abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7623526
Ik heb net twee willekeurige topics aangeklikt en gelezen. Beide topics gingen over mensen die net nieuwe huisdieren hadden en geen flauw idee hadden hoe ze het aan moesten pakken. Een over het tam maken van een vogel en de ander over het hanteren en schoonmaken (verblijf) van een schildpad.
Dit is de zoveelste keer dat ik hier dingen lees over mensen die niks van hun dieren af weten en om me heen hoor ik ook van dat soort verhalen.

Waarom zoeken de meeste mensen geen informatie over het soort dier dat ze willen gaan houden? Is dat luiheid, domheid of denken ze gewoon dat ze het allemaal wel weten? Op deze manier krijgen er heel veel dieren een klote leven. Alleen omdat de eigenaar niet weet hoe ze het verblijf schoon moet maken, of hoe het verblijf eruit moet zien (dus welke levensbehoeften het dier heeft), wat voor voer het dier moet hebben enzovoort.

Te vaak zijn dieren nog impulsaankopen. Er zijn zeer weinig mensen die rchtstreeks naar de fokker gaan voor een konijn, knaagdier, vogel of de andere dieren. Aan de medewerkers in de dierenwinkel wordt gevraagt hoe ze voor het dier moeten zorgen en meestal is dat gewoon flauwekul. Het is wel goed dat het wordt gevraagd (wordt meestal niet gedaan) maar neem dan niet meteen aan dat alles wat diegene zegt ook klopt, zoek het in ieder geval nog een keer na.
Zoek boeken op in de bibliotheek of koop ze, zoek informatie op internet enz. Zoveel moeite kost dat echt niet!

zucht.. wanneer doet iedereen dat nou eens?
En voor iedereen die wel weet hoe ze hun huisdieren goed moeten verzorgen.. ->

http://www.dierbaar.nl/

pi_7623927
Ik ben dit volledig 100% met je eens. Als men gewoon een boekje koopt over het dier, bij de verkoper navraag doet, er dan enkele nachtjes over slaapt en een weloverwogen beslissing neemt, zouden er ook een stuk minder honden aan bomen worden geknoopt.
  Milf maandag 30 december 2002 @ 20:06:16 #3
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_7624126
quote:
Op maandag 30 december 2002 19:42 schreef freaky-me het volgende:
Ik heb net twee willekeurige topics aangeklikt en gelezen. Beide topics gingen over mensen die net nieuwe huisdieren hadden en geen flauw idee hadden hoe ze het aan moesten pakken. Een over het tam maken van een vogel en de ander over het hanteren en schoonmaken (verblijf) van een schildpad.
Dit is de zoveelste keer dat ik hier dingen lees over mensen die niks van hun dieren af weten en om me heen hoor ik ook van dat soort verhalen.

Waarom zoeken de meeste mensen geen informatie over het soort dier dat ze willen gaan houden? Is dat luiheid, domheid of denken ze gewoon dat ze het allemaal wel weten? Op deze manier krijgen er heel veel dieren een klote leven. Alleen omdat de eigenaar niet weet hoe ze het verblijf schoon moet maken, of hoe het verblijf eruit moet zien (dus welke levensbehoeften het dier heeft), wat voor voer het dier moet hebben enzovoort.

Te vaak zijn dieren nog impulsaankopen. Er zijn zeer weinig mensen die rchtstreeks naar de fokker gaan voor een konijn, knaagdier, vogel of de andere dieren. Aan de medewerkers in de dierenwinkel wordt gevraagt hoe ze voor het dier moeten zorgen en meestal is dat gewoon flauwekul. Het is wel goed dat het wordt gevraagd (wordt meestal niet gedaan) maar neem dan niet meteen aan dat alles wat diegene zegt ook klopt, zoek het in ieder geval nog een keer na.
Zoek boeken op in de bibliotheek of koop ze, zoek informatie op internet enz. Zoveel moeite kost dat echt niet!

zucht.. wanneer doet iedereen dat nou eens?
En voor iedereen die wel weet hoe ze hun huisdieren goed moeten verzorgen.. ->

http://www.dierbaar.nl/

lees dat topic nog eens met die schilpadden

[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 30-12-2002 20:16]

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_7636165
quote:
Op maandag 30 december 2002 20:06 schreef nikky het volgende:

[..]

lees dat topic nog eens met die schilpadden

heb ik gedaan, heb gereageerd en ben nog steeds niet van mening verandert. (lees jij nu dat topic met die schildpadden nog maar eens)

Maar.. Als jij nou ook eens leest wat hierboven staat zul je ook merken dat het niet alleen over het topic van de schildpadden gaat. Ik kan echt miljoenen voorbeelden noemen over dit soort mensen en toevallig gebruik ik nu de twee topics die ik vlak voor het posten van deze topic las.
Dit gaat gewoon over alle mensen die niet nadenken voordat ze een huisdier aanschaffen. En dat zijn er nog veel te veel.

Bezint eer ge begint

pi_7640881
Maak je je ook zo druk wanneer je vrouwen ziet die voor het eerst zwanger zijn.... "Ben je wel verantwoord zwanger?" "Heb je wel genoeg gelezen over kinderen?"

Mensen die geen ervaring hebben met de opvoeding van dieren kunnen daar best vragen over stellen.. ookal hebben ze daar veel over gelezen.. in de praktijk blijkt altijd anders..

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_7641722
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 16:09 schreef Qarinx het volgende:
Maak je je ook zo druk wanneer je vrouwen ziet die voor het eerst zwanger zijn.... "Ben je wel verantwoord zwanger?" "Heb je wel genoeg gelezen over kinderen?"

Mensen die geen ervaring hebben met de opvoeding van dieren kunnen daar best vragen over stellen.. ookal hebben ze daar veel over gelezen.. in de praktijk blijkt altijd anders..

Nee, ik maak me niet zo druk om zwangere vrouwen. Dat komt vooral omdat dat me geen fuck kan schelen.
Tuurlijk mag je vragen stellen over dieren, daar is helemaal niks mis mee.. Maar de gevallen waar ik het over heb (en vaak voorkomen) gaan over mensen waar het duidelijk is dat ze er geen ruk over weten.
pi_7671792
Ik ben het zeker met je eens. Bovendien kun je ook helemaal niet zeker zijn dat de mensen in een dierenwinkel weten waarmee ze bezig zijn.

Ik houd al een aantal jaren cavia's en drie jaar geleden kocht ik mijn eerste zeugje (had altijd beertjes gehad). Na twee maanden bleek dat het beestje zwanger was toen ik haar kocht, want toen had ik er opeens twee... Ik ging terug naar de winkel, waar men zeer verbaasd was omdat ze ervan overtuigd waren dat je zeugjes en beertjes best 8 weken na hun geboorte nog bij elkaar kunt houden (beestjes zijn na 5 weken geslachtsrijp...). Dus eerst vanalles lezen over beestjes lijkt me inderdaad geen slecht idee.

En wat betreft die vergelijking met zwangere vrouwen. Ik vindt idd dat je als zwangere vrouw de plicht hebt te weten hoe je voor je kind zorgt, is dat zo gek? Ervaring doe je dan natuurlijk niet alleen uit boeken op. Maar mensen die niet weten hoe ze voor hun kind moeten zorgen zijn idd onverantwoordelijk IMO.

vrijdag 3 januari 2003 @ 15:13:38 #8
38991 Marshall_2002
Eyes upon you, till time comes
pi_7686015
ik kan me enkel aansluiten bij voorgaande schrijver en topicstarter... ook ik heb me hier vandaag over verbaasd. Voor mij is het uiteraard wat anders aangezien ik een diergeorienteerd opleiding heb gevolgd en dus zeer snel van mening ben dat mensen geen BAL van dieren weten. Ik schrik er soms ook van. mensen die een huisdier als een hamster houden (erg gemakkelijk diertje om te houden) en dat dit dan nog verkeerd gaat of dat men niet eens weet of het een mannetje of vrouwtje is (huh? hoe zie je dat dan?). Omdat ik veelal verhuisde de afgelopen jaren en ik toch een huisdiertje wilde hebben heb ik ook een Russische dwerghamster aangeschaft. een beetje uit nostalgie denk ik. Deze diertjes worden normaal gesproken niet ouder dan twee, mijne is over de 4!!! hetzelfde geldt voor goudvissen; deze kunnen tegen de 30 jaar oud worden en bereiken veelal niet eens de 3 of 4 jaar...

waarom wil je een huisdier? omdat het beweegt? koop dan verdomme een furby ofzo!!! Ook huisdieren leven, net als jij en ik... denk daarover na voor je een huisdier aanschaft

Zodra wij menen dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')