abonnement Unibet Coolblue
pi_182211139
Vraag ik me ineens af, stel je vliegt met zo'n ding op een plek waar het absoluut niet mag, bv voor het raampje van de wc van mark rutte, of in de tuin van wimlex ofzo.

Dat ding knallen ze uiteraard uit de lucht met een havik of dronegun ofzoiets.

de droneeigenaar zit uit het zicht, op een dak of in een auto ofzo

Kunnen ze dan achterhalen vanuit welke locatie dat ding wordt aangestuurd?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2018 20:51:30 ]
pi_182211175
Lastig als ze hem eerst uit de lucht schieten.
.
pi_182211178
Wel gek. Niemand gaf een zier om de eigen privacy. Maar drones mogen niet in de buurt komen _O-
pi_182211237
Ik zou in eerste instantie denken van wel, doordat de drone gegevens terugstuurt naar de bestuurder.

કાઇન્ડ સાદર Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182211256
Zolang je blijft zenden wel,maar zodra je de controller uitzet is het signaal weg.
Weggegaan en opgerot
pi_182211262
quote:
16s.gif Op zaterdag 29 september 2018 20:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik zou in eerste instantie denken van wel, doordat de drone gegevens terugstuurt naar de bestuurder.

કાઇન્ડ સાદર Flip.
Maar wie vangt dat signaal dan af en hoe weten ze in wlke richting te zoeken. Met normale radio was dit al mogelijk maar hoe?
pi_182211297
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 20:55 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Maar wie vangt dat signaal dan af en hoe weten ze in wlke richting te zoeken. Met normale radio was dit al mogelijk maar hoe?
Nou waar ik aan dacht, de controller maakt gebruik van een vorm van draadloos internet denk ik?

Θερμούς χαιρετισμούς Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182211321
Bij drones van DJI (beste/meersterkochte merk) worden de gegevens opgeslagen en kan bijv. defensie bij DJI gaan vragen wie wanneer op dat ene plekje vloog.

Vriend van me heeft dus zon vliegtuig-drone en vloog in de radarsystemen (op een km hoogte te dicht in de buurt van) van een luchtmachtbasis en kreeg een brief van de luchtmacht thuis dat hij dit niet meer mocht doen. inmiddels heeft hij zijn drone flink verknutseld en doet het zo ver ik weet nog steeds.
Het kan vriezen, Het kan dooien, Maar als je op je bek gaat zijn ze te laat met strooien.
pi_182211326
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 20:55 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Zolang je blijft zenden wel,maar zodra je de controller uitzet is het signaal weg.
Ja het signaal is dan weg, en als de persoon met de controller weg loopt is die niet verder a.d.h.v. de controller te achterhalen denk ik.

Salam Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182211346
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 20:55 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Maar wie vangt dat signaal dan af en hoe weten ze in wlke richting te zoeken. Met normale radio was dit al mogelijk maar hoe?
Je zal het meer moeten zoeken in richting en sterkte van het signaal. Anologe manier lijkt mij.
Weggegaan en opgerot
pi_182211489
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 20:52 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Wel gek. Niemand gaf een zier om de eigen privacy. Maar drones mogen niet in de buurt komen _O-
Spreek voor jezelf. :{w
pi_182212353
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:06 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. :{w
Zo goed als niemand dan over het algemeen.
pi_182225806
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 20:59 schreef Spreuktegel het volgende:
Bij drones van DJI (beste/meersterkochte merk) worden de gegevens opgeslagen en kan bijv. defensie bij DJI gaan vragen wie wanneer op dat ene plekje vloog.
Hoe belandt die data dan bij DJI? Heeft dat ding GPS en verbindt dat ding vervolgens als je buiten op de hei aan het vliegen bent met een mobiele provider voor internet ofzo? Lijkt me sterk.
Het is sowieso niet nodig en verstandig om dat soort dingen aan het internet te hangen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')