abonnement Unibet Coolblue
pi_182446676
Lijstje:
O: Griekse yoghurt met honing
L: 2 harde broodjes met oude kaas
T: 3 sultanas
D: pasta met bolognese saus
T: misschien een biertje in de bios
pi_182446688
Sowieso bijzonder dat er blijkbaar een motivatie verwacht wordt bij het niet pakken van een koekje. :+

En hier geen cheat days, maar "dagen waarop ik minder oplet", ook wel bekend als weekend. :P Doordeweeks wat strenger, in het weekend wat losser. Blijere ik en minder vette ik, dus vooralsnog een prima combinatie. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_182446721
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:36 schreef IJsdraakje het volgende:
Sowieso bijzonder dat er blijkbaar een motivatie verwacht wordt bij het niet pakken van een koekje. :+

En hier geen cheat days, maar "dagen waarop ik minder oplet", ook wel bekend als weekend. :P Doordeweeks wat strenger, in het weekend wat losser. Blijere ik en minder vette ik, dus vooralsnog een prima combinatie. *O*
Ik heb dat vooral gezegd uit zelfbescherming anders wordt die koektrommel rustig nog een paar keer onder mijn neus gehouden. En ik ben daar gewoon niet zo heel sterk in -O-
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 11 oktober 2018 @ 09:38:06 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_182446724
Ik heb nog wel all-in dagen. Anders was ik allang XS geweest. :')
disclaimer
pi_182446741
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb nog wel all-in dagen. Anders was ik allang XS geweest. :')
Ik afgelopen weekend ook nog hoor.. Geen idee waar die gesuikerde banaantjes nou in een keer waren... :')

Naar de bioscoop wist ik dat ik wel popcorn zou pakken dus maar naar de bioscoop gefietst was samen toch mooi 20 km om het een beetje goed te maken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182446816
Mijn knop moet echt weer om. Jaren geleden flink afgevallen, vorige zomer op mijn laagste gewicht in tijden (door te sportscholen als vluchtgedrag). Inmiddels gaat het weer beter met me, maar ben ik ook weer 10 of misschien wel 15 kg aangekomen en dat is zonde en voelt niet goed.

Maar hoe begin ik? Ik heb momenteel weinig ruimte in mijn leven om weer aan de sportschool te beginnen (iets te veel onzekerheden waardoor ik geen jaarabbo wil/kan afsluiten), het hardlopen ben ik mee gestopt 2 jaar terug omdat ik last van mijn enkel bleef houden, en voor racefietsen/mtb'en is het momenteel te vroeg donker allemaal smoezen/redenen waarom sporten niet wil, maar mijn eten aanpassen lukt ook niet.

Tips? Mijn alles of niets mentaliteit zit me ook een beetje in de weg, merk ik.
pi_182446841
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:44 schreef Tuindier het volgende:
Mijn knop moet echt weer om. Jaren geleden flink afgevallen, vorige zomer op mijn laagste gewicht in tijden (door te sportscholen als vluchtgedrag). Inmiddels gaat het weer beter met me, maar ben ik ook weer 10 of misschien wel 15 kg aangekomen en dat is zonde en voelt niet goed.

Maar hoe begin ik? Ik heb momenteel weinig ruimte in mijn leven om weer aan de sportschool te beginnen (iets te veel onzekerheden waardoor ik geen jaarabbo wil/kan afsluiten), het hardlopen ben ik mee gestopt 2 jaar terug omdat ik last van mijn enkel bleef houden, en voor racefietsen/mtb'en is het momenteel te vroeg donker allemaal smoezen/redenen waarom sporten niet wil, maar mijn eten aanpassen lukt ook niet.

Tips? Mijn alles of niets mentaliteit zit me ook een beetje in de weg, merk ik.
Waarom zou je niet kunnen gaan fietsen? Lichtjes aan en gaan met die banaan :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182446873
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Waarom zou je niet kunnen gaan fietsen? Lichtjes aan en gaan met die banaan :)
Ik heb vorig jaar mijn schouder fors gekneusd door een val met de racefiets en ik ben sindsdien behoorlijk bang geworden om te vallen. En ik zie niet goed in het donker. Geen topcombi dus. Ben wel aan het kijken naar zo'n tacx ofzo, zodat ik in het winterseizoen binnen kan trainen.
pi_182446887
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:44 schreef Tuindier het volgende:
Mijn knop moet echt weer om. Jaren geleden flink afgevallen, vorige zomer op mijn laagste gewicht in tijden (door te sportscholen als vluchtgedrag). Inmiddels gaat het weer beter met me, maar ben ik ook weer 10 of misschien wel 15 kg aangekomen en dat is zonde en voelt niet goed.

Maar hoe begin ik? Ik heb momenteel weinig ruimte in mijn leven om weer aan de sportschool te beginnen (iets te veel onzekerheden waardoor ik geen jaarabbo wil/kan afsluiten), het hardlopen ben ik mee gestopt 2 jaar terug omdat ik last van mijn enkel bleef houden, en voor racefietsen/mtb'en is het momenteel te vroeg donker allemaal smoezen/redenen waarom sporten niet wil, maar mijn eten aanpassen lukt ook niet.

Tips? Mijn alles of niets mentaliteit zit me ook een beetje in de weg, merk ik.
Niemand kan voor jou de knop om zetten
En je ziet in ieder geval al in dat het smoesjes zijn, dat is een begin ;)

Welke sport vind je het leukst?
pi_182446922
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:47 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar mijn schouder fors gekneusd door een val met de racefiets en ik ben sindsdien behoorlijk bang geworden om te vallen. En ik zie niet goed in het donker. Geen topcombi dus. Ben wel aan het kijken naar zo'n tacx ofzo, zodat ik in het winterseizoen binnen kan trainen.
Hm ja dat geeft wel schrik natuurlijk :)

Ik neem aan dat sportclubs net zo lastig zijn als een abonnement nu. En wandelen is dat misschien iets? Paar keer per weer een flinke ronde. Is alvast een begin :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182447045
Wandelen zou een start kunnen zijn ja. En ben veel in de tuin aan het werk, dat is duidelijk ook inspanning maar vind ik moeilijk in te schalen qua 'sport'. Beweging is het zeker.
pi_182447052
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:44 schreef Tuindier het volgende:
Mijn knop moet echt weer om. Jaren geleden flink afgevallen, vorige zomer op mijn laagste gewicht in tijden (door te sportscholen als vluchtgedrag). Inmiddels gaat het weer beter met me, maar ben ik ook weer 10 of misschien wel 15 kg aangekomen en dat is zonde en voelt niet goed.

Maar hoe begin ik? Ik heb momenteel weinig ruimte in mijn leven om weer aan de sportschool te beginnen (iets te veel onzekerheden waardoor ik geen jaarabbo wil/kan afsluiten), het hardlopen ben ik mee gestopt 2 jaar terug omdat ik last van mijn enkel bleef houden, en voor racefietsen/mtb'en is het momenteel te vroeg donker allemaal smoezen/redenen waarom sporten niet wil, maar mijn eten aanpassen lukt ook niet.

Tips? Mijn alles of niets mentaliteit zit me ook een beetje in de weg, merk ik.
En een maandabonnement op het een of ander? Zwemmen? Zoals Think oppert wandelen? Is fietsen als transportmiddel een optie?

En ik ben ook wel nieuwsgierig waarom eten aanpassen niet lukt, dat heeft toch wel de grootste impact. :)

quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb dat vooral gezegd uit zelfbescherming anders wordt die koektrommel rustig nog een paar keer onder mijn neus gehouden. En ik ben daar gewoon niet zo heel sterk in -O-
Da's wel kak ja. -O- Gebeurt hier ook nog wel eens, dan kan je 5 keer zeggen dat je geen koekje hoeft, vragen ze het gerust nog een 6e en 7e keer. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_182447112
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:57 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

En een maandabonnement op het een of ander? Zwemmen? Zoals Think oppert wandelen? Is fietsen als transportmiddel een optie?

En ik ben ook wel nieuwsgierig waarom eten aanpassen niet lukt, dat heeft toch wel de grootste impact. :)

Ik e-fiets een aantal dagen in de week op en neer naar mijn werk (zo'n 1,5 uur beweging) dus dat doe ik wel. Maar mijn hoofd zegt dat afvallen alleen kan met sporten, en dat als ik niet sport het eten aanpassen ook geen nut heeft (wat BS is natuurlijk) en zo kom ik alleen maar in een cirkeltje terecht.

Maar het hier proberen uit te leggen geeft al wel het inzicht dat het onzin is. Starten met een eetplan dus maar.
pi_182447219
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:00 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ik e-fiets een aantal dagen in de week op en neer naar mijn werk (zo'n 1,5 uur beweging) dus dat doe ik wel. Maar mijn hoofd zegt dat afvallen alleen kan met sporten, en dat als ik niet sport het eten aanpassen ook geen nut heeft (wat BS is natuurlijk) en zo kom ik alleen maar in een cirkeltje terecht.

Maar het hier proberen uit te leggen geeft al wel het inzicht dat het onzin is. Starten met een eetplan dus maar.
Ik denk als je daar mee start dat je al een heel mooi begin hebt :) en tuurlijk sporten helpt zeker als je strakker wil worden enzo maar het een sluit het ander niet uit :)

Ik heb de afgelopen tijd bijvoorbeeld wel gesport maar niet op mijn eten gelet en toch kwam ik aan.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182447243
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:57 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

En een maandabonnement op het een of ander? Zwemmen? Zoals Think oppert wandelen? Is fietsen als transportmiddel een optie?

En ik ben ook wel nieuwsgierig waarom eten aanpassen niet lukt, dat heeft toch wel de grootste impact. :)

[..]

Da's wel kak ja. -O- Gebeurt hier ook nog wel eens, dan kan je 5 keer zeggen dat je geen koekje hoeft, vragen ze het gerust nog een 6e en 7e keer. :')
Ja precies dat dus.. Ik zeg dan 3 keer nee dankjewel en een vierde keer pak ik toch dat koekje.. Slap he..
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182447250
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:00 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ik e-fiets een aantal dagen in de week op en neer naar mijn werk (zo'n 1,5 uur beweging) dus dat doe ik wel. Maar mijn hoofd zegt dat afvallen alleen kan met sporten, en dat als ik niet sport het eten aanpassen ook geen nut heeft (wat BS is natuurlijk) en zo kom ik alleen maar in een cirkeltje terecht.

Maar het hier proberen uit te leggen geeft al wel het inzicht dat het onzin is. Starten met een eetplan dus maar.
^O^

Wat misschien wel handig is: track je huidige eten eerst een week of twee in een calorie-app zoals myfitnesspal of fatsecret. Dat geeft vaak al interessante inzichten in wat je aan kan passen ten opzichte van je huidige eetpatroon. En kleine dingen wijzigen is vaak makkelijker volhouden dan ineens een strak plan te gaan volgen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_182447330
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja precies dat dus.. Ik zeg dan 3 keer nee dankjewel en een vierde keer pak ik toch dat koekje.. Slap he..
Mwoah, niet persé. Het is gewoon irritant als je een gewoonte wil verbreken en mensen blijven je enablen. Je gaat iemand die gestopt is met roken ook niet om de haverklap sigaretten aanbieden. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_182447574
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:15 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Mwoah, niet persé. Het is gewoon irritant als je een gewoonte wil verbreken en mensen blijven je enablen. Je gaat iemand die gestopt is met roken ook niet om de haverklap sigaretten aanbieden. :+
Hahaha ik ben 4,5 jaar geleden gestopt met roken vreemd genoeg stond ik daar veel sterker in dan met eten. _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 11 oktober 2018 @ 10:39:36 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_182447751
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:00 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ik e-fiets een aantal dagen in de week op en neer naar mijn werk (zo'n 1,5 uur beweging) dus dat doe ik wel. Maar mijn hoofd zegt dat afvallen alleen kan met sporten, en dat als ik niet sport het eten aanpassen ook geen nut heeft (wat BS is natuurlijk) en zo kom ik alleen maar in een cirkeltje terecht.

Maar het hier proberen uit te leggen geeft al wel het inzicht dat het onzin is. Starten met een eetplan dus maar.
je wil toch afvallen?

Als ik je nou vertel dat afvallen gaat om vet verbranden, en dat je vet verbranden vooral doet door actief te zijn (traplopen, wandelen, fietsen) en in véél mindere mate door sporten?

Want ja, sporten is fijn en leuk maar het is bewezen niét de sleutel tot afvallen. Van sporten krijg je meer energie, uithoudingsvermogen en spieren, maar voor vetverbranding moet je vooral bewegen.

Dus eigenlijk doe je fysiek alles al goed, maar je hoofd moet nog even mee. Qua gedachten en qua wat je er in stopt :D
disclaimer
  donderdag 11 oktober 2018 @ 10:40:37 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_182447770
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hahaha ik ben 4,5 jaar geleden gestopt met roken vreemd genoeg stond ik daar veel sterker in dan met eten. _O-
Ja maar dat is ook logisch. Eten moet je elke dag en dus ook elke dag weer de juiste keuzes maken. Roken hoef je alleen maar niét te doen :P
disclaimer
pi_182447779
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hahaha ik ben 4,5 jaar geleden gestopt met roken vreemd genoeg stond ik daar veel sterker in dan met eten. _O-
Logisch, want roken kan je zonder. Eten moet je blijven doen. En dan keuzes maken wat je eet. Veel lastiger dan simpelweg uitsluiten.
Gek? kan je dat eten?
pi_182447833
Nee klopt ook wat jullie zeggen natuurlijk :Y
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182447884
nu ik wat ben afgevallen heb ik dingen met kleding die ik normaal nooit had dus ik kom om hulp vragen aan alle jurkliefhebbers hier O+

Ik heb een jurkje gekocht bij topvintage voor een speciale gelegenheid. zo'n model maar dan een andere print en met zakken O+


Nu is tussen mijn oksel en dat jurkje mijn BH zichtbaar. Hoe zouden jullie dat oplossen? Ik heb geen huidskleurige bh's maar bereid die te kopen als ik daar de oplossing in moet zoeken.
En b: is dit te zomers voor de winter? En koop ik hier een bolero op of loop ik dan hopeloos voor gek/als een oude tante van 80 terwijl ik een frisse 30 jarige ben.
pi_182447935
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:47 schreef DrSauvignon het volgende:
nu ik wat ben afgevallen heb ik dingen met kleding die ik normaal nooit had dus ik kom om hulp vragen aan alle jurkliefhebbers hier O+

Ik heb een jurkje gekocht bij topvintage voor een speciale gelegenheid. zo'n model maar dan een andere print en met zakken O+
[ afbeelding ]

Nu is tussen mijn oksel en dat jurkje mijn BH zichtbaar. Hoe zouden jullie dat oplossen? Ik heb geen huidskleurige bh's maar bereid die te kopen als ik daar de oplossing in moet zoeken.
En b: is dit te zomers voor de winter? En koop ik hier een bolero op of loop ik dan hopeloos voor gek/als een oude tante van 80 terwijl ik een frisse 30 jarige ben.
Leuke jurk O+

Wat betreft bh dat is wel lastig zelf nooit gehad huidskleur zou kunnen of misschien ook in het blauw :)

Een bolero kan prima of een ander leuk jasje erop :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182448039
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:47 schreef DrSauvignon het volgende:
nu ik wat ben afgevallen heb ik dingen met kleding die ik normaal nooit had dus ik kom om hulp vragen aan alle jurkliefhebbers hier O+

Ik heb een jurkje gekocht bij topvintage voor een speciale gelegenheid. zo'n model maar dan een andere print en met zakken O+
[ afbeelding ]

Nu is tussen mijn oksel en dat jurkje mijn BH zichtbaar. Hoe zouden jullie dat oplossen? Ik heb geen huidskleurige bh's maar bereid die te kopen als ik daar de oplossing in moet zoeken.
En b: is dit te zomers voor de winter? En koop ik hier een bolero op of loop ik dan hopeloos voor gek/als een oude tante van 80 terwijl ik een frisse 30 jarige ben.
Tof!!! O+

Met een bolero los je het probleem al op. Anders zou ik kijken of je een matchend topje eronder kan doen, of inderdaad huidskleur bh. Afhankelijk van de kleur van het jurkje kan een bijpassend bhkleurtje natuurlijk ook :)
Gek? kan je dat eten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')