abonnement Unibet Coolblue
pi_182303008
Leefbaar laakt Feyenoordbaas Jan de Jong: 'Die is op slopershoogte bezig'

https://www.ad.nl/rotterd(...)ogte-bezig~a237dba2/

Morgen weer een debat.
pi_182304576
Wat zou Gio en co. momenteel denken?
Na het zien van Ajax en nu PSV?
  woensdag 3 oktober 2018 @ 22:13:06 #228
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_182304726
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 22:07 schreef Antaris het volgende:
Wat zou Gio en co. momenteel denken?
Na het zien van Ajax en nu PSV?
Gio: "Dat is mooi voor het Nederlands voetbal, maar wij kijken alleen naar onszelf. We hebben een goede reeks neergezet en vandaar uit moeten we verder bouwen. Als je kijkt naar het begin van het seizoen en dat vergelijkt met hoe we er nu voorstaan dan zie je dat we zeker stappen hebben gezet. Voor nu ligt de focus op zondag."

:')
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  woensdag 3 oktober 2018 @ 23:11:56 #229
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182306377
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 22:13 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Gio: "Dat is mooi voor het Nederlands voetbal, maar wij kijken alleen naar onszelf. We hebben een goede reeks neergezet en vandaar uit moeten we verder bouwen. Als je kijkt naar het begin van het seizoen en dat vergelijkt met hoe we er nu voorstaan dan zie je dat we zeker stappen hebben gezet. Voor nu ligt de focus op zondag."

:')
En scherp blijven.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_182306791
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Als kind word je ook beinvloed door je klasgenoten..door de spelertjes uit je voetbalelftal etc. Ik kom uit Vlaardingen maar mijn pa had niks met Feyenoord en profvoetbal. Ben door vriendjes op de basisschool besmet met Feyenoord.
Waar ik vandaan kom word je als kind ingeënt tegen Feyenoord.
pi_182310670
edit
  donderdag 4 oktober 2018 @ 09:02:08 #232
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_182310673
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat laatste sowieso, maar Karsdorp terughalen is op zich geen slecht idee, wellicht met koopoptie.

Maar Gio kennende blijft hij dan alsnog met Jan Scharie en Botteghin spelen.

Jan Scharie en Toornstra moet je op de tribune zetten. Clasie erbij als het niet beter wordt.
Met koopoptie is het een fantastisch idee. Maar denk je dat Roma 17 miljoen even door de plee gaat spoelen!? Natuurlijk niet. Ze willen hem voor een fiks bedrag een half jaartje verhuren zodat hij fitter kan worden. En dan weer terughalen of minimaal 10 miljoen verkopen. En dat kan Feyenoord niet betalen, dus wordt je gewoon gebruikt op hun lasten te verlichten. Zet dan een jeugdspeler daar maar neer. Die leveren nog wat op.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_182310675
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 21:16 schreef Luni het volgende:

[..]

die zullen nog een miljoen of 8 vragen en dat gaat Feyenoord niet betalen
Waarschijnlijk niet maar vind maar een andere RB voor 8 miljoen en over een paar jaar kan je hem nog doorverkopen wellicht.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 09:39:01 #234
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_182311115
Nou ik weer er wel één, Janmaat. Vooral omdat zijn contract bij Watford tot 2020 loopt. Die gaat heus niet verlengen meer, dus in 2019 heb je hem al voor een betere prijs en het jaar daarna is ie zelfs gratis. Het zou mooi zijn om in de winter een halfjaar Karsdorp te huren zodat stJuste het centrum in kan (als we nog ergens voor spelen iig...), en om dan in de zomer Janmaat te halen.
Makkelijk tweede.
pi_182311266
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 09:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Nou ik weer er wel één, Janmaat. Vooral omdat zijn contract bij Watford tot 2020 loopt. Die gaat heus niet verlengen meer, dus in 2019 heb je hem al voor een betere prijs en het jaar daarna is ie zelfs gratis. Het zou mooi zijn om in de winter een halfjaar Karsdorp te huren zodat stJuste het centrum in kan (als we nog ergens voor spelen iig...), en om dan in de zomer Janmaat te halen.
Van Geel, is it you?
  donderdag 4 oktober 2018 @ 10:04:07 #236
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_182311413
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 09:51 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Van Geel, is it you?
Het is niet mijn werk he, geen wonder dat mijn netwerk slechts Eredivisie spelers en oud-spelers is (:

Maar Janmaat is natuurlijk andere orde, die is al jaren vaste RB in de Premier League en doet het nog goed ook. Die zit gelukkig niet in de groep ‘geflopt in het buitenland’ of ‘afbouwen bij Feyenoord’, dan mag het in mijn ogen wel.
Makkelijk tweede.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 10:18:11 #237
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_182311577
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Het is niet mijn werk he, geen wonder dat mijn netwerk slechts Eredivisie spelers en oud-spelers is (:

Maar Janmaat is natuurlijk andere orde, die is al jaren vaste RB in de Premier League en doet het nog goed ook. Die zit gelukkig niet in de groep ‘geflopt in het buitenland’ of ‘afbouwen bij Feyenoord’, dan mag het in mijn ogen wel.
Lijkt mij dat Janmaat na dit seizoen overal heen kan waar hij 4x zoveel kan verdienen als bij bij Feyenoord.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 10:33:58 #238
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182311789
Ik ben tegen terughalen van spelers, omdat deze kankergedachte moet worden weggesneden uit het transferstrategie van feyenoord. Spelers als van persie dat staat buiten orde als deze hun carriere willen afbouwen bij feyenoord, die voegt ook echt wat toe. Maar een janmaat of kasdorp is niet natuurlijk niet te vergelijken. Het punt is ook dat janmaat maar een rechtsback is, het staat niet in de as dus zijn invloed is al 25% minder puur positioneel gezien. Vroeger turnde ze de zwaktste aanvallers en middenvelders om tot rechtsback. Mazroui van ajax is ook omgeturnd, eigenlijk is het een opvulplekje voor degelijke voetballers, die je anders niet had kunnen verkopen voor centen maar door deze aanpassing wel. Ik zou dus nooit een oude ervaren rot als rechts- of linksback terughalen omdat het kapitaalvernietiging is.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_182311905
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:33 schreef govie het volgende:
Ik ben tegen terughalen van spelers, omdat deze kankergedachte moet worden weggesneden uit het transferstrategie van feyenoord. Spelers als van persie dat staat buiten orde als deze hun carriere willen afbouwen bij feyenoord, die voegt ook echt wat toe. Maar een janmaat of kasdorp is niet natuurlijk niet te vergelijken. Het punt is ook dat janmaat maar een rechtsback is, het staat niet in de as dus zijn invloed is al 25% minder puur positioneel gezien. Vroeger turnde ze de zwaktste aanvallers en middenvelders om tot rechtsback. Mazroui van ajax is ook omgeturnd, eigenlijk is het een opvulplekje voor degelijke voetballers, die je anders niet had kunnen verkopen voor centen maar door deze aanpassing wel. Ik zou dus nooit een oude ervaren rot als rechts- of linksback terughalen omdat het kapitaalvernietiging is.
Dus als Gregory van der Wiel volgend jaar wil gaan afbouwen in Nederland en Feyenoord lijkt hem wel wat, kan 'ie dus wat jou betreft de pot op?
  donderdag 4 oktober 2018 @ 10:47:40 #240
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182312023
quote:
8s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:41 schreef O_o_ het volgende:

[..]

Dus als Gregory van der Wiel volgend jaar wil gaan afbouwen in Nederland en Feyenoord lijkt hem wel wat, kan 'ie dus wat jou betreft de pot op?
Wat voegt het toe t.o.v. wat je erdoor gaat missen? Janmaat en vandewiel zijn geen koeman of vanpersie qua invloed, statuur en ervaring. Een toptalent gaat niet toch naar feyenoord omdat vandewiel of janmaat er spelen. Daarnaast vind ik dat de rechts/linksback juist posities zijn die altijd moeten worden ingevuld door eigen jeugd. Dit omdat het zo makkelijk is middenvelders en aanvallers om te turnen voor deze positie. Een logisch vervolg is dat als ze eenmaal presteren, je ze kan verkopen als eigen jeugd. Dit is winst en deze winst kan je weer gebruiken voor je as. Zo zie ik transferbeleid.
De backpositie is altijd het afvoerputje geweest in het nederlandse voetbal, zie psv vorig jaar. Die een back aan de foute zijde qua been het hele jaar heeft laten spelen en er nog kampioen mee werd ook. Janmaat of Vandewiel maakt je geen kampioen en remt doorstroming van jeugd op de meest makkelijke doorstroompositie. Deze positie is voor de jeugdopleiding de meest makkelijke positie om invulling aan te geven en jullie willen voor deze posities juist ervaren dure spelers halen qua salaris, ik kan er niet bij. Dit soort spelers terughalen noem ik wanbeleid ja, wat niks afdoet op de kwaliteiten van janmaat en vandewiel.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_182312117
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:47 schreef govie het volgende:

[..]

Wat voegt het toe t.o.v. wat je erdoor gaat missen? Janmaat en vandewiel zijn geen koeman of vanpersie qua invloed, statuur en ervaring. Een toptalent gaat niet toch naar feyenoord omdat vandewiel of janmaat er spelen. Daarnaast vind ik dat de rechts/linksback juist posities zijn die altijd moeten worden ingevuld door eigen jeugd. Dit omdat het zo makkelijk is middenvelders en aanvallers om te turnen voor deze positie. Een logisch vervolg is dat als ze eenmaal presteren, je ze kan verkopen als eigen jeugd. Dit is winst en deze winst kan je weer gebruiken voor je as. Zo zie ik transferbeleid.
De backpositie is altijd het afvoerputje geweest in het nederlandse voetbal, zie psv vorig jaar. Die een back aan de foute zijde qua been het hele jaar heeft laten spelen en er nog kampioen mee werd ook. Janmaat of Vandewiel maakt je geen kampioen en remt doorstroming van jeugd op de meest makkelijke doorstroompositie. Deze positie is voor de jeugdopleiding de meest makkelijke positie om invulling aan te geven en jullie willen voor deze posities juist ervaren dure spelers halen qua salaris, ik kan er niet bij. Dit soort spelers terughalen noem ik wanbeleid ja, wat niks afdoet op de kwaliteiten van janmaat en vandewiel.
Maar Van der Wiel heeft wel een WK-finale gespeeld. Van Persie vertelt daar nu sterke verhalen over in Rotterdam-Zuid, die rol kan Van der Wiel ook aannemen als 'ie bij Feyenoord gaat afbouwen. Toch waardevol om in je selectie te hebben.
pi_182312123
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 22:13 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Gio: "Dat is mooi voor het Nederlands voetbal, maar wij kijken alleen naar onszelf. We hebben een goede reeks neergezet en vandaar uit moeten we verder bouwen. Als je kijkt naar het begin van het seizoen en dat vergelijkt met hoe we er nu voorstaan dan zie je dat we zeker stappen hebben gezet. Voor nu ligt de focus op zondag."

:')
So true dit.

Gio-logica na 6 CL-nederlagen Feyenoord:

We hebben 6 keer op rij Europees verloren en staan 12 punten achter in de competitie, want:

- Spelers te jong
- Nederlandse clubs hebben geluk nodig op dit niveau
- 6 hele Europese wedstrijden gaat je in de benen zitten
- We zitten nog in een proces
- Blessures, het is echt pech dat je 6 basisspelers en 4 van hun vervangers op hetzelfde moment kwijt raakt
- Tijd nodig

Gio-logica rondom Europese prestaties, b.v. vlak voor Ajax - Feyenoord (:

Die spelers spelen een zwaar Europees programma, maar presteren ook in de eredivisie, want:

- Spelers te jongO.a. Mathijs, Frenkie, Donny zijn dan wel 17 en 18 maar nemen Ajax vaak bij de hand, het zit gewoon goed in die koppies.
- Nederlandse clubs hebben geluk nodig op dit niveauAls je spelers lef hebben en spelvreugde dan kun je ver komen in Europa, heel ver. Vooral niet te veel ontzag tonen.
- 6 hele Europese wedstrijden spelen gaat je in de benen zittenAls het mentaal goed zit dan raak je van 16 Europese wedstrijden tot aan de zomer alleen maar meer in een flow.
- We zitten nog in een proces/Vah Bommel/Ten Hag hebben automatismen en tactiek er voordat de competitie start er in. Dat moet ook, je praat hier wel over Europees niveau, daar krijg je geen tijd.
- Blessures, het is echt pech dat je 6 basisspelers en 4 van hun vervangers op hetzelfde moment kwijt raaktIk vind het niet gek dat Ajax een Europese finale haalt. Ook hier: als je die flow erin houdt en mentaal ervoor gaat dan kun je zonder veel moeite gerust een dubbel programma draaien tot aan de zomer.
- Tijd nodigJe ziet hoe Ajax in een half jaartje aan het niveau van zo'n Europese eindstrijd went, met jongens die nog geen jaar geleden hun eerste eredivisie-ervaring opdeden.

Maar Gio, jullie kunnen in deze fase Ajax toch wel de genadeklap geven? Je hebt toch vast een plan om de zwaktes van Ajax op te zoeken en gaan het niet meer spannend laten worden nadat je al een jaar voorstaat op Ajax. De ene concurrent is al uitgeschakeld, de andere concurrent zweeft met hun hoofd in de wolken, staat 5 punten achter en bestaat voor bijna driekwart uit spelers die hoogstens een Jupiler-kampioenschap hebben meegemaakt. Enkel die Schone zegt b.v. al 3 weken dat jullie de druk toch niet aankunnen en ze jullie wel inhalen. Doe je wat met die uitspraken, ik denk dat je zoiets als motivatie in de kleedkamer kan gebruiken.

-"...."
"we kijken alleen naar onszelf.."

:')

[ Bericht 2% gewijzigd door Roland010 op 04-10-2018 11:01:16 ]
  donderdag 4 oktober 2018 @ 10:53:42 #243
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182312129
quote:
8s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:52 schreef O_o_ het volgende:

[..]

Maar Van der Wiel heeft wel een WK-finale gespeeld. Van Persie vertelt daar nu sterke verhalen over in Rotterdam-Zuid, die rol kan Van der Wiel ook aannemen als 'ie bij Feyenoord gaat afbouwen. Toch waardevol om in je selectie te hebben.
Als je dit soort spelers gaat halen dan vraag ik me af op welke posities feyenoord dan nog wel jeugd laat doorstromen. Centraal achterin sowieso niet met gio, de jonge keeper loopt ook niet lekker terwijl ik van hem wel een hoge pet op heb. Ik zie maar weinig jeugdige middenvelders of aanvallers in de basis staan bij feyenoord. Dus... wat wil je met varkenoord? Waar begin je? Ik i.i.g. op de backposities. Natuurlijk is van de wiel leuk, maar ik gooi liever dat hoge salaris in een creatieve middenvelder.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_182312465
Het verschilt echt enorm per speler, maar waarom zou je per definitie tegen de komst van Janmaat zijn? Ik denk dat er 3 categorieën zijn in te delen:

Boegbeelden: Zeldzaam, en een enorme buitenkans. Meerwaarde op en naast het veld. Dirk Kuyt en Van Persie: zonder die 2 waren we echt definitief een subtopper geweest en hadden we misschien net 1 beker gewonnen. Spelers die een boegbeeld zijn laten de club uitstralen dat het grote namen heeft voortgebracht, die nog steeds van Feyenoord houden, i.p.v dat ze kiezen voor de woestijn.Bij PSV zou dat b.v. Robben zijn. Zulke spelers staan er ook vaak voor open om bij de club te blijven in een trainersfunctie, wat je natuurlijk altijd moet doen.

Prima aanwinsten voor elke Nederlandse topclub. Buitenkansjes, betaalbaar en willen best naar Feyenoord.. Janmaat b.v. Dat is een speler op een nog redelijke leeftijd die zich makkelijk staande houdt in de subtop van Engeland. Heeft nog een paar goede jaren, met ervaring nu op een WK en in een topcompetitie. Beetje categorie El Ahmadi: beter geworden in het buitenland. Geen Europese topspelers, maar wel topspelers voor de Nederlandse competitie. Bij Ajax is Huntelaar zo iemand(valt toch net buiten die eerste categorie) en Blind. 2 of 3 van zulke spelers bij dit elftal, zouden ons team direct weer bovenin helpen, en misschien ook wel Europees. Misschien zou Vormer hier onder vallen ook, misschien niet uit een echte topcompetitie, maar al jaren een van de betere spelers van de Jupiler League en onderstreept dit nu in Oranje.

(Dubbel) geflopte buitenlandse spelers: Je moet alleen ver weg blijven bij de Clasies, Boetius' en dat soort rotzooi. Waarom denk je dat een speler bij 2 buitenlandse clubs 3 jaar nauwelijks speelt, en zelfs in Belgie of Zwitserland niet? Karsdorp hieronder scharen is nog te vroeg, ook i.v.m. z'n blessures.

[ Bericht 2% gewijzigd door Roland010 op 04-10-2018 11:41:15 ]
pi_182312874
Je kan wel voor de komst van Janmaat zijn, maar die kan echt wel naar betere clubs.

Sowieso, het is in dit Feyenoord zo onwijs moeilijk om te 'slagen'. Het team is een rotzootje, ik heb niet vaak het idee dat er patronen aanwezig zijn, dat iedereen van elkaar weet wat ze doen, dat er een idee en creativiteit in het spel zit. Als je daar dan tussen gegooid wordt is het gewoon lastig je eigen niveau te halen. Clasie speelt dramatisch, maar daarvoor mogen we ook wel de rest van het team aankijken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_182312930
Van Geel moet imo vooral eens naar die 2e categorie kijken, i.p.v. naar alleen de Nederlandse subtop. Kosten misschien wel 2 miljoen meer dan een Haps, en je zult je salarisplafond eerst wat omhoog moeten halen. Niet radicaal, maar beter dat geld aan zekerheid/kwaliteit besteden dan weer 4 miljoen voor Bilal weg, 4 miljoen voor Larsson, 2 miljoen voor Amrabat... Als je volwassen wil worden als topclub moet je ook mee daarin.
pi_182313219
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
Je kan wel voor de komst van Janmaat zijn, maar die kan echt wel naar betere clubs.
Dat maakt het dan JUIST extra goed, als ze dan voor Feyenoord kiezen. Want dan komen ze echt omdat ze vertrouwen in de club. Je wil ook geen spelers die voor de meeste clubs totaal waardeloos waren.
quote:
Sowieso, het is in dit Feyenoord zo onwijs moeilijk om te 'slagen'. Het team is een rotzootje, ik heb niet vaak het idee dat er patronen aanwezig zijn, dat iedereen van elkaar weet wat ze doen, dat er een idee en creativiteit in het spel zit. Als je daar dan tussen gegooid wordt is het gewoon lastig je eigen niveau te halen. Clasie speelt dramatisch, maar daarvoor mogen we ook wel de rest van het team aankijken.
Agree. Gewoon ook teveel net-niet spelers gekocht in de afgelopen 3 jaar. We hebben het altijd over dat Feyenoord geen geld uitgeeft, maar ze hebben in totaal bijna 50 miljoen uitgegeven. Dat ligt niet zover onder de concurrentie, bij PSV geven ze toch ook geen 100 miljoen uit in 3 jaar?

Ik snap ook niet waarom ze dat blijven doen, het is duidelijk dat 2 op de 5 totaal floppen, 2 het redelijk doen en misschien 1 echt met winst verkocht wordt. Maar lang niet genoeg om de rest te compenseren en klappers te maken.

De enige speler die ze dan niet op waarde schatten en laten afketsen is Zyech. Ik begin onderhand het idee te krijgen dat alleen Ajax en PSV vaak snappen welke subtoppers je moet kopen (maximaal 1 of misschien 2 per jaar) Zij scouten anders... Waren beide ook al bezig met Frenkie de Jong, zou Van Geel die echt niet gezien hebben bij z'n oude club, terwijl ie niets anders doet dan in NL scouten... Ook bij Ajax en PSV flopt wel eens wat, maar bij ons flopt bijna alles.

Bij AZ lopen wel een paar supertalenten rond, maar daar zijn ze dan weer niet mee bezig. Heerenveen b.v. moet je echt een beetje links laten liggen, met alle respect: naast Zyech is daar weinig meer vandaan gekomen. Idem voor Utrecht.

Het team is een rotzooitje dat ook al veels te lang samenspeelt.., daarom is een 'grote schoonmaak' echt nodig. Kijken of je Jorgensen, Vilhena, Toornsta en nog 1 of 2 van zulke spelers nog een bakje centen kunnen opleveren, Laat wat spelers zoals v.d. Heijde gaan. Clasie ook snel laten vertrekken en wat spelers van 019 bij de selectie halen.

Wellicht helpt het voor Haps en st. Juste ook, daar zit gewoon veel potentie in nog.

[ Bericht 3% gewijzigd door Roland010 op 04-10-2018 12:15:09 ]
pi_182313254
Als je Janmaat niet als een enorme aanwinst ziet voor dit Feyenoord heb je echt bijzonder weinig kijk op voetbal.
blablablabla
pi_182313336
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 12:08 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Dat maakt het dan JUIST extra goed, als ze dan voor Feyenoord kiezen. Want dan komen ze echt omdat ze vertrouwen in de club. Je wil ook geen spelers die voor de meeste clubs totaal waardeloos waren.

Uiteraard, liever vandaag dan morgne. Maar zou niet weten op basis waarvan Janmaat naar Feyenoord zou komen. Qua geld en qua sportiviteit.

Een Ajax en PSV zijn gewoon écht veel aantrekkelijker als speler, helemaal met CL.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_182313352
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 12:11 schreef Elan het volgende:
Als je Janmaat niet als een enorme aanwinst ziet voor dit Feyenoord heb je echt bijzonder weinig kijk op voetbal.
Bizar idd. Het is niet eens een twijfelgeval. Ik hoop ook dat over 2 jaar De Vrij genoeg gezien en gecasht heeft in het buitenland.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')