abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205998443
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 18:29 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Ik doe eigenlijk altijd alles met OV. Wat zou je willen doen? Dan kan ik een beetje inschatten wat haalbaar is.
ik wilde naar het strand in het zuiden gaan, maar zag laatst dat het 4 uur met de bus is ofzo. (4 uur is voor mij een hele dag)
Dus nu ik wil nu naar het strand? bij Durrės (want niet zo ver) en misschien iets wat niet te ver vanaf daar is..
misschien iets met een trein voor "the experience" al is dat ook weer ingewikkeld :(
en deze keer misschien iets met natuur, ik heb maar een week vakantie en ik ben wel een beetje toe aan rust.

het weer in de laatste week oktober is toch ook nog wel goed genoeg? ik ben al blij met 18 graden!
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
  donderdag 22 september 2022 @ 20:57:04 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_206069722
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 september 2022 16:47 schreef mart_83 het volgende:

[..]
ik wilde naar het strand in het zuiden gaan, maar zag laatst dat het 4 uur met de bus is ofzo. (4 uur is voor mij een hele dag)
Dus nu ik wil nu naar het strand? bij Durrės (want niet zo ver) en misschien iets wat niet te ver vanaf daar is..
misschien iets met een trein voor "the experience" al is dat ook weer ingewikkeld :(
en deze keer misschien iets met natuur, ik heb maar een week vakantie en ik ben wel een beetje toe aan rust.

het weer in de laatste week oktober is toch ook nog wel goed genoeg? ik ben al blij met 18 graden!
Ik ben vorig jaar er eind oktober geweest. Weer is dan nog goed. Ik zat er de laatste week van oktober.
Qua strand bij Dürres zal je merken dat er in oktober nog nauwelijks toeristen zijn, ik denk dat half oktober toch wel 50% van de strandtenten en hotels de deuren al dicht heeft.
Ik ben niet echt een strandmens dus kan je daarom niet heel goed adviseren.

Qua natuur is Nationaalpark Divjake-Karavasta zeker ook een aanrader, en ook strand en ook niet heel ver van Dürres. Heb daar vorig jaar 2 nachten in Hotel Pelikan gezeten, echt een aanrader.
Neem wel muggenspray ofzo mee die kant op van Divjakė want ik had vorig jaar genoeg van die rotbeesten daar die prikken leuk vonden.
  donderdag 22 september 2022 @ 20:59:37 #253
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_206069784
Ik zit nu in Dubrovnik (Kroatiė), en ga morgen naar Montenegro voor 2 nachten aan het Skadarmeer (Meer van Shkoder ook wel genoemd). Bedoeling is dan zondag naar de Albanese kant van het meer te verplaatsen voor 1 of 2 nachten.

En dan naar de Kaap van Rodon voor een nachtje wild kamperen bovenaan, hoewel ik nu zie dat ze er een resort boven aan t bouwen zijn, en beneden bij de Kaap in de oude bunkertunnelgang een nieuw visrestaurant is gevestigd (het barretje zit er ook nog steeds)
  zondag 25 september 2022 @ 18:27:54 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_206099085
Vanmiddag Albaniė ingereden. Op de grens werd alleen gekeken of ik alleen was, geen paspoort of groene kaart controle niks.
Nu een hotel nabij Kavajė, misschien aanstaand weekend als het weer beter wordt alsnog een nachtje bij Rodon.
Komt morgen tot vermoedelijk vrijdag een hele hap regen aan.. Als dat klopt schiet ik even naar Macedoniė en later terug.
  vrijdag 30 september 2022 @ 22:29:03 #255
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_206158980
Zo, ik ben weer terug van mijn vakantie. Dit was de mooiste of i.i.g. een van mijn mooiste reizen ooit :) Albaniė en Montenegro zijn beiden prachtige landen en ook Dubrovnik was leuk.

Wat betreft Albaniė, daar ben ik vijf dagen geweest. Eerst vier dagen in Tirana en daarna een dag in Shköder. Tirana gebruikte ik vooral als uitgangspunt om de rest te van het Noorden te verkennen. De eerste dag ben ik wel nog puur Tirana in gegaan. En dat viel mij niet mee, ook al waren mijn verwachtingen laag. Mijn hotel was wel erg goed en ben nog naar Bunk'Art 2 geweest. Dat was zeker indrukwekkend (al is het lezen van de grote lappen tekst, terwijl er andere mensen langs moeten in de gangen niet echt ideaal). Verder dan wat rondgedwaald en echt heel boeiend was het niet.

Foto's van Tirana
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dag erna naar Krujė en Durrės geweest. Eerst dus met de bus naar het busstation. En daarna in een van de busjes naar Krujė gestapt. Alleen jammer dat die dan in Fushe-Krujė stopte, waardoor ik daar over moest stappen. Maar ook geen enorme ramp. Want Krujė was absoluut de moeite waard :) De bazaar is leuk en het kasteel is mooi (ook van binnen met het museum), maar vooral het uitzicht is natuurlijk prachtig O+

Krujė
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna door naar Durrės. Dat was helaas niet heel boeiend, je merkte duidelijk dat het seizoen voorbij was, waardoor het een beetje leeg aanvoelde. Daarbij stond de Venetian Tower of Durrės ook nog in de stijgers, wat dan nog een van wat meer interessantere gebouwen is. Naast het amfitheater dan. Maar ondanks dat dit iets minder boeiend was, toch een zeer mooie dag :)

Durrės
SPOILER
De tweede volledige dag ben ik naar Berat geweest. Dat was wel iets langer onderweg, maar absoluut de moeite waard. Hele mooie plek O+ Alleen maakte ik de fout te gaan lopen vanaf het regionale busstation naar het oude centrum, omdat dat maar een kilometer of twee leek. Was dus toch wel wat meer, omdat je helemaal om de berg heenloopt waartegen het oude centrum gebouwd is. Daardoor had ik niet zo'n zin om ook nog echt omhoog het kasteel in te gaan :{ Maar alsnog was het erg mooi.

Berat
SPOILER
Mijn laatste dag ben ik in Tirana ben ik wel weer in de stad geweest. Ben naar Bunk'Art 1 en naar Mount Dajti. Dat was een stuk mooier. Dit museum was weer een stukje indrukwekkender en ook iets beeldender. En de tocht met de kabelbaan de berg op was leuk. En het uitzicht was prachtig. Al was het restaurant wat 360 graden draaide gesloten evenals het terras erboven. Maar alsnog was er genoeg te zien.

Tirana
SPOILER
Ik had verder gehoord (en deels al gezien) dat Tirana veel muurschilderingen en streetart kent. En er was een free walking tour die daarover ging. Dus die had ik geboekt. Bleek ik uiteindelijk de enige te zijn die zich had aangemeld, dus het was een privé tour ^O^ De gids was erg goed, heeft mij veel verteld over de stad en we hebben veel streetart gezien. Voordeel was daarbij dat ik ook nog een paar plekken van Tirana zag die ik hiervoor had gemist. Waar wel juist wat sfeer was.

En ik moet zeggen, doordat ik steeds in de avond weer in Tirana was en de laatste hele dag, dat de stad toch wel wat bij is gaan groeien. Een aanrader voor een klassieke citytrip is het absoluut niet (zonder dat je naar elders in het land gaat). Maar de stad heeft toch wel iets bijzonders. Vrij kleurrijk door de geschilderde gevels (buiten de muurschilderingen om dan) en ook veel parken en groen.

Tirana
SPOILER
De laatste dag in Albaniė was in Shköder. En zoals de meeste al zeggen, dat is een veel sfeervollere stad :) Waarbij het hoogtepunt toch wel bij het Rozafa kasteel ligt. Wat een geweldig uitzicht heb je vandaar. En ook het kasteel zelf heeft wel wat.

SPOILER
Verder heel lekker gegeten en dat zonder dat het veel koste. Het blijft spotgoedkoop. En de mensen zijn er inderdaad heel aardig en behulpzaam :) Verder werkt het bussysteem tussen de steden erg goed. Zodra je het de eerste keer gedaan hebt werkt het heel simpel. Al blijft het elke keer weer verbazen dat iemand ergens midden langs de snelweg en/of de middle of nowhere in het busje stapt. En andersom ook weer uitstapt.

Het enige nadeel vind ik dat al die bussen eigenlijk bijna nooit direct tot waarbij je wilt zijn komen. Je moet toch steeds wel weer overstappen op een stadsbus. Maar ja dat is slechts een klein puntje.

Het verkeer zelf vond ik verder nog wel meevallen al blijft overstappen altijd wel wat listig. Het enige wat echt storend was waren de fietsers in met name Tirana. Die reden overal en met een noodgang, zonder dat ze eigenlijk fatsoenlijk kunnen fietsen. Dus dat was elke keer wel goed uitkijken.

Want net nadat ik vijf minuten voet in Tirana had gezet, was ik even aan het controleren of ik de juiste kant op ging naar mijn hotel. Toen er een jongen vol op mijn koffer inreed :( Ik zag hem al vanuit mijn ooghoeken aankomen, ik stond niet op een fietspad, en hij had makkelijk nog kunnen ontwijken, maar fietsen kon die gewoon niet. Gelukkig was mijn koffer hierna niet echt beschadigd en had ik zelf ook niks. Maar echt handig was anders.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')