abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182207729
Mijn moeder blijft aan mijn spullen komen.
Ik woon dan wel zelfstandig in het huis die zij gekocht heeft, of nouja haar man ( want zij heeft zelf geen inkomen). Maar ik vind dat geen reden om elke keer mijn spullen in het huis te gaan verplaatsen of weggooien. Ze belooft ook elke keer dit niet te doen. Een huisbaas gaat ook niet bemoeien en ruzie maken om de indeling en aan spullen zitten van persoon die in zijn huis zit.

Elke keer zegt ze het niet meer te doen, maar ze blijkt het stiekem doen. Ben ik plots weer spullen kwijt, of staan ze ergens anders in het huis. Ik ben 26, woon al 6 jaar op mezelf en ben dit beu. Vooral dat ze keer op keer beloofd het niet te doen, en ze gewoon zolang ik haar ken altijd liegt.

Het is ziekelijk haar gedrag en lijkt mijn territorium te willen domineren. Ook wuift ze het weg als ik er elke keer boos om word. Ze neemt het niet serieus dat ik het niet fijn vind wat ze doet. Ik denk dat ze OCD heeft.
Ze bemoeit ook helemaal met mijn inrichtingsstijl, of dat ze mijn lifestijl te rommelig vind en maakt ze keer op keer ruzie. Het kan niet meer normaal, als ze langs mij komt, begint het al met ruzie omdat ze het met mijn indeling of rommel in haar ogen niet eens is. Het is dus totaal niet gezellig als ze langs mijn huis komt. Ze is chagerijnig en loopt alleen maar te roepen dat ze het vind stinken en waarom dat door staat en gaat zonder dat ik even oplet aan al mijn spullen zitten. Ik voel mij elke keer enorm uitgekleed; niet als eigen identiteit behandeld; aangerand/ machteloos/ aangetast/geïntimideerd/ over mijn grenzen ofzo als ze weer eens aan mijn privé zaken komt en aan mijn spullen gaat zitten en denken het recht te hebben. Ze leest ook dingen waarvan ik wil dat het haar niks aangaat.

Ik vind mijn indeling huis mooi en de rommel vind ik zelf niet veel.
Ik ben dit bemoei zat. Het is niet gezond en ze respecteert mij niet omdat ze dit bemoeien blijft doen. Als ik bij haar thuis ben, bemoei ik mij nooit ergens mee en respecteer ik haar space en lifestijl.

Ruzie maken en hierover hebben heeft geen zin. Ze blijft liegen en zeggen het niet meer te doen. Na 6 jaar heb ik geleerd dat het geen zin heeft. Ook wil ze niet in therapie want volgens haar hebben alleen anderen een probleem.

Wat moet ik hier mee? Ik kan dit niet meer aan.
Zelf een huis kopen word hem niet om diverse redenen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2018 18:08:16 ]
pi_182207771
Verhuizen?
  zaterdag 29 september 2018 @ 18:06:48 #3
480345 Edddie
Run to the hills!
pi_182207779
Hoe komt je moeder in jouw huis, heeft ze een sleutel?
Only the good die young,
All the evil seem to live forever.
pi_182207784
Koop zelf een huis.
  zaterdag 29 september 2018 @ 18:07:30 #5
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_182207787
Sloten zijn te verwisselen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_182207808
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:06 schreef Edddie het volgende:
Hoe komt je moeder in jouw huis, heeft ze een sleutel?
Ja ze heeft een sleutel want ze vind dat ze dat recht heeft omdat haar man dit huis gekocht heeft.
pi_182207836
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:08 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

Ja ze heeft een sleutel want ze vind dat ze dat recht heeft omdat haar man dit huis gekocht heeft.
En jij bent een officiële huurder? Met huurcontract enzo? Of woon je zonder regelingen in dat huis?
pi_182207856
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:07 schreef Catkiller het volgende:
Sloten zijn te verwisselen.
Als ik zo iets doet gaat ze dreigen met allerlei hele gemene dingen.
Ze is van de manipulatie en chantage. Ze wilt mij in haar macht nog hebben.
Ik vind het triest worden want ze wilt niks in haar eigen leven doen. Ze zit alleen maar thuis op de bank of ziet 2 vriendinnen die ze niks vind. Ze heeft allerlei dingen over mijn leven aan te merken, waarbij ik denk: mens kijk naar jezelf
pi_182207870
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:09 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

En jij bent een officiële huurder? Met huurcontract enzo? Of woon je zonder regelingen in dat huis?
Ik woon gratis in dit huis.
En ze doet helemaal dat ze zo lief hierin is. Terwijl ze zelf niet werkt en het geld van haar man komt. Ook controleert ze altijd alle mobieltjes van haar man en pakt ze die af na zijn werk. Ik vind haar een controlfreak en wilt andere mensen al te graag bezitten.
Ze zeikt altijd andere mensen hun problemen af, terwijl ze zelf altijd lui op de bank zit. Ze snapt niks van zaken en doet of ze alles begrijpt, nadat ze 1 seconde op wikipedia een zinnetje langs heeft zien komen.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2018 18:12:31 ]
pi_182207893
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:11 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

Ik woon gratis in dit huis.
En ze doet helemaal dat ze zo lief hierin is. Terwijl ze zelf niet werkt en het geld van haar man komt.
Tsja, als je er gratis woont en je hebt geen huurcontract dan heb je wettelijk niks om op terug te vallen. Dan heb je twee opties:

1. Je gaat de strijd aan met je moeder.
2. Je gaat verhuizen.
pi_182207918
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:12 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Tsja, als je er gratis woont en je hebt geen huurcontract dan heb je wettelijk niks om op terug te vallen. Dan heb je twee opties:

1. Je gaat de strijd aan met je moeder.
2. Je gaat verhuizen.
Het trieste is dat ze elke keer beloofd niet aan mijn spullen te komen.
Dat zal ze dan ook doen als ik in een ander huis woon. Ze blijft een pathologische leugenaar hierin. Haar schoonmoeder woont op haar zelf in een huis, en als ze daar is gaat ze ook alle spullen stiekem weggooien van die arme vrouw. Dus het maakt niet uit van wie het huis is.

Ze zegt op alles ''ja'' ik stop ermee en blijft gewoon doorgaan. Ze luistert niet naar als je je grenzen aangeeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2018 18:14:31 ]
pi_182207928
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:13 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

Dat zal ze dan ook doen als ik in een ander huis woon.
Nee, dan geef je d'r geen sleutel?
pi_182207936
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:14 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Nee, dan geef je d'r geen sleutel?
Ze doet dit ook stiekem als ze op visite is. En het probleem is, dat ze meteen al ruzie gaat maken als ze het huis niet netjes genoeg vind. Dan is de sfeer niet meer leuk en gezellig wat het zou moeten zijn.

Ze gaat zelfs zo gemeen doen door te zeggen dat ik nooit een man vind omdat ze mijn inrichting rommelig vind, of dat een man mij niet serieus neemt of mij zal gebruiken. ( Ik heb nooit in mijn relaties problemen om huisinrichting gehad, mijn vriendjes vonden mijn huisinrichting wel leuk)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2018 18:17:04 ]
pi_182207962
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:14 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

Ze doet dit ook stiekem als ze op visite is. En het probleem is, dat ze meteen al ruzie gaat maken als ze het huis niet netjes genoeg vind. Dan is de sfeer niet meer leuk en gezellig wat het zou moeten zijn.
Ja dat kan allemaal wel, maar als ze geen sleutel heeft, komt ze niet binnen,tenzij jij haar binnen laat. Snap je? :T
pi_182207996
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:16 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ja dat kan allemaal wel, maar als ze geen sleutel heeft, komt ze niet binnen,tenzij jij haar binnen laat. Snap je? :T
Maar het is toch niet meer gezond dat ik haar dan niet meer normaal kan zien? Waarom kan ik haar niet eens op een normale manier ontvangen. Zoiets wil je toch kunnen in je familie? Als ik haar constant vraag of ze wilt veransderen en ze elke keer beloofd en blijft liegen door niet te veranderen.. ik vind dat wel echt zeer triest en laag en jammer van haar dat ze weigert normaal mijn huis binnen te komen.

Misschien moet ik ook haar schoonmoeder inlichten over dat ze vaak spullen zonder dat ze het weet bij haar heeft weggegooid want dat is inbreuk op eigendommen van een ander.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2018 18:18:59 ]
pi_182208003
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:14 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

Ze doet dit ook stiekem als ze op visite is. En het probleem is, dat ze meteen al ruzie gaat maken als ze het huis niet netjes genoeg vind. Dan is de sfeer niet meer leuk en gezellig wat het zou moeten zijn.

Ze gaat zelfs zo gemeen doen door te zeggen dat ik nooit een man vind omdat ze mijn inrichting rommelig vind, of dat een man mij niet serieus neemt of mij zal gebruiken. ( Ik heb nooit in mijn relaties problemen om huisinrichting gehad, mijn vriendjes vonden mijn huisinrichting wel leuk)
Gereviseerd advies: kweek met terugwerkende kracht een ruggengraat en koop dan alsnog een eigen huis.
pi_182208018
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:18 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

Maar het is toch niet meer gezond dat ik haar dan niet meer normaal kan zien? Waarom kan ik haar niet eens op een normale manier ontvangen. Zoiets wil je toch kunnen in je familie? Als ik haar constant vraag of ze wilt veransderen en ze elke keer beloofd en blijft liegen door niet te veranderen.. ik vind dat wel echt zeer triest en laag en jammer van haar dat ze weigert normaal mijn huis binnen te komen.
Je vraagt om raad, maar je lijkt alleen te willen klagen. Je geeft telkens aan dat ze haar beloftes niet nakomt en toch gewoon doet wat ze wil, ongeacht wat jij daarvan vindt.

Dan heb je twee opties:

1. Je accepteert hoe ze is en wat ze doet. Maar kijkende naar je posts doe je dat duidelijk niet.
2. Je zult afstand moeten nemen van je moeder.

Veel andere keuzes heb je dan niet.
pi_182208021
Komende 2 jaar moet ik nog in dit huis zitten ivm ik nog geen geld en werk heb.
Hoe kan ik deze komende 2 jaar hier het beste mee omgaan?
Ze dreigt dat als ze het huis niet inmag ze mij op straat zet.
pi_182208026
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:08 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

Ja ze heeft een sleutel want ze vind dat ze dat recht heeft omdat haar man dit huis gekocht heeft.
Heeft ze een goeie praktische reden om een sleutel te hebben? Als ze die niet heeft en belooft heeft om van je spu5 af te blijven heeft ze dus geen reden om een sleutel te hebben.

Maar ik denk niet dat ze op een rationele manier te benaderen is als ik dit zo hoor.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_182208046
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:20 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Heeft ze een goeie praktische reden om een sleutel te hebben? Als ze die niet heeft en belooft heeft om van je spu5 af te blijven heeft ze dus geen reden om een sleutel te hebben.

Maar ik denk niet dat ze op een rationele manier te benaderen is als ik dit zo hoor.
in haar huwelijk praat zij en haar man ook gewoon compleet langs elkaar. Er word daar ook niet geluisterd naar elkaar.
Ze luisteren ook nooit naar elkaar en ze hebben ook altijd dezelfde ruzies.
Haar man is ook zo OCD qua alles moet schoon zijn- ook van de smetvrees enzo.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2018 18:23:17 ]
pi_182208064
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:21 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

in haar huwelijk praat zij en haar man ook gewoon langs elkaar.
Ze luisteren ook nooit naar elkaar en ze hebben ook altijd dezelfde ruzies
Tja... Probeer de argumenten die ik noemde. Je hebt twee keuzes zoals eerder is gezegd. Met je moeder de strijd aan of een ander huis zoeken.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_182208090
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:19 schreef Dolshoor het volgende:
Komende 2 jaar moet ik nog in dit huis zitten ivm ik nog geen geld en werk heb.
Hoe kan ik deze komende 2 jaar hier het beste mee omgaan?
Ze dreigt dat als ze het huis niet inmag ze mij op straat zet.
Hoe vaker jij jezelf, met een zuur gezicht, vertelt dat haar kritiek onterecht is en ze geen recht van spreken heeft des te eerder ga je het echt geloven.

Heel veel succes.
pi_182208130
mijn moeder is ook heel erg met uiterlijke schijn bezig. komt er een monteurmannetje: moet alles spik span schoon zijn en 100% opgeruimd. ik vind dat maar raar. ik heb zoiets van wees lekker jezelf ofzo zo monteurmannetje er over in zit als het niet 100% schoon is. er zijn ergere dingen in het leven.
pi_182208132
thanks voor het advies allen
pi_182208140
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:08 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

Ja ze heeft een sleutel want ze vind dat ze dat recht heeft omdat haar man dit huis gekocht heeft.
Haar man of vriend?
Vrouwen :')
pi_182208145
het gaat zo ver: dat als ik een date heb wordt ze al irritant dan gaat ze mij berichten sturen: heb je het huis wel goed opgeruimd etc.
pi_182209001
Kweek een ruggegraat en geef je grenzen aan.
Lastig als je gratis woont via haar, dus zorg dat je opties hebt om écht op jezelf te gaan wonen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182209233
Schrijf je in voor een huurwoning/zoek een ander huis en geef je moeder niet de sleutel.
Andere optie: laat de sloten van je huidige woning vervangen en zorg dat je moeder er echt niet meer in kan.
pi_182209305
'die huis'. TS is maghrebijnse.
pi_182210587
Als je helaas zelf machteloos bent zit er maar 1 ding op, ik zou overdreven alles doen wat ze zegt, al haar bevelen opvolgen en dan nog een beetje extra in de hoop dat het een keer genoeg is. Ik snap dat jij je huis liever inricht zoals je zelf wilt en privacy en zelfstandigheid wilt maar je moeder vindt dat blijkbaar niet bij de afspraak horen. Het is extreem, maar als jij niet kunt verhuizen dan is kennelijk de realiteit dat je , doordat je afhankelijk bent van een dominant persoon, geen eigen keuzes kunt maken. Wat is eigenlijk de reden dat je met deze afhankelijkheid akkoord bent gegaan?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182211017
Tenzij er op papier staat dat je geen huurrechten hebt en dat het beschikkingsrecht over de woning bij haar man is, kan het best lastig zijn je eruit te gooien.

Ik ga er dan wel vanuit dat er ergens op papier staat dat je in de woning mag verblijven.
pi_182211764
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 00:28 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

ADD

Hij kan hier niks aan doen
Zijn hersenen maken het allemaal heel moeilijk

Ik heb dagelijks onder andere enorm veel moeite met opruimen omdat ik de sterkte van relevantie wat wel of niet opgeruimd ter plekke moet worden niet kan inschatten, en vergeet de huidige taak waar ik mee bezig was, waar de rotzooi moet neerleggen, raak er overspannen van/stress en focus die ik niet kan houden. Dit staat los van intelligentie.

Mijn huis blijft dus altijd een teringzooi en het heeft mij altijd pijn en frustratie opgeleverd dat mijn moeder op alles zette om het mij af te leren en dat ik lui was. Het is haar na 26jaar niet gelukt. Ik wist al dat ik nooit zou veranderen en heb jarenlang haar pogingen gedaan, wat zowel haar als mij pijn en frustratie opleverde. Beter dat ze me meteen erin accepteerde dat ik gewoon zo ben en het niet geheel slecht is( en het positieve ervan in moet proberen te zien dan het negatieve), ik ben zo eenmal. Ik ben de hele dag in de weer alles op te ruimen, maar het lukt mij gewoon niet. Het is serieus te lastig omdat ik elke keer twijfel waar iets neer te leggen of ik vergeet dat ik aan het opruimen ben en de troep/ wat ik in mijn handen heb weer op een foute locatie neerleg.
Je teringzooi eufemistisch tot lifestyle om willen dopen, tsja..

Je kan natuurlijk moeilijk verwachten dat je geen commentaar krijgt als je de woning waar je al die jaren gratis mag verblijven niet een beetje bij kan houden. Het is een aardige investering en dan is het niet leuk om te moeten kijken hoe daar in hun ogen niet zorgvuldig mee omgesprongen wordt. Om nog maar niet te spreken over de eventuele risico's die een echte teringzooi met zich mee kan brengen, brandveiligheid, beestjes, stof en meer van al dat leuks. Ook niet bepaald gratis als daar professionals aan te pas moeten komen en dan hebben we het nog niet eens over regulier basic onderhoud.

Als dit allemaal echt is, dan zou je beter bij de huisarts en/of de sociale afdeling van de gemeente aan de bel moeten trekken. Zodat je degelijke begeleiding kan krijgen in een huishouden runnen zolang je geen huishoudster in kan huren en je er met een Marie Kondo boekje ook niet zelf uit kan komen.
pi_182212545
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:19 schreef Dolshoor het volgende:
Komende 2 jaar moet ik nog in dit huis zitten ivm ik nog geen geld en werk heb.
Hoe kan ik deze komende 2 jaar hier het beste mee omgaan?
Ze dreigt dat als ze het huis niet inmag ze mij op straat zet.
Geen werk, dan kan je toch een uitkering krijgen? Daar kan je makkelijk een sociale huurwoning mee betalen.

Als je dat niet wilt, dan moet je dat gezeik van je moeder maar voor lief nemen. Zijn zat mensen die dat gezeik graag aanhoren als het betekent dat ze gratis in een huis kunnen wonen. Je komt nogal verwend over.

Ja, tis kut als je moeder zo doet, maar zoals je zei, het is niet jouw huis, dus zij kan doen wat ze wilt. Je komt daar pas van af als je zelf iets huurt/koopt. Dan kan ze je niet meer bedreigen met uitzetting.

Of neem een doberman in huis die een hekel heeft aan oude vrouwen.
pi_182212636
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:21 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je teringzooi eufemistisch tot lifestyle om willen dopen, tsja..

Je kan natuurlijk moeilijk verwachten dat je geen commentaar krijgt als je de woning waar je al die jaren gratis mag verblijven niet een beetje bij kan houden. Het is een aardige investering en dan is het niet leuk om te moeten kijken hoe daar in hun ogen niet zorgvuldig mee omgesprongen wordt. Om nog maar niet te spreken over de eventuele risico's die een echte teringzooi met zich mee kan brengen, brandveiligheid, beestjes, stof en meer van al dat leuks. Ook niet bepaald gratis als daar professionals aan te pas moeten komen en dan hebben we het nog niet eens over regulier basic onderhoud.

Als dit allemaal echt is, dan zou je beter bij de huisarts en/of de sociale afdeling van de gemeente aan de bel moeten trekken. Zodat je degelijke begeleiding kan krijgen in een huishouden runnen zolang je geen huishoudster in kan huren en je er met een Marie Kondo boekje ook niet zelf uit kan komen.
je reactie past bij jou profielplaatje haha
pi_182212698
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:58 schreef MrAero het volgende:

[..]

Geen werk, dan kan je toch een uitkering krijgen? Daar kan je makkelijk een sociale huurwoning mee betalen.

Als je dat niet wilt, dan moet je dat gezeik van je moeder maar voor lief nemen. Zijn zat mensen die dat gezeik graag aanhoren als het betekent dat ze gratis in een huis kunnen wonen. Je komt nogal verwend over.

Ja, tis kut als je moeder zo doet, maar zoals je zei, het is niet jouw huis, dus zij kan doen wat ze wilt. Je komt daar pas van af als je zelf iets huurt/koopt. Dan kan ze je niet meer bedreigen met uitzetting.

Of neem een doberman in huis die een hekel heeft aan oude vrouwen.
Dit. Dit is hetzelfde als thuis wonen, je woont in het huis van je moeder. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze het recht heeft in je spullen te neuzen maar het is niet jouw huis. En als je moeder het netjes wil hebben als er een monteur komt, is dat haar goed recht.
  zaterdag 29 september 2018 @ 22:18:08 #36
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182213048
Hoe zit dat precies? Wie is formeel de eigenaar van dat huis? Je zegt dat de man van je moeder het heeft gekocht, is je moeder mede-eigenaar of niet?
Hoe is jouw relatie met die man van je moeder? Als hij de enige eigenaar is, zou je dan bij hem toestemming kunnen krijgen de sloten te vervangen?
  zaterdag 29 september 2018 @ 22:24:23 #37
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_182213224
Bij de gamma langs gaan en vervang de cilinders van je sloten. Koop een kluisje met cijferslot en doe daar de reservesleutel in en hou je eigen slot in je broekzak. Vanaf daar kan je uiteindelijk een discussie met je moeder aan gaan. Misschien wel kijken of je eventueel de mogelijkheid hebt om op jezelf te gaan wonen en dus ergens huur te moeten betalen als de poep de ventilator raakt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 29 september 2018 @ 22:48:52 #38
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_182214019
Klinkt als mijn moeder. Gevaarlijk, daar wil je zo min mogelijk mee dealen. Advies: hou het contact zo minimaal mogelijk. Of verbreek het zelfs (voor een tijdje). Heeft mij veel pijn en moeite gekost maar is het dubbel en dwars waard. Manipulatieve, chanterende mensen wil je niet in je leven, ook al is het je moeder.
Ik hou niet van fraude.
pi_182215171
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 september 2018 22:24 schreef jogy het volgende:
Bij de gamma langs gaan en vervang de cilinders van je sloten. Koop een kluisje met cijferslot en doe daar de reservesleutel in en hou je eigen slot in je broekzak. Vanaf daar kan je uiteindelijk een discussie met je moeder aan gaan. Misschien wel kijken of je eventueel de mogelijkheid hebt om op jezelf te gaan wonen en dus ergens huur te moeten betalen als de poep de ventilator raakt.
Het is niet haar huis he. Als ze de sloten vervangt heeft de moeder reden genoeg om haar eruit te laten zetten. TS zegt dat het gekocht is door pappie, maar ik ga er nu maar even vanuit dat pappie en mammie 1 front vormen.
  zaterdag 29 september 2018 @ 23:30:35 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_182215704
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 23:15 schreef MrAero het volgende:

[..]

Het is niet haar huis he. Als ze de sloten vervangt heeft de moeder reden genoeg om haar eruit te laten zetten. TS zegt dat het gekocht is door pappie, maar ik ga er nu maar even vanuit dat pappie en mammie 1 front vormen.
True, al kan ik me niet echt voorstellen dat hier wettelijk geen bescherming tegen is maar dan nog is het wel een situatie inderdaad.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 30 september 2018 @ 00:32:58 #41
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_182217232
Je studeert toch nog? Kan je van je stufi geen kamer huren?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_182217253
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:19 schreef Dolshoor het volgende:
Komende 2 jaar moet ik nog in dit huis zitten ivm ik nog geen geld en werk heb.
Hoe kan ik deze komende 2 jaar hier het beste mee omgaan?
Ze dreigt dat als ze het huis niet inmag ze mij op straat zet.
Hoe kun je nu al met zekerheid zeggen dat je de komende twee jaar geen werk zal hebben?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_182218757
Mijn goede vriend Onlogisch kent bijna iedere moeder van FOK! ik weet niet hoe, maar misschien kan hij hier een oordeel over vellen.

quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 01:14 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Zwak stuk stront dat je bent.
  zondag 30 september 2018 @ 01:47:39 #44
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_182218817
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:14 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

Ze doet dit ook stiekem als ze op visite is. En het probleem is, dat ze meteen al ruzie gaat maken als ze het huis niet netjes genoeg vind. Dan is de sfeer niet meer leuk en gezellig wat het zou moeten zijn.

Ze gaat zelfs zo gemeen doen door te zeggen dat ik nooit een man vind omdat ze mijn inrichting rommelig vind, of dat een man mij niet serieus neemt of mij zal gebruiken. ( Ik heb nooit in mijn relaties problemen om huisinrichting gehad, mijn vriendjes vonden mijn huisinrichting wel leuk)
Ik herken dat wel. Tip: in een stad ver weg gaan wonen en buiten afspreken.
pi_182218911
Wat ontzettend lief van je moeder dat ze een huis heeft geregeld waarin jij gratis kunt wonen! Heb je enig idee hoeveel je dat per jaar scheelt? Ook wel begrijpelijk dat ze niet wil dat je er een teringbende van maakt: het is hun huis en moet ook weer eens verkocht worden, onderhouden blijven. Bovendien doen moeders dat: hun kind opvoeden en leren de boel wat fatsoenlijk te houden.
En natuurlijk vind je dat vervelend, snap ik best. Maar je hebt een keuze hè? Verhuizen en zelf iets regelen óf je maar een beetje schikken voor de goede vrede en dankbaar zijn voor je huis.

Heb jij trouwens wel respect voor haar? Want als ik het goed lees klaag je alleen maar en vind je alles stom aan haar.
pi_182218912
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:27 schreef Dolshoor het volgende:
het gaat zo ver: dat als ik een date heb wordt ze al irritant dan gaat ze mij berichten sturen: heb je het huis wel goed opgeruimd etc.
Dan app je een foto terug met een ontzettende teringbende. :D
pi_182219456
Zolang jij geen huur betaald mag je moeder zoveel bepalen als ze wilt. Je noemt jezelf zelfstandig maar betaald geen huur. Aangezien je moeder je een beetje kent gunt ze je toch wel wat privacy dat je daar mag wonen maar als je nu eens wat minder zooi zou achterlaten en het netjes houdt ziet ze zelf wel dat je het aan kan.en andere optie is verhuizen maar dat wil je niet want kost geld.
  zondag 30 september 2018 @ 04:15:38 #48
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182219847
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 01:55 schreef Coeus het volgende Ook wel begrijpelijk dat ze niet wil dat je er een teringbende van maakt: het is hun huis en moet ook weer eens verkocht worden, onderhouden blijven. Bovendien doen moeders dat: hun kind opvoeden en leren de boel wat fatsoenlijk te houden.
Er is een verschil tussen teringbende en zeuren over elk stofje dat er nog ligt (wat mijn moeder doet), of spullen die niet in het gelid staan, of dingen die je net hebt gebruikt en nog niet de kans hebt gehad om het op te bergen.
Dit klinkt toch echt als een huismoeder die zelf minstens 4 uur per dag besteedt om het huis spic en span te houden, mogelijk met wat smetvrees en ocd. Die mensen kunnen er niet tegen als een woning wordt gebruikt, die willen dat het er als een showroom uitziet. Dagelijks stofzuigen, wekelijks de ramen lappen, meermaals per dag stof afnemen en poetsen. Na elk gebruik de wc helemaal schoonmaken, kussens opschudden en rechtleggen als je opstaat van de bank, etc. Mensen die zo vlijtig tijdens het koken opruimen dat ze de verpakking met de gebruiksaanwijzing wegflikkeren voordat ze die hebben gelezen.
Die moet je niet in je huis willen als je geen full time huishoudster bent.
  zondag 30 september 2018 @ 04:16:51 #49
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182219855
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 02:44 schreef redboyke het volgende:
Zolang jij geen huur betaald mag je moeder zoveel bepalen als ze wilt.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Huisvredebreuk is niet gebonden aan wat je aan huur betaalt.
pi_182220151
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 22:05 schreef JeugdVanTegenwoordig het volgende:

[..]

Dit. Dit is hetzelfde als thuis wonen, je woont in het huis van je moeder. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze het recht heeft in je spullen te neuzen maar het is niet jouw huis. En als je moeder het netjes wil hebben als er een monteur komt, is dat haar goed recht.
Nee ze woont in het huis van de man van haar moeder, een wezenlijk verschil.
pi_182220198
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:11 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

Ik woon gratis in dit huis.
En ze doet helemaal dat ze zo lief hierin is. Terwijl ze zelf niet werkt en het geld van haar man komt. Ook controleert ze altijd alle mobieltjes van haar man en pakt ze die af na zijn werk. Ik vind haar een controlfreak en wilt andere mensen al te graag bezitten.
Ze zeikt altijd andere mensen hun problemen af, terwijl ze zelf altijd lui op de bank zit. Ze snapt niks van zaken en doet of ze alles begrijpt, nadat ze 1 seconde op wikipedia een zinnetje langs heeft zien komen.
1. Geld ophoesten en ergens anders wonen.
2. Je OP aan haar richten en haar laten lezen.
1 + 1 = blauw
  zondag 30 september 2018 @ 07:59:20 #52
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_182220203
Als dochter van een echt ocd-er kan ik vertellen dat afstand nemen de beste weg is. Niet leuk maar nu komt ze twee keer per jaar op de verjaardag van onzw kinderen en dan is ze eigenlijk altijd in de keuken bezig met bordjes afwassen (ja we hebben een vaatwasser maar dat is niet schoon genoeg) en glazen/kopjes vullen. Ze kan niet zitten bij het bezoek en is vanaf ogen opendoen totdat ze in de avond naar bed gaat bezig met haar huishouden. Wij gaan liever zelf naar mijn ouders en dan max een uurtje (praatje met mijn vader en een koffierondje) terwijl mijn moeder de was doet, de gang dweilt enz. Het aparte vind ik wel dat de kleinkinderen er doorheen lijken te prikken op de eea manier. Zelf was ik het na 18 jaar zo zat dat ik het huis uitgegaan ben. Met een bijbaantje en studiefinanciering is het mij prima gelukt dus waar een wil is is een weg.

Oh en nog een leuke wij hebben 1 vakantie mijn ouders een sleutel gegeven van ons huis omdat er een monteur kwam en ik die wilde verzetten en mijn vader zei nee hoor ik ga wel even naar jullie dorp/huis. Kreeg mijn vader de griep is mijn moeder geweest komen wij thuis. Kelder leeg/Op zijn kop, keukenkastjes leeg/omgezet en alles wat ze zelf niet lustte of gebruikte in de kliko. De buuf die altijd de poes en planten deed wist niet wat ze zag toen ze 's avonds in ons huis kwam en belde in paniek op waar het kattenvoer was gebleven.

Die fout hebben we dus 1 keer gemaakt.
If you can dream it, you can do it...
  zondag 30 september 2018 @ 08:02:22 #53
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_182220211
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 04:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen teringbende en zeuren over elk stofje dat er nog ligt (wat mijn moeder doet), of spullen die niet in het gelid staan, of dingen die je net hebt gebruikt en nog niet de kans hebt gehad om het op te bergen.
Dit klinkt toch echt als een huismoeder die zelf minstens 4 uur per dag besteedt om het huis spic en span te houden, mogelijk met wat smetvrees en ocd. Die mensen kunnen er niet tegen als een woning wordt gebruikt, die willen dat het er als een showroom uitziet. Dagelijks stofzuigen, wekelijks de ramen lappen, meermaals per dag stof afnemen en poetsen. Na elk gebruik de wc helemaal schoonmaken, kussens opschudden en rechtleggen als je opstaat van de bank, etc. Mensen die zo vlijtig tijdens het koken opruimen dat ze de verpakking met de gebruiksaanwijzing wegflikkeren voordat ze die hebben gelezen.
Die moet je niet in je huis willen als je geen full time huishoudster bent.
Jij bent een van mijn zussen?
If you can dream it, you can do it...
pi_182220264
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 04:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Huisvredebreuk is niet gebonden aan wat je aan huur betaalt.
TS is geen huurder maar woont formeel gewoon thuis bij haar moeder; alleen is haar moeder vaak in haar 2e huis. Er is geen sprake van huisvredebreuk als haar moeder haar eigen huis ingaat en daar gaat opruimen.

TS - als je niet wil dat dit doorgaat zal je dus uit huis moeten gaan. En je moeder geen sleutel moeten geven.
pi_182220455
Aangezien het huis van haar man is, zou je met hem kunnen overleggen over hrt veranderen het het slot. :{
  zondag 30 september 2018 @ 10:19:55 #56
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182221721
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 08:23 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

TS is geen huurder maar woont formeel gewoon thuis bij haar moeder; alleen is haar moeder vaak in haar 2e huis. Er is geen sprake van huisvredebreuk als haar moeder haar eigen huis ingaat en daar gaat opruimen.

TS - als je niet wil dat dit doorgaat zal je dus uit huis moeten gaan. En je moeder geen sleutel moeten geven.
Lez0n. TS woont in het huis dat door haar stiefvader is gekocht. Ik vroeg eerder al of die moeder mede-eigenaar is, maar daarop is niet geantwoord. Dat weten we dus niet.

Als het een zelfstandige woning is en TS daar als enige bewoner is ingeschreven heb je bepaalde rechten. Oók als er geen huur wordt betaald.
pi_182221833
Sloten vervangen en je middelvinger trainen
pi_182221845
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 september 2018 23:30 schreef jogy het volgende:

True, al kan ik me niet echt voorstellen dat hier wettelijk geen bescherming tegen is maar dan nog is het wel een situatie inderdaad.
Al is er bescherming voor dan is de naleving ervan toch waardeloos. Als stalking slachtoffers al geen hulp krijgen van de politie, dan de ts zeker niet want tja is toch gewoon familie.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182221950
Ga verhuizen. Je woont er voor niks dus niet zeuren.
  zondag 30 september 2018 @ 10:39:17 #60
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182222054
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 08:02 schreef Books1 het volgende:

[..]

Jij bent een van mijn zussen?
Nee.
pi_182222182
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:10 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

Als ik zo iets doet gaat ze dreigen met allerlei hele gemene dingen.
Ze is van de manipulatie en chantage. Ze wilt mij in haar macht nog hebben.
Ik vind het triest worden want ze wilt niks in haar eigen leven doen. Ze zit alleen maar thuis op de bank of ziet 2 vriendinnen die ze niks vind. Ze heeft allerlei dingen over mijn leven aan te merken, waarbij ik denk: mens kijk naar jezelf
Wat zou jij jezelf adviseren?

Ik snap dat het heel moeilijk is, omdat je als haar dochter toch loyaliteit blijft voelen. En het kan heel eenzaam voelen te breken met je ouders.

Maar je bent 26. Je bent volwassen en je mag zelf je eigen leven bepalen. Probeer dat eens te zien als een bevrijding ipv iets wat je kwijtraakt. Er zijn zoveel mensen op de wereld die je wel kunnen waarderen en respecteren.

Je moeder klinkt als iemand met narcistische trekken. Hoewel dat ook heel sneu is voor haarzelf, betekent het dat jij je emotioneel moet losmaken van haar. Ze zal lastiger worden als ze merkt dat ze minder vat op je heeft. Maar als jij je emotioneel hebt losgemaakt, lukt het haar niet meer om in te spelen op jouw gevoel en kan ze je niks meer maken. En als ze zegt dat ze eraan kapotgaat, kan je zeggen dat ze hulp kan zoeken en het bij zichzelf moet zoeken, want jij doet immers niets verkeerd door zelfstandig te willen leven.
pi_182222216
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 08:23 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

TS is geen huurder maar woont formeel gewoon thuis bij haar moeder; alleen is haar moeder vaak in haar 2e huis. Er is geen sprake van huisvredebreuk als haar moeder haar eigen huis ingaat en daar gaat opruimen.

TS - als je niet wil dat dit doorgaat zal je dus uit huis moeten gaan. En je moeder geen sleutel moeten geven.
Bestaat er niet zoiets als pivacy. TS ga eens spullen van haar wegkieperen. Ik begrijp dat dat een brug tever is en je hebt durf nodig. Eerst eens wat nodige spullen veiligstellen in een garagebox en dan kan je los.
pi_182222231
quote:
6s.gif Op zondag 30 september 2018 10:26 schreef Salvad0R het volgende:
je middelvinger trainen
Daar krijg ik een ander beeld bij dan jij bedoelt _O-
pi_182222309
quote:
10s.gif Op zondag 30 september 2018 10:47 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Daar krijg ik een ander beeld bij dan jij bedoelt _O-
}] says who
pi_182222474
quote:
6s.gif Op zondag 30 september 2018 10:50 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

}] says who
Ik hoor het wel van TS of jij haar geDMt hebt om je hulp aan te bieden
pi_182222731
quote:
10s.gif Op zondag 30 september 2018 10:58 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik hoor het wel van TS of jij haar geDMt hebt om je hulp aan te bieden
ik DM vrij weinig, iedereen is bang
pi_182223175
quote:
6s.gif Op zondag 30 september 2018 11:10 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

ik DM vrij weinig, iedereen is bang
Ben jij zo gevaarlijk dan?
pi_182224661
Wat voor spullen worden er dan weggegooid? Ik vind namelijk dat er nogal een verschil zit tussen een leesboek en een open tonijnblikje waar al twee weken een pluk schaamhaar opstaat.
pi_182225039
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:19 schreef Dolshoor het volgende:
Komende 2 jaar moet ik nog in dit huis zitten ivm ik nog geen geld en werk heb.
Hoe kan ik deze komende 2 jaar hier het beste mee omgaan?
Ze dreigt dat als ze het huis niet inmag ze mij op straat zet.
Dus je zeikt dat zij geen werk heeft, maar je hebt zelf ook geen werk. Neem aan dat je dan studeert.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2018 13:42:14 ]
pi_182225084
Hoewel irritant, lijkt het me wel chill om gratis te wonen en dat iemand ook nog eens je huis op orde houdt.
pi_182225915
Word je eten ook betaald?
pi_182229334
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 10:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Lez0n. TS woont in het huis dat door haar stiefvader is gekocht. Ik vroeg eerder al of die moeder mede-eigenaar is, maar daarop is niet geantwoord. Dat weten we dus niet.

Als het een zelfstandige woning is en TS daar als enige bewoner is ingeschreven heb je bepaalde rechten. Oók als er geen huur wordt betaald.
mijn ouders zijn gewoon getrouwd hoor niks stiefvader
pi_182229339
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 08:23 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

TS is geen huurder maar woont formeel gewoon thuis bij haar moeder; alleen is haar moeder vaak in haar 2e huis. Er is geen sprake van huisvredebreuk als haar moeder haar eigen huis ingaat en daar gaat opruimen.

TS - als je niet wil dat dit doorgaat zal je dus uit huis moeten gaan. En je moeder geen sleutel moeten geven.
ik woon 100 km van mijn ouders vandaan
pi_182229355
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 07:59 schreef Books1 het volgende:
Als dochter van een echt ocd-er kan ik vertellen dat afstand nemen de beste weg is. Niet leuk maar nu komt ze twee keer per jaar op de verjaardag van onzw kinderen en dan is ze eigenlijk altijd in de keuken bezig met bordjes afwassen (ja we hebben een vaatwasser maar dat is niet schoon genoeg) en glazen/kopjes vullen. Ze kan niet zitten bij het bezoek en is vanaf ogen opendoen totdat ze in de avond naar bed gaat bezig met haar huishouden. Wij gaan liever zelf naar mijn ouders en dan max een uurtje (praatje met mijn vader en een koffierondje) terwijl mijn moeder de was doet, de gang dweilt enz. Het aparte vind ik wel dat de kleinkinderen er doorheen lijken te prikken op de eea manier. Zelf was ik het na 18 jaar zo zat dat ik het huis uitgegaan ben. Met een bijbaantje en studiefinanciering is het mij prima gelukt dus waar een wil is is een weg.

Oh en nog een leuke wij hebben 1 vakantie mijn ouders een sleutel gegeven van ons huis omdat er een monteur kwam en ik die wilde verzetten en mijn vader zei nee hoor ik ga wel even naar jullie dorp/huis. Kreeg mijn vader de griep is mijn moeder geweest komen wij thuis. Kelder leeg/Op zijn kop, keukenkastjes leeg/omgezet en alles wat ze zelf niet lustte of gebruikte in de kliko. De buuf die altijd de poes en planten deed wist niet wat ze zag toen ze 's avonds in ons huis kwam en belde in paniek op waar het kattenvoer was gebleven.

Die fout hebben we dus 1 keer gemaakt.
dit dus.
als ze er is kan ze niet stilzitten
ook bij familie
alles gaat ze schoonmaken
en dingen op andere plekken neerleggen
vrij neurotisch
en ik krijg het er meteen kriebel van omdat alles verplaatst is en ik kwijt ben
ze komt al zo neurotisch binnen dat ik compleet gestrest raak
mijn vader gaat al klagen dat alles stinkt en mijn moeder doet mee in het complot.
echt 2 zeurende oudjes die alleen maar komen om ruzie te maken over mijn huisje dat ze het niet vinden kunnen
het wordt met de dag erger nu ze ouder worden
het is een neurotische tik bij ze geworden
en ze kunnen nooit eens normaal neerploffen voor wat te drinken:
nee het hele huis word onder handen genomen
en ja als ik bijv op vakantie ben en hun doen de huisdieren dan is het hele huis totaal apathisch gereinigd of verplaatst
vroeger zelfs zo erg dart mijn moeder momenten had dat ze wist dat ze slecht bezig was, omdat ze het niet kan laten om dingen weg te gooien ( is een tik van haar) dar ze me geld ging geven om een soort van ''sorry''' mee te zeggen. maar alsnog gaat het over de grenzen en haar weggooi dwang is ziekelijk. want ik raak hier enorm gestrest van en moet dan weer spullen opnieuw kopen of opnieuw verplaatsen of kom te laat omdat ik spullen kwijt ben

geeft hetzelfde gevoel als een inbreker het huis binnen is geweest en aan al jou privé spullen heeft gezeten/ ingekeken, ondanks wat dan ook de schade mag wezen, voelt het echt totaal niet fijn!

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2018 15:50:08 ]
pi_182229403
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 10:47 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Bestaat er niet zoiets als pivacy. TS ga eens spullen van haar wegkieperen. Ik begrijp dat dat een brug tever is en je hebt durf nodig. Eerst eens wat nodige spullen veiligstellen in een garagebox en dan kan je los.
ik zeg ook vaak: moet ik ook spullen van jou wegkieperen?
maar ik vind dat kinderachtig dus doe ik dat niet
en het voelt gewoon ook niet fijn om met haar leefstijl te bemoeien en haar huisinrichting etc

en dan zegt ze nee ik stop echt ik zal niet meer aan je spullen komen.

maar daar houdt ze zich nooit aan
pi_182229416
quote:
10s.gif Op zondag 30 september 2018 11:33 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ben jij zo gevaarlijk dan?
Welnee
pi_182229433
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 12:47 schreef Bananenpap het volgende:
Wat voor spullen worden er dan weggegooid? Ik vind namelijk dat er nogal een verschil zit tussen een leesboek en een open tonijnblikje waar al twee weken een pluk schaamhaar opstaat.
varieert wat ze weggooid.
onderhand gelukkig niet meer spullen als een gamecube, traumatische tijd toen ik jonger was en mijn mooie spullen werd weggegooid. mis nog steeds de gamecube zo 10 jaar later.
pi_182229438
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 13:01 schreef Myrr het volgende:

[..]

Dus je zeikt dat zij geen werk heeft, maar je hebt zelf ook geen werk. Neem aan dat je dan studeert.
eindjaar master
pi_182229901
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 15:45 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

varieert wat ze weggooid.
onderhand gelukkig niet meer spullen als een gamecube, traumatische tijd toen ik jonger was en mijn mooie spullen werd weggegooid. mis nog steeds de gamecube zo 10 jaar later.
Zonder aankondiging een gameconsole weggooien vind ik wel drastisch ja. Ik zou dan ook wel bij m'n ouders eisen dat er een nieuwe gekocht wordt.
pi_182230338
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 16:00 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Zonder aankondiging een gameconsole weggooien vind ik wel drastisch ja. Ik zou dan ook wel bij m'n ouders eisen dat er een nieuwe gekocht wordt.
ik weet niet mijn moeder heeft ook wel eens spullen weggegooid waar ik niet op speelde.soms gooide ze ook eens iets weg omdat ik slechte punten ofzo had.

Anyway als je huisdieren hebt moet je het gewoon netjes houden.wees al blij dat je ze mag houden.
  zondag 30 september 2018 @ 17:24:25 #81
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182232882
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 15:41 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

mijn ouders zijn gewoon getrouwd hoor niks stiefvader
Waarom spreek je dan ingewikkeld over de man van je moeder in plaats van over je vader :?
Dus het huis is door je vader gekocht. Wat is zijn mening over de situatie?
pi_182236343
Koop een kluis en verder niet zeuren.
  zondag 30 september 2018 @ 19:45:46 #83
480075 Novacane11
handed me a iceblue bong
pi_182237118
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:13 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

Het trieste is dat ze elke keer beloofd niet aan mijn spullen te komen.
Dat zal ze dan ook doen als ik in een ander huis woon. Ze blijft een pathologische leugenaar hierin. Haar schoonmoeder woont op haar zelf in een huis, en als ze daar is gaat ze ook alle spullen stiekem weggooien van die arme vrouw. Dus het maakt niet uit van wie het huis is.

Ze zegt op alles ''ja'' ik stop ermee en blijft gewoon doorgaan. Ze luistert niet naar als je je grenzen aangeeft.
Nee, dat zal ze in dat andere huis niet doen, want daar heeft ze geen sleutel van, want dat heeft haar man niet gekocht.
Ik weet niet wat het was, maar het was wel mooi.
pi_182237432
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 19:45 schreef Novacane11 het volgende:

[..]

Nee, dat zal ze in dat andere huis niet doen, want daar heeft ze geen sleutel van, want dat heeft haar man niet gekocht.
En ook niet meer op bezoek laten komen. Mijn moeder weet al een paar maanden mijn adres niet eens, en het bevalt me fantastisch. Accepteer gewoon dat sommige mensen klote zijn en je die zonder wroeging je leven uit moet knikkeren.
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_182239149
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 15:41 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

mijn ouders zijn gewoon getrouwd hoor niks stiefvader
Waarom noem je je vader dan in vredesnaam de man van je moeder? Je woon tgewoon in het huis van je ouders en je moeder is daar evengoed eigenaar van als je vader. Je mag boffen dat je op jouw leeftijd gratis mag wonen in een eigen woning, zelfs al is het van je ouders. Zelfstandig mag je het niet eens noemen; je krijgt huur als zakgeld. Wat geef jij daarvoor terug?
1 + 1 = blauw
pi_182241571
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 20:41 schreef Kamina het volgende:

[..]

Waarom noem je je vader dan in vredesnaam de man van je moeder? Je woon tgewoon in het huis van je ouders en je moeder is daar evengoed eigenaar van als je vader. Je mag boffen dat je op jouw leeftijd gratis mag wonen in een eigen woning, zelfs al is het van je ouders. Zelfstandig mag je het niet eens noemen; je krijgt huur als zakgeld. Wat geef jij daarvoor terug?
ik vind het ook fantastisch dat ik gratis mag wonen.
maar dat maakt het niet goed dat ik het neit fijn vind dat ze altijd klagen over mijn lifestyle.
ze hebben nooit gezegd: je mag in mijn huis wonen als ik aan al je spullen mag zitten en soms mag weggooien, of dat ik altijd mag zeuren als ik op bezoek kom.

ik ben gewoon niet zo spikspan netjes als mijn ouders - klaar. zo leef en ben ik. thuis- wil ik gewoon mijzelf kunnen zijn- ik wil niet en kan niet elke seconde op eieren lopen om plots heel veel schoon te maken als dat gewoon niet in mijn persoonlijkheid/ systeem zit. niemand heeft er last van als zei er niet zijn, dus ik snap de problematiek niet- ik hou het huis leefbaar, en niks gaat kapot. mijn ouders doen of hun de norm zijn qua lifestyle; hun lifestyle is normaal- hun mate van schoonheid is normaal en niet obsessief. mijn mate van schoonheid en onderhouden is slecht volgens hun- maar ik kan het omdraaien en zeggen dat mijn mate van onderhouden normaal is en die van hun obsessief is. hun doen of hun lifestyle alleen de geaccepteerde norm is hoe je moet leven in je huis. ik voel mij hierdoor niet geaccepteerd en gewaardeerd. ik ben tevreden met hoe ik leef en waarin ik mij thuisvoel. ik voel mijzelf helemaal niet thuis als ik alles apathisch elke seconde spik en span moet hebben. dat is niet wie ik ben en hoe ik wil leven.

ik stress hem ook enorm als mijn ouders onverwachts langs moeten komen. dan word ik weer meteen veroordeeld hoe slecht ik leef. ik veroordeel ook hun manier van leven niet.


ook kwam ze vroeger met meubilair aanzetten wat ik oerlelijk vond , ik moet er toch tegen aan kijken want ik woon in het huis

heel lief allemaal dat ik het krijg, maar je kan toch niet een ander dwingen hoe te leven of dat ik bepaalde dingen zoals brieven graag op een locatie bijv. neerleg? dat is toch mijn eigen stukje identiteit. ik snap ook niet goed waarom ze daar zo mee zit. het is niet dat het huis in brand vliegt of een zwijnenstal is als ik dingen anders orden of liever een ander soort stoel heb staan of 1 shirt op de grond ligt.

ik snap gewoon niet waarom ze er een probleem van maakt.
waarom er een probleem van maken en die negatieve energie?
waarom maakt zij zich zo zorgen over hoe ik leef als ik soms wat rommelig in haar ogen ben, maar niks te ver gaat. kan ze niet gewoon met haar eigen leven bezighouden? ik maak mij ook geen zorgen hoe zij leeft in haar huis. al is het huis officieel van mijn ouders- wat lief is- waarom maken ze zich zorgen- als ik leefbaar leef- alleen wat rommeliger in hun ogen, of een brief links ipv aan de rechterkant ligt. ik snap het gewoon niet.

dan voelt het voor mij meer als zoiets van: kijk wie de macht heeft- wij he. dat ze die controle ofzo over mij willen houden en het weer duidelijk willen maken hoe verwend ik ben en hoe lief ze zijn dat ik een huis van ze heb; ja heel lief en ik ben verwend, maar is dat een reden om elke keer te klagen om niks relevants? of perse dat lelijke meubelstuk in mijn huis kwijt te moeten? hun wonen er niet dus waarom zitten ze over dat soort zaken in?- want de zorgen die ze maken zijn niet relevant.

het is de manier dat ik niet fijn vind. ik moet mij nu toch niet altijd een kut rot verwend kind voelen omdat ze mij het huis aanbieden? en ik hoef dan toch niet te accepteren dat ze inbreuk op mijn privacy en spullen doet- en eraan komt- en ze liegt dat ze er niet aan zal komen- maar het toch doet? ze bieden zelf het huis aan, dat waardeer ik, maar vind ik geen reden om inbreuk te doen, en te liegen erover; ik denk ook dat ik dat ook gewoon niet zou moeten verwachten dat men zoiets doet bij je spullen- hoe lief ze verder ook voor mij zijn

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2018 21:58:21 ]
pi_182242642
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 21:48 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

ik vind het ook fantastisch dat ik gratis mag wonen.
maar dat maakt het niet goed dat ik het neit fijn vind dat ze altijd klagen over mijn lifestyle.
ze hebben nooit gezegd: je mag in mijn huis wonen als ik aan al je spullen mag zitten en soms mag weggooien, of dat ik altijd mag zeuren als ik op bezoek kom.

ik ben gewoon niet zo spikspan netjes als mijn ouders - klaar. zo leef en ben ik. thuis- wil ik gewoon mijzelf kunnen zijn- ik wil niet en kan niet elke seconde op eieren lopen om plots heel veel schoon te maken als dat gewoon niet in mijn persoonlijkheid/ systeem zit. niemand heeft er last van als zei er niet zijn, dus ik snap de problematiek niet- ik hou het huis leefbaar, en niks gaat kapot. mijn ouders doen of hun de norm zijn qua lifestyle; hun lifestyle is normaal- hun mate van schoonheid is normaal en niet obsessief. mijn mate van schoonheid en onderhouden is slecht volgens hun- maar ik kan het omdraaien en zeggen dat mijn mate van onderhouden normaal is en die van hun obsessief is. hun doen of hun lifestyle alleen de geaccepteerde norm is hoe je moet leven in je huis. ik voel mij hierdoor niet geaccepteerd en gewaardeerd. ik ben tevreden met hoe ik leef en waarin ik mij thuisvoel. ik voel mijzelf helemaal niet thuis als ik alles apathisch elke seconde spik en span moet hebben. dat is niet wie ik ben en hoe ik wil leven.

ik stress hem ook enorm als mijn ouders onverwachts langs moeten komen. dan word ik weer meteen veroordeeld hoe slecht ik leef. ik veroordeel ook hun manier van leven niet.

ook kwam ze vroeger met meubilair aanzetten wat ik oerlelijk vond , ik moet er toch tegen aan kijken want ik woon in het huis

heel lief allemaal dat ik het krijg, maar je kan toch niet een ander dwingen hoe te leven of dat ik bepaalde dingen zoals brieven graag op een locatie bijv. neerleg? dat is toch mijn eigen stukje identiteit. ik snap ook niet goed waarom ze daar zo mee zit. het is niet dat het huis in brand vliegt of een zwijnenstal is als ik dingen anders orden of liever een ander soort stoel heb staan of 1 shirt op de grond ligt.

ik snap gewoon niet waarom ze er een probleem van maakt.
waarom er een probleem van maken en die negatieve energie?
waarom maakt zij zich zo zorgen over hoe ik leef als ik soms wat rommelig in haar ogen ben, maar niks te ver gaat. kan ze niet gewoon met haar eigen leven bezighouden? ik maak mij ook geen zorgen hoe zij leeft in haar huis. al is het huis officieel van mijn ouders- wat lief is- waarom maken ze zich zorgen- als ik leefbaar leef- alleen wat rommeliger in hun ogen, of een brief links ipv aan de rechterkant ligt. ik snap het gewoon niet.

dan voelt het voor mij meer als zoiets van: kijk wie de macht heeft- wij he. dat ze die controle ofzo over mij willen houden en het weer duidelijk willen maken hoe verwend ik ben en hoe lief ze zijn dat ik een huis van ze heb; ja heel lief en ik ben verwend, maar is dat een reden om elke keer te klagen om niks relevants? of perse dat lelijke meubelstuk in mijn huis kwijt te moeten? hun wonen er niet dus waarom zitten ze over dat soort zaken in?- want de zorgen die ze maken zijn niet relevant.

het is de manier dat ik niet fijn vind. ik moet mij nu toch niet altijd een kut rot verwend kind voelen omdat ze mij het huis aanbieden? en ik hoef dan toch niet te accepteren dat ze inbreuk op mijn privacy en spullen doet- en eraan komt- en ze liegt dat ze er niet aan zal komen- maar het toch doet? ze bieden zelf het huis aan, dat waardeer ik, maar vind ik geen reden om inbreuk te doen, en te liegen erover; ik denk ook dat ik dat ook gewoon niet zou moeten verwachten dat men zoiets doet bij je spullen- hoe lief ze verder ook voor mij zijn

Tsja, als je je ouders het kwalijk wil nemen dat ze zich als ouders gedragen, dan weet ik ook niet wat ik kan zeggen. Maar als je van het juk van je ouders wil afschudden, dan moet je toch echt verhuizen. Dan kan je je deur sluiten, doen alsof je niet thuis bent en zelfs geheim houden waar je woont. Tot die tijd ben je het kind van je ouders waarnaar je je gedraagt.

Overigens heb ik zelf ook meubles gekregen van mijn ouders, sommige handig, anderen niet. Momenteel heb ik alleen nog een kast gemaakt van echt hout, lelijk overgeschilderd in grijs, terwijl die ooit in een badkamer heeft gestaan. Het is echter een van de laatste tastbare herinneringen aan mijn vader die bijna een jaar geleden is overleden en ik wil het bewaren en hergebruiken zolang ik kan. Ik wil het eigne hergebruiken als bureaublad, werkbank en nachtkastje (heb nu al een verrijdbaar tv-meubel/boekenkast ervan gemaakt), maar wil eigenlijk niet zagen.

Kortom, wees dankbaar voor wat je hebt en neem de minpunten voor lief. En als je dat niet wil, dan moet je keuzes maken. ;)
1 + 1 = blauw
pi_182243311
het is gewoon extra confronterend want mijn zus ( die maar 1.5 jaar ouder is) woont wel met haar vriend samen in hun eigen huis ( en ja die kunnen mooi eigen huis hebben doordat haar vriend veel geld heeft ge-erfd) en die heeft minder last van bemoei onze ouders,want zij heeft wel haar eigen gezin en leventje kunnen creeeren, die heeft ook haar man die haar kan helpen, dus zij heeft minder onze ouders nog nodig, en kan wel de deur sluiten, want het is hun eigendommen. het enige geluk is dat ik in het oosten van NL woon, en daar de huizen kopen en huren niet zo duur is. (Omgeving enschede) MIjn veel oudere broer woont ook al jaren samen met zijn vrouw maar dat kon ik nog wel permiteren is minder confronterend dan mijn oudere zus van maar 1.5 jaar ouder.
.
en ik woon dan in mijn uppie in het huis van mijn ouders met bemoei ouders, niet leuk samen meubels met mijn vriend uitzoekt- zonder ouders die hun meubels opdringen of mee gaan bemoeien en met huis ( dit wil ik met mijn partner dan met mijn ouders!) en voel me dan nog als klein kind behandeld omdat ik geen man heb waarmee ik samenwoon, waarmee ik mijn eigen huisje boompje beestje mee kan hebben- dan die ''probleem/ onzelfstandige'' dochter die nog in huis ouders woont en niemand heeft en niet kan weigeren want eigendom ouders.

ik wil ook een vriend met genoeg geld zodat we huisje kunnen hebben- en samen leuk onze eigen meubels kunnen uitzoeken en eigen gezinnetje.

ik wil alleen dat mijn partner mag klagen over mijn schoonmaak skills- ik ben 26- en niet meer een klein kind waar ouders mee bemoeien. ik wil mijn eigen gezinnetje mijn eigen man mag commentaar leveren over ''mijn en onze'' lifestyle, maar ik vind gewoon dat mijn ouders niks met 'mijn eigen uitgekozen leven en lifestyle '' te maken hebben. alleen mijn toekomstige partner.

hopelijk is de jongen die ik nu date wat.. ik wil ook mijn eigen toekomst zonder bemoei ouders eens hebben. en de toekomst van huisje boompje beestje doel ik dan op. ik wil ook kinderen , mannetje en alles.

mijn lifestyle is rommelig. en een partner die er niet mee kan leven past dan ook niet bij mij. mijn ouders kunnen er niet mee leven- maar ik ben wie ik ben en ik ga dat niet veranderen.

maargoed dit is even de frustratie van mij afschrijven.
mijn moeder leest sowieso dit topic mee.
want ze weet ervan.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2018 23:11:37 ]
pi_182243525
Dus eigenlijk wil je vooral even klagen over wat je mist/iedereen fout doet en ben je niet op zoek naar een oplossing?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182243606
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 23:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dus eigenlijk wil je vooral even klagen over wat je mist/iedereen fout doet en ben je niet op zoek naar een oplossing?
wel opzoek naar een oplossing, maar na jaren frustratie lijkt het zich niet op te lossen omdat er zoveel complicaties liggen op dit gebied

omdat mijn ouders niet willen veranderen
en ik ook niet
de dan maar de korte termijn oplossing:
hier frustratie uiten , zodat er weer wat frustratie van mij afgeschreven is.
en mijn ouders lezen dit topic van mij en ik hoop dat ze meer begrip voor mij krijgen en mij beter begrijpen

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2018 23:21:55 ]
pi_182243852
Maak je master af en ga dan gewoon weg, word zelfstandig. Als je je eigen geld verdient, ben je van niemand meer afhankelijk en dat is de enige oplossing.
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
  zondag 30 september 2018 @ 23:32:06 #92
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_182243866
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 15:45 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

eindjaar master
Dan heb je toch stufi ?

Iets zegt me dat je op je moeder lijkt.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_182243914
"Maar mijn zus heeft een rijke vriend en ik niet, het is niet eerlijk."
pi_182244056
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 23:19 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

wel opzoek naar een oplossing, maar na jaren frustratie lijkt het zich niet op te lossen omdat er zoveel complicaties liggen op dit gebied

omdat mijn ouders niet willen veranderen
en ik ook niet
de dan maar de korte termijn oplossing:
hier frustratie uiten , zodat er weer wat frustratie van mij afgeschreven is.
en mijn ouders lezen dit topic van mij en ik hoop dat ze meer begrip voor mij krijgen en mij beter begrijpen
Ik lees vooral een kind wat jaloers is op mensen die hun financiële situatie beter op orde hebben (broer, zus), geen enkele inspanning doet om daar iets aan te veranderen door een bijbaan te zoeken en een onderkomen te zoeken waarvan ze zelf de huur betaalt en de bende in ‘haar’ huis bagatelliseert (zoals scary_mary in haar crosspost liet zien).

Mogelijk heeft je moeder een poetsfiep. En slaat ze daarin zodanig door dat jij er last van hebt, maar ik denk niet dat de houding die je in dit topic laat zien daar iets in laat veranderen.

Want jij legt de oorzaak van alles waar je last van hebt voor 99% buiten jezelf.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182244058
Heb ook het idee dat mijn moeder niet beseft dat ik een vrij groot huishouden in mijn eentje moet runnen zonder een partner, ik zo 60uur per week aan studie zit ( ook in de weekenden) ik ernaast vrijwilligerswerk doe en een vrij druk bestaan leef. Mijn moeder doet nauwelijks iets en heeft steun van mijn vader in het huishouden runnen. Een groot huis word snel vies. Ik heb niet iemand die voor mij kookt, of mij even helpt. Mijn moeder doet geen werk en ook geen vrijwilligerswerk. Ze heeft dus alle tijd om haar huishouden te runnen. Dan is een huishouden runnen veel makkelijker en ligt dat op hogere prioriteit voor haar dan hoe ik in mijn leven sta.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2018 23:46:10 ]
pi_182244099
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 23:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik lees vooral een kind wat jaloers is op mensen die hun financiële situatie beter op orde hebben (broer, zus), geen enkele inspanning doet om daar iets aan te veranderen door een bijbaan te zoeken en een onderkomen te zoeken waarvan ze zelf de huur betaalt en de bende in ‘haar’ huis bagatelliseert (zoals scary_mary in haar crosspost liet zien).

Mogelijk heeft je moeder een poetsfiep. En slaat ze daarin zodanig door dat jij er last van hebt, maar ik denk niet dat de houding die je in dit topic laat zien daar iets in laat veranderen.

Want jij legt de oorzaak van alles waar je last van hebt voor 99% buiten jezelf.
Ik doe enorme inspanning. Ik doe een super zware master waarin ik veel en goedbetaald werk kan vinden. Ik zit 60uur per week aan mijn studie.dit allemaal voor mijn toekomst. Daar kan geen bijbaan bij. Ja ik doe dingen voor het goede doel waar ik niks aan verdien in mijn vrije tijd omdat ik dat ook erg belangrijk vind.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2018 23:48:57 ]
pi_182244105
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 23:44 schreef Dolshoor het volgende:
Heb ook het idee dat mijn moeder niet beseft dat ik een vrij groot huishouden in mijn eentje moet runnen zonder een partner, ik zo 60uur per week aan studie zit ( ook in de weekenden) ik ernaast vrijwilligerswerk doe en een vrij druk bestaan leef. Mijn moeder doet nauwelijks iets en heeft steun van mijn vader. Dan is een huishouden runnen veel makkelijker en ligt dat op hogere prioriteit.
Wat maakt je huishouden groot?
En nogmaals: als je zoveel last van haar hebt en zij (redelijk terecht) het argument gebruikt dat je in haar huis woont, zeg dan je vrijwilligerswerk op en zoek een betaalde bijbaan.
En maak je drukke (sociale?) bestaan wat rustiger = ook meer tijd voor een betaalde bijbaan. Zo bijzonder is dat niet, vele studenten gingen je voor en konden zo écht zelfstandig wonen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182244170
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 23:47 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

Ik doe enorme inspanning. Ik doe een super zware master waarin ik veel en goedbetaald werk kan vinden. Ik zit 60uur per week aan mijn studie.dit allemaal voor mijn toekomst. Daar kan geen bijbaan bij. Ja ik doe dingen voor het goede doel waar ik niks aan verdien in mijn vrije tijd omdat ik dat ook erg belangrijk vind.
Je master is een keuze.
Je vrijwilligerswerk is een keuze.
Het blijven wonen in andermans huis waardoor ze over je grenzen heen kunnen blijven gaan is ook een keuze.

Dat je je master niet laat schieten is logisch, goede investering voor de toekomst.
Maar er zijn meer zaken waarover jij de controle hebt (en je moeder niet) en waarin je prioriteiten kunt stellen.

Of je laat het zoals het nu is. Ook dan is een optie. Maar dan past dit topic beter in KLB.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 1 oktober 2018 @ 08:36:16 #99
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_182247353
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 23:44 schreef Dolshoor het volgende:
Heb ook het idee dat mijn moeder niet beseft dat ik een vrij groot huishouden in mijn eentje moet runnen zonder een partner,
Je verwart huis met huishouden. Een groot huis is nog geen groot huishouden.
Je hoeft alleen je eigen zooi op te ruimen.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_182247373
Voor iemand die grns gratis mag wonen klaag je wel erg veel. Waarom heb je überhaupt dat huis geaccepteerd? Je zegt zelf dat huren niet moeilijk is dus waarom niet op zoek naar een huurhuis?

60 uur studie geloof ik niet zo en dan nog, veel mensen wonen alleen en moeten zelf hun shit fixen. Welkom in het echte leven. Je kan je activiteiten ook wat minderen als het veel wordt, gelukkig heb je met een studie nog de keuze. Vrijwilligerswerk levert niks op dus als dat te veel is gooi het lekker de deur uit. Studentenverenigingen kan ik iedereen aanraden maar kosten een hoop tijd die je rond einde studie wel beter kan besteden. Jouw situaie is echt niet bijzonder ofzo, je moet alleen prioriteiten gaan stellen. Als je ouders zo vervelend zijn: zoek iets voor jezelf.
pi_182247559
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:04 schreef Dolshoor het volgende:
Mijn moeder blijft aan mijn spullen komen.
Ik woon dan wel zelfstandig in het huis die zij gekocht heeft, of nouja haar man ( want zij heeft zelf geen inkomen). Maar ik vind dat geen reden om elke keer mijn spullen in het huis te gaan verplaatsen of weggooien. Ze belooft ook elke keer dit niet te doen. Een huisbaas gaat ook niet bemoeien en ruzie maken om de indeling en aan spullen zitten van persoon die in zijn huis zit.

Elke keer zegt ze het niet meer te doen, maar ze blijkt het stiekem doen. Ben ik plots weer spullen kwijt, of staan ze ergens anders in het huis. Ik ben 26, woon al 6 jaar op mezelf en ben dit beu. Vooral dat ze keer op keer beloofd het niet te doen, en ze gewoon zolang ik haar ken altijd liegt.

Het is ziekelijk haar gedrag en lijkt mijn territorium te willen domineren. Ook wuift ze het weg als ik er elke keer boos om word. Ze neemt het niet serieus dat ik het niet fijn vind wat ze doet. Ik denk dat ze OCD heeft.
Ze bemoeit ook helemaal met mijn inrichtingsstijl, of dat ze mijn lifestijl te rommelig vind en maakt ze keer op keer ruzie. Het kan niet meer normaal, als ze langs mij komt, begint het al met ruzie omdat ze het met mijn indeling of rommel in haar ogen niet eens is. Het is dus totaal niet gezellig als ze langs mijn huis komt. Ze is chagerijnig en loopt alleen maar te roepen dat ze het vind stinken en waarom dat door staat en gaat zonder dat ik even oplet aan al mijn spullen zitten. Ik voel mij elke keer enorm uitgekleed; niet als eigen identiteit behandeld; aangerand/ machteloos/ aangetast/geïntimideerd/ over mijn grenzen ofzo als ze weer eens aan mijn privé zaken komt en aan mijn spullen gaat zitten en denken het recht te hebben. Ze leest ook dingen waarvan ik wil dat het haar niks aangaat.

Ik vind mijn indeling huis mooi en de rommel vind ik zelf niet veel.
Ik ben dit bemoei zat. Het is niet gezond en ze respecteert mij niet omdat ze dit bemoeien blijft doen. Als ik bij haar thuis ben, bemoei ik mij nooit ergens mee en respecteer ik haar space en lifestijl.

Ruzie maken en hierover hebben heeft geen zin. Ze blijft liegen en zeggen het niet meer te doen. Na 6 jaar heb ik geleerd dat het geen zin heeft. Ook wil ze niet in therapie want volgens haar hebben alleen anderen een probleem.

Wat moet ik hier mee? Ik kan dit niet meer aan.
Zelf een huis kopen word hem niet om diverse redenen.

Ander huis huren. Je kan namelijk zeggen wat je wil, maar als je in het huis van een ander woont, gratis ende voor niets, dan ben je afhankelijk in plaats van zelfstandig.
  maandag 1 oktober 2018 @ 09:14:23 #102
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182247604
Als TS naar een ander huis gaat, zal ze roch moeten breken met haar ouders, want die mag daar niet op bezoek komen. Dat is niet een stap die je makkelijk neemt, al helemaal niet op een belangrijk punt van je leven en als je er nog financieel afhankelijk van bent.
  maandag 1 oktober 2018 @ 09:22:52 #103
545 dop
:copyright: dop
pi_182247673
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 09:14 schreef Lunatiek het volgende:
Als TS naar een ander huis gaat, zal ze roch moeten breken met haar ouders, want die mag daar niet op bezoek komen. Dat is niet een stap die je makkelijk neemt, al helemaal niet op een belangrijk punt van je leven en als je er nog financieel afhankelijk van bent.
hallo 26 geen 16.
Begint wel een beetje tijd te worden om los van het nest te komen, vind ik.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_182247696
Mijn tip: zoek ook een rijke vent, en dan kun je, zoals jij beweert, net als je moeder en zus daar lekker van afhankelijk zijn.

Ik zou eerder aan mijn vele issues werken, als ik jou was, dat lijkt me een stuk contructiever. En hou nou eens op om elke keer weer onder een andere kloon het hele forum vol te spammen met je verhalen.
pi_182247873
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 09:14 schreef Lunatiek het volgende:
Als TS naar een ander huis gaat, zal ze roch moeten breken met haar ouders, want die mag daar niet op bezoek komen. Dat is niet een stap die je makkelijk neemt, al helemaal niet op een belangrijk punt van je leven en als je er nog financieel afhankelijk van bent.
Alles is een keuze.

Ik lees een ongezonde situatie. Zeker voor een 26 jarige. Die mag best op eigen benen gaan staan.

Het alternatief voor haar lijkt van afhankelijk van ouders naar afhankelijk van vriend/man. Nou, dat zal leuk worden.

Makkelijke prooi wel. Ergens lijkt mij dat wel wat, zo’n mooie meid met een hoog libido, superleuk in de omgang en superintelligent, die alle mannen in haar leven aan een touwtje heeft (ik neem wat ts over zichzelf zegt maar even voor waar aan) en die dan compleet gevangen houden in een gouden kooitje. :D
  maandag 1 oktober 2018 @ 09:44:38 #106
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182247875
Wel de lusten, niet de lasten. En waarom kun jezelf geen huis kopen?
"Hoka Hey!"
pi_182247965
Ga verhuizen.
  maandag 1 oktober 2018 @ 10:30:03 #108
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_182248439
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 09:44 schreef VEM2012 het volgende:
die alle mannen in haar leven aan een touwtje heeft
O ja dat was ook zoiets.

Zeg ts kan je dan geen geldslaaf regelen?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  maandag 1 oktober 2018 @ 10:41:03 #109
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182248582
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 09:22 schreef dop het volgende:

[..]

hallo 26 geen 16.
Begint wel een beetje tijd te worden om los van het nest te komen, vind ik.
Tallozen gaan het ouderlijk huis uit. Er zijn er maar weinig die echt daarbij de band met hun ouders verbreken en er actief op aansturen die nóóit meer te zien. TS heeft ook nog geen partner om op terug te vallen, dus maakt zo'n breuk wel dat je er helemaal alleen voorstaat. Dat is geen beslissing die je zomaar even neemt, al ben je 26.
pi_182248585
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:30 schreef Elpis het volgende:

[..]

O ja dat was ook zoiets.

Zeg ts kan je dan geen geldslaaf regelen?
Zat er hier niet zo'n geldslaaf op het forum? Die financieel misbruikt wil worden? Misschien is dat wat voor haar.

Anders wordt het toch het gouden kooitje. Moet ze wel een beetje mooi kunnen zingen. Ik zal de grap over twee keer daags een portie zangzaad semi achterwege laten. ;)
pi_182248609
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:41 schreef Lunatiek het volgende:

Tallozen gaan het ouderlijk huis uit. Er zijn er maar weinig die echt daarbij de band met hun ouders verbreken en er actief op aansturen die nóóit meer te zien. TS heeft ook nog geen partner om op terug te vallen, dus maakt zo'n breuk wel dat je er helemaal alleen voorstaat. Dat is geen beslissing die je zomaar even neemt, al ben je 26.
Ander huis huren is niet hetzelfde als actief aansturen op nooit meer zien. Ook niet in de geschetste situatie van TS. Nog afgezien van wat ik eerder schreef over dat ze op deze manier afhankelijkheid tov moeder in wenst te ruilen tegen afhankelijkheid tov rijke kerel.
  maandag 1 oktober 2018 @ 10:45:01 #112
476281 Butjekef
Put met keren
pi_182248639
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:04 schreef Dolshoor het volgende:
Ik ben 26, woon al 6 jaar op mezelf en ben dit beu.
Dan zeg je tegen je mammie dat je niet meer gratis wilt wonen en ga je gewoon ergens anders ècht op jezelf wonen. Moet je wel gaan werken en je eigen boontjes doppen, de horror.
  maandag 1 oktober 2018 @ 11:16:39 #113
545 dop
:copyright: dop
pi_182249344
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:41 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

actief op aansturen die nóóit meer te zien.
Is toch heel wat anders als los komen van je ouders
Ik heb het over volwassen worden, en voor jezelf zorgen, niet meer afhankelijk zijn van anderen.
Ook niet van een Vriend (zoals vem2012 al aangaf ^O^ ).
Samen wonen is niks mis mee natuurlijk, maar niet simpelweg als oplossing van een dergelijk probleem.
Maar goed lastig gevalletje, met de TS lijkt meer aan de hand, moet in elk geval aan haar zelf gaan werken denk ik

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 01-10-2018 11:59:59 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_182250054
Ik heb meer medelijden met je ma dan met jou :')
With all due respect. F*ck you, Sir!
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:12:28 #115
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182250474
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ander huis huren is niet hetzelfde als actief aansturen op nooit meer zien. Ook niet in de geschetste situatie van TS.
Klopt, maar in geval van TS is eigen huis huren onvoldoende. Je moet "verdwijnen" voor je ouders zodat ze niet op bezoek kunnen komen (zie eerdere comments op dit topic over ouders met ocd). Je moet ze zeggen dat ze bij jouw thuis niet welkom zijn. Wat meestal inhoudt dat jij in je ouderlijk huis ook niet meer welkom bent, en is mogelijk ook een breuk met andere familie (grootouders, ooms, tantes, broers en zussen).

Een eigen huis hebben lost hier niks op als die moeder nog over de vloer komt. En als die vader mag komen om op de dieren te passen, dan komt moeder vrolijk mee, dus die wil je ook niet meer van een sleutel voorzien.

Die stap is echt flink wat groter dan op jezelf gaan wonen, maar wel noodzakelijk.
pi_182250567
Ts is een verwend nest met mommy-issues. Je praat echt onwijs respectloos over je moeder die ervoor zorgt dat je gratis in een huis kan wonen, wel bashen dat zij freeload op haar man maar jij freeload op je moeder en hebt zelf niet eens een baan.

Als je dat gezeik niet meer wilt zul je een baan moeten zoeken en zelf een huis gaan huren/kopen
pi_182250598
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Klopt, maar in geval van TS is eigen huis huren onvoldoende. Je moet "verdwijnen" voor je ouders zodat ze niet op bezoek kunnen komen (zie eerdere comments op dit topic over ouders met ocd). Je moet ze zeggen dat ze bij jouw thuis niet welkom zijn. Wat meestal inhoudt dat jij in je ouderlijk huis ook niet meer welkom bent, en is mogelijk ook een breuk met andere familie (grootouders, ooms, tantes, broers en zussen).

Een eigen huis hebben lost hier niks op als die moeder nog over de vloer komt. En als die vader mag komen om op de dieren te passen, dan komt moeder vrolijk mee, dus die wil je ook niet meer van een sleutel voorzien.

Die stap is echt flink wat groter dan op jezelf gaan wonen, maar wel noodzakelijk.
Dat weet ik niet hoor. Je kan toch prima zeggen dat ze af en toe langs mogen komen en dan even hun shit negeren en ze buiten zetten als ze te ver gaan? Kortom, je grenzen aangeven.
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:47:40 #118
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182251122
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet hoor. Je kan toch prima zeggen dat ze af en toe langs mogen komen en dan even hun shit negeren en ze buiten zetten als ze te ver gaan? Kortom, je grenzen aangeven.
Zie reacties van anderen: gaat niet werken.
pi_182252020
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zie reacties van anderen: gaat niet werken.
Ok. Dat kan. Maar eens temeer reden om toch door te zetten. Anders krijg je die shit terwijl je een relatie hebt. Als mijn potentiële schoonmoeder zo bij mij binnenkomt, dan flikker ik haar buiten. En als dochter dan meewil, prima. Dit is gewoon shit wat je wil vermijden.
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:12:18 #120
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182253847
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ok. Dat kan. Maar eens temeer reden om toch door te zetten. Anders krijg je die shit terwijl je een relatie hebt. Als mijn potentiële schoonmoeder zo bij mij binnenkomt, dan flikker ik haar buiten. En als dochter dan meewil, prima. Dit is gewoon shit wat je wil vermijden.
Heb jij alle banden met je moeder verbroken?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')