch niets? Je wint ook weer tijd dankzij de slipstream. Natuurlijk heeft de auto voor je effect, dat zal nooit veranderen. Je hoeft ook niet rondenlang achter iemand te rijden, gewoon lang genoeg om een inhaalactie te kunnen doen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 16:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als ik hoor dat ze achter een andere auto 80% van de downforce verliezen en een gat van 7 seconde nodig hebben om geen last van je voorganger te hebben waag ik dat te betwijfelen.
Maar je moet wel dichtbij genoeg kunnen komen en dat is juist het probleem. Kijk de crash Ricciardo-Verstappen er maar op na. Ricciardo heeft geen downforce op de voorwielen en is compleet machteloos en parkeert z'n wagen vervolgens in de versnellingsbak van Verstappen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 16:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zegt toch niets? Je wint ook weer tijd dankzij de slipstream. Natuurlijk heeft de auto voor je effect, dat zal nooit veranderen. Je hoeft ook niet rondenlang achter iemand te rijden, gewoon lang genoeg om een inhaalactie te kunnen doen.
Dat ligt aan Ricciardo. Vettel kon Hamilton wel gewoon voorbij komen in Oostenrijk. Dichtbij komen is het probleem niet.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 17:03 schreef fathank het volgende:
[..]
Maar je moet wel dichtbij genoeg kunnen komen en dat is juist het probleem. Kijk de crash Ricciardo-Verstappen er maar op na. Ricciardo heeft geen downforce op de voorwielen en is compleet machteloos en parkeert z'n wagen vervolgens in de versnellingsbak van Verstappen.
Dat kan alleen maar goed werken inderdaad en totaal niet onduidelijk zijn. En een race later teruggedraaid wordenquote:Op vrijdag 5 oktober 2018 17:30 schreef Bonobo11 het volgende:
Ik denk aan een nieuw qualificatieformat.
Elke 3e minuut valt er 1 auto af.
Dan moeten alle auto's continu op de baan, goed voor de show.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |