abonnement Unibet Coolblue
pi_182155127
Korte versie:

Ex houdt zich niet aan de afspraak. Wat zou je doen?

Details:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Spellchecker woensdag 26 september 2018 @ 22:48:12 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182155283
Pfoe, lastig. Ik zou voor de laatste optie gaan. Misverstandje, maar niet nog eens. En ter compensatie een dagje krijgen met d'r waarop je iets leuks kan doen. Anders dat dagje via de mediator regelen, want laten we wel wezen, zij is de afspraak niet nagekomen en daar mag wat tegenover staan. Dat zorgt er hopelijk voor dat het niet nog eens gebeurt.
pi_182155322
Ik zou zelf een combinatie van de opties die MrAero voorstelt doen.

Nu al aangeven bij de mediator dat je het niet OK vind hoe het loopt, maar dat je ook accepteert dat er op dergelijke korte termijn weinig meer te regelen valt misschien. Dan toon je iig je eigen welwillendheid om het bij een werkbare situatie te horen. Als de mediator een beetje goed zijn of haar werk doet, sleep je er nog een leuke dag uit met je kind.

Verder dan idd bij toekomstige verjaardagen ruim vantevoren op de afspraken hameren.
pi_182155419
Dat ziet er niet goed uit.

Een dunne lijn tussen over je heen laten lopen (en dan kun je verwachten dat de afspraken niet worden nagekomen) en het conflict opzoeken en te snel en ver laten escaleren (en dan heb je ook kans dat het lastig wordt).

Ik zou zsm advies vragen bij de mediator, maar heel goed nadenken over het hoe en wat. Als vader sta je in dergelijke zaken helaas vaak (onterecht) zwak. We zijn geemancipeerd, maar niet op dit vlak.

In principe kun je dit afdwingen, maar wat zij dan uit wraak zal doen en of je het er beter van maakt... ik vraag het me af.

Sterkte er mee. Dit lijkt een situatie waar jij altijd slechter uitkomt.
Whatever...
pi_182155517
Mediator er gelijk bij betrekken.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_182155732
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 22:44 schreef SittingDuck het volgende:
Korte versie:

Ex houdt zich niet aan de afspraak. Wat zou je doen?

Details:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat je hoe vervelend ook je goed moet nadenken of dit bezoekje het waard is om nog veel langer gezeik over te krijgen. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas twee verschillende dingen.

Log in ieder geval alles. Wie bood aan om af te wijken van de oorspronkelijke afspraak? Etc. Juridisch is het denk ik belangrijker in hoeverre het huidige "voorstel" afwijkt van het convenant, maar voor de beeldvorming is het wellicht wel handiger dossier opbouwen.
Denk dat je advocaat je beter van dienst kan zijn hierin (dossier bouwen, consquenties afwijken van convenant, etc.) dan de mediator, laat je goed voorlichten. Ook omdat het afwijken van de eerder gemaakte afspraken en jouw flexibiliteit daarin je positie in een eventuele zaak kan bemoeilijken, wees je bewust van de consequenties.

De mediator kan wel handig zijn bij het bespreken van je teleurstelling over de besproken afwijking die dan later pardoes weer eenzijdig aangepast wordt en om samen te kijken naar hoe je dat een volgende keer beter kan doen cq voorkomen. Wellicht dat ze dan beter kan begrijpen wat zoiets met jou doet en waarom je een volgende keer toch meer geneigd zou moeten zijn om je wel aan de gemaakte afspraken te houden enzo. Kaart dit dus wel meteen aan, ook al gaat het voor deze verjaardag helaas niet zo snel meer opgepakt kunnen worden ben ik bang, het is wel echt belangrijk om dit met de mediator samen te bespreken.

Ik zou ingaan op het aanbod om samen te gaan eten en het dan ook gezellig proberen te houden. Probeer in gezelschap van je kind er maximaal van te genieten en bewaar de "zakelijke" dingen voor het neutrale mediatorgezelschap dat gelijk ook als getuige kan fungeren.

Sterkte in ieder geval
  woensdag 26 september 2018 @ 23:41:47 #8
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_182156291
Je kunt hier problemen om gaan maken en deze slag winnen.

Maar uiteindelijk trek je aan het kortste eind, want zij baalt dan van jou (vooral omdat ze weet dat je gelijk hebt).

Beter is om je verlies te nemen nu, ook al zegt je rechtvaardigheidsgevoel van niet.
Jouw zinnetje is best sterk: "Zeggen dat we het voor deze keer bij een 'misverstand'\ laten en we volgende verjaardagen dit beter moeten afstemmen / convenant volgen."
Dan zeg je ook indirect op een softe manier: "Je houdt je niet aan de afspraken en dit kun je me eigenlijk niet aandoen."

Als ze je de volgende keer iets gelijksoortigs flikt dan moet je wel stappen zetten. Want het blijft een naaistreek.
pi_182156361
Vervelend voor je, dit is hoe het vanaf nu zal gaan.
pi_182156385
"Ik ben nu traktaties aan het voorbereiden, wat doe jij voor je kinderen?", na de wens uitgesproken te hebben je kinderen langer te zien. Logisch.

Succes er mee iig!
  woensdag 26 september 2018 @ 23:52:41 #11
545 dop
:copyright: dop
pi_182156417
Zelf ook gescheiden vader 2kids.
Ik heb verder geen hekel of ruzie met mij ex.
Maar gezamenlijk dingen als een verjaardag vieren zou ik nooit in een convenant vastleggen.
Leuk als het kan maar niet vanuit een verplichting.
Ik vind het voor mezelf en uiteindelijk voor mijn kinderen belangrijk dat ik en mijn ex nu ons eigen leven leiden.
Los van elkaar.
Verjaardagen worden dubbel gevierd.
1x bij mij op mijn manier en bij mijn ex op haar manier.
Veel duidelijker voor jezelf en je kind(eren).
Gezamenlijke verplichtingen word niemand gelukkig van uiteindelijk.
Je bent niet voor niets gescheiden.
Spreek af hoe vaak je de kinderen hebt en wie verantwoordelijk is voor welke taken.
Maar leg elkaar niet vast op gezamenlijke dingen waar van je eigenlijk wel weet dat het niet gaat werken.

In begin lijkt het misschien handig om gezamenlijk dingen te ondernemen maar zodra er anderen ook een belang hebben (schoonfamilie of nieuwe liefde) zul je zien dat de belangen snel anders komen te liggen.

[ Bericht 14% gewijzigd door dop op 27-09-2018 00:01:53 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 27 september 2018 @ 10:42:47 #12
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_182160388
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 23:49 schreef Xa1pt het volgende:
"Ik ben nu traktaties aan het voorbereiden, wat doe jij voor je kinderen?", na de wens uitgesproken te hebben je kinderen langer te zien. Logisch.

Ik vraag me eerder af waarom co-ouderschap geen optie was als hij zijn kinderen zo mist.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_182160485
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:42 schreef Elpis het volgende:

[..]

Ik vraag me eerder af waarom co-ouderschap geen optie was als hij zijn kinderen zo mist.
Omdat hij moet werken en zij hem nu jarenlang zal leegzuigen mbt alimentatie? De eerst schoten voor de boeg zijn er al: je doet wat ik zeg of ik onthoud je het contact met de kinderen.

Hij wil juist wel zijn kind zien, niet minder.

Als man ben je gewoon de lul als in dit soort situaties ex-vrouw wil zieken.
Whatever...
pi_182160503
Ik had sowieso niet gekozen voor de gezamelijke dag, maar goed, aan het convenant van mijn partner metijn ex schort veel meer.
Dus voor nu dan maar dat eten samen en haar wel duidelijk maken dat men hierna zich aan de afspraken dient te houden tenzij het niet anders kan.
En even de mediator inschakelen idd.
pi_182160529
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:47 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Omdat hij moet werken en zij hem nu jarenlang zal leegzuigen mbt alimentatie? De eerst schoten voor de boeg zijn er al: je doet wat ik zeg of ik onthoud je het contact met de kinderen.

Hij wil juist wel zijn kind zien, niet minder.

Als man ben je gewoon de lul als in dit soort situaties ex-vrouw wil zieken.
Zulke vrouwen die zo hun kinderen als pressiemiddel gebruiken mogen ze van mij naar de maan schieten.
Want zoiets is egoïstisch.
  donderdag 27 september 2018 @ 10:53:58 #16
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_182160629
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:47 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Omdat hij moet werken en zij hem nu jarenlang zal leegzuigen mbt alimentatie? De eerst schoten voor de boeg zijn er al: je doet wat ik zeg of ik onthoud je het contact met de kinderen.

Hij wil juist wel zijn kind zien, niet minder.

Als man ben je gewoon de lul als in dit soort situaties ex-vrouw wil zieken.
Gemiddeld genomen kan je prima werken en co-ouderschap hebben. Jij denkt dat alle single moeders thuis zitten?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_182160916
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:53 schreef Elpis het volgende:

[..]

Gemiddeld genomen kan je prima werken en co-ouderschap hebben. Jij denkt dat alle single moeders thuis zitten?
Het gaat toch niet over co-ouderschap? het gaat over een moeder die kinderen hun contact met de vader afneemt. Daar gaat het over. Niet van onderwerp veranderen. Waar vaders op bepaalde vlakken vaak geen mooie rol spelen is dit bij uitstek het onderwerp waar moeders vaak eniorm vals en gemeen gedrag vertonen.
Whatever...
pi_182161189
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 23:11 schreef Scary_Mary het volgende:
Ik zou ingaan op het aanbod om samen te gaan eten en het dan ook gezellig proberen te houden. Probeer in gezelschap van je kind er maximaal van te genieten en bewaar de "zakelijke" dingen voor het neutrale mediatorgezelschap dat gelijk ook als getuige kan fungeren.
Dit is simpelweg de verstandigste en beste optie.

Persoonlijk weet ik niet of ik dat zou accepteren, waarschijnlijk zou ik er met 2 gestrekte benen ingaan. Ik zou de familie bellen dat het bezoek niet door kan gaan omdat jullie activiteit X gaan ondernemen, zoals vastgelegd in het convenant. Dat je dat heel jammer vind voor ze, maar dat je nu eenmaal de afspraken nakomt.
En dan zou ik netjes op de afgesproken tijd voor de deur staan, en mijn kind meenemen. Ex kan ook mee zoals afgesproken, dat is dan haar keuze.

Wat betreft de achterlijke opmerkingen van je ex over de traktaties, simpel pareren: "Sorry, ik heb het memo gemist dat je niet verstuurd hebt. Ik help je graag, ik hoor graag wat ik kan doen om je te helpen.".

Maar even buiten dat alles, ik zou zorgen dat deze clausule heel snel verdwijnt, dit gaat elk jaar een drama worden.
pi_182169051
Super thanks voor alle reacties. Heel fijn om neutrale(re) inzichten te krijgen. K U T nacht en dag gehad, maar gaat wel over ... tot het volgende komt natuurlijk.

Hebben nu afgesproken dat ik morgen 'gewoon' aansluit bij het feestje incl. haar familie. Klinkt misschien niet ideaal, maar nu ben ik er wel voor mijn dochter en hoef ik niet (aan de zijlijn) te wachten tot 17:00 om wat te gaan eten. Hopelijk voelt zij ook dat dit niet helemaal top is dan is het eerder lose/lose ipv lose/win voor haar.
pi_182169147
Focus op het doel.. Een afspraak met je kind. Als dat zaterdag of donderdag kan, dan is het ook mooi! Hang geen waarde aan een kalenderdag of een afspraak, als dit alles onder spanning kan zetten.

Ze zit duidelijk in haar emoties, laat je er niet intrekken. Anders had je ook niet hoeven scheiden. ;)
pi_182170419
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 22:44 schreef SittingDuck het volgende:
Korte versie:

Ex houdt zich niet aan de afspraak. Wat zou je doen?

Details:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit ga je verliezen en zij weet dat. Ik zou eerder een compromis proberen, dagje extra op een ander moment ofzo.
pi_182170560
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 19:01 schreef Jopie78 het volgende:
Focus op het doel.. Een afspraak met je kind. Als dat zaterdag of donderdag kan, dan is het ook mooi! Hang geen waarde aan een kalenderdag of een afspraak, als dit alles onder spanning kan zetten.

Ze zit duidelijk in haar emoties, laat je er niet intrekken. Anders had je ook niet hoeven scheiden. ;)
Ook een goede. Ik vertik het om discussies aan te gaan met mijn ex. Ja, normale wel, maar zodra het verwijtend wordt kap ik het direct af. Als ik die negativiteit in mijn leven had willen houden had ik mijzelf heel veel geld kunnen besparen door niet te scheiden. ;)
pi_182170750
quote:
8s.gif Op donderdag 27 september 2018 18:56 schreef SittingDuck het volgende:
Super thanks voor alle reacties. Heel fijn om neutrale(re) inzichten te krijgen. K U T nacht en dag gehad, maar gaat wel over ... tot het volgende komt natuurlijk.

Hebben nu afgesproken dat ik morgen 'gewoon' aansluit bij het feestje incl. haar familie. Klinkt misschien niet ideaal, maar nu ben ik er wel voor mijn dochter en hoef ik niet (aan de zijlijn) te wachten tot 17:00 om wat te gaan eten. Hopelijk voelt zij ook dat dit niet helemaal top is dan is het eerder lose/lose ipv lose/win voor haar.
Mooi gedaan ^O^
Ook al zou jij gevoelsmatig misschien je ex wel kunnen schieten door jou zo voor het blok te zetten, jij bent er dan wel voor jouw dochter en dat is het allerbelangrijkste (geloof mij maar, de jonge dame zal niet vergeten dat papa er voor haar is en op haar verjaardagsfeestje is gekomen O+ ).
Ik heb zelf nooit zo'n waardeloze situatie met mijn ex meegemaakt, want onze dochter gaat voor alles zeg maar. En toch merk je aan kinderen goed wanneer papa of mama b.v. niet op een verjaardag komen, en dat hakt er hard bij hun in (afhankelijk van de leeftijd, hoe ouder hoe beter ze kunnen relativeren, maar toch....).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')