abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182259743
We zijn bezig om op ons zelf te gaan wonen. Maar goed...

Ik (27 jaar) ben thuiswonende bij mijn moeder.
Mijn moeder krijgt AOW en is hoofdhuurder
Ik heb een inkomen en mijn moeder krijgt geen huurtoeslag vanwege de hoogte van mijn inkomen.

Ik heb een vriendin die soms bij mij slaapt.
Zij heeft een kindje van twee jaar (niet mijn eigen kind).

Ze ontvangt kindgebondenbudget en ze ontvangt kinderbijslag.

We willen haar laten inwonen/inschrijven bij ons thuis maar we weten niet wat voor gevolgen dit zal hebben voor zowel mijn moeder haar inkomsten (AOW en zorgtoeslag) als voor mijn vriendin als ze zou komen inwonen (kindgebondenbudget en kinderbijslag).

Kunt iemand mij vertellen dat als zij komt inwonen of zij dan ook gekort gaat worden op het KGB en kinderbijslag vanwege mijn inkomen of dat van mijn moeder? En gaat mijn moeder er dan ook op achteruit in haar AOW?

Worden mijn vriendin en ik automatisch partner omdat er een kleine van 2 jaar tussen zit ? (Niet mijn eigen kind maar van haar ex vriend).

Ik heb gelezen als het huishouden uit meer dan 2 personen van 18 jaar of ouder bevat dat ze dan geen toeslagpartner zal worden, omdat er niet gekozen kan worden of ik dat dan ga worden of mijn moeder, wat in mijn beleving dan zou betekenen dat ze gewoon de hoogte van haar kgb blijft houden. We willen dit soort dingen allemaal zeker weten. Ik weet niet aan wie we dit allemaal moeten vragen/informeren. Ik hoop dat de situatie duidelijk is en iemand het kan uitleggen.

Als ik het goed begrijp gaat de gemeentebelasting niet omhoog omdat dit al een meerpersoonshuishouden bevat (mijn moeder en ik).

We willen alleen weten wat voor financiėle gevolgen het gaat hebben voor zowel mijn vriendin als mijn moeder .

Alvast bedankt. ^O^
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:55:53 #2
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_182259787
Is de nood zo hoog dat je gaat samenwonen met iemand die je amper kent? Met een kind? Bij je moeder? Ik vind het een rare situatie en zou lekker geduld hebben tot jullie een eigen woning hebben gevonden. (En dan vind ik het nog een risico om te gaan samenwonen met iemand die je amper kent met een kind. )
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_182259833
Het kwam me al zo bekend voor
Alius aliud dicit
pi_182259843
quote:
De OP kwam me al bekend voor..
pi_182259863
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:58 schreef madam-april het volgende:

[..]

De OP kwam me al bekend voor..
Misschien hoopt hij nu op antwoorden die hem wat beter uitkomen :Y
pi_182259936
Je moeder krijgt nu alleenstaanden AOW. Als je vriendin er bij komt wordt dat samenwonenden AOW (omdat alleen eigen en stiefkinderen niet meetellen). Haar AOW gaat dus omlaag.

Jullie gaan een huishouden van 4 ipv 2 personen vormen. Dat kan gemeentebelastingen omhoog gooien.

En vast nog wel meer.
pi_182259995
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:03 schreef Kassamiep het volgende:
Je moeder krijgt nu alleenstaanden AOW. Als je vriendin er bij komt wordt dat samenwonenden AOW (omdat alleen eigen en stiefkinderen niet meetellen). Haar AOW gaat dus omlaag.

Jullie gaan een huishouden van 4 ipv 2 personen vormen. Dat kan gemeentebelastingen omhoog gooien.

En vast nog wel meer.
Van wat ik begrepen heb bestaat de gemeentebelasting uit een eenpersoons huisbouden en meerpersoonshuishouden. En dat laatste is al het geval (ik en mijn moeder). Dan kan het toch nooit hoger worden ?
pi_182260001
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:03 schreef Kassamiep het volgende:

En vast nog wel meer.
Er is al sprake van een meerpersoonshuishouden dus de gemeentelijke belastingen gaan niet omhoog.
pi_182260033
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:07 schreef Faerlina91 het volgende:

Van wat ik begrepen heb bestaat de gemeentebelasting uit een eenpersoons huisbouden en meerpersoonshuishouden. En dat laatste is al het geval (ik en mijn moeder). Dan kan het toch nooit hoger worden ?
Hetzelfde geldt voor het water, dus dat wordt idd ook niet hoger. Wat de overige gevolgen zijn weet ik niet, maar waarom bel je niet met de belastingtelefoon? Hier op FOK weet je nooit helemaal zeker of het wel klopt wat er wordt gezegd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_182261573
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor het water, dus dat wordt idd ook niet hoger. Wat de overige gevolgen zijn weet ik niet, maar waarom bel je niet met de belastingtelefoon? Hier op FOK weet je nooit helemaal zeker of het wel klopt wat er wordt gezegd.
Alle huishoudens betalen waterschapsbelasting voor 3 ve, behalve mensen die alleen wonen (1 ve). Die stijgt dus ook niet. Verbruik logischerwijs wel.

Belastingdienst gaat voor zover ik weet niet over lokale heffingen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 1 oktober 2018 @ 21:21:57 #12
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182261733
Je gaat natuurlijk meer stroom, water, gas etc gebruiken dus dat wordt ook duurder. Meer boodschappen die je moet halen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 1 oktober 2018 @ 22:57:11 #13
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_182263970
quote:
Daar kan TS dus ook gewoon verder.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')