abonnement Unibet Coolblue
pi_183020770
Hebben mensen hier ervaring met een figuurzaag machine?
Wat zijn goede machines, en welke totaal niet bijvoorbeeld?
Zijn machines zoals Scheppach en Ferm een optie, of kan ik beter voor een 2e hands machine gaan van een bepaald merk?

Ik wil graag 4/9/12mm tri/multiplex plaatjes figuurlijk gaan zagen, en heel erg misschien soms een 18mm mdf stukje (ik gok dat dat wel met gruwelijk veel geduld moeten vanwege de dikte)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_183023446
Ik heb nog wel een mooie Proxxon te koop. Maar je ambitie is niet echt passend bij het gereedschap.

Wat jij nodig hebt is een lintzaag.
Laat die handjes wapperen!
pi_183024395
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 16:15 schreef Gieliovd het volgende:
Ik heb nog wel een mooie Proxxon te koop. Maar je ambitie is niet echt passend bij het gereedschap.

Wat jij nodig hebt is een lintzaag.
Wat voor een Proxxon? :+

Maar waarom een lintzaag? Ja ik weet dat die sterker zijn en bij dikker hout passen, maar ik wil zo'n ding voornamelijk voor klein fijn priegelwerk gaan gebruiken op dunner materiaal.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Knikkerking donderdag 8 november 2018 @ 17:15:16 #129
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_183024651
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:52 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hebben mensen hier ervaring met een figuurzaag machine?
Wat zijn goede machines, en welke totaal niet bijvoorbeeld?
Zijn machines zoals Scheppach en Ferm een optie, of kan ik beter voor een 2e hands machine gaan van een bepaald merk?

Ik wil graag 4/9/12mm tri/multiplex plaatjes figuurlijk gaan zagen, en heel erg misschien soms een 18mm mdf stukje (ik gok dat dat wel met gruwelijk veel geduld moeten vanwege de dikte)
Ik heb een Hegner. Zijn nieuw redelijk aan de prijs, maar ook goed zat 2e hands te vinden. Erg fijn apparaat van dito kwaliteit! Als je zo eentje zou nemen kan het gewoon niet verkeerd gaan ;)
pi_183083344
Wat was nu een goede leidingdetector?
Las niet zo heel lang geleden dat iemand een goede en goedkope gekocht had?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_183084093
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 18:37 schreef Miniem het volgende:
Wat was nu een goede leidingdetector?
Las niet zo heel lang geleden dat iemand een goede en goedkope gekocht had?
kan niet quoten op mobiel, maar in post 99 in het vorige topic gaf ik aan een Bosch Truvo gekocht te hebben. kostte ongeveer ¤ 40 en bevalt tot nu toe erg goed :)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_183085492
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 19:03 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

kan niet quoten op mobiel, maar in post 99 in het vorige topic gaf ik aan een Bosch Truvo gekocht te hebben. kostte ongeveer ¤ 40 en bevalt tot nu toe erg goed :)
Thnx, besteld.
Is bij Coolblue ¤41,99 en je krijgt nog ¤10 cashback. Dus 31,99 totaal :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_183108106
Al een tijdje zit ik te kijken naar een nieuwe schroefboormachine en slagschroefmachine. Ook is mijn multitool (huidige is van de action) aan vervanging toe.
Ik heb een voorkeur voor Bosch blauw omdat ik al meerdere tools naar tevredenheid heb en voor mijn overige electrische gereedschap ook gebruik maak van de L-boxxen.

Mijn oog is gevallen op de Bosch blauw combo pack met daarin:
• GSR 10,8-2-Li accu-schroefboormachine.
• GSA 10,8-Li accu-reciprozaagmachine.
• GOP 10,8V-Li accu-multi-zaagmachine.
• GDR 10,8V-Li slagschroevendraaier.
• GLI 10,8V-Li accu-zaklantaarn.
• AL 1130 CV snellader en 3x 2,0Ah Li-Ion accu's, als set in 1 grote L-BOXX.

Die GDR is volgens mij de GDR 105 en wanneer je deze los koopt zie ik vaak de GDR 110.
Is het enige verschil het max. draaimoment (105nm tegen 110nm)?
Overige verschillen kan ik online niet vinden, klopt dit? Of zit hier nog een kwaliteitsverschil in?

En is de schroef/ boormachine GSR 10.8 dezelfde GSR als diegene waarover veel fokkers enthousiast zijn?

Kortom: is dit een prima set of is dit het allemaal net niet en kan ik beter alles los aanschaffen?
pi_183109634
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 20:05 schreef Purbo het volgende:
Al een tijdje zit ik te kijken naar een nieuwe schroefboormachine en slagschroefmachine. Ook is mijn multitool (huidige is van de action) aan vervanging toe.
Ik heb een voorkeur voor Bosch blauw omdat ik al meerdere tools naar tevredenheid heb en voor mijn overige electrische gereedschap ook gebruik maak van de L-boxxen.

Mijn oog is gevallen op de Bosch blauw combo pack met daarin:
• GSR 10,8-2-Li accu-schroefboormachine.
• GSA 10,8-Li accu-reciprozaagmachine.
• GOP 10,8V-Li accu-multi-zaagmachine.
• GDR 10,8V-Li slagschroevendraaier.
• GLI 10,8V-Li accu-zaklantaarn.
• AL 1130 CV snellader en 3x 2,0Ah Li-Ion accu's, als set in 1 grote L-BOXX.

Die GDR is volgens mij de GDR 105 en wanneer je deze los koopt zie ik vaak de GDR 110.
Is het enige verschil het max. draaimoment (105nm tegen 110nm)?
Overige verschillen kan ik online niet vinden, klopt dit? Of zit hier nog een kwaliteitsverschil in?

En is de schroef/ boormachine GSR 10.8 dezelfde GSR als diegene waarover veel fokkers enthousiast zijn?

Kortom: is dit een prima set of is dit het allemaal net niet en kan ik beter alles los aanschaffen?
Het gaat erom wat die set dan kost? Als op duitse sites gekeken, zoals bv idealo.de?

Dat fijne schroefmachientje op 10.8 volt is echt prettig. Vandaag alweer 20 keer in mijn handen gehad.

Ik zelf zie nooit zo'n heil in van die zaklampen die erbij zitten. Je kunt eens kijken wat het je zou kosten als je enkel de machines zou kopen die je echt wilt hebben. 1 set met accu's en lader, de rest als solo.
pi_183110069
Setje zit op ¤300,-
Als ik de GSR, GDR en GOP los haal betaal ik ongeveer evenveel.
De zaklamp en reciprozaag zijn dan extra waarbij ik denk de recipro wel af en toe te gaan gebruiken. Daar tegenover staat wel maar 1 lader bij de set en bij losse aanschaf meerdere laders (geen idee of ik daar wat aan heb).
pi_183110070
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 20:05 schreef Purbo het volgende:
Al een tijdje zit ik te kijken naar een nieuwe schroefboormachine en slagschroefmachine. Ook is mijn multitool (huidige is van de action) aan vervanging toe.
Ik heb een voorkeur voor Bosch blauw omdat ik al meerdere tools naar tevredenheid heb en voor mijn overige electrische gereedschap ook gebruik maak van de L-boxxen.

Mijn oog is gevallen op de Bosch blauw combo pack met daarin:
• GSR 10,8-2-Li accu-schroefboormachine.
• GSA 10,8-Li accu-reciprozaagmachine.
• GOP 10,8V-Li accu-multi-zaagmachine.
• GDR 10,8V-Li slagschroevendraaier.
• GLI 10,8V-Li accu-zaklantaarn.
• AL 1130 CV snellader en 3x 2,0Ah Li-Ion accu's, als set in 1 grote L-BOXX.

Die GDR is volgens mij de GDR 105 en wanneer je deze los koopt zie ik vaak de GDR 110.
Is het enige verschil het max. draaimoment (105nm tegen 110nm)?
Overige verschillen kan ik online niet vinden, klopt dit? Of zit hier nog een kwaliteitsverschil in?

En is de schroef/ boormachine GSR 10.8 dezelfde GSR als diegene waarover veel fokkers enthousiast zijn?

Kortom: is dit een prima set of is dit het allemaal net niet en kan ik beter alles los aanschaffen?
De reciprozaag is echt een super handig ding, de gsr is ook een fijn ding, de multitool heb ik geen ervaring mee, en de slagschroevendraaier heb je niks aan, ik heb het getest met Atmoz, en hij schroeft niet sneller dan de gsr.

Ik zou het 12v schroefmachinetje halen met de verwisselbare koppen, dat is echt een fijn ding.
pi_183110258
Kijk, Daar heb ik wat aan.
Ik had juist wel een paar positieve ervaringen over die slagschroefmachine gelezen maar dan denk ik dat ik de GSR los haal. Maar dan 12 of 18v... voor de multitool heb ik eigenlijk meer vertrouwen in de 18v versie en ik zou graag bij 1 type accu’s willen blijven.
Nog maar even twijfelen dus!
pi_183112413
Als je veel klust zijn 2 accutollen wel erg prettig. Ik heb zelf een 18V GSR voor boren en de 10.8 voor schroeven.

Die reciprozaag lijkt mij ook wel handig.

Ik heb een GOP multitool met snoer. Superfijn ding. Gebruik ik niet zo vaak maar zou m niet meer kwijt willen.

300 is in niet echt duur, en heb je mooie set.

Ik zelf heb zojuist een Bosch schaaf op accu en kantenfrees op accu besteld bij Passiontec.
pi_183112433
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 21:19 schreef Purbo het volgende:
Kijk, Daar heb ik wat aan.
Ik had juist wel een paar positieve ervaringen over die slagschroefmachine gelezen maar dan denk ik dat ik de GSR los haal. Maar dan 12 of 18v... voor de multitool heb ik eigenlijk meer vertrouwen in de 18v versie en ik zou graag bij 1 type accu’s willen blijven.
Nog maar even twijfelen dus!
10.8V en 12V bij Bosch is identiek hetzelfde aan elkaar.
pi_183112811
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 22:40 schreef Glider76 het volgende:

[..]

10.8V en 12V bij Bosch is identiek hetzelfde aan elkaar.
Ja dat is bekend, bedoelde ook 10,8 of 18v.
pi_183112954
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 21:19 schreef Purbo het volgende:
Kijk, Daar heb ik wat aan.
Ik had juist wel een paar positieve ervaringen over die slagschroefmachine gelezen maar dan denk ik dat ik de GSR los haal. Maar dan 12 of 18v... voor de multitool heb ik eigenlijk meer vertrouwen in de 18v versie en ik zou graag bij 1 type accu’s willen blijven.
Nog maar even twijfelen dus!
Ja, de multitool zou ik ook liever in 18v hebben.

Als je voor nu een schroefmachine wil waar je alles mee kan kocht ik een 18v. Kan je later altijd nog eens een 12v er bij halen. Want die zijn wel echt heel handig.
pi_183113176
Ik zou als hoofd schroever ook een 18V nemen. Daar kun je ook mee klopboren.
Via dit forum heb ik mij ook laten overhalen tot de 10.8 schroefversie. Vondt het eerst maar niks, lag niet lekker in de hand. Maar ben er nu wel heel blij mee.
pi_183115378
Ik heb die set ook en ben uiterst blij mee. Ook de gdr gebruik ik heel graag. Werkt super makkelijk en snel.

Zou de set zo weer kopen naast mijn 18v spullen.

Uiteraard is een 18v gop wel veel sterker.
Laat die handjes wapperen!
pi_183116358
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:08 schreef Glider76 het volgende:
Ik zou als hoofd schroever ook een 18V nemen. Daar kun je ook mee klopboren.
Niet met een GSR, wel met een GSB (duurder).

GSR 18V-60 FC is ook een leuke optie vanwege FlexiClick.
pi_183236089
Ik blijf maar pielen met hout zagen..

Vaak gebruik ik hout dat al aan alle kanten scheef is, en hoe krijg ik dat nou fatsoenlijk en snel recht gezaagd met eigenlijk alleen een kleine werkbank of workmate?

Ik zat eraan te denken om een fatsoenlijke zaagtafel te kopen, aangezien ik vaak hout (of platen) moet schulpen, en dat wil ik echt recht gezaagd hebben.
Maar ja, wanneer is ie fatsoenlijk, en waar moet ik op letten (tips?)

Invalzaag met linaal dacht ik ook aan, maar als ik een dunne plank heb die ik nog een stuk korter wil maken, is dat ook weer niet handig..
Lastig lastig :P Iemand tips voor dit soort ellende? :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_183236166
Als t goedkoop moet? Een mft achtige torsion box werkbank maken met ujk parf guide systeem. Dan met invalsweg/lineaal.

Kijk ff op YouTube naar Matt Estlea, die is op dit moment zo’n werkbank aan t bouwen om exact dezelfde reden.
pi_183236280
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 07:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik blijf maar pielen met hout zagen..

Vaak gebruik ik hout dat al aan alle kanten scheef is, en hoe krijg ik dat nou fatsoenlijk en snel recht gezaagd met eigenlijk alleen een kleine werkbank of workmate?

Ik zat eraan te denken om een fatsoenlijke zaagtafel te kopen, aangezien ik vaak hout (of platen) moet schulpen, en dat wil ik echt recht gezaagd hebben.
Maar ja, wanneer is ie fatsoenlijk, en waar moet ik op letten (tips?)

Invalzaag met linaal dacht ik ook aan, maar als ik een dunne plank heb die ik nog een stuk korter wil maken, is dat ook weer niet handig..
Lastig lastig :P Iemand tips voor dit soort ellende? :')
Ja ik herken dat. Ik weet niet of je een garage hebt of enkel een schuurtje. Ik heb onderlaatst een brandwerende binnendeur opgehaald van marktplaats voor 5 euro. Paar schragen eronder en je hebt een giga werkbank die supervlak is.

Verder een zuivere winkelhaak, of eigenlijk een blokhaak voor metaalwerk. Die is lekker zwaar en dik. Niet zo'n kleintje maar een wat grotere, met goeie aanslag. Dan een cirkelzaag met geleiderail, goed meten en kan bijna niet fout gaat.

Ook kleine latjes lukt wel, alleen moet je er dan nog wel een plaat/latje van zelfde dikte naast leggen zodat je geleiderail niet schuin valt.
pi_183236303
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 08:10 schreef FranticDJ het volgende:
Als t goedkoop moet? Een mft achtige torsion box werkbank maken met ujk parf guide systeem. Dan met invalsweg/lineaal.

Kijk ff op YouTube naar Matt Estlea, die is op dit moment zo’n werkbank aan t bouwen om exact dezelfde reden.
Ik heb veel filmpjes en dergelijke bekeken om zelf en MFT tafel te maken, ook naar dit ujk parf guide system. Eigenlijk is dat een behoorlijk prijzig stuk gereeedschap en nog omslachtig ook.

Beter een mft freesmal, die zijn er rond de 60 euro.

Nog goedkoper is de truc met geperforeerde plaat. Plaatje hout op je bovenfrees zool schroeven, 4 pennetjes eraan welke precies in de geperforeerde plaat valt en dan steeds 4 gaatjes opschuiven.

Je krijgt dan ook een zuivere rij gaten.

Je hebt dan wel een bovenfrees nodig, bij dat ujk system kan het met je boortol.
pi_183236475
Er leiden meerdere wegen naar Rome ;)
pi_183236508
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 08:56 schreef FranticDJ het volgende:
Er leiden meerdere wegen naar Rome ;)
Zeker. Heb net dat flimpje gekeken van die Matt. Het is zeker wel een mooi systeem. Maar kost rond de 160 euro dacht ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')