BEDANKT JONGENS, NU HERKENNEN KINDEREN GEWOON DAT HET DE BUURMAN IS EN NIET IEMAND UIT SPANJE!quote:Alleen maar roetveegpieten bij landelijke Sinterklaasintocht
Bij de landelijke Sinterklaasintocht van dit jaar zullen alleen roetveegpieten te zien zijn. Dit meldt de NTR, die verantwoordelijk is voor de tv-registratie.
Op zijn website schrijft de NTR: "De Pieten hebben roet op hun gezicht omdat ze door de schoorsteen gaan. Al naar gelang een Piet vaker door de schoorsteen is gegaan, heeft hij of zij meer roet op het gezicht."
Een woordvoerder stelt dat de keuze "past in de trend van de afgelopen jaren". Traditie en verandering gaan hand in hand, stelt de NTR. De landelijke intocht van de sint is op 17 november in Zaandijk en de Zaanse Schans.
Ook vorig jaar bij de intocht in Dokkum waren er roetveegpieten. Toen waren er echter ook nog traditionele zwarte pieten.
Sinterklaasjournaal
Net als bij de landelijke intocht zullen ook in NTR-programma het Sinterklaasjournaal alleen roetveegpieten te zien zijn. Het haar van de pieten varieert van lang en krullend tot steil en kort. De pieten dragen geen gouden oorringen.
Vorig jaar besloot de NTR te stoppen met de gekleurde pieten in het Sinterklaasjournaal. Volgens de omroep pasten gekleurde pieten niet in de traditie en zag het er ook niet leuk uit
Inderdaad, erg triest dat de buitenlanders deze discussie zijn gestart.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 17:17 schreef wollah het volgende:
De zwarte piet discussieHoe kansloos wil je het hebben
Precies. Er zijn wel ergere dingen in de wereldquote:Op woensdag 3 oktober 2018 17:18 schreef GGMM het volgende:
[..]
Inderdaad, erg triest dat de buitenlanders deze discussie zijn gestart.
buiten de Randstad wonenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 17:19 schreef JanCees het volgende:
Eens met de klacht
Gelukkig blijven de zwarte pieten hier buiten de randstad gewoon pikzwart
Hier geen last van huilnegers
Al die giftige stoffen in de schoorsteen lijken me behoorlijk kankerverwekkend.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 17:23 schreef IanGillan het volgende:
[..]
Waarom? Het is niet alsof je kaal wordt als je door een schoorsteen gaat.
Bedoelde niet dat ze kaal moesten :pquote:Op woensdag 3 oktober 2018 17:23 schreef IanGillan het volgende:
[..]
Waarom? Het is niet alsof je kaal wordt als je door een schoorsteen gaat.
Ik herkende de lokale sinterklaas en ik geloofde alsnog in de sint, simpelweg omdat mijn moeder zei dat die man een hulpsinterklaas was. Heb er geen moment minder plezier door gehad ook.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 17:25 schreef Elfletterig het volgende:
In het leeuwendeel van Nederland lopen straks "roetveegpieten" rond die zo vaak door de schoorsteen zijn gekropen dat ze pikzwart zijn. Dit om de doodsimpele reden dat kinderen in dorpen anders probleemloos herkennen wie ze voor zich hebben. Uiteraard is dit besef niet doorgedrongen tot de compleet van Nederland losgeslagen grote steden als Amsterdam.
Een kwart van Nederland (bron: 1vandaag) is een "zeer klein groepje extreem-linkse beroepsklagers"?quote:Het is verder vooral bizar om te zien dat een zeer klein groepje extreem-linkse beroepsklagers hun zin kan doordrammen en dat instanties als de NPO en RTL ervoor zwichten.
Drogredenering (hellend vlak).quote:Maar het gevaarlijkste van alles is nog wel de precedentwerking die hier van uitgaat. Geen enkel feest en geen enkele traditie in Nederland is nog veilig.
En het dwingen van wat andere mensen wel/niet mogen zeggen en vinden is inderdaad gewoon totalitair gedachtegoed. Denk gewoon na, dan is iets niet 'links' of 'rechts', maar gewoon logisch. Helaas gaat het bij veel mensen al fout bij het stapje 'denk gewoon na'.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 17:28 schreef Elfletterig het volgende:
De tactieken in extreem-linkse kring lijken bijzonder veel op de propaganda-tactieken die de nazi's in de Tweede Wereldoorlog gebruiken. Ook toen was het motto: als je iets maar vaak genoeg herhaalt, wordt het vanzelf waar.
Labeltjes als "racistische karikatuur" worden continu op Zwarte Piet geplakt en alsmaar herhaald. Het heeft met de werkelijkheid helemaal niks van doen, maar aangezien het in Nederland barst van ruggengraatloze beleidsmakers, kom je er toch een heel eind mee.
Ik ben benieuwd wat de volgende traditie is die effectief om zeep wordt geholpen. Ik zet in op Dodenherdenking.
Deze extreemlinkse manier van denken die hij beschrijft is dan ook impliciet een hellend vlak, dus dat heb je goed gezien. Er is namelijk maar één ultieme einduitkomst mogelijk als je dit doorzet en dat is dat iedereen zich moet conformeren naar één goedgekeurde 'morele' manier van gedragen. Zo niet, dan straf/opsluiting/executie.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 17:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik herkende de lokale sinterklaas en ik geloofde alsnog in de sint, simpelweg omdat mijn moeder zei dat die man een hulpsinterklaas was. Heb er geen moment minder plezier door gehad ook.
Vertel die kinderen gewoon dat er ook hulppieten zijn en het is weer goed
[..]
Een kwart van Nederland (bron: 1vandaag) is een "zeer klein groepje extreem-linkse beroepsklagers"?
[..]
Drogredenering (hellend vlak).
Dat zal niet verdwijnen hoor. En verder zal het die kinderen geen ruk uit maken welk kleurtje ze dragen. Het zijn vooral de ouders die niks anders kennen uit hun eigen jeugd die zich er druk over maken.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 17:35 schreef Goudenvis het volgende:
Ze donderen maar mooi op met dat "feest". Omdat een paar ontzettend sneue kleuters, die zichzelf als volwassenen bestempelen, zonodig Piet een ander uiterlijk moeten geven moet de hele bevolking er onder zwichten.
Zo jammer voor de kinderen van nu dat deze mooie tijd ze wordt afgenomen. in het weekend je schoen mogen zetten en natuurlijk pakjesavond.
Krijg steeds meer de neiging om te emigreren uit dit kutland.
Nouja, als het scenario van bevolkingsgroei in 2040 tot 20 miljoen, die voornamelijk gaat bestaan uit migratiegedreven bevolkingsgroei wordt het op z'n minst een interessant land om in te wonen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 17:35 schreef Goudenvis het volgende:
Ze donderen maar mooi op met dat "feest". Omdat een paar ontzettend sneue kleuters, die zichzelf als volwassenen bestempelen, zonodig Piet een ander uiterlijk moeten geven moet de hele bevolking er onder zwichten.
Zo jammer voor de kinderen van nu dat deze mooie tijd ze wordt afgenomen. De spanning van de zwarte piet, in het weekend je schoen mogen zetten en natuurlijk pakjesavond.
Krijg steeds meer de neiging om te emigreren uit dit kutland.
Ten eerste: persoonlijke argumenten / voorkeuren doen totaal niet ter zake in deze hetze, die een "discussie" is gaan heten. De werkelijke vraag die voorligt, is: moeten tradities worden aangepast zonder draagvlak in de samenleving (per saldo: aangetast) omdat een kleine minderheid op puur emotionele gronden - zonder enige inhoudelijke argumenten - een heksenjacht ontketent?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 17:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik herkende de lokale sinterklaas en ik geloofde alsnog in de sint, simpelweg omdat mijn moeder zei dat die man een hulpsinterklaas was. Heb er geen moment minder plezier door gehad ook.
Vertel die kinderen gewoon dat er ook hulppieten zijn en het is weer goed
[..]
Een kwart van Nederland (bron: 1vandaag) is een "zeer klein groepje extreem-linkse beroepsklagers"?
[..]
Drogredenering (hellend vlak).
Als dergelijke scenario's uitkomen, is Nederland compleet onleefbaar geworden. Maar roep het maar niet te hard; de politiek-correcte, extreem-linkse deugbrigade staat al klaar met hun racist-stempels in de hand.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 17:39 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Nouja, als het scenario van bevolkingsgroei in 2040 tot 20 miljoen, die voornamelijk gaat bestaan uit migratiegedreven bevolkingsgroei wordt het op z'n minst een interessant land om in te wonen.
Ja ... import the 3rd world become the 3rd world.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 17:39 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Nouja, als het scenario van bevolkingsgroei in 2040 tot 20 miljoen, die voornamelijk gaat bestaan uit migratiegedreven bevolkingsgroei wordt het op z'n minst een interessant land om in te wonen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |