De nul hangt ergens los, het beste kijk je alle lasdozen na op losse (nul-)verbindingen.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:43 schreef Kv41282 het volgende:
De kabels die ik dacht dat ze dus de aanvoerende kabels waren hebben nog maar een spanning van 180V.
Wat zou hoer aan de hand kunnen zijn? En hoe kan ik vanaf nu het best te werk gaan?
Het is een losstaande garage. Ja dat brand gevaar ben ik ook bang voor, daarom wil ik het zo snel mogelijk oplossen. Maar wat is Mn volgende stap?quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:16 schreef Gieliovd het volgende:
Meestal heb je ergens een slechte verbinding met overgangsweerstand en daardoor houd je minder over. Even opletten dus dat je nergens brandgevaar hebt nu.
Beste is de route van de bedrading zien te achterhalen. Is het een inpandig/aangebouwde garage of losstaand?
quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:35 schreef Kv41282 het volgende:
Nog een raar verschijnsel in de garage is dat één van de kabels bij mijn meting start bij 130v maar wel oploopt naar 180v. Wat kan die veroorzaken?
Je zou ook eens kunnen meten tussen fase en aarde.quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:32 schreef blomke het volgende:
De nul hangt ergens los, het beste kijk je alle lasdozen na op losse (nul-)verbindingen.
Precies, dat zijn kloot dingen om op te zoeken. Het is een kwestie van uitsluiten van alle componenten in de schakel. Kun je het zelf niet oplossen dan adviseer ik ts om een vakman in te schakelen. Zeker met het oog op het potentiële brand gevaar.quote:Op zaterdag 29 september 2018 00:46 schreef Noodels het volgende:
Geen vermogen / vreemde spanning houdt in slechte verbinding.
Heb je een meterkast met smelveiligheden (zekeringen) dan kan je groepschakelaar een oorzaak zijn of zelfs de zekering. Zo niet zul je dingen moeten gaan elimineren, tot waar is het wel goed.....
De nul hangt los.quote:Op vrijdag 28 september 2018 23:00 schreef Kv41282 het volgende:
Maar bij de de verdeeldoos blijkt dat er wel spanning is maar geen vermogen meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |