abonnement Unibet Coolblue
pi_182181499
De gehele groep waar mijn autogarage op is aangesloten is van het padje.

Ik heb op de wcd’s Maar 180V, waardoor mijn lampen de de rolluikbediening het niet meer doen.

In de meterkast het ik de groep nagemeten en die is wel goed.

Omdat we we pas hier zijn komen wonen en de vorige bewoners er niet meer zijn heb ik ook geen idee hoe de kabels moeten lopen van het huis naar de garage.
De kabels die ik dacht dat ze dus de aanvoerende kabels waren hebben nog maar een spanning van 180V.

Wat zou hoer aan de hand kunnen zijn? En hoe kan ik vanaf nu het best te werk gaan?
pi_182182120
Meestal heb je ergens een slechte verbinding met overgangsweerstand en daardoor houd je minder over. Even opletten dus dat je nergens brandgevaar hebt nu.

Beste is de route van de bedrading zien te achterhalen. Is het een inpandig/aangebouwde garage of losstaand?
Laat die handjes wapperen!
pi_182182428
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:43 schreef Kv41282 het volgende:

De kabels die ik dacht dat ze dus de aanvoerende kabels waren hebben nog maar een spanning van 180V.

Wat zou hoer aan de hand kunnen zijn? En hoe kan ik vanaf nu het best te werk gaan?
De nul hangt ergens los, het beste kijk je alle lasdozen na op losse (nul-)verbindingen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182183672
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 11:16 schreef Gieliovd het volgende:
Meestal heb je ergens een slechte verbinding met overgangsweerstand en daardoor houd je minder over. Even opletten dus dat je nergens brandgevaar hebt nu.

Beste is de route van de bedrading zien te achterhalen. Is het een inpandig/aangebouwde garage of losstaand?
Het is een losstaande garage. Ja dat brand gevaar ben ik ook bang voor, daarom wil ik het zo snel mogelijk oplossen. Maar wat is Mn volgende stap?

Had gehoopt het te kunnen achterhalen door de spanningen te meten op de “uit de grond komende “ kabels, maar die lijken ook met elkaar gelust te zijn.

Nog een raar verschijnsel in de garage is dat één van de kabels bij mijn meting start bij 130v maar wel oploopt naar 180v. Wat kan die veroorzaken?
pi_182183971
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:35 schreef Kv41282 het volgende:
Nog een raar verschijnsel in de garage is dat één van de kabels bij mijn meting start bij 130v maar wel oploopt naar 180v. Wat kan die veroorzaken?
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 11:32 schreef blomke het volgende:
De nul hangt ergens los, het beste kijk je alle lasdozen na op losse (nul-)verbindingen.
Je zou ook eens kunnen meten tussen fase en aarde.

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 28-09-2018 12:58:55 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182184236
Op jacht naar het water.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182184246
die "uit de grond komende" kabels, weet je daarvan wel welke vanuit het woonhuis en dus de meterkast komt? anders beginnen met centraaldozen open te maken, en even de kabels van elkaar los te halen uit een lasklem/dop. Eventueel oude doppen vervangen door degelijke wago lasklemmen zodat je zeker weet dat ze er goed in zitten, ipv van die gare lasdoppen waar kabels soms maar half in elkaar gedraaid zitten.
pi_182195328
Inmiddels de Master gevonden En een verdeeldoos. Na splitsen is er wel al verval te zien in de voltage.

Maar bij de de verdeeldoos blijkt dat er wel spanning is maar geen vermogen meer.

Komt de vraag weer...hoe kan dit? En hoe is dit op te lossen?

Misschien is het basale kennis, maar ik ben maar een simpele huisvrouw die iets probeert zelf op te lossen. Gr Kim
pi_182197250
Geen vermogen / vreemde spanning houdt in slechte verbinding.

Heb je een meterkast met smelveiligheden (zekeringen) dan kan je groepschakelaar een oorzaak zijn of zelfs de zekering. Zo niet zul je dingen moeten gaan elimineren, tot waar is het wel goed.....
  Moderator zaterdag 29 september 2018 @ 07:23:19 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_182199134
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 00:46 schreef Noodels het volgende:
Geen vermogen / vreemde spanning houdt in slechte verbinding.

Heb je een meterkast met smelveiligheden (zekeringen) dan kan je groepschakelaar een oorzaak zijn of zelfs de zekering. Zo niet zul je dingen moeten gaan elimineren, tot waar is het wel goed.....
Precies, dat zijn kloot dingen om op te zoeken. Het is een kwestie van uitsluiten van alle componenten in de schakel. Kun je het zelf niet oplossen dan adviseer ik ts om een vakman in te schakelen. Zeker met het oog op het potentiële brand gevaar.
pi_182199147
Geen vermogen, als in de spanning zakt in als je een verbruiker (lamp oid) aanzet?

De basis is, alle aftakkingen losmaken en dan gaan meten.

Wat meet je tussen bruin en groen/geel en tussen blauw en groen/geel?
.
pi_182199226
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:00 schreef Kv41282 het volgende:

Maar bij de de verdeeldoos blijkt dat er wel spanning is maar geen vermogen meer.

De nul hangt los.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182223985
Meet eens tussen de fase en de aarde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')